Fenttolan Puavo.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Nuo kaikki ongelmia aiheuttavat toiminnot tehdään etu-SAM-yksiköllä (N10/1). Ovilukot liittyvät siihen toisen yksikön kautta (A37) ja suuntavilkut suoraan. Todennäköiseltä tuntuisi että ongelma olisi silloin etu-SAM:ssa (N10/1) tai sitten väylä jumittelee kun ei saa yhteyttä kaikkiin etsimiinsä yksiköihinsä (oli mainittu aiemmin että takaovimoduulista oli vikakoodeja).
Minä ottaisin ainakin tuon etu-SAM:in (N10/1) tutkinnan alle. Hapettumat, johtoliitokset, releet jne. Samoin mittauksen alle oviin menevät kaapelit, että jos niissä on katkoksia, niin voi jumittaa väylää.
Minä ottaisin ainakin tuon etu-SAM:in (N10/1) tutkinnan alle. Hapettumat, johtoliitokset, releet jne. Samoin mittauksen alle oviin menevät kaapelit, että jos niissä on katkoksia, niin voi jumittaa väylää.
Tämän kanssa on nyt ollut rauhallista, noita releitä ja liittimiä tuli heiluteltua, liekö vaikuttanut. Onkohan jo kolme viikkoa kohta menty ilman ongelmia. Palanutta lamppuahan tämä on herjannut koko ajan, myyjä sanoi sen alkaneen tarvikeseenonien asennuksesta. No, ne tuli purettua pois ja hooseiskat tilalle mutta Lampe on vaan defekt. Mikähän aiheuttaa, kaikki lamput olen mielestäni tarkastanut asianmukaisiksi, mutta kun ei. Voiko ne ksenonit aiheuttaa noita aiempia murheita, koska niiden poisto ajoittuu myös ongelmien yhtäkkseen loppumiseen? Vai onko vain ollut sen verran kuivempaa pakkasilmaa, että joku kosteusherkkä mollukka on pysynyt kurissa?
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Se lampe defekt ja p*llunkuva kuuluu olla siinä mittaristossa, tuntee olonsa kotoisaksi. Mullakin se paloi väykyssä kokoajan eikä milloinkaan poistunut pelasivat lamput tai sitten eivät, vaihdot ei muuttanu tilannetta mitenkään...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Mulla oli samaa vikaa.. vaihdoin jopa akunkin kun edellisellä kerralla akun vaihto auttoi, mutta vika ei kadonnut. Lopulta vika, siis tämä keskuslukko yms lasien häröily, häipyi kun kuivasin auton sisätilanlämmittimellä.
Olen kahlannut Internetin läpi etsien että mikä tuota voi aiheuttaa ja muuten testannut ja kokeillut. Netin mukaan viallinen takaikkunanostin tuntuu olevan ainakin yksi syypää, sotkee väylän. Nostimelle voi mennä myös kosteutta, on siellä pahvin väärällä puolen, ei vältämättä kuiva niin hyvin jos vettyy. Akkujännite on toinen, huonolla akulla ei virta kulje kunnolla.
Jos vika on väylässä olevassa laitteessa niin se on melkein pakko laittaa stariin kiinni, jotta saa selville mikä siellä oireilee, muuten menee arpomiseksi. Ehkä se sam boksikin voi olla osasyllinen, selittäisi miksi huonommalla akulla ei toimi. Voi olla useamman vian yhdistelmä.. mutta kosteus siihen nyt ainakin liittyy. Kuiva auto toimi mulla lopulta kuten pitää.
Ja niistä lampuista, lamppujen liitokset, varsinkin takavalojen, pitää rapsutella kirkkaaksi, muuten ei sähkö kulje. Siis sen lampunpidikkeen ja vastinpinnan väliset liitokset.
Olen kahlannut Internetin läpi etsien että mikä tuota voi aiheuttaa ja muuten testannut ja kokeillut. Netin mukaan viallinen takaikkunanostin tuntuu olevan ainakin yksi syypää, sotkee väylän. Nostimelle voi mennä myös kosteutta, on siellä pahvin väärällä puolen, ei vältämättä kuiva niin hyvin jos vettyy. Akkujännite on toinen, huonolla akulla ei virta kulje kunnolla.
Jos vika on väylässä olevassa laitteessa niin se on melkein pakko laittaa stariin kiinni, jotta saa selville mikä siellä oireilee, muuten menee arpomiseksi. Ehkä se sam boksikin voi olla osasyllinen, selittäisi miksi huonommalla akulla ei toimi. Voi olla useamman vian yhdistelmä.. mutta kosteus siihen nyt ainakin liittyy. Kuiva auto toimi mulla lopulta kuten pitää.
