Avain ei toimi??? Ei mene virrat päälle!! Keskuslukkopelaa.
Avain ei toimi??? Ei mene virrat päälle!! Keskuslukkopelaa.
Auto on S430 vm.2000 automaatti ja siinä on tuo musta"mokkula" avain...
Ongelma on seuraavanlainen:
Aluksi tapahtui näin, kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. Avain ei kääntynyt kuin ihan pikkusen, vähän aikaa renkutettuani sain avaimen kääntymään ja virrat meni päälle ja autokin starttasi normaalisti..
parikertaa teki tuolla tavalla.
Sitten taas kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. taaskaan ei avain kääntynyt kuin sen himpun verran.. vähän aikaa renkutettuani avain käänty ja virrat meni päälle, auto starttasi normaalisti.. mutta ABS,EPS,BAS yms vikakoodit välähti ruutuun eikä saanut pykälää P:ltä mihinkään.. sammutin auton mutta jätin virrat päälle sitten starttasin uudelleen.. ja toimii normaalisti.
Sitten taas muutama setti ekan tarinan mukaan ja välillä tuon vikakoodi setin kanssa..
Sitten... kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. erenkutin ja renkutin mutta ei kääntynyt niin että olisi virrat menny päälle. sitten kokeilin laittaa ovia lukkoon.. ei menny..
Ajattelin että no patterihan se on loppu ollut avaimesta, uudet oikeat patterit avaimeen sisään.. sitten autoon istumaan ja taas alko pelaamaan keskuslukko, no sitten avain virtalukkoon ja ei.. ei kääntynyt taaskaan kun sen pikkusen.. mutta hetken aikaa renkutettuani yht`äkkiä käänty meni virrat päälle ja starttas normaalisti..
Mutta sitten kun auton sammutti niin ei ole senjälkeen avain virtalukossa kääntynyt vaikka kuinka on renkuttanut..
sitten vähän lisä infoa tän hetkisestä tilanteesta:
- Auto on lämpimässä tallissa (+15)
- Otin akun irti vuorokaudeksi ja laitoin takasin (täys on ja oli)
- Olen kuvannut videokameralla avainta ja se infrapuna "valo" näkyy kameralla kun painaa nappeja.
- avaimessa välähtää se punainen valo kun painaa nappeja
- kaukosäädöllä keskuslukko toimii
- avaimen patterit on vaihdettu uusiin.
Nyt tarvittaisiin äkkiä apuja.. mitä voisi kokeilla seuraavaksi??
Onko jollain ollut sama ongelma??
Testeriähän ei saa kiinni kun virrat ei mee päälle..??
Onko jossain jotain sulakkeita tai releitä mitkä kannattaa tsekata? missä?
Ongelma on seuraavanlainen:
Aluksi tapahtui näin, kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. Avain ei kääntynyt kuin ihan pikkusen, vähän aikaa renkutettuani sain avaimen kääntymään ja virrat meni päälle ja autokin starttasi normaalisti..
parikertaa teki tuolla tavalla.
Sitten taas kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. taaskaan ei avain kääntynyt kuin sen himpun verran.. vähän aikaa renkutettuani avain käänty ja virrat meni päälle, auto starttasi normaalisti.. mutta ABS,EPS,BAS yms vikakoodit välähti ruutuun eikä saanut pykälää P:ltä mihinkään.. sammutin auton mutta jätin virrat päälle sitten starttasin uudelleen.. ja toimii normaalisti.
Sitten taas muutama setti ekan tarinan mukaan ja välillä tuon vikakoodi setin kanssa..
Sitten... kaukosäädöllä ovet auki. Menin autoon ja avain virtalukkoon. erenkutin ja renkutin mutta ei kääntynyt niin että olisi virrat menny päälle. sitten kokeilin laittaa ovia lukkoon.. ei menny..
Ajattelin että no patterihan se on loppu ollut avaimesta, uudet oikeat patterit avaimeen sisään.. sitten autoon istumaan ja taas alko pelaamaan keskuslukko, no sitten avain virtalukkoon ja ei.. ei kääntynyt taaskaan kun sen pikkusen.. mutta hetken aikaa renkutettuani yht`äkkiä käänty meni virrat päälle ja starttas normaalisti..
