Kannentiivistekö? 300urpo ree

Katso myös W202
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Kannentiivistekö? 300urpo ree

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Muut ongelmat kun on korjattu niin sitte menee kansi tai tiiviste. Kiva. Yön seisottuaan kone lähtee viidellä käymään ja pukkaa ekan kilometrin harmaata usvaa aivan käsittämättömästi. Pari kertaa viikossa on nyt lisätty nestettä. Öljyn joukkoon ei mene eikä öljyä mene paisariin, vuotaa kutosen pyttyyn vissiinkin. Tämä pytty alotti eilen uudestaan sen saman nakutuksen mutta kovempana kuin ennen. Suuttimet on uudet ja kutonen on testattu kolmesti eri suuttimella eikä nakutus siirry eikä savutus lopu. Joko annan periksi vai vieläkö pitäs koittaa korjata?! :evil: :evil:
-98 300diesel turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varohan ettei mene seisoessa nestettä männän päälle niin paljon että hajoaa käynnistysvaiheessa jotain...
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Taitas olla syytä jättää paisuntasäiliön korkki löysälle...
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Millaset talkoot tiedossa jos rupeen kantta repimään pois? Jotain erikoistyökaluja hommattava taas tietysti? Vois viikonloppuna mokoman purkaa...
-98 300diesel turbo
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Nokkapukin pultit on kiinni 9mm 12kulmasella pultilla. Jos tarviit tietoja niin ota yhteyttä. Just samanlainen levällää. :wink:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

hotari kirjoitti: Just samanlainen levällää. :wink:
No mikäs siinä on vialla, kansihommia myös vai?
-98 300diesel turbo
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Hehku poikkes reikää ja esikammioita vuotaa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Jätin eilen illalla paisuntasäiliön korkin löysälle ja tämän päivän n.100km ajelujen aikana ei savua/höyryä tullut kertaakaan eikä nestettä ole vähentynyt. Käynti ei ole kaunista kuin vasta kierroksilla, jää yksi pytty pois pelistä pienillä kierroksilla ja käynti sen mukaista. Mistäs kaikkein vahvimman kannentiivisteen löytää?
-98 300diesel turbo
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

ikilika kirjoitti:Jätin eilen illalla paisuntasäiliön korkin löysälle ja tämän päivän n.100km ajelujen aikana ei savua/höyryä tullut kertaakaan eikä nestettä ole vähentynyt. Käynti ei ole kaunista kuin vasta kierroksilla, jää yksi pytty pois pelistä pienillä kierroksilla ja käynti sen mukaista. Mistäs kaikkein vahvimman kannentiivisteen löytää?
Eikö noissa pitäisi olla jo vakiona vahva tiiviste paikallaan? :shock:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu peltitiiviste on vakiona
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

ikilika kirjoitti:Jätin eilen illalla paisuntasäiliön korkin löysälle ja tämän päivän n.100km ajelujen aikana ei savua/höyryä tullut kertaakaan eikä nestettä ole vähentynyt. Käynti ei ole kaunista kuin vasta kierroksilla, jää yksi pytty pois pelistä pienillä kierroksilla ja käynti sen mukaista. Mistäs kaikkein vahvimman kannentiivisteen löytää?
Voiko vesi vuotaa vesipumpusta tai muualta ja rynkytyksen syy esim. jossain pumpun elementissä?
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Ei tuon savu/höyrypilven ansiosta jää paljoo vaihtoehtoja, ekan kilometrin sauhuttaa niin ettei takaa tulijaa näy. Vaan ei tänään kun jätin paisuntasäiliön korkin löysälle, ei edes aamulla.
-98 300diesel turbo
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

ikilika kirjoitti:Ei tuon savu/höyrypilven ansiosta jää paljoo vaihtoehtoja, ekan kilometrin sauhuttaa niin ettei takaa tulijaa näy. Vaan ei tänään kun jätin paisuntasäiliön korkin löysälle, ei edes aamulla.
Onko tietoa, kuinka paljo koneella on ajettu ja onko siinä vakiopalikat (turbo ym.)?
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Koko mopolla on ajettu 221tkm, itte olen sillä päästellyt jotain 80tkm nurkilla. Vakio turbo muttei vakio paineet, säädettävä tehoboxi jolla maailman saa mustenemaan. Liikaa revitty vakioturbosta irti, kone kovilla, ja varmasti vaikutusta tähänkin vaurioon. Joskus vielä se isompi ahdin löytyy tuonkin konehuoneesta...
-98 300diesel turbo
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

kansi remontiin
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

KL sanoo että ois sama kannentiiviste turbossa ja ilman? Taitaa olla mahdollista jotta korjaantuis jäähdytysjärjestelmän paikkausaineella vielä kun ei oireita ole pariin, kolmeen päivään ollut paisarin korkki auki ajellessa. Jos koittais tekohengitystä ensin. On siinä niin iso rahareikä ettei turhaan viittis tiivistettä vaihtaa, kun se sitten poikii venttiilien hionnan, kannen oikasun, venttiilivarrenkumien vaihdon ja mitä muuta sitte samalla kun kerran kansi on irti. Taitaa olla useemman satasen menoa väkisin, ja muutakin rahanmenoa tässä kuussa on, eikä auto jouda seisomaan ensi viikolla...
-98 300diesel turbo
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2946
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