Ja niistä lampuista, lamppujen liitokset, varsinkin takavalojen, pitää rapsutella kirkkaaksi, muuten ei sähkö kulje. Siis sen lampunpidikkeen ja vastinpinnan väliset liitokset.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Melko tilapäinen apu rapsuttelusta.Kone kirjoitti:Ja niistä lampuista, lamppujen liitokset, varsinkin takavalojen, pitää rapsutella kirkkaaksi, muuten ei sähkö kulje. Siis sen lampunpidikkeen ja vastinpinnan väliset liitokset.
Helpommalla pääsee, kun vaihtaa takavalaisimet uusiin.
Eivät ole hinnan kiroissa ja monta huoletonta vuotta edessä.
Sähköpuolella tasaista. Ztsenonien pois ottamisen jälkeen ei ole yhtään häiriötilannetta edelleenkään, kai tässä kohta pari kuukautta on menty.
Luottamus puuttuu tosin edelleen, varsinkin vaimolta, liekö autoa vaihtamatta koskaan palaakaan?
Etujousten vaihto olis enenmmän kuin ajankohtaista, täällä rospuuttoteillä ajellessa on puskuri halki ja pohjamuovit pitkin laulumaita kun kävelyvauhdissakin meinaa keula niiata latuun kiinni, jos koko porukalla kuljetaan. Olikos kellään vakiojousia tyrkyllä?
Katsastuksessa käytiin hylkylappu hakemassa, eturenkaiden nastaero kuulemma ylittää toleranssin
Milloin ne on tuota ruvenneet kyttäämään, tämä oli tänä talvena jo kolmas auto, jonka tiedän vastaavan hylyn saaneen, eri kaupungeissa eri konttoreilla. Koskaan aiemmin en muista kenenkään kertoneen vastaavasta.
Luottamus puuttuu tosin edelleen, varsinkin vaimolta, liekö autoa vaihtamatta koskaan palaakaan?
Etujousten vaihto olis enenmmän kuin ajankohtaista, täällä rospuuttoteillä ajellessa on puskuri halki ja pohjamuovit pitkin laulumaita kun kävelyvauhdissakin meinaa keula niiata latuun kiinni, jos koko porukalla kuljetaan. Olikos kellään vakiojousia tyrkyllä?
Katsastuksessa käytiin hylkylappu hakemassa, eturenkaiden nastaero kuulemma ylittää toleranssin
Milloin ne on tuota ruvenneet kyttäämään, tämä oli tänä talvena jo kolmas auto, jonka tiedän vastaavan hylyn saaneen, eri kaupungeissa eri konttoreilla. Koskaan aiemmin en muista kenenkään kertoneen vastaavasta.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Laturihan se kyykähti aamusella töistä tullessa, moottoritiellä piippasi koettaula ja kertoi että Patterie Laatungen
Aamupäivällä purin irti, ajelin Lahteen entisen autosähköukon luokse, hyllystä kunnostettu kainaloon ja joitakin kymppejä köyhempänä takaisin kotiasentamoon.
Muuten meni mukavasti, mutta liukastekuopasta noustessa lipesi jalka ja polvi vääntyi häneksi.
Leimakin tuli eilen lopulta haettua.
Aamupäivällä purin irti, ajelin Lahteen entisen autosähköukon luokse, hyllystä kunnostettu kainaloon ja joitakin kymppejä köyhempänä takaisin kotiasentamoon.
Muuten meni mukavasti, mutta liukastekuopasta noustessa lipesi jalka ja polvi vääntyi häneksi.
Leimakin tuli eilen lopulta haettua.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Tänään vaihtelin eteen jouset, Tiileri toimitti jotkut kolomisatasen, liekkö peräti turpon etujouset. Johan pompsahti keula ylös, kun raapaisin ne teinijouset kuikkaan sieltä.
Aavistuksen liikaakin, keula on sentin verran ylempänä kuin peräpää.
Pitää ajella huominen ja katsoa putoaako, jos ei, niin otetaan irti ja passataan vieteriä sopivammaksi.
Olipa kiva kuitenkin ajella, kun kävin kokeilemassa, ei ottanut enää puskuri routaheitoissa latuun kiinni.
Aavistuksen liikaakin, keula on sentin verran ylempänä kuin peräpää.
Pitää ajella huominen ja katsoa putoaako, jos ei, niin otetaan irti ja passataan vieteriä sopivammaksi.
Olipa kiva kuitenkin ajella, kun kävin kokeilemassa, ei ottanut enää puskuri routaheitoissa latuun kiinni.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Rouva kävi katsastuksessa tänään. Eihän tuo tietenkään kelvannut, vikalistaa pukkasi.
Jousikupin etusauma kuulemma ruosteessa. Syksyllä minä niitä katselin, eikä näyttänyt pahalta. Pitänee mennä ihmettelemään.
