W123 ja W124 Dieselit talvella ja muutenkin
W123 ja W124 Dieselit talvella ja muutenkin
Ehtoota.
Keväällä tulee neljäs pitkä vuosi ilman mersua (W126 420SEL) ja nyt olis taas aika tähtikeulaan.
Budjetti noista ajoista kutistunut joten autoiksi olen ilman tarkempia yksilöitä valinnut w124 sarjan 200d,250d ja 300d koneilla ja jokerina w123 240d.
Miten talvella riittää lämpöä hyttiin? Otetaan vielä esimerkiksi ihan reilu 25-30 asteen pakkanen. Käyntiin nuo w124 sarjalaiset ainakin tuntuu lähtevän mutta mitenkäs tuo w123 ajan dieselit kun muistan lukeneeni niiden surkeasta talvilähtevyydestä?
Tulee vielä laiskasta käytettyä mitään lohkolämppäriäkään kun auton käyttöajatkin vaihtelee päivästä toiseen.
Tuo lämpeävyys tuli nyt akuuttina asiana mieleen mutta sitten olisi vielä muutama kysymys:
Kansiremontihan noihin w124 sarjan koneisiin tulee 300-500tkm välein suurinpiirtein eikö näin? Onko pehmentyneen käyntiäänen lisäksi muita tapoja havaita orastavaa kansivauriota (ennen nesteiden katoamista tai paineiden tuloa) vai pitääkö vaan suosisti ostaa se laitettu?
Olen myös ollut lukevinani että kansipahvin lisäksi hydr venttiilinsäätö kuluessaan syö kantta joten se pelkkä pahvin vaihtokaan ei auta asiaan. Onko se joka kerta näin vai pärjääkö pelkällä pahvillakin? Tätä lähinnä kysyn monen kotisepän auton takia jotka ovat vaan sen pahvin vaihtaneet.
Mites tämä w123 sarjan koneet, onko niissä kansiremontti sama rituaali kun uudemmissa vai kestääkö paremmin?
Tuntuu että kestävän dieselmersun hankinta on teoriassa vaikeampaa kun monen muun merkin kun ne pirut kestää ilman remonttia hyvinkin pitkään tai sitten saattaakin tulla jo ''pienillä'' kilometreillä koneen avaus.
Entä onko dieselpumpulle jotain erikoista mikä saattaisi tulla eteen 400-700tkm ajetuissa? Eikö näihin päde se että kunhan starttaa hyvin ja ajossa tietysti tuntuu toimivan niin kaikki on kutakuinkin ok? Jakajapumpullinen peli ei ainakaan huonolla pumpulla startannut hyvin oli keli tai koneen lämmöt mitkä tahansa.
Kiitoksia jos joku jaksaa valaista asioista.
Keväällä tulee neljäs pitkä vuosi ilman mersua (W126 420SEL) ja nyt olis taas aika tähtikeulaan.
Budjetti noista ajoista kutistunut joten autoiksi olen ilman tarkempia yksilöitä valinnut w124 sarjan 200d,250d ja 300d koneilla ja jokerina w123 240d.
Miten talvella riittää lämpöä hyttiin? Otetaan vielä esimerkiksi ihan reilu 25-30 asteen pakkanen. Käyntiin nuo w124 sarjalaiset ainakin tuntuu lähtevän mutta mitenkäs tuo w123 ajan dieselit kun muistan lukeneeni niiden surkeasta talvilähtevyydestä?
Tulee vielä laiskasta käytettyä mitään lohkolämppäriäkään kun auton käyttöajatkin vaihtelee päivästä toiseen.
Tuo lämpeävyys tuli nyt akuuttina asiana mieleen mutta sitten olisi vielä muutama kysymys:
Kansiremontihan noihin w124 sarjan koneisiin tulee 300-500tkm välein suurinpiirtein eikö näin? Onko pehmentyneen käyntiäänen lisäksi muita tapoja havaita orastavaa kansivauriota (ennen nesteiden katoamista tai paineiden tuloa) vai pitääkö vaan suosisti ostaa se laitettu?
Olen myös ollut lukevinani että kansipahvin lisäksi hydr venttiilinsäätö kuluessaan syö kantta joten se pelkkä pahvin vaihtokaan ei auta asiaan. Onko se joka kerta näin vai pärjääkö pelkällä pahvillakin? Tätä lähinnä kysyn monen kotisepän auton takia jotka ovat vaan sen pahvin vaihtaneet.
Mites tämä w123 sarjan koneet, onko niissä kansiremontti sama rituaali kun uudemmissa vai kestääkö paremmin?
Tuntuu että kestävän dieselmersun hankinta on teoriassa vaikeampaa kun monen muun merkin kun ne pirut kestää ilman remonttia hyvinkin pitkään tai sitten saattaakin tulla jo ''pienillä'' kilometreillä koneen avaus.
Entä onko dieselpumpulle jotain erikoista mikä saattaisi tulla eteen 400-700tkm ajetuissa? Eikö näihin päde se että kunhan starttaa hyvin ja ajossa tietysti tuntuu toimivan niin kaikki on kutakuinkin ok? Jakajapumpullinen peli ei ainakaan huonolla pumpulla startannut hyvin oli keli tai koneen lämmöt mitkä tahansa.
Kiitoksia jos joku jaksaa valaista asioista.
Talvella tarkenee ainakin yykaanelosessa hyvin jos on lämppärinkenno puhdas. Kymmenessä pakkasasteessa ajelin teepaita päällä sisälämpömittarin näyttäessä lukemaa 35.9 astetta. Pakkasta kun oli -24 ei saanut enää kuin 25 astetta sisälle lämmintä, tuossa yli miljoonan ajetussa yksilössä alkaa kenno olemaan jo tukossa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Okei eli rakenteellisesti siis mahdollisuudet lämpöön on. Sisälsikö tuo -24 pahvin syylarin eteen? Mikä kone oli kun luulis että isompi litratilavuus tuottaa enemmän lämpöä?Multiviri kirjoitti:Talvella tarkenee ainakin yykaanelosessa hyvin jos on lämppärinkenno puhdas. Kymmenessä pakkasasteessa ajelin teepaita päällä sisälämpömittarin näyttäessä lukemaa 35.9 astetta. Pakkasta kun oli -24 ei saanut enää kuin 25 astetta sisälle lämmintä, tuossa yli miljoonan ajetussa yksilössä alkaa kenno olemaan jo tukossa.
Ei pahvia keulassa, ilman roikkaa käymään -24 pakkasta. Heikosti mutta varmasti
Nopeita lämpeemään jos termari on kunnossa, itellä 7km koulumatka ja siinä ajassa on jo miltei täysin normaalilämpöinen
Nopeita lämpeemään jos termari on kunnossa, itellä 7km koulumatka ja siinä ajassa on jo miltei täysin normaalilämpöinen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
123
Mun vanha 123 2.4d lähti tupla hehkutuksella ilman lohkoa, ei siis mitään “pika“ hehkuja, -30 käyntiin ihan ok, mittarissa oli siro 650tkm vm 85, ja samaten lähti 124 200d vm 86, kolmonen oli vähän kylmempi sisälle, mutta letkeempi ajettava maantiellä. Ite valitsisin kolmosen
S210 220cdi avantgarde -00
W208 200 sport-98
W208 200 sport-98
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Olen muuallakin "julistanut" tätä, W124 lähtee säällä kuin säällä ilman esilämmitystä ja lämpöä riittää. Ei tartte pahveja tai muitakaan virityksiä. Termostaatti kun on kunnossa, akussa tarpeeksi potkua sekä polttoainesuodattimet vaihdettu joka syksy, niin siinä on hyvät eväät talvea kohti.
Pehmentynyt käyntiääni viittaa mielestäni enemmänkin ruiskutusennakon myöhenemiseen, joka johtunee pääasiassa venyneestä jakopään ketjusta. Korjattavissa myös pumppua "kääntämällä," mutta pitoauton ollessa kyseessä suositeltavampaa lienee jakoketjun uusiminen.
Pehmentynyt käyntiääni viittaa mielestäni enemmänkin ruiskutusennakon myöhenemiseen, joka johtunee pääasiassa venyneestä jakopään ketjusta. Korjattavissa myös pumppua "kääntämällä," mutta pitoauton ollessa kyseessä suositeltavampaa lienee jakoketjun uusiminen.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Mulla on viileä 124:ne, vanha taksi, se kenno ihan taatusti päältä möhnässä ku on seissy koivujen lähellä...kiertovesipumppu ei taida toimia, mutta muuten hörähtää käyntiin ekan hehkutuksen jälkeen ja käy nätisti kolkottaen...niinko kuuluu, kertaakaan en oo 124:silla tielle jääny...poislukien rengasrikot, mutta muuten on vieny ja tuonu perille ja lämpimästi.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kiitoksia! Nyt uskon kyllä että lämpöjen ja käynnistyvyyden suhteen pärjää talvella.
Vinkkejä koneen kunnon tunnistamiseen otetaan ym ym.
Tuon pehmentyneen käyntiäänen muistan lukeneeni syyksi sille että juuri tuo venttiilien säätövara kuluu hydr nostimien puolesta ja venttiilit iskostautuu kanteen mutta tiedä näitä.
Pahin ongelma on kansiremonttipelko joten se pitää joko selättää taikka ostaa varmasti remontoitu yksilö. Köyhällä kun ei ole sitä varaa heti alkajaisiksi teettää.
Ainiin! Tuli vielä mieleen kysyä automaateista. Eroaako laatikko 200,250,300 perässä vai onko sama laatikko kaikissa? Pystyihän noista tikun kautta öljyn katsomaan? Mikähän lie yleinen kestävyyshaarukka joka tietysti käytöstä riippuu mutta näin yleisesti.
Muinaisessa w126:sessa arpo kylmänä vaihteita mutta muuten toimi, 380tkm mittarissa.
Myöskin kaipaisin pientä päivitystä mersun laatikon toimintaan. W126 oli ensimmäinen automaattiauto ja tuntui silloin vaihtavan hyvin ja ilman nykäyksiä. Monessa asiayhteydessä moitittu w124 laatikkoa nykiväksi. Kymmenen jenkkiauton historia ei vielä auta yhtään kun niissähän tunnetusti laatikko pelaa siivosti.
Sen muistan että mersussahan saa tuota terävyyttä säädettyä mutta ei sen varaan pitäis ainakaan luistoa laskea koeajolla?
Vinkkejä koneen kunnon tunnistamiseen otetaan ym ym.
Tuon pehmentyneen käyntiäänen muistan lukeneeni syyksi sille että juuri tuo venttiilien säätövara kuluu hydr nostimien puolesta ja venttiilit iskostautuu kanteen mutta tiedä näitä.
Pahin ongelma on kansiremonttipelko joten se pitää joko selättää taikka ostaa varmasti remontoitu yksilö. Köyhällä kun ei ole sitä varaa heti alkajaisiksi teettää.
Ainiin! Tuli vielä mieleen kysyä automaateista. Eroaako laatikko 200,250,300 perässä vai onko sama laatikko kaikissa? Pystyihän noista tikun kautta öljyn katsomaan? Mikähän lie yleinen kestävyyshaarukka joka tietysti käytöstä riippuu mutta näin yleisesti.
Muinaisessa w126:sessa arpo kylmänä vaihteita mutta muuten toimi, 380tkm mittarissa.
Myöskin kaipaisin pientä päivitystä mersun laatikon toimintaan. W126 oli ensimmäinen automaattiauto ja tuntui silloin vaihtavan hyvin ja ilman nykäyksiä. Monessa asiayhteydessä moitittu w124 laatikkoa nykiväksi. Kymmenen jenkkiauton historia ei vielä auta yhtään kun niissähän tunnetusti laatikko pelaa siivosti.
Sen muistan että mersussahan saa tuota terävyyttä säädettyä mutta ei sen varaan pitäis ainakaan luistoa laskea koeajolla?
Ja tuli vielä mieleen kysyä jos joku jaksaa vastata.
Mitä tuon öljynpainemittarin pitää näyttää milloinkin?
Aikanaan omassa w126 seilas ja muistaakseni sain siihen vastauksen että ne näyttää vähän mitä sattuu toisinaan.
Kylmänä tietysti tappiin mutta missä se sais esim lämpimänä tyhjäkäynillä, liikennevaloissa, maantiellä ym näyttää?
Mitä tuon öljynpainemittarin pitää näyttää milloinkin?
Aikanaan omassa w126 seilas ja muistaakseni sain siihen vastauksen että ne näyttää vähän mitä sattuu toisinaan.
Kylmänä tietysti tappiin mutta missä se sais esim lämpimänä tyhjäkäynillä, liikennevaloissa, maantiellä ym näyttää?
Jos anturi on pelikunnossa niin jotenkin tähän tapaan:Karpovs kirjoitti:Ja tuli vielä mieleen kysyä jos joku jaksaa vastata.
Mitä tuon öljynpainemittarin pitää näyttää milloinkin?
Aikanaan omassa w126 seilas ja muistaakseni sain siihen vastauksen että ne näyttää vähän mitä sattuu toisinaan.
Kylmänä tietysti tappiin mutta missä se sais esim lämpimänä tyhjäkäynillä, liikennevaloissa, maantiellä ym näyttää?
- kylmänä tapissa
- lämpimänä kierroksilla (2000rpm+) tapissa
- lämpimänä tyhjäkäynnillä yli puolen kilon, ei haittaa yhtään jos on enempikin
Laakereitten kunnostahan tuo lähinnä kertoo. Ja jossain määrin myös öljyn.
Kävin tänään yhtä vajaa 800tkm ajettua diisseliä kattomassa.
Koneremontti oli tehty öljypohjan hajottua ja öljyt varmaan pihalle. Oli mäntää, kampiakselia ym vaihdettu ja kannentiiviste. Tästä 130tkm aikaa.
Pari asiaa jäi mietityttämään nimenomaan konetta silmällä pitäen. (koeajolel ei päästy kun auto kesärenkailla umpihangessa)
Venttiilikopan etuosasta, ei mielestäni kuitenkaan ketjun kohdalta kuului välillä epätasaisen säännöllinen kilkatus, erittäin metallinen. Tyhjäkäynti hieman tärisytti koko autoa mutta käv tuota kilinää lukuunottomatta ok. Kierroksia antaessa kilinä katos.
Kierroksia antaessa sitten rupes kuulumaan pumpun/imusarjan kohdilta pärinä mikä ei kuulunut vielä tyhjäkäynnillä vaan hieman runsaammilla kierroksilla. Se kuitenkin loppui reilusti ennen maksimikierroksia.
