Ovien korjaus
Ovien korjaus
Onko kukaan korjannut W123 ovia pintapeltejä vaihtamalla?Ajattelin lähinnä sitä että minkälaista laatua mahtaa olla esim. kl osista saatavat pintapellit ja ovien pohjat?Peltihän noissa korjauspaloissa on puolet ohuempaa kuin alkuperäisessä vai mitä?Onkohan listojen ja ovenkahvojen reiät oikeilla paikoillaan?Tämmösiä kysymyksiä tuli pintapelleistä mieleen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Re: Ovien korjaus
Isäpapalla oli aikoinaan W123, johon oli pintapellit vaihdettu kaikkiin oviin. Hienosti matalaa aalto täynnä kaikki ovet, komeasti peilaili.jari_w123 kirjoitti:Onko kukaan korjannut W123 ovia pintapeltejä vaihtamalla?Ajattelin lähinnä sitä että minkälaista laatua mahtaa olla esim. kl osista saatavat pintapellit ja ovien pohjat?Peltihän noissa korjauspaloissa on puolet ohuempaa kuin alkuperäisessä vai mitä?Onkohan listojen ja ovenkahvojen reiät oikeilla paikoillaan?Tämmösiä kysymyksiä tuli pintapelleistä mieleen.
Taitava jannu saa toki ihan hyvää jälkeä aikaiseksi... mutta tosiasioillehan ei voi mitään, väitin että siitä ei ainakaan parempaa saa kuin uutena, tuskin yhtä hyvääkään. Onko aihiot jo aivan kelvottomat? Hyviä käytettyjä löytyy mm. Venetmäeltä (tai on löytynyt...) mutta sehän tietysti maksaa jotain... Punnitse sitten näiden väliltä.
Minulla sedanin takaoveen on vaihdettu pintapelti. Joskus joku vaihtanut. Ei kyllä ole pahaa sanottavaa siitä. Hyvin on tehty. Ilmeisesti kuitenkaan ei ole ihan helppo homma saada kaikkia saumoja kohdalleen. Senhän voi vaihtaa vain osittain, eli listan alta leikkaa kahtia ja uusii vain alaosan.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Joo olen kyllä puntaroinut asiaa aika kovastikkin ja tullut siihen tulokseen että vois kyllä kokeilla pintapeltien vaihtoa.Puoli pelti listasta alaspäin olisi kyllä hyvä vaihtoehto jos siihen löytyy hyvälaatuinen korjauspala.Vaihdoin ex pystäriin puoli pellin kuskin oveen ja se onnistui muuten hyvin mutta listan reijät hukkuivat ja ovesta tuli liian kantikas(pyöreys puuttui sivusta katsottuna).KL:n hinnaston mukaan pellit yhteen oveen maksaisi noin 70€.Venetmäellä hyvä ovi 150€ jonka tietysti joutuisi maalaamaan.Karkeasti laskettunakin säästö neljässä ovessa olis noin 200€.Lisäksi ajattelin rakentaa oven vähän toisella tavalla käyttämällä koriliimaa ja hitsaamalla vain yläreunasta jolloin ruosteen uusimis mahdollisuudet pienenee huomattavasti.Toisaalta alkuperäinen korjaamaton on aina paras vaihtoehto ulkonäön kannalta vaikka mistä niistä voi tietää kuinka nopeasti saumat alkavat ruostumaan hyvin suojattunakin.Omien ovien korjaaminen vaatii aikaa melko reilustikkin joten autoa joutuisi pitämään jonkin aikaa pois liikenteestä tai ottaa jostain lahot ovet lahjoituksena vastaan ja ajella niiden kans.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
mulla on kohta puoli-mersua kasattu kl-varaosan pelleillä ja ovat passanneet melko hyvin ja ovat edullisia siihen nähden että kuinka kauan niitä itse itse vääntelisi.. ja takalokasuojassa olis ollu listojen reijät kohillaan, mutta coupessa on niin pitkä kylki että ois helposti vääntäny jos ois vaihtanu koko härdellin paikoilleen, joten vaihdoin pelkät kaaret. kun oli niille pelkästään tarve. Ja ulommat sisälokasuojatkin on kl:n tuotteilla. Ja takarunkopalkin korjauspala.. Mitenköhän paljon tämäkin lista jatkuu vielä.. korttia ootellessa on hyvää aikaa harjoitella hitsaustaitoja.
Huomenna saan 15 euron kappale hintaan projekti ovet kuskin puolelle joten ois nyt aika taas nostaa esille tämäkin topikki.Aloin miettimään että mitä jos vaihtaisi vain ovien pohjapellit ja oven alareunan siihen alempaan pokkaukseen asti?Työkaverilla olis pellin pokkaaja lainaksi jolla sais pokattua korjaus pellin siten että sen sais muutaman millin vanhan alle jonka vois hitsata päältäpäin tulppahitsauksena vanhaan peltiin kiinni.Näin menetellen ruostumis altis tasku tulis sisäpuolelle jonka vois täyttää helposti joka vuosi kotelonsuoja aineella.Olisko tämmöine kokeilu aivan tuhoon tuomittua ruostumisen ja pakkelien kestävyyden kannalta?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tuo saattais olla kyllä aivan kokeilemisen arvoinen asia.Taitettavat reunat olin jo ennestään aikonut liimata niin korroosio alttius vähän pienenisi.Täytyy ottaa selvää mistä ja minkälaista liimaa on saatavana tuohon hommaan.Jiitek kirjoitti:Entäpä jos pelkästään liimais sen pintapellin alaosan kiinni. Nykyään on hyviä liimoja tarjolla tuohon tarkoitukseen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Tässä tuntuis olevan laadukkaan oloista liimaa.Paljonkohan tuo maksaa ja onkohan jälleenmyyjiä jossain kokkolan lähellä?
http://wwwold.sealco.fi/duramix-tuotteet.htm
http://wwwold.sealco.fi/duramix-tuotteet.htm
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Plastic Paddingin liimamassa on pitänyt tähän päivään asti joka paikassa mihin olen sitä laittanu, sillä on tiivistetty isojakin vesivuotoja ja kiinnitetty peltejä sun muuta ja on pitänyt ihan ok... Ja taisi olla nimeltään asennusliimaa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi