Vesqjun S211 320 CDI A Elegance -03 MYYTY.

Vastaa Viestiin
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Hmm, muistelen tässä että eikös se "pikkuakun" antautuminenkin anna moisia " vinkkejä " sähköjarruautoissa ?
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

ei, se käskee vaan käynnistämään auton..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
haapis1
Viestit: 112
Liittynyt: 05.11.2010 9:24
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja haapis1 »

Ok,tossa vaan naapurin ukko oli vaihtanut pikkuakun ku oli herjannu akun kuvalla ja sbc-jarrut puis pelistä ! Auto -03 220cdi / E. :shock:
E 200 cdi BE TA PB -15
Vrod-02
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Nyt ymmärrän, miks halusit että lähetään veisliftillä norjan reissuun... :happy:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Nomutta nyt kun laittaa ne jarrut kuntoon niin eipähän sitten toisen kerran tarvitse enää.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

haapis1 kirjoitti:Ok,tossa vaan naapurin ukko oli vaihtanut pikkuakun ku oli herjannu akun kuvalla ja sbc-jarrut puis pelistä ! Auto -03 220cdi / E. :shock:
Ei oo sbc jarrut vaan akku/laturi.. ja akku on uus.. eihän sitä toki tiedä kumpi
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nonni, diaknoosi osoittautui oikeaksi, laturi vaihdetti, lisäksi moniurahihna ja kiristinrullat.. :D Vanha laturi osoittauti alkuperäiseksi.

Uusi ja vanha laturi

Kuva

Hotarille Kiitoksia huollosta.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Ainiin, eilen latasin akkua 12 ampeerin laturilla n 8 tuntia ja virta riitti n 30 km ilman ajovaloja, lämppäriä ja radioo. :shock: Hotarin nosturilla alkoi piipitys ja stop valot paloi komiasti.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nyt on tullu ajeltua Uusilla kesärenkailla , kulutus pyörii siin kuuven paikkeilla..

Tommoset

http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/pass ... sp?from=tf
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nonni. Lämmintä ei tuu yhtään. Koitetaan vaihtaa vesiventtiili.
Jännä et heti ku tuli ensimmäinen pakkasaamu niin jo alkoi reistaamaan.. :evil:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvähän se että nyt hajosi eikä kovimmilla pakkasilla. Tuskin on etuohjainlaite hajalla kun ei ole kauaa oikkuillut.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Ja taas tulee lämpöä kabiiniin. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Hmph... Tänään ilmestyi sitten se Service Brake huomautus... :eec:

Jarrua oli painettu n 417300 kertaa laskurin mukaan.. :shock: :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jarru on vauhdin surma :pappa:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Vesqju kirjoitti:Hmph... Tänään ilmestyi sitten se Service Brake huomautus... :eec:

Jarrua oli painettu n 417300 kertaa laskurin mukaan.. :shock: :shock:
Niin, laskurin nollaus onnistui.. :D Mitenkähän paljon tuolla on ajettu ku jarrutuksia on noin paljon..? :shock: Pitääkin alkaa säästää rahnaa jos tuon SBC yksikön joutuu vaihtamaa.
Onko kokemuksia, miten pitkästi nuilla on ajeltu nollauksen jälkeen.. :?:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nyt olen ajanut tuolla autolla 55000 km, n 1.5 vuoden aikana- Laskeskelin huolto ja remonntikulut yhteen, ~3200 €. :shock: ei sisällä rengaskuluja.
Tuli vaan mieleen kun nämä 211 mersujen ylläpitokulut puhuttaa kovasti. :D tiedä sitten onko tuo ny niin kallista vai ei.
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

vesqju kirjoitti:
vesqju kirjoitti:huolto ja remonttikulut ~3200 €.
tiedä sitten onko tuo ny niin kallista vai ei.
Ei tuo ny kallista oo, kalliimmaksi olis voinu tulla

:jerkit:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

17 senttiä / km, halpaahan tuo on ollut.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuohon vielä SBC yksikkö ja vähän ilmapussien korjailua niin päästään ihan miehekkäisiin lukemiin :huh:
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Vesqju kirjoitti:Nyt olen ajanut tuolla autolla 55000 km, n 1.5 vuoden aikana- Laskeskelin huolto ja remonntikulut yhteen, ~3200 €. :shock: ei sisällä rengaskuluja.
Tuli vaan mieleen kun nämä 211 mersujen ylläpitokulut puhuttaa kovasti. :D tiedä sitten onko tuo ny niin kallista vai ei.
Mulla oli tuon farkun kokonaiskustannukset ( korjaukset, renkaat, polttoaineet, arvon alennus :lol: ) vielä muutama vuosi sitten siinä 17 cent/km. Nykyään en tiedä näillä uusilla polttoainehinnoilla...

