W210 220CDI -01 Vikatilan ihmettelyä

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

W210 220CDI -01 Vikatilan ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Etsiskelin alkuun haulla ja löysin paljon tarinaa väyrysen vikatilasta, mutta en saanut niillä tiedoilla "korjattua" joten päätin nyt sitten tehdä uuden topicin ja udellla vähän lisää..

Elikkä auto heittää jatkuvasti vikatilan päälle, ei tule mitään ilmoitusta taikka häiriövalo, mutta kierrokset rajoittuu 3000:een eikö kulje mihinkään.

Käytin vianluvussa, paikassa oli boschin testeri aluksi tuli koneen puolelta seuraavat viat:

- P1664 Lisälämmittimen toimintahäiriö
- P1470 Ahtopaineen säätö säätöpoikkeama positiivinen
- P1403 Pakokaasujen takaisinkierrätys minimiarvo alitettu

Vikakoodit poistettiin ja kävin ajamassa auton uudelleen vikatilaan, niin ainoastaan P1470 Ahtopaineen säätö uusi..

Pihalla seisoo myös c 200cdi johon koitin sitten tuota ahtopaineensäädintä ja ilmamassamittaria väyrysestä vaihtaa, että jos vika siirtyisi C:hen mutta ei näin tehnyt.
Myös kattia kopsuttelin, kun jostain luin että saatttaisi olla myös siellä vikaa..

Viimeisenä otin ahtoputken EGR:n venttiilin kohilta pois ja katsoin, että melko paljon on imusarjassa karstaa, voisiko tämä olla syyllinen auton käytökseen? Läppiä koitin myös etsiskellä imusarjasta, mutten kovin hyvällä tuloksella..

Sitten vielä yksi kysymys, eli voiko olla laatikossa jotain ongelmaa myös, jos lyö tohon vikatilaan ettei kierrä? auto siis on automaattilaatikkolla ja vanhan omistajan mukaan tehty melko kalliskin laatikkoremppa n. vuosi sitten..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kantta tukailla sit EGR systeemiä,
Ahto puolen vuotoja, turbon katin seutua näkyykö paljon mustaa
Säätimen vivun, putken liitosten suunalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Turbon kellolla mistä lähtee putki siihen ahtopaineen säätäjällekkin, niin näkyy olevan vähän öljyä, jos sitä tarkoitit, muuten tosi siisti konehuoneesta.

Eikös tossa oo myös joku ahtopaineen tunnistin? Voisiko siinä olla vikaa?
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Tänään kaasuttelin autoa tossa pihalla ja kuuntelin josko olis jostain suhissut, mutta ei. Eli ei taida olla ahtovuotoja missään..

Samalla tutkailin niitä imusarjan läppiä. Onko se tanko mikä näkyy imusarjan kiinnityspulttien alla, niin se läppiä ohjaava tanko?
Se ei ainakaan liikkunut mihinkään, kun paikallaan polki.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Bousta kirjoitti:Turbon kellolla mistä lähtee putki siihen ahtopaineen säätäjällekkin, niin näkyy olevan vähän öljyä, jos sitä tarkoitit, muuten tosi siisti konehuoneesta.

Eikös tossa oo myös joku ahtopaineen tunnistin? Voisiko siinä olla vikaa?
Niin ihan noki mustaa tarkoitin mainituissa paikoissa,

on paineen tunnistin ja voi johtua siitä samoin monesta muustakin mikä jos on rikki niin näkyy *:rin piuhan päässä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Bousta
Viestit: 165
Liittynyt: 23.7.2006 22:50
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

No nythän se tais yön pikku tuntien aikana selvitä tämäkin vika!
Eli turbon kellolta lähtevä letku oli hangannut itseään siihen lämpösuojan kylkeen ja oli jo melkein poikki..

Kiitos cdi203:lle avuista!

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Bousta kirjoitti:Eli turbon kellolta lähtevä letku oli hangannut itseään siihen lämpösuojan kylkeen ja oli jo melkein poikki..
Kiusallinen vika löytää...
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

Itsellä vähän samanmoisia ongelmia, eli heittelee vikatilaa päälle vähän jatkuvasti ja satuin tämän aiheen löytää.
Riittääkö tuohon vikatilaan menoon se, että tuo putki on kulunut miltei puhki?
Ei ollut omasta mielestä mistään kokonaan rikkoitunut, mutta oli melkosen ohueksi "kalvoksi" hioutunut.
Mikähän tuon putken osanumero mahtaa olla, vai köykö siihen joku muu "metritavara" tilalle, kun sen voisi jokatapauksessa vaihtaa, ennen kuin kokonaan menee rikki.
Ja autohan on w210 220cdi -00
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Macc kirjoitti:Itsellä vähän samanmoisia ongelmia, eli heittelee vikatilaa päälle vähän jatkuvasti ja satuin tämän aiheen löytää.
Riittääkö tuohon vikatilaan menoon se, että tuo putki on kulunut miltei puhki?
Ei ollut omasta mielestä mistään kokonaan rikkoitunut, mutta oli melkosen ohueksi "kalvoksi" hioutunut.
Mikähän tuon putken osanumero mahtaa olla, vai köykö siihen joku muu "metritavara" tilalle, kun sen voisi jokatapauksessa vaihtaa, ennen kuin kokonaan menee rikki.
Ja autohan on w210 220cdi -00
Jos vuotaa niin riittää syyksi,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”