W211 E280CDI 11/2006 Facelift outo moottorin vikatila

Vastaa Viestiin
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

W211 E280CDI 11/2006 Facelift outo moottorin vikatila

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

No nythän se myrkyn lykkäsi.

Autossa vajaa kolmesataa tonnia mittarissa ja pääpiirteissään pelittänyt mulla ihan ok kohta kaksi ja puoli vuotta, joitakin kylmänä kiihdytellessä päälle menneitä 3000 rpm vikatiloja lukuun ottamatta. Ovat aina korjaantuneet "boottaamalla". Autosta on hiukkasloukku tyhjätty heti saksasta tuotua ja softattu Karalalla 620Nm/258hp ja hyvin on kulku piisannut, kuten muutenkin on auto pelittänyt.

Tänään kuitenkin auton pihalta käynnistettyäni, käyntiääni oli vähän omituinen ja kun vapaalla antoi kierroksia, niin eipä ottanutkaan kuin 1500 - 2000 ja selkeästi ravistaen ja röpöttäen - vähän kuin rajoitinta vasten olisi käynyt.. no nornaalia tyhjäkäyntiä kävi kuitenkin nätisti. Tuo saavutettu max rpm ei mielestäni ollut se normaali vikatilan lukema vaan selkeästi alempi ja vikatilassahan moottori käy tasaisesti sen sallitun - nyt röpötti ja pätki selkeästi.

No eikun Staria kiinni kun sellainen löytyy ja omituisinta oli, että CDI4 modulilla ei voimassa olevia iso F vikakoodeja, sen sijaa pari pikku f koodia, exhaust Back pressure sensor ja joku muu tuttu, mikä siellä on välillä näkynyt.. --> vikakoodien nollaus siitä ja auto käyntiin, jonkinlainen vikatila päällä taas, jonka jälkeen katsottu uudelleen koodit, muuta vikamuisti CDI4 osalta ihan puhdas????

Jonkin aikaa kun autoa käytteli tyhjäkäynnillä ja koitti härnätä kierroksia ylemmäksi, kierrokset ehkä nousi vähän kahdentonnin paremmallekin puolelle, mutta samanlaista epämääräistä röpötystä vaan edelleen.

Muillakaan moduleilla ei Starissa näkynyt mitään, mikä voisi mielestäni tällaiseen johtaa.

Eli nyt kyllä kummittelee.. Autolla ei maanantaina pahemmin työreissuun lähdetä ja summassa osia vaihtamalla ei homma kyllä parane. Turbon säätimen ja suuttimien testiohjelmat ajelin läpi ja näihin tuntui reagoivan normaalisti.


Huomenna taitaa mennä moottorin ilmanputsarit ja pa-suodin vaihtoon varmuuden vuoksi - ihan juuri noita ei ole uusittu ja tiedossa tosiaan on, että ilmanputsarit on näissä veekutosissa aikas törkyiset reilusti alle normi vaihtovälin.


Onko muilla vastaavia kokemuksia tai jotain ajatusta mitäs sitten aletaan tutkia? Stari kuitenkin löytyy ja yleensä sillä on päästy jäljille, mutta nyt vaikuttaa aika pahalta.
IlkkaMoilanen
Viestit: 93
Liittynyt: 20.10.2010 18:20
Paikkakunta: Ooolusta

Viesti Kirjoittaja IlkkaMoilanen »

Jos jako pääsee hyppäämään, antaako auto siitä vikakoodia ? Ihan arvailua vaan... :nocando:
Mb R 320 CDi 2007
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Tyhjäkäynti on

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

siis täysin neutraali. En kyllä jaon sekoamista osaisi lähteä ensimmäisenä epäilemään. Kiitos kuitenkin kommentista!

Pa / ilmansuodinongelmakin kyllä vaikuttaa aika etäiseltä, kun juuri olleilla kovemmillakin pakkasilla pelitti juuri täysin ongelmitta. No ne pitää kuitenkin huomenna pöyhiä oli miten oli.
IlkkaMoilanen
Viestit: 93
Liittynyt: 20.10.2010 18:20
Paikkakunta: Ooolusta

Viesti Kirjoittaja IlkkaMoilanen »

Kerran oli tämmönen ollu, kylläkin 200 kompressori joka aamulla töihin tullessa toiminu normaalisti. Iltapäivällä ei käyny oikeen mitenkään, ja ei muistaakseni antanu mitään vikakoodia. Oli jako hypänny koska laahain oli niin kulunu.
Mb R 320 CDi 2007
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W211 E280CDI 11/2006 Facelift outo moottorin vikatila

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DieselMB kirjoitti:No nythän se myrkyn lykkäsi.