Se on justiinsa että kuka rahansa mihinkin laittaa - kaikki ne menemään saa kuitenkin ihan helposti :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Jaaha, comandi sekos, sijainti heittää navissa 100 km.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Vesqju kirjoitti:Jaaha, comandi sekos, sijainti heittää navissa 100 km.. :shock:
Eli GPS-antenni meni rikki tai johto lakkasi yhdistämästä liitoksen kohdan korroosiosta johtuen. :?:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Antenni lienee jossain takasivulasissa tuossa kapistuksessa.. :shock:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Vesqju kirjoitti:Jaaha, comandi sekos, sijainti heittää navissa 100 km.. :shock:
No ny se toimii taas.... Mitään en oo tehnyt asialle.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Dodii.. Eilen tuli käytyä katsastuksessa :arrow: HYLÄTTY :shock:
Vasen sumuvalo näyttää liika alas ( korjauskehoitus )
Oikea raidetangonpää väljä ( Hylätty )

Tuulilasi sekä Airmaticci on korjaantunut vuodessa itekseen :D

Noh, autoa on vaivannut pitkin talvea sähkönpuute,( ilmenee akun kuvalla ja sähköisten lisälaitteiden poiskytkeytymisenä )
elokuussa autoon vaihdettiin tehdaskorjattu Bosch 200 A 14V laturi. Laturin päästä mitattu jännite on 13.5V, pitäisi olla n 14.6 tjsp... :roll:

Noh, asiaa tiedusteltiin laturin myyjältä, ei ota takuuasiaan mitään kantaa vaan vastaus oli, vie auto Bosch car serviceen tutkittavaksi... :idea: omituista sanon minä.... :nocando:
Tänään kävin siellä tutkituttamassa auton latauksen ja testeri näytti huimat 1,5 A latausta. :eec:

jatkuu ensiviikolla..... :arrow:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tänään kävin siellä tutkituttamassa auton latauksen ja testeri näytti huimat 1,5 A latausta. :eec:
Semmoisen huomion sanoisin, että ne ampeerit riippuvat myös akun kunnosta ja lämmöstä. Lataussäädin säätää, että paljonko laturilla on haluja puskea lataustehoa akulle. Se näkyy jännittemittauksessa, joka tyypillisesti kunnossa olevalla laturilla on ajon aikana 13,8 - 14,5 volttia. Ampeerimäärän määrittelee sitten laturin kapasiteetti, mutta vanha tai kylmä akku ei ota varausta vastaan, vaan ampeerit jäävät pieniksi kunnollisesta latausjännitteestä huolimatta.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Meissenkeri kirjoitti:Semmoisen huomion sanoisin, että ne ampeerit riippuvat myös akun kunnosta ja lämmöstä.
Tuo oli mitattu Bosch Car Servicellä ja vieläpä semmosella, joka tosiaan osaa asiansa.
Kyseenalaistin samoja asioita kuin sinäkin, mutta ne taklaantuivat aika nopsaan, kun kuulin missä auto oli käynyt sähkömittauksissa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Akku on 14 kuukautta vanha ja akunlämpö noin +18 sanoisin
mittaustilanteessa
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vaan komia se oli ja iteksiin liiku kun ajelit vastaan männä viikolla. Tulin Vantaankoskella sillä valkosella Sprinterillä liitymässä vastaan kun olit pihasta lähössä. Jäin siihen tielle vartomaan ku ei ollu kettään takana. Muistakko? :D Lapa oli sojossa vaan ei tule vastakaikua. :oops: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Easy Rider kirjoitti:Vaan komia se oli ja iteksiin liiku kun ajelit vastaan männä viikolla. Tulin Vantaankoskella sillä valkosella Sprinterillä liitymässä vastaan kun olit pihasta lähössä. Jäin siihen tielle vartomaan ku ei ollu kettään takana. Muistakko? :D Lapa oli sojossa vaan ei tule vastakaikua. :oops: :lol:
:oops: :oops: :oops: en huomannu...
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”