W126 käyttöautoksi?
W126 käyttöautoksi?
Hei! Kyselisin onko porukoilla millaisia kokemuksia ässä mersusta ihan ympärivuotisena käyttöautona?
Eli mikä moottori olisi kaikista järkevin ympärivuotiseen käyttöön kestävyytensä, varaosien ja kulutuksen kannalta? Onko mitään vakavia ongelma kohtia tekniikassa. Miten pahoja ovat ruostumaan jne. Eli olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä automallista? Ennen kaikkea kiinnostaa onko autosta nykyään ympärivuotiseen käyttöön vai joko rupeavat olemaan harrastepelejä?
Eli mikä moottori olisi kaikista järkevin ympärivuotiseen käyttöön kestävyytensä, varaosien ja kulutuksen kannalta? Onko mitään vakavia ongelma kohtia tekniikassa. Miten pahoja ovat ruostumaan jne. Eli olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ja mielipiteitä kyseisestä automallista? Ennen kaikkea kiinnostaa onko autosta nykyään ympärivuotiseen käyttöön vai joko rupeavat olemaan harrastepelejä?
Lukkoperällinen etenee hyvin, rauhallinen käytökseltään ja lämpöä piisaa niinkuin yleensäkin ehjässä mersussa. Miinuksena tietysti sitten se että melkoisesti joutuu vaivaa nähdä auton putsaamiseen kun tuota peltiä ja tasasta pintaa on. Tietysti toinen miinus on nuo museoaikaiset bensarosvot koneet, tuppaa väkisinkin syömään jonnin verran etenkin nurkissa pyörien.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Meillä on vähän toista vuotta ollut w126 perheen ykköskäyttöautona. Ässä on todella mukava ja tilava auto ajella, miinuksena ehkä tuo kulutuspuoli. Koneena kolmen litran kuutonen johon löytyy osia helposti ja halvalla. Eipä nuo mutkaan kulutusosat järin kallita ole ja jos rempat tekee itse, niin kohtuukustannuksilla selvuä. Kulutuksia ei ole tullut tarkemmin mittailtua, kun ajoa tulee sen verran vähän vuositasolla.
® Mesen Porkkana-klubi
ja tosiaan rempat voi tehdä itse bensaahan nuo syö iha saatanasti. 1991 350SDL olisikin varmasti se edullisin versio. Miulla on tuo 500SEL.
Mitä mukavuuteen tulee niin ei se ole tämän päivän standardien mukaan "mukava" vaan tunnelma on kuin vanhassa taksissa. Aikansa mukavinhan se toki on.
Minä en tuollaista käyttöautoksi hommaisi vaan sitä varten ostaisin 10v uudemman w140 joka on mukavuustasolla aivan omaa luokkaansa.
Mitä mukavuuteen tulee niin ei se ole tämän päivän standardien mukaan "mukava" vaan tunnelma on kuin vanhassa taksissa. Aikansa mukavinhan se toki on.
Minä en tuollaista käyttöautoksi hommaisi vaan sitä varten ostaisin 10v uudemman w140 joka on mukavuustasolla aivan omaa luokkaansa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
minkäs laista W126:sta sää olet sitten hommaamassa no minä oon ajellu vuuesta 2002 126:lla, ensin 280:llä ja sitten 420:llä ja en mää voi pahemmin moittia sitä, itte ajelen sillä lähes päivittäin eikä se niin hirveesti sitä pensaa kuluta ja on se kyyti aina mennen tullen 124:sen antama kyytiin verrattuna todella lepposen hiljasta ja tasasta
Minä oon ajellu v. 2009 alkaen tuolla 300SE:llä, n. 45 000 km on tullut lisää mittariin. Ruostetta löytyy riittävästi ja ainahan vanhoihin autoihin jotain remppaa / paranneltavaa löytyy, mutta en silti vaihtais merkkiä / mallia mihinkään (paitti näin perheellisenä se pitkä malli ois parempi ! )
Jos oisin nyt vastaavaa hommaamassa, kattosin kyllä ehkä hintahaitarin yläpäästä, eli suht ruosteettomana ja jossa olis jo mm. etu-/takapään kumipuslat vaihdettuna, eikä takalasin alusta olis mätä...