Yläpallo väljä. Menikös näissä koko ylätukivarsi uusiksi?
Ja sitten se, mikä minua närästää kaikin eniten, nastaero renkaissa. Ennen tällaiseen ei kiinnitetty mitään huomiota, nykyisin tuntuu olevan yleisin hylkysyy. Liekö sitten sen yläpallon syytä, toisesta eturenkaasta on nastat huvenneet.
Jousikupin etusauma kuulemma ruosteessa. Syksyllä minä niitä katselin, eikä näyttänyt pahalta. Pitänee mennä ihmettelemään.
Yläpallo väljä. Menikös näissä koko ylätukivarsi uusiksi?
Ja sitten se, mikä minua närästää kaikin eniten, nastaero renkaissa. Ennen tällaiseen ei kiinnitetty mitään huomiota, nykyisin tuntuu olevan yleisin hylkysyy. Liekö sitten sen yläpallon syytä, toisesta eturenkaasta on nastat huvenneet.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Nyt on vaihdeltu tukivarsi vänkärin puolelle ja jousikuppia liimailtu kuskin puolelle. Sen verran oli leimasetä katsonut väärin, että kuppi ei ollut revennyt, vaan korin puoli oli pehmeä.
No, vähän papatusta joka tapauksessa. Nyt vielä jostain parit renkaat joissa nastat tallessa ja uusimaan.
No, vähän papatusta joka tapauksessa. Nyt vielä jostain parit renkaat joissa nastat tallessa ja uusimaan.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Huomenta.
Tämän kanssa on ollut rauhallista, senkuin on ajanut vaan.
Ilmastoinnin kompura oli viime viikolla ruvennut elämöimään ja nimenomaan silloin kun se ei käynyt. Rouva siitä soitteli, kun itse olin neljä päivää reissussa. Enhän minä tietenkään sieltä satojen kilometrien päästä osannut sanoa mitään, enkä siltä seisomalta päässyt auttamaankaan. Ääni oli kyllä kuin Oolannin sota, kun sitä puhelimessa kuuntelin. Eli kauhia.
Nastolasta onneksi löytyi pajalta tilaa heti seuraavana aamuna.
En tosin tiedä vieläkään mikä sieltä oli hajonnut, vaimo sanoi, että joku juttu siitä hihnahässäkän sisältä oli kulunut väljäksi. Enkä ole saanut aikaiseksi katsoa, mitä olisi vaihdettu.
Väljäksi kulunut hässäkkä kuulostaa kyllä pahalta...
Joka tapauksessa: Purkuosalla kuntoon, 130€. Kiitoksia nopeasta palvelusta Thermo-Tekille Nastolaan.
Tämän kanssa on ollut rauhallista, senkuin on ajanut vaan.
Ilmastoinnin kompura oli viime viikolla ruvennut elämöimään ja nimenomaan silloin kun se ei käynyt. Rouva siitä soitteli, kun itse olin neljä päivää reissussa. Enhän minä tietenkään sieltä satojen kilometrien päästä osannut sanoa mitään, enkä siltä seisomalta päässyt auttamaankaan. Ääni oli kyllä kuin Oolannin sota, kun sitä puhelimessa kuuntelin. Eli kauhia.
Nastolasta onneksi löytyi pajalta tilaa heti seuraavana aamuna.
En tosin tiedä vieläkään mikä sieltä oli hajonnut, vaimo sanoi, että joku juttu siitä hihnahässäkän sisältä oli kulunut väljäksi. Enkä ole saanut aikaiseksi katsoa, mitä olisi vaihdettu.
Väljäksi kulunut hässäkkä kuulostaa kyllä pahalta...
Joka tapauksessa: Purkuosalla kuntoon, 130€. Kiitoksia nopeasta palvelusta Thermo-Tekille Nastolaan.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Katsastusreissulla käyty, stondisjarrusta hylsy. Jostain syystä säätö ei pysy, joka vuosi ollut kuskin puoli tehoton ja säätö auki. Ei vaan taas muistanut tarkistaa.
Viikonloppuna ennakoin ja katsoin kaikki valot, toimii. Tänään löytyi peukalonpään kokoinen kivi sumarin sisältä
Viikonloppuna ennakoin ja katsoin kaikki valot, toimii. Tänään löytyi peukalonpään kokoinen kivi sumarin sisältä
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Säätöhän se oli taas löysällä, nyt tuota vähän kiristelin. Säätörulla oli vain jumiutunut sen verran pahasti, että piti pirulainen purkaa irti ja ruustukissa kilkutella naimisiin menneet osaset erilleen. Pienellä rasvauksella sain sen jopa pyörimäänkin, eli ei ihan hänelleen mennyt illan puuhat. Jousi siinä rullan kupeessa oli saanut siipeensä, eikä ole estänyt pyörimistä. Vaihdoin mokoman ihan tuoreeseen, kun sattui sellainen olemaan. Taas räikkä soi, kuten pitääkin.