Kierroslukumittaria ei ollut joten vähän summamutikka heittoja.
Mitkäs tommosia ääniä yleensä aiheuttaa?
Koneremontti oli tehty öljypohjan hajottua ja öljyt varmaan pihalle. Oli mäntää, kampiakselia ym vaihdettu ja kannentiiviste. Tästä 130tkm aikaa.
Pari asiaa jäi mietityttämään nimenomaan konetta silmällä pitäen. (koeajolel ei päästy kun auto kesärenkailla umpihangessa)
Venttiilikopan etuosasta, ei mielestäni kuitenkaan ketjun kohdalta kuului välillä epätasaisen säännöllinen kilkatus, erittäin metallinen. Tyhjäkäynti hieman tärisytti koko autoa mutta käv tuota kilinää lukuunottomatta ok. Kierroksia antaessa kilinä katos.
Kierroksia antaessa sitten rupes kuulumaan pumpun/imusarjan kohdilta pärinä mikä ei kuulunut vielä tyhjäkäynnillä vaan hieman runsaammilla kierroksilla. Se kuitenkin loppui reilusti ennen maksimikierroksia.
Kierroslukumittaria ei ollut joten vähän summamutikka heittoja.
Mitkäs tommosia ääniä yleensä aiheuttaa?
Olen nähny OM617:n joka kilkatti samoin. Kilkatus lakkas kun laturia painoi tukevasti alaspäin.Karpovs kirjoitti:Venttiilikopan etuosasta, ei mielestäni kuitenkaan ketjun kohdalta kuului välillä epätasaisen säännöllinen kilkatus, erittäin metallinen. Tyhjäkäynti hieman tärisytti koko autoa mutta käv tuota kilinää lukuunottomatta ok. Kierroksia antaessa kilinä katos.
Tämmösten äänien ja kilometrilukemien kanssa tuppaan itse varmistamaan ihan ekana että kaikki osat ovat tukevasti paikallaan. Omassa OM615-koneisessa W123:ssa oli hämmentävä särinä tyhjäkäynnillä - paljastui että syyllinen oli kaasuvivuston löysäksi kuluneet nivelet jotka päästivät yhden tangon resonoimaan.
Oliko tämä W123 vai W124? 124:sessahan pärisee hihnankiristyssysteemi useimmiten.Karpovs kirjoitti:Kävin tänään yhtä vajaa 800tkm ajettua diisseliä kattomassa.
Koneremontti oli tehty öljypohjan hajottua ja öljyt varmaan pihalle. Oli mäntää, kampiakselia ym vaihdettu ja kannentiiviste. Tästä 130tkm aikaa.
Pari asiaa jäi mietityttämään nimenomaan konetta silmällä pitäen. (koeajolel ei päästy kun auto kesärenkailla umpihangessa)
Venttiilikopan etuosasta, ei mielestäni kuitenkaan ketjun kohdalta kuului välillä epätasaisen säännöllinen kilkatus, erittäin metallinen. Tyhjäkäynti hieman tärisytti koko autoa mutta käv tuota kilinää lukuunottomatta ok. Kierroksia antaessa kilinä katos.
Kierroksia antaessa sitten rupes kuulumaan pumpun/imusarjan kohdilta pärinä mikä ei kuulunut vielä tyhjäkäynnillä vaan hieman runsaammilla kierroksilla. Se kuitenkin loppui reilusti ennen maksimikierroksia.
Kierroslukumittaria ei ollut joten vähän summamutikka heittoja.
Mitkäs tommosia ääniä yleensä aiheuttaa?
Laturi sun muutkin oli juuri vaihdettu ja kilometrilukemakaan ei tosin ihan kaikkea kerro kun oli laakeroinnista lähtien kaikki tehty koneeseen paitsi mäntiä oli taidettu vain vaihtaa yksi heh.
Tuossa se metallinen ääni tuli 100% varmuudella venttiilinkopasta ja kuului myös hieman suuttimien päältä mutta oli erittäin metallinen mikä kuulosti ihan irtometallilta metallia vasten tai männän helman terävältä kilkatukselta.
Niin tämä oli w124 92vm 200d ja manuaalilla.
Pärinä ei tullu flektistä eikä remmeistä vaan joutu vähän kurkottelemaan ja kuului selkeemmin imusarjan väliköstä kun korvan laitto siihen.
Tuossa se metallinen ääni tuli 100% varmuudella venttiilinkopasta ja kuului myös hieman suuttimien päältä mutta oli erittäin metallinen mikä kuulosti ihan irtometallilta metallia vasten tai männän helman terävältä kilkatukselta.
Niin tämä oli w124 92vm 200d ja manuaalilla.
Pärinä ei tullu flektistä eikä remmeistä vaan joutu vähän kurkottelemaan ja kuului selkeemmin imusarjan väliköstä kun korvan laitto siihen.