viewtopic.php?t=32687&start=30

Tuolla ohjetta kannen irroitukseen sittenkun sille päälle sattuu :) Ainakin 124:en kopassa 606 vaparissa on massapahvi. Oiskohan osat ja koneistus ehkä hiukan yli 400? Jos pystyy itse purkamaan ja kasaamaan kannen, vieraalla ei tarvi teetttä muukuin suoristus
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Heitetääs tiskiin vielä arvuuttelu rikkinäisestä esikammiosta ja vaikkapa vuotava vespumppu jos neste häviää? Tuo vakio peltitiiviste tuskin kovin helpolla vuotamaan alkaa itsekseen vakio vehkeessä joten jos kansi irtoaa niin koeponnistus ja oikaisu samalla. :roll:
C250TDT -98
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Esikammio on varmastikkin kutosesta sökö, en kiellä. Vesipumpulla on ajettu n.40tkm, vanhan ropelli halkesi...
-98 300diesel turbo
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2946
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

oisko hehku menny kutosesta ja siks ei kunnolla syty kylmällä koneella? Vaaleeta höyryä pukkaa kunnolla jos yks nilkuttaa, kolkatus voi tulla kammiostakin.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Hehkut vaihdettu n.2000km sitte, eikä hehkuvalo jää palamaan :D Nyt lähtee kaikilla heti höpisemään kun paisarin korkki on auki.
-98 300diesel turbo
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Noh kannattaa joka tapauksessa varautua uuden kannen ostoon jos ei tiivisteessä selvää vuotojälkeä näy. Tekeekö paljon painetta jäähdytysjärjestelmään jos korkki on kiinni ja käy ajamassa?
C250TDT -98
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Oivoi :cry: Ihan tulee pahat muistot mieleen jokusen vuoden takaa..

Kyllä se on ikävä "tosi", että jos 606-turbossa menee vesi pesään niin hattu on halki :cry:

Omasta kokemuksesta hitsaaminen ei kannata, voi se tosin kai onnistuakin.
Itsellä kesti 1500km hitsauksen jälkeen ja taas oli vesi 5.pytyssä, sitten haettiinkin jo vaihtokantta.

Kuinkas mahtaa ehjiä kansia olla nykyään saatavilla? Muutama vuosi sitten ei ollut ainakaa "missään" ehjää käytettyä ja uusi oli aika syntisen kallis (muistaakseni ~2500€)

Kovin erikoisia työkaluja ei tarvitse kantta irrottaessa, suuttimiin tarvitsi piiiitkän hylsyn en tosin muista kokoa :oops:
Kansipultit on vissiin XZN-kannalla olikohan 10 tai 12 :roll:
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

:jerkit: Kiva kiva. Vai vois tuo kansikin olla halki :evil: Latasin purkillisen http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/ba ... tusaineet/ ylävesiletkuun tänään n.30km sitten. Korkki edelleen löysällä ajelin kotiin. Pitää huomenna testata vieläkö tekee painetta. Suuttimiin on pitkä 22mm sivulta avattu hylsy, sama käy lambda-antureihin hyvin.
-98 300diesel turbo
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jaaniin, unohdin varoittaa noista paikkaliemistä vaikka myöhäistähän se olisikin ollut.

Itsellä kansivaurion aiheutti todennäköisesti juurikin tuollaisen paikkamörjän käyttö :x

Syyläri oli niin lujasti tukossa, että vesi kiersi hädintuskin lainkaan.
Kerkisipä tuo aiheuttaa lämpöhalvauksen kertaalleen vielä "uudellakin" kannella, onneksi siitä episodista selvittiin ilman lisävahikoja :roll:
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Joo, lueskelin netistä noita kauhutarinoita tukkeutuneista kennoista jne. Uskalsin laittaa tätä bars mömmöä, sen ei pitäisi tukkia mitään muuta kuin vuodon :roll: Nii, "ei pitäis"... Aika näyttää...
-98 300diesel turbo
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Eijjei eijjei... lämppärinkennot ym pienet rakoset tukossa:.....
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

ikilika kirjoitti: Aika näyttää...
Lämppäriin kennon tuo voi vetää tukkoon ellei sitten ole jo ennestään. Mulla kesti tuo sama Bar's aine olla 2kk niin sitten ei enää nestepinta paisaris laskenu. Sitten vaihdoin normaalit liemet ja 2 vuotta ajeltu ettei vuotoa.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Mitä vikaa sun pirssissä oli kun tuota mömmöä laitoit? Menikö sulla kenno tukkoon?
-98 300diesel turbo
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kyse oli om602 ja nestettä joutui lisäämään. Erikoista oli kun nestepinta laski aina niin alas että valo vilkui kojetaulussa, mutta siitä alaspäin tosi hitaasti. Ei se lämppärinkenno tukkoon menny mutta ei varmasti parantanukaan tilannetta, mutta 2kk kuitenkin piti ajella mömmöjen kans että nestepinta ei enää laskenu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”