Mutta sitten kun auton sammutti niin ei ole senjälkeen avain virtalukossa kääntynyt vaikka kuinka on renkuttanut..
sitten vähän lisä infoa tän hetkisestä tilanteesta:
- Auto on lämpimässä tallissa (+15)
- Otin akun irti vuorokaudeksi ja laitoin takasin (täys on ja oli)
- Olen kuvannut videokameralla avainta ja se infrapuna "valo" näkyy kameralla kun painaa nappeja.
- avaimessa välähtää se punainen valo kun painaa nappeja
- kaukosäädöllä keskuslukko toimii
- avaimen patterit on vaihdettu uusiin.
Nyt tarvittaisiin äkkiä apuja.. mitä voisi kokeilla seuraavaksi??
Onko jollain ollut sama ongelma??
Testeriähän ei saa kiinni kun virrat ei mee päälle..??
Onko jossain jotain sulakkeita tai releitä mitkä kannattaa tsekata? missä?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Et kertonut mitä tapahtuu vara-avaimella?
Jos vara-avainta ei ole niin siinähän se ongelma onkin, näitä juttuja tuntuu nimittäin sattuvan vain niille joilla ei ole vara-avainta.
Kuulostaisi siltä että virta-kela sieltä avaimen sisältä on irronnut. Oletko kokeillut painaa avaimen nappia ja samalla kääntää avainta virtalukossa?
Jos vara-avainta ei ole niin siinähän se ongelma onkin, näitä juttuja tuntuu nimittäin sattuvan vain niille joilla ei ole vara-avainta.
Kuulostaisi siltä että virta-kela sieltä avaimen sisältä on irronnut. Oletko kokeillut painaa avaimen nappia ja samalla kääntää avainta virtalukossa?
Eli ei ole vara-avainta!
Olen painanut ovien avaus ja lukitusnappia kun avain on ollut virtalukossa, ovet toimii mutta ei vaikutusta virtalukkoon!
Voiko se "kela" olla irronnut kun kuvasin kameralla avainta ja painoin nappeja niin "infrapuna päästä" tuli "valo"..
Jos kela olisi irti niin eikö se aiheuttaisi sen että tuota valoa ei tulisi?
Olen painanut ovien avaus ja lukitusnappia kun avain on ollut virtalukossa, ovet toimii mutta ei vaikutusta virtalukkoon!
Voiko se "kela" olla irronnut kun kuvasin kameralla avainta ja painoin nappeja niin "infrapuna päästä" tuli "valo"..
Jos kela olisi irti niin eikö se aiheuttaisi sen että tuota valoa ei tulisi?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kun ovien kauko-ohjaus ottaa sähkön siitä paristosta ja virtalukon kanssa toimittaessa sähkö otetaan RF:llä virtalukosta eli paristoja ei tarvitse olla avaimessa ollenkaan (jos kaikki on kunnossa).Tommyzki kirjoitti:Eli ei ole vara-avainta!
Olen painanut ovien avaus ja lukitusnappia kun avain on ollut virtalukossa, ovet toimii mutta ei vaikutusta virtalukkoon!
Voiko se "kela" olla irronnut kun kuvasin kameralla avainta ja painoin nappeja niin "infrapuna päästä" tuli "valo"..
Jos kela olisi irti niin eikö se aiheuttaisi sen että tuota valoa ei tulisi?
Kannattaa avata se avain ja tarkistaa juotokset. Samalla tietenkin vara-avain tilaukseen.