Ja se kuuluu just saakelin metallisena ja tuosta kopan seutuvilta? Rytmi oli tyyliin kil kil...kilkilikl.....kilkil....kilkilikil....LiQQe kirjoitti:Rivipumpullisista taitaa aina kuulua tuo epäsäännöllisen säännöllinen kilkatus. Ei vika, vaan enemmänkin ominaisuus
Piru kun näistä sitten tiiä mikä kuuluu ja mikä ei kun tottunu siihen että foordin vanha 1.6 diesel ei kilkata mitään ylimääräsiä
...
Viimeksi muokannut eseestie, 04.1.2013 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Ei ny oikeen menny perille? Vai pitäskö tuolla tuumia koeajoja?
Sellanen linkki tai tietolähde mulle kelpais ja kelpaa edelleen joka pystyis oikiasti kertomaan mersuista jotain.
Kun jos joutuu perstuntumalla kahlaamaan monta eri autoa läpi ihan sitä varten että miltä koneen kuuluisi kuulostaa tai mikä nyt sitten on tässä merkissä ominaisuus ja mikä ei niin jää helposti mursu ostamatta.
Ainakin lähtökohta on ollu mulla se mersun standardi uutena ja arvo. Vaikka autolla olis ajettukkin nyt se taksiajo ja miljoona niin joidenkin standardien pitäis pysyä samana kun ajetaan sitä jo valmiiksi huonompien standardienkin autoilla isoja määriä.
Sellanen linkki tai tietolähde mulle kelpais ja kelpaa edelleen joka pystyis oikiasti kertomaan mersuista jotain.
Kun jos joutuu perstuntumalla kahlaamaan monta eri autoa läpi ihan sitä varten että miltä koneen kuuluisi kuulostaa tai mikä nyt sitten on tässä merkissä ominaisuus ja mikä ei niin jää helposti mursu ostamatta.
Ainakin lähtökohta on ollu mulla se mersun standardi uutena ja arvo. Vaikka autolla olis ajettukkin nyt se taksiajo ja miljoona niin joidenkin standardien pitäis pysyä samana kun ajetaan sitä jo valmiiksi huonompien standardienkin autoilla isoja määriä.
mainitsemasi raaka metallinen kilkatus ei sovi mersun koneen normi ääniin..
mersu käy kunnossa ollessaan "terävästi" muttei kumminkaan niin että vasaralla koputeltaisiin venttiilikoppaan
mutta nykyään tahtoo olla että kori sanelee kaiken.. tekniikan saa rakennettua "helposti" eikä om601 raaka kone maksa oikeastaan mitään, se kunnostaminen maksaa muutamia satasia olettaen että kansi oikaisua vaille kunnossa. ja sillä ajaakin sen jälkeen sen usiamman satatuhatta koneen puolesta jos ei satu haveria remontin aikana.
ja oma kokemus w124 200d -91 800tkm rullattu, kuukauen päivät seiso käyttämättä lumihangessa, -35 pakkasta ja pakko saada tulille, tupla hehku ja ensimmäisellä tartilla käymään, hieman ontuen mutta kävi.
2 vuotta sen jälkeen kansi pahvi entinen
mersu käy kunnossa ollessaan "terävästi" muttei kumminkaan niin että vasaralla koputeltaisiin venttiilikoppaan
mutta nykyään tahtoo olla että kori sanelee kaiken.. tekniikan saa rakennettua "helposti" eikä om601 raaka kone maksa oikeastaan mitään, se kunnostaminen maksaa muutamia satasia olettaen että kansi oikaisua vaille kunnossa. ja sillä ajaakin sen jälkeen sen usiamman satatuhatta koneen puolesta jos ei satu haveria remontin aikana.
ja oma kokemus w124 200d -91 800tkm rullattu, kuukauen päivät seiso käyttämättä lumihangessa, -35 pakkasta ja pakko saada tulille, tupla hehku ja ensimmäisellä tartilla käymään, hieman ontuen mutta kävi.
2 vuotta sen jälkeen kansi pahvi entinen
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
kansipaffin huomaa esim. öljynpainemittarin viisarin heilumisesta ja samaan tahtiin koneen yläkerran saundista!!
kun ylös asti ei enää riitä paine....
Mulla ainakin (200D automatic -93 672tkm) ni meni vain ölpät putkesta ulos... ei syönyt nestettä.
ja kansipoka tehty 619tkm itse
E. minähän en mersua siis lämmitä, ellei ole välitön pakko
okei, muija sano eilen, jotta aamuksi luvattu yli -30 pakkasia ja minä uskoin ja lämmitin
mutta ei ne lämmittämättä kajahda nämä koneet
kun ylös asti ei enää riitä paine....
