Eemeli?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
geronimo
Viestit: 241
Liittynyt: 02.12.2012 20:30
Paikkakunta: Arizona

Eemeli?

Viesti Kirjoittaja geronimo »

Ylväs E-Mersu ilmaisee varsin selvästi, että se olisi mieluummin lipumassa jollain tasaisemmilla bulevardeilla. Tai autobahneilla kiitämässä kahtasataa, vakaasti ja tyylikkäästi.

Koeajoautossa ollut elektroninen kaistavahti ymmärsi monta kertaa lumilämpäreet tiemerkinnöiksi, ja varoitti kuskia alituiseen pienellä ohjauspyörän täristyksellä.

Sivupeilissä vilkkui heti varoituskolmio, jos vastaantuleva auto heitti päälle loska- tai raparyöpyn. Mittaristoon säännöllisesti ilmestynyt kahvikupin kuva yritti viestittää, että kuskin kannattaisi pitää taukoa urakastaan näillä kinttupoluilla.

Muutenkin E-malli tuntuu tekevän itse paljon asioita, jotka halvemmissa autoissa jäävät kuskin kontolle.

Hallitsevana piirteenä on elektroniikan ja sähkötoimisten vimpaimien ylenpalttinen runsaus. Vähempikin riittäisi. Vakiovarustelista on pitkä, ja lisävarusteista suuri osa on paitsi järkyttävästi hinnoiteltuja, myös turhia.

Tai tietysti jotkut virkakäyttäjät tarvitsevat etulokasuojaan asennettavaa lipputankoa, á 719 euroa, tai sisätelevisiota 1642 eurolla. Takaistuinlämmitys, 555 euroa, lienee järkevimmästä päästä.

Tämän auton kanssa ei pääse helposti sinuiksi ilman ohjekirjan pläräystä, sen verran paljon pikkutoimintoja ja lisänappeja kabiinista löytyy.

Kyynikkoa alkaa myös epäilyttää, miten kallista kaiken tämän elektroniikan huoltaminen on vaikkapa parinsadan tuhannen ajokilometrin jälkeen. Tää on kopiutu taloussanomista
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”