Jos oisin nyt vastaavaa hommaamassa, kattosin kyllä ehkä hintahaitarin yläpäästä, eli suht ruosteettomana ja jossa olis jo mm. etu-/takapään kumipuslat vaihdettuna, eikä takalasin alusta olis mätä...
Joo elikkäs kiinnostuksen kohteina olisi joko 260se tai 300se. Onko kukaan sattunut seuraamaan kulutuksia. Itsellä auto olisi suurimman osan ajasta ihan matka-ajossa että kaupunkipyöritykset ovat melko vähäisiä.
No joo onhan se w140 käyttömukavuudeltaan varmasti parempi, mutta kyllä w126 on vaan paljon tyylikkäämpi
No joo onhan se w140 käyttömukavuudeltaan varmasti parempi, mutta kyllä w126 on vaan paljon tyylikkäämpi
Matka-ajossa pääsee kyllä kesällä 300SE:llä 10 l / 100 km, ehkä jopa vähän allekin (automaatilla) kun sievästi ajelee. Talvella siinä 15 l tuntumassa seka-ajossa.
Jos kauheasti kulutus huolettaa, kannattaa ehkä katsella muita automalleja...mutta toisaalta ehdottomasti W126 on hienoin automalli, siitähän ei pääse mihinkään; ja on se sen kulutuksen arvoista, oli sitten alla V8 tai R6, kunhan on W/V/C126
Jos kauheasti kulutus huolettaa, kannattaa ehkä katsella muita automalleja...mutta toisaalta ehdottomasti W126 on hienoin automalli, siitähän ei pääse mihinkään; ja on se sen kulutuksen arvoista, oli sitten alla V8 tai R6, kunhan on W/V/C126
Ajellut useina talvina W126silla 1992 lähtien. Omasta mielestä tärkeää:touhottaja kirjoitti:minkäs laista W126:sta sää olet sitten hommaamassa no minä oon ajellu vuuesta 2002 126:lla, ensin 280:llä ja sitten 420:llä ja en mää voi pahemmin moittia sitä, itte ajelen sillä lähes päivittäin eikä se niin hirveesti sitä pensaa kuluta ja on se kyyti aina mennen tullen 124:sen antama kyytiin verrattuna todella lepposen hiljasta ja tasasta
-ajoissa tehty kotelosuojaus
-huolto-ohjelman noudattaminen
-hyvät nastarenkaat
Nykyisessä 420SEssä sekalainen kulutus 10l/ 100km, kesällä vähemmän.
En revittele
W126seen kannattaa hankkia Lokarin sisälokasuojat. Niitä on Lokarilla.
W126 on lämmin talvella.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
en ole tiennytkään, että W126:seen saa merkkikohtasesti etu ja taka lokaritW124126 kirjoitti:Ajellut useina talvina W126silla 1992 lähtien. Omasta mielestä tärkeää:touhottaja kirjoitti:minkäs laista W126:sta sää olet sitten hommaamassa no minä oon ajellu vuuesta 2002 126:lla, ensin 280:llä ja sitten 420:llä ja en mää voi pahemmin moittia sitä, itte ajelen sillä lähes päivittäin eikä se niin hirveesti sitä pensaa kuluta ja on se kyyti aina mennen tullen 124:sen antama kyytiin verrattuna todella lepposen hiljasta ja tasasta
-ajoissa tehty kotelosuojaus
-huolto-ohjelman noudattaminen
-hyvät nastarenkaat
Nykyisessä 420SEssä sekalainen kulutus 10l/ 100km, kesällä vähemmän.
En revittele
W126seen kannattaa hankkia Lokarin sisälokasuojat. Niitä on Lokarilla.
W126 on lämmin talvella.
miten löytyy
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Tuossa taitaa olla alumiiniset 2-6 viikon toimitusajallatouhottaja kirjoitti:eipä löyvy luettelosta W126:sta
http://www.lokari.de/epages/62716287.sf ... -1149-1150
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.