Mulla ainakin (200D automatic -93 672tkm) ni meni vain ölpät putkesta ulos... ei syönyt nestettä.
ja kansipoka tehty 619tkm itse
E. minähän en mersua siis lämmitä, ellei ole välitön pakko
okei, muija sano eilen, jotta aamuksi luvattu yli -30 pakkasia ja minä uskoin ja lämmitin
mutta ei ne lämmittämättä kajahda nämä koneet
® Mesen linttaklubi
Kiitoksia kiitoksia!
Eli mersu käy terävän dieselimäisesti mutta tosiaan ilman mitään sivuääniä vaan vain se koneen karkea raksutus seurana mikä lienee monesta dieselistä tuttua ?
Olikos tuo tiiviste sellanen että ajan mukaan painu kasaan ja sitten alko vuoto eli onko tää ihan normaali kuolevainen kone että ennen ei vikaa huomaa kun on paskat jo housuissa? Eli kunnes alkaa vähän neste hävitä tai juuri noita muita oireita.
Kun nää musta pahoja ostella nämä ''vakio'' kansipahvlaiset kuten saabin tietyt koneet mistä aivan varmasti menee pahvi n. 300-400tkm niin sitä orastavaa alkua ei pakosti huomaa muu kun se tarkka arkikäyttäjä joka huomaa pikkuhiljaa lisääntyvän nestehukan tms ja sitten myyntiin mistä voi olla vaikea havaita alkavaa ongelmaa.
Toinen lukuhan on nämä selvät tapaukset missä pahvi on jo valmis.
Tuntuu mersun osto olevan tosi vaikeeta nyt muutenkin. Kiire ois saada auto alle ja ensimmäinen soitto kertoi auton olevan täydellinen helmi mutta sitä ei sais kun tammikuun puolessa välissä tms mennä katsomaan ja toinen auto oli kesärenkailla umpihangessa talon takana mäen päällä...
Tekniikan saa varmaan kohtuuhinnalla kuntoon mutta tilojen ollessa rajalliset ja budjetin tiukan niin täytyy vähän mahdottomia etsiä eli halvalla hyvää.
Hmm vanhassa ässässä taisi vähän soutaa öljynpainemittari käydessä mutta siinä en havainnut pahvivikaa.
Mitenkäs näissä mersuissa muuten tuo huohotuspuoli esim öljytikusta? Toiset koneethan tuppaa vähän huohottamaan vaikka olisivatkin ihan ok käyttökunnossa.
Eli mersu käy terävän dieselimäisesti mutta tosiaan ilman mitään sivuääniä vaan vain se koneen karkea raksutus seurana mikä lienee monesta dieselistä tuttua ?
Olikos tuo tiiviste sellanen että ajan mukaan painu kasaan ja sitten alko vuoto eli onko tää ihan normaali kuolevainen kone että ennen ei vikaa huomaa kun on paskat jo housuissa? Eli kunnes alkaa vähän neste hävitä tai juuri noita muita oireita.
Kun nää musta pahoja ostella nämä ''vakio'' kansipahvlaiset kuten saabin tietyt koneet mistä aivan varmasti menee pahvi n. 300-400tkm niin sitä orastavaa alkua ei pakosti huomaa muu kun se tarkka arkikäyttäjä joka huomaa pikkuhiljaa lisääntyvän nestehukan tms ja sitten myyntiin mistä voi olla vaikea havaita alkavaa ongelmaa.
Toinen lukuhan on nämä selvät tapaukset missä pahvi on jo valmis.
Tuntuu mersun osto olevan tosi vaikeeta nyt muutenkin. Kiire ois saada auto alle ja ensimmäinen soitto kertoi auton olevan täydellinen helmi mutta sitä ei sais kun tammikuun puolessa välissä tms mennä katsomaan ja toinen auto oli kesärenkailla umpihangessa talon takana mäen päällä...
Tekniikan saa varmaan kohtuuhinnalla kuntoon mutta tilojen ollessa rajalliset ja budjetin tiukan niin täytyy vähän mahdottomia etsiä eli halvalla hyvää.
Hmm vanhassa ässässä taisi vähän soutaa öljynpainemittari käydessä mutta siinä en havainnut pahvivikaa.
Mitenkäs näissä mersuissa muuten tuo huohotuspuoli esim öljytikusta? Toiset koneethan tuppaa vähän huohottamaan vaikka olisivatkin ihan ok käyttökunnossa.
124 jos huohottaa öljy tikusta niin elä osta. yhtäkään 124 ei ole vielä pihalla käynyt joka huohottaa tikun kautta. ja niitä on yli 10 ollut, parempi ja huonompi kuntoisia.