Nuitten muovisten avain vikojen takia hinataan huoltoon viikottain joskus ei edes toimi vara-avaimellakaan
Siihen samaan syssyyn kun menee vaihteen valitsin sit tosi jumi niin mukava vedellä lavalle
Siihen samaan syssyyn kun menee vaihteen valitsin sit tosi jumi niin mukava vedellä lavalle
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
No näin mä olen kanssa kuullut.. mutta en ole koskaan kuullut että se avain voi hajota tuollei pikkuhiljaa! Juu auto on viel semmosessa paikassa että sieltä sitä ei hinnaan pysty millään! ja P tietysti päällä joten paskamainen homma =D Toivottavasti löytyy joku joka osais tuommosen avaimen korjata.. uuden avaimen tilaus kun kestää jokusen viikon :/
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Voin ton avimen tarkistella jos tarvisTommyzki kirjoitti:Ok.. Onkos mitään käsitystä kuka tekisi tässä etelä-suomessa.. sanotaan että välillä Helsinki-Tampere tuommoisten avainten korjausta.. maksan mieluusti korvauksen, jotta pääsen liikkumaan
Niin yhteytä kuusenalle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Rapsahtaako rattilukko auki kun tökkäät avaimen paikalleen
Vaihteiston pystyy vapauttamaan kepin juuresta
Vaihteiston pystyy vapauttamaan kepin juuresta
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19.11.2012 10:04
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Oheinen kuva on S430 vm.00 konehuoneessa apukuskin puolella sijaitsevasta sulakerasiasta, vasemmassa ylänurkassa on toiseksi ylimäpä 40A sulake.. löytyisikös joltain tietoa mikä tuo sulake on? (sulake kaaviota ei löydy rasian kannesta eikä sieltä takaronkin "pohjasta". Netistä en löytänyt S430 sulakekaaviota..löyty S500 ja diesel S:ien kaavioita mutta niissä näyttäisi olevan eroja)
Kyseinen sulake saattaa liittyä tähän avain ongelmaan. Ainakin sulake on selvästi käynyt lämpösenä ja toiselta puolelta sulanut..
Avaimen tsekkasi CDI203 (kiitoksia vielä tästä) ja näytti ehjältä... Eli vika edelleen hakusessa..
Kyseinen sulake saattaa liittyä tähän avain ongelmaan. Ainakin sulake on selvästi käynyt lämpösenä ja toiselta puolelta sulanut..
Avaimen tsekkasi CDI203 (kiitoksia vielä tästä) ja näytti ehjältä... Eli vika edelleen hakusessa..
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eli se "ylimmäinen" sulake on #34 ja siitä eteenpäin seuraavasti:
34 5A tractin control module N47
35 -
36 7,5A Distronic DTR control module N63/1
37 15A Electronic selector lever module, ETC control module
jne.
Katsoitko minkälainen johto sinne 35 sulakkeen taakse oli kytketty?
09/2002 jälkeen valmistetuissa sulake #35 on 15A ja suojaa ohjauspyörän lämmityssysteemiä.
34 5A tractin control module N47
35 -
36 7,5A Distronic DTR control module N63/1
37 15A Electronic selector lever module, ETC control module
jne.
Katsoitko minkälainen johto sinne 35 sulakkeen taakse oli kytketty?
09/2002 jälkeen valmistetuissa sulake #35 on 15A ja suojaa ohjauspyörän lämmityssysteemiä.
Tuommoosen sulakekaavion minäkin netistä löysin..
Mutta tämä auto on vm2000. eli 1999/2000 S430 sähköillä.
Ja airmatic.
Ja tosiaan ei tässä ratinlämmitystä ole...
En ole vielä katsonut mihin johto menee kun ei ole mikään helppo homma, tarvisi paljon purkaa edestä.
40A sulake ja sen paksunen johtokin siellä on..
Ja alkuperäiseltä johdolta ja sulakkeelta tuo vahvasti näyttää, ei mitään viitteitä että olisi jälkeenpäin lisätty.
Mutta tämä auto on vm2000. eli 1999/2000 S430 sähköillä.
Ja airmatic.
Ja tosiaan ei tässä ratinlämmitystä ole...
En ole vielä katsonut mihin johto menee kun ei ole mikään helppo homma, tarvisi paljon purkaa edestä.
40A sulake ja sen paksunen johtokin siellä on..
Ja alkuperäiseltä johdolta ja sulakkeelta tuo vahvasti näyttää, ei mitään viitteitä että olisi jälkeenpäin lisätty.
JA tänäin soittelin Tampereen AutoCenterin Merceedes huoltoon ja sain kylläkin asiallista ja hyvää palvelua. He katsoivat auton rekisteritunnuksella ja valmistenumerolla nuo sähkökaaviot ja sekä sulake kaaviot.. kyseisissä kaavioissa ei näy sulaketta kohdassa F35. Todennäköisesti lisävarusteet mitä autoon on uutena tilattu on vaikuttanut siihen että tuohon F35 kohtaan on jokin sulake siirtynyt.. mutta mistäs sen nyt sitten voi tietää että mikä??
