250 turbo ei käynnisty

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

250 turbo ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Auto C vuosimallia 98 ja moottorina 605.960. Oli jouluaattona startatessa vaan luvannu ja sitten aivan mykkä. Apuvirrallakaan ei edes lupaa.

Auto ei ole edes mikään loppuunajettu kiertopalkinto, vaan 200 tkm ajettu "helmi" - no se ei ole mikään viattomuuden tae!

Mitähän näissä olis tyypillistä. Huonompi puoli on, että auto on 150 km päässä kotoa ja pitäs lähteä päätä kautta tutkimaan vikaa.

Mikähän olis Hämeenlinnan seudulla näitä vehkeitä ymmärtävä paja?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pumpun kyljessä oleva ajoneston solenoidi?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jpeltoma
Viestit: 21
Liittynyt: 19.6.2006 13:35

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Jos se lupas ja sitte sammu, niin viittaisi joko jäätyneeseen suodattimeen tai sitten ilmavuotoon polttoainepuolella. Pakkasilla kun paikat kutistuu tuppaa ilmakin löytämään tiensä linjoihin, tällöin suodatin valuu tyhjäksi ja se on moro sitte kylmällä akulla. Ne O-renkaat siellä on kulutuskamaa näissä, eli kaikki läpinäkyvät letkut vaihtoon jolleivat ole ikinä vaihdettu...searh:llä lisää.
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

Multiviri kirjoitti:Pumpun kyljessä oleva ajoneston solenoidi?
on muuten sammutin solenoidi :oops:
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Re: 250 turbo ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Aku P »

pjj53 kirjoitti:Auto C vuosimallia 98 ja moottorina 605.960. Oli jouluaattona startatessa vaan luvannu ja sitten aivan mykkä. Apuvirrallakaan ei edes lupaa.

Auto ei ole edes mikään loppuunajettu kiertopalkinto, vaan 200 tkm ajettu "helmi" - no se ei ole mikään viattomuuden tae!

Mitähän näissä olis tyypillistä. Huonompi puoli on, että auto on 150 km päässä kotoa ja pitäs lähteä päätä kautta tutkimaan vikaa.

Mikähän olis Hämeenlinnan seudulla näitä vehkeitä ymmärtävä paja?
Ilmavuoto on hyvä veikkaus, tuon mallin moottorissa lie vähän sitä vikaa että alkaa horia ilmoja. Kyllä se hartaasti apuvirralla sahaamalla voi vielä lähteäkin, vallankin kun sää on lauhtunut.

Mutta asiaan: Taisto Ruohon autokorjaamo on mersukorjaamona varsin hyvässä maineessa. Olikohan se nyt Kantolan aluetta sitten, missä se sijaitsee eli kaupungin keskustasta vähän etelään.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

solenoidi

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Cee220 kirjoitti:
Multiviri kirjoitti:Pumpun kyljessä oleva ajoneston solenoidi?
on muuten sammutin solenoidi :oops:
..että kerkesin jo säikähtää!! Ainakin Volkkarin 2,4 dieselissähän on pumpun kyljessä ajoeston solenoidi katkaistuilla pulteilla.

Pitää ottaa * ja työkalupakki ja lähteä ihmettelmään tuota keksintöä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Re: solenoidi

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

pjj53 kirjoitti:
Cee220 kirjoitti:
Multiviri kirjoitti:Pumpun kyljessä oleva ajoneston solenoidi?
on muuten sammutin solenoidi :oops:
..että kerkesin jo säikähtää!! Ainakin Volkkarin 2,4 dieselissähän on pumpun kyljessä ajoeston solenoidi katkaistuilla pulteilla.

Pitää ottaa * ja työkalupakki ja lähteä ihmettelmään tuota keksintöä.
Sammutinsolenoidi tai ajonestosolenoidi, sama asia. Ajonestollisissa pumpuissa se sammutinsolenoidin ohjain on murtopulteilla tai jopa panssaroinnin alla siinä solenoidissa kiinni.

Ducatosta oli ikävä irrotella se panssari, pumppu paikoillaan ollen. Viisi-kuusi murtopulttia ja yhessä niin paksu kanta ettei meinaa saada kairattua pois. Konepelti ku postiluukun kansi ja niin heletin ahasta...

Mutta joo, toivotaan että helpompi ja edullisempi vika.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

vaihdoin sillon tuohon ex 250 ko.potikan ja se oli ainaki kiinni ihan vaan kuusiokolo pulteilla,yks sähötöppeli ja olikohan 2 muoviputken lähtöä.makso muistaakseni 200-300 euroa,mut alko lähteen käymään,vanha vuosi löpöä kuin seula
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Yleensä tahtoo olla kalliimmasta päästä!

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Mikä lie. Tuntuu, että minun kohdalle sattuu yleensä ne kalliimmat viat! No - toivotaan parasta ja pelätään pahinta; pessimisti ei pety!

Naapurissa ois pitkän linjan dieselhuoltomies, mutta on viimetingassa halvempaa hakea se auto trailerilla tänne, kuin viedä ammattimies sinne! Sitä vartenhan tuo mölli on hommattu, jotta saa näitä henkilöautoja rauhassa kuskailla trailerilla.

OT: Tulipa mieleen, että oisko kellään edullista autotraileria möllin perään kaupan?!
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Pelittää taas!

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Vaihdoin pa-suodattimen ja nollasin vikakoodit.. ja eka sahauksella käyntiin! Kyllähän siellä oli vikailmoitus kahdesta hehkusta, joten vika lienee ollut pakkasella niissä. Hehkun merkkivalo ei vaan vielä merkkaa viallisia hehkuja. Pannaan hehkut vaihtoon, kun pitänee ne kuitenkin kohtapuoleen vaihtaa, eivätkä kerkiä palamaan irtilähtemättömään kuntoon.

Vaihdoin samalla jarruvalokatkaisimen, kun siitäkin oli herja päällä. Tuli vaan mieleen, että voiko se aiheuttaa käyntiinlähtemättömyyden, jos antaa tarpeeksi usein vikakoodin?!
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

ja taas!

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Viikon toimi kuin palmun alta, kun oli lämpötila plussan puolella. Kun tuli 10 astetta pakkasta, lähti käyntiin ja sammui heti, eikä enää lähtenyt käyntiin.

Vaikuttaa ihan ilmavaivoilta. Pitänee ruveta tutkimaan niitä muoviputkia.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tutkimaan ? Laita kaikki putket uusiksi ja sammuttimen o-rengas.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Putket?

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Mitähän nää pa-putket mahtaa Suomessa maksaa? Ei selvinnyt ainakaan kl:n sivuilta. Saksasta sais 5:n putken satsin alle satasella.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikö osat yleensä ole vähän kalliimpia Suomessa.
Toisaalta satanen tuntuisi olevan lähellä "totuutta", eipä noita muista.
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Varaosien hinnat

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Ois ihan kiva, jos Suomestakin sais hinnat originaalivaraosanumeroilla! Saksasta ja jenkeistä se vaan kummasti onnistuu!?
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Cee220 kirjoitti:
Multiviri kirjoitti:Pumpun kyljessä oleva ajoneston solenoidi?
on muuten sammutin solenoidi :oops:
Kumpi hyvänsä, turha kikkare.
Ainaki Jolavi oli nypäny poies koko kikottimen ja samala laila syttyy ja sammuu ko ennenki.
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”