nämä mersun riiselit huohottaa venttiili kopan kautta, ite kukanenkin saa aatella mikä on liikaa
ehdottaisin että sanoisit "tarkat" kriteerit niin mesen väki kahtelisi mahdollisen ehdokkaan netin kautta
nämä mersun riiselit huohottaa venttiili kopan kautta, ite kukanenkin saa aatella mikä on liikaa
ehdottaisin että sanoisit "tarkat" kriteerit niin mesen väki kahtelisi mahdollisen ehdokkaan netin kautta
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
meijän mersu pikkasen kolkottaa, ku vuotaa paineet ulos etupäästä, siinä kansipahvi alkaa jo antautumaan 1.4 miljoonan kilsan jälkeen, on nämä heikkoja nykyään, kansi pahveineen laitettu kiinni vuonna 1988 ja nyt jo alkaa vuotamaan
otin piruuttani selkoa kui paljon tuolla mersulla TODELLISUUDESSA on ajettu, ku mittarissa on vaan 234 tuhatta ja rapiat, no 4:omistaja on vaimo ja eka oli affenanmaalainen taxiyrittäjä joka möi mersun turkuun vuonna 1994 ja turussa oli yksityisellä ajossa 4kk jonka jälkeen eräs vaasalainen automyyntiyritys sen osti asiakkaan lukuun, tämä asiakas on nykyisin eläkkeellä oleva tuomari joka mersulla ajeli vuodesta 1994 kesäkuusta vuoteen 2012 elokuun loppuun jolloin mersu tuli meille.
Affenanmaalta ku mersu siirtyi turkuun oli mittarissa 980 tuhatta ja rapiat ja kaikki huollot tehtyinä affenanmaalla, on muuten mukava ukko tämä eka omistaja....ainakin puhelimessa, ja hänen eikä edellisen omistajan toimesta ole moottoria kertaakaan avattu ventiilikoppaa pidemmälle, ja kun tuomaris mies etti papereistaan niitä km määriä ni oli turussa poistettu vuonna -94 noin 320 tuhatta mittarista, mutta se on vain arvio josta saisin varmuuden kun maksaisin veholle pari satasta siitä että tulostaisivat mersun huoltokilsat..eli en viitti koska mulle riittää se mitä akelta sain tietoa omistajista, ja oli ihan eka auto yleensäkin mistä otin selvää missä on kulkenu.
Mutta kylmänä kuulee selvästi mistä kalkattaa, lämpimänä ei niinkään, vedot ja kulutus mahtuu normi 124/200D lukemiin...minun ajoilla, mutta kun mersun kone on kunnossa eikä vuoda ulospäin nesteitä niin ei se kyllä kolise eikä kalise ku hetken kylmällä ilmalla ja sitte tasaantuu mersumaiseksi ääneksi, ja siitä ei pahemmin voi erehtyä......vai voiko
otin piruuttani selkoa kui paljon tuolla mersulla TODELLISUUDESSA on ajettu, ku mittarissa on vaan 234 tuhatta ja rapiat, no 4:omistaja on vaimo ja eka oli affenanmaalainen taxiyrittäjä joka möi mersun turkuun vuonna 1994 ja turussa oli yksityisellä ajossa 4kk jonka jälkeen eräs vaasalainen automyyntiyritys sen osti asiakkaan lukuun, tämä asiakas on nykyisin eläkkeellä oleva tuomari joka mersulla ajeli vuodesta 1994 kesäkuusta vuoteen 2012 elokuun loppuun jolloin mersu tuli meille.
Affenanmaalta ku mersu siirtyi turkuun oli mittarissa 980 tuhatta ja rapiat ja kaikki huollot tehtyinä affenanmaalla, on muuten mukava ukko tämä eka omistaja....ainakin puhelimessa, ja hänen eikä edellisen omistajan toimesta ole moottoria kertaakaan avattu ventiilikoppaa pidemmälle, ja kun tuomaris mies etti papereistaan niitä km määriä ni oli turussa poistettu vuonna -94 noin 320 tuhatta mittarista, mutta se on vain arvio josta saisin varmuuden kun maksaisin veholle pari satasta siitä että tulostaisivat mersun huoltokilsat..eli en viitti koska mulle riittää se mitä akelta sain tietoa omistajista, ja oli ihan eka auto yleensäkin mistä otin selvää missä on kulkenu.
Mutta kylmänä kuulee selvästi mistä kalkattaa, lämpimänä ei niinkään, vedot ja kulutus mahtuu normi 124/200D lukemiin...minun ajoilla, mutta kun mersun kone on kunnossa eikä vuoda ulospäin nesteitä niin ei se kyllä kolise eikä kalise ku hetken kylmällä ilmalla ja sitte tasaantuu mersumaiseksi ääneksi, ja siitä ei pahemmin voi erehtyä......vai voiko
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kiitoksia taas, nyt löytyy hyvin jo paremmin infoa
Tarkat kriteerit on 1500e max, leima ja lähellä Poria. Ennen vanhaan hain vaikka 500km päästä auton mutta nykyään kun kaikki myy jotain muuta mitä lupaa niin alkaa 100km säde olemaan jo tiukka.
Mitenkäs kun yhdessä yksilössä oli kovasti öljymujussa koneen pumpun puoli jostai lohkon alhaalta johonkin (pimeessä ei näkynyt taskulampulla ihan kaikkea) Pakosarjan puoli oli kuiva lattiasta kattoon.