Vastaavasti taas jarrupalojen vaihto jäi tekemättä, vaikka mieli olis tehnyt, kun en saanut tappeja lyötyä irti. Hyvin osaa mokomat jumittua. Kyllähän ne siitä lähtee, mutta nyt on flunssan takia niin veto pois, että oli luovutettava.
Vastaavasti taas jarrupalojen vaihto jäi tekemättä, vaikka mieli olis tehnyt, kun en saanut tappeja lyötyä irti. Hyvin osaa mokomat jumittua. Kyllähän ne siitä lähtee, mutta nyt on flunssan takia niin veto pois, että oli luovutettava.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Tänään kävin uusinnalla.
Toissapäivänä siinä rullilla kun jarrua testaili, niin inssi puhui kuskin puolesta. Samoin itse olin katsovinani mittareista, että kuskin puolihan se on, nollalukemat. En sitten kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, avasin jarrun ja säädin. Ok.
Tänään heppu katseli papereita konttorilla ja tuumaili, että jaahas, vänkärin puolen jarruja pitäisi katsoa.
Ja kyllä. Niinhän siinä seisoo paperissa: vasen 2,6, oikea 0,1. Kyllä muuten pikkusen kylmäsi. Väärän puolen avasin, perkales.
Vaan mitä sanoo mittarit? Vasen 2,0, oikea 1,9. Kaikki kunnossa.
Nyt en sitten ole ihan varma, että kirjasiko suikkalakki toissapäivänä paperiin lukemat oikeisiin sarakkeisiin ja avasin ynnä säätelin väärää puolta. Toinen puoli olisi korjaantunut itsekseen. Vai korjasinko sittenkin sitä, mitä pitikin, lukemat olisi olleet väärissä paikoissa?
Jos näin, niin mihin hävisi 0,6 kN toisesta jarruttimesta, kun siihen ei kerran koskettu?
Vai kohta c, konttorin dynamometri arpoo lukemat ihmisille sattumanvaraisesti ja minä sain viimeksi Mustan Pekan? Huolestuttaa, mikäli näin on. Joka tapauksessa, mittausten tulokset heittää liikaa, ollakseen uskottavat.
Toissapäivänä siinä rullilla kun jarrua testaili, niin inssi puhui kuskin puolesta. Samoin itse olin katsovinani mittareista, että kuskin puolihan se on, nollalukemat. En sitten kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, avasin jarrun ja säädin. Ok.
Tänään heppu katseli papereita konttorilla ja tuumaili, että jaahas, vänkärin puolen jarruja pitäisi katsoa.
Ja kyllä. Niinhän siinä seisoo paperissa: vasen 2,6, oikea 0,1. Kyllä muuten pikkusen kylmäsi. Väärän puolen avasin, perkales.
Vaan mitä sanoo mittarit? Vasen 2,0, oikea 1,9. Kaikki kunnossa.
Nyt en sitten ole ihan varma, että kirjasiko suikkalakki toissapäivänä paperiin lukemat oikeisiin sarakkeisiin ja avasin ynnä säätelin väärää puolta. Toinen puoli olisi korjaantunut itsekseen. Vai korjasinko sittenkin sitä, mitä pitikin, lukemat olisi olleet väärissä paikoissa?
Jos näin, niin mihin hävisi 0,6 kN toisesta jarruttimesta, kun siihen ei kerran koskettu?
Vai kohta c, konttorin dynamometri arpoo lukemat ihmisille sattumanvaraisesti ja minä sain viimeksi Mustan Pekan? Huolestuttaa, mikäli näin on. Joka tapauksessa, mittausten tulokset heittää liikaa, ollakseen uskottavat.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
No ihan miten vaan, omasta romusta en tiedä mitä siellä seisontajarru osastolla on (ei ole ollut tarvetta avata 110000 km omistusaikana)
Ei 7 vuoteen ongelmia leimatessa.
Aina kun tuo rysän johokin ajan, tulee seisotus jarrua käytettyä.
Niin ja kevättä/ syksyä aina renkaita vaihtaessa punottua säätö lähelle.
(elä kehtoo, koska se viime kerta oli, sillon ku ei ollut noin jumissa )
Ei 7 vuoteen ongelmia leimatessa.
Aina kun tuo rysän johokin ajan, tulee seisotus jarrua käytettyä.
Niin ja kevättä/ syksyä aina renkaita vaihtaessa punottua säätö lähelle.
(elä kehtoo, koska se viime kerta oli, sillon ku ei ollut noin jumissa )