Autossa vajaa kolmesataa tonnia mittarissa ja pääpiirteissään pelittänyt mulla ihan ok kohta kaksi ja puoli vuotta, joitakin kylmänä kiihdytellessä päälle menneitä 3000 rpm vikatiloja lukuun ottamatta. Ovat aina korjaantuneet "boottaamalla". Autosta on hiukkasloukku tyhjätty heti saksasta tuotua ja softattu Karalalla 620Nm/258hp ja hyvin on kulku piisannut, kuten muutenkin on auto pelittänyt.

Tänään kuitenkin auton pihalta käynnistettyäni, käyntiääni oli vähän omituinen ja kun vapaalla antoi kierroksia, niin eipä ottanutkaan kuin 1500 - 2000 ja selkeästi ravistaen ja röpöttäen - vähän kuin rajoitinta vasten olisi käynyt.. no nornaalia tyhjäkäyntiä kävi kuitenkin nätisti. Tuo saavutettu max rpm ei mielestäni ollut se normaali vikatilan lukema vaan selkeästi alempi ja vikatilassahan moottori käy tasaisesti sen sallitun - nyt röpötti ja pätki selkeästi.

No eikun Staria kiinni kun sellainen löytyy ja omituisinta oli, että CDI4 modulilla ei voimassa olevia iso F vikakoodeja, sen sijaa pari pikku f koodia, exhaust Back pressure sensor ja joku muu tuttu, mikä siellä on välillä näkynyt.. --> vikakoodien nollaus siitä ja auto käyntiin, jonkinlainen vikatila päällä taas, jonka jälkeen katsottu uudelleen koodit, muuta vikamuisti CDI4 osalta ihan puhdas????

Jonkin aikaa kun autoa käytteli tyhjäkäynnillä ja koitti härnätä kierroksia ylemmäksi, kierrokset ehkä nousi vähän kahdentonnin paremmallekin puolelle, mutta samanlaista epämääräistä röpötystä vaan edelleen.

Muillakaan moduleilla ei Starissa näkynyt mitään, mikä voisi mielestäni tällaiseen johtaa.

Eli nyt kyllä kummittelee.. Autolla ei maanantaina pahemmin työreissuun lähdetä ja summassa osia vaihtamalla ei homma kyllä parane. Turbon säätimen ja suuttimien testiohjelmat ajelin läpi ja näihin tuntui reagoivan normaalisti.


Huomenna taitaa mennä moottorin ilmanputsarit ja pa-suodin vaihtoon varmuuden vuoksi - ihan juuri noita ei ole uusittu ja tiedossa tosiaan on, että ilmanputsarit on näissä veekutosissa aikas törkyiset reilusti alle normi vaihtovälin.


Onko muilla vastaavia kokemuksia tai jotain ajatusta mitäs sitten aletaan tutkia? Stari kuitenkin löytyy ja yleensä sillä on päästy jäljille, mutta nyt vaikuttaa aika pahalta.
Suutin, määränsäädin,
tai sitten on semoinenkin mahdolisuus että ohjelmasta blokatu vika koodit tystin pois näkyvistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Vikakoodit kyllä pitäisi olla päällä ja käytössä.

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Kiitoksia kommenteista.

Mitäs Star testejä nyt suositellaan tehtäväksi esim. suuttimien ja määränsäätimen vianhauksi?
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Kokeileppa varsin pikatestin etusivulla kuitata f9:llä kaikki kerralla poikkeen, joskus tollanenkin helpannu.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
DieselMB
Viestit: 82
Liittynyt: 27.1.2006 11:05
Paikkakunta: Tampere

Exhaust Back Pressure sensor

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Joo - nyt kun auto oli seissyt yön yli ja aamulla starttailtu sen verran, että ajettu talliin, olikin CDI 4 vikamuistiin tullut yksi F koodi.

"Exhaus back Pressure sensor" - Starin mukaiset jännite- ja vastusmittaukset näytti ok tuloksia, joten vika piti olla liittimessä, joka olikin vähän hapertuneen oloinen. No CRC:tä liittimeen ja pienellä nippusiteellä "lukitus" että pysyy varmasti paikallaan. Muoviliittimen lukituskynnet oli vähän huonon oloiset.

Samoin vaihdettu pa- suodin ja ilmanputsarit ja nyt toimii.

Uskoisin, että vian syyli tuon pakopaineanturin huono liitos liittimessä!

Katsotaan nyt miten pitkälle päästään ennen kuin taas oikkuilee...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”