Mitenkäs muuten, millanen paine normaalisti kertyy mesen paisariin? Kun ollut parikymmentä kunnossa olevaa autoa ja suurin osa niistä ei ole sihahtanut nimeksikään vaikka kovan ajon jälkeenkin avannut korkin. Vois vähän kansipahvia ajatellen varmistella kun jotkut pelit taas sitten päästänyt ihan huikean paineen korkkia avatessa, sellaisen kun esimerkiksi 9000saab ja volkkarin 1.6td päästi kansivikasena.
Tarkat kriteerit on 1500e max, leima ja lähellä Poria. Ennen vanhaan hain vaikka 500km päästä auton mutta nykyään kun kaikki myy jotain muuta mitä lupaa niin alkaa 100km säde olemaan jo tiukka.
Mitenkäs kun yhdessä yksilössä oli kovasti öljymujussa koneen pumpun puoli jostai lohkon alhaalta johonkin (pimeessä ei näkynyt taskulampulla ihan kaikkea) Pakosarjan puoli oli kuiva lattiasta kattoon.
Mitenkäs muuten, millanen paine normaalisti kertyy mesen paisariin? Kun ollut parikymmentä kunnossa olevaa autoa ja suurin osa niistä ei ole sihahtanut nimeksikään vaikka kovan ajon jälkeenkin avannut korkin. Vois vähän kansipahvia ajatellen varmistella kun jotkut pelit taas sitten päästänyt ihan huikean paineen korkkia avatessa, sellaisen kun esimerkiksi 9000saab ja volkkarin 1.6td päästi kansivikasena.
Moi,
Kyllä 1500 eurolla pitää saada jo hyvä W124 200 D. Noin vanhat ovat niin yksilöitä, että vaikea niitä on suositella nettiautosta itse niitä näkemättä tai kokematta. Omat kriteerit olisivat seuraavat kyseiselle autolle.
1) Ei saa kuluttaa vettä (vesipumpusta saa, se on helppo vaihtaa)
2) Korin kunto keskeinen
3) Pitää olla hyvä ajaa ja mennä suoraan. Jos ei mene, niin voi olla pirun hankala saada hyvää ilman useampia satasia.
4) Pitää käydä nätisti ja tasaisesti.
5) Kansiremontti tehtynä lähivuosina paljon ajetuissa.
Ykkössääntö on se, että kilometrilukemalla ei ole mitään merkitystä. Alle 400 tkm. ovat usein epäilyttäviä varsinkin jos useita omistajia tai historiatiedoissa vähänkin epäselvyyksiä. Ennemmin varmasti 700 tkm. ajettu ja kunnossa pidetty yksilö. Ylhäällä pääkriteereitä, mutta vanhemmissa olisi hyvä tarkastaa alipainepumpun malli ja vaihtaa tarvittaessa liukulaakeriseen...kustannukset 200 euroa.
Kyllä 1500 eurolla pitää saada jo hyvä W124 200 D. Noin vanhat ovat niin yksilöitä, että vaikea niitä on suositella nettiautosta itse niitä näkemättä tai kokematta. Omat kriteerit olisivat seuraavat kyseiselle autolle.
1) Ei saa kuluttaa vettä (vesipumpusta saa, se on helppo vaihtaa)
2) Korin kunto keskeinen
3) Pitää olla hyvä ajaa ja mennä suoraan. Jos ei mene, niin voi olla pirun hankala saada hyvää ilman useampia satasia.
4) Pitää käydä nätisti ja tasaisesti.
5) Kansiremontti tehtynä lähivuosina paljon ajetuissa.
Ykkössääntö on se, että kilometrilukemalla ei ole mitään merkitystä. Alle 400 tkm. ovat usein epäilyttäviä varsinkin jos useita omistajia tai historiatiedoissa vähänkin epäselvyyksiä. Ennemmin varmasti 700 tkm. ajettu ja kunnossa pidetty yksilö. Ylhäällä pääkriteereitä, mutta vanhemmissa olisi hyvä tarkastaa alipainepumpun malli ja vaihtaa tarvittaessa liukulaakeriseen...kustannukset 200 euroa.
Ite kanssa ostan yleensä enemmän ajetun auton niin on pakollisia huoltoja tehty enemmän
Nyt pientä muutosta. Tarjottiin hyvää 240d w123:sta.
Hyvin pidetty yksilö kuulemma ja 400tkm ajettu, kansiremontti juuri tehty.
Huomioitavia asioita ruosteiden lisäksi? Mitenkäs tuon koneen käynti kuuluis olla näin normaalisti vai siisti ja sivuäänetön myös?
Nyt pientä muutosta. Tarjottiin hyvää 240d w123:sta.
Hyvin pidetty yksilö kuulemma ja 400tkm ajettu, kansiremontti juuri tehty.
Huomioitavia asioita ruosteiden lisäksi? Mitenkäs tuon koneen käynti kuuluis olla näin normaalisti vai siisti ja sivuäänetön myös?