Eli edelleen jos joltain löytyy sellainen sulake kaavio missä konehuoneessa apukuskin puoleisessa sulakeboxissa on kohdassa F35 sulake niin olisin erittäin kiitollinen. (mutta siis joko vm.99 tai vm.00 kaavio, kun uudemmissa on erilaiset systeemit.)
Tuossa kun kotio pääsen niin täräytän 40A sulakkeen kyseisen sulaneen tilalle ja kahtotaan mitä tapahtuu =D Toivottavasti alkaa taas toimimaan.. vaikkakin olisi se mukava tietää mihin tuo sulake on ennen kun uuden siihen laittaa..
Eli edelleen jos joltain löytyy sellainen sulake kaavio missä konehuoneessa apukuskin puoleisessa sulakeboxissa on kohdassa F35 sulake niin olisin erittäin kiitollinen. (mutta siis joko vm.99 tai vm.00 kaavio, kun uudemmissa on erilaiset systeemit.)
Tuossa kun kotio pääsen niin täräytän 40A sulakkeen kyseisen sulaneen tilalle ja kahtotaan mitä tapahtuu =D Toivottavasti alkaa taas toimimaan.. vaikkakin olisi se mukava tietää mihin tuo sulake on ennen kun uuden siihen laittaa..
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis tuo yllä postaamani lista on 2000-mallisen sulakelistaa. Saat koko printin sähköpostilla jos haluat.
Laitoin vain referenssiksi että uudemmassa se on otettu käyttöön, varusteista riippuen.
2000-mallisessa se ei ole minkään tehdaslisävarusteen käytössä, silloin se näkyisi sulakekartassa. Jos sen sulakkeen takana oikeasti on jotain laitteita niin kyse täytyy olla epävirallisesta jälkiasennuksesta tai jostain muusta jälkikäteen tehdystä johdotusmuutoksesta.
Laitoin vain referenssiksi että uudemmassa se on otettu käyttöön, varusteista riippuen.
2000-mallisessa se ei ole minkään tehdaslisävarusteen käytössä, silloin se näkyisi sulakekartassa. Jos sen sulakkeen takana oikeasti on jotain laitteita niin kyse täytyy olla epävirallisesta jälkiasennuksesta tai jostain muusta jälkikäteen tehdystä johdotusmuutoksesta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vuosien varrellatähtikuljettaja kirjoitti:
2000-mallisessa se ei ole minkään tehdaslisävarusteen käytössä, silloin se näkyisi sulakekartassa. Jos sen sulakkeen takana oikeasti on jotain laitteita niin kyse täytyy olla epävirallisesta jälkiasennuksesta tai jostain muusta jälkikäteen tehdystä johdotusmuutoksesta.
Ihmeen paljon S malleja
tullut vastaan missä kaaviot ei pidä paikaansa (verratuna muihin malleihin)
oliskohan niin että on jokun sortin muutosta tehneet jälkeen päin, mikä sitten jäänyt viemät täysin kaikkin systeemeihin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mutta johto (keltapunainen) mikä siihen sulakkeeseen F35 on kytketty tulee alkuperäisestä johtosarjasta ja on alkuperäisellä "sulakepohjalla" kiinni sulakerasiassa, ei ole mitään viitteitä siitä että se olisi millään tapaa jälkiasennettu.. Se tässä hieman ihmetyttääkin.. Onko Tähtikuljettaja tuo sinun kaavio nimenomaan vm.2000 S430 vai jokin yleinen S-sarjalaisen kaavio? Eli tosiaan tuonne Tampereen Autocentteriin kun soittelin niin kanssa kertoivat että ei tuolla autoni sarjanumerolla löydy että kyseisessä kohdassa F35 olisi mitään sulaketta, mutta sanoivat että ei kaikkia lisävarusteita ja niiden eri yhdistelmiä ole edes listattu tuohon sulakekaavioon... miksi ei, niin sitä en tiedä...
CDI203 juuri näin...
Äsken tuttavani Saksasta soitti ja sanoi että oli kysynyt asiaa,
Saksasta mersun huollosta kertoivat että noita sulakekaavioita on "noin 250 erilaista jo pelkästään v.99-01 S-sarjalaisissa" (taisi tarkoittaa vapaasti suomennettuna että niitä on aivan hel**sti erilaisia.)
Ainoa keino olisi nyt jotenkin löytää semmoinen kaavio mistä tuon F35 paikalta löytyy 40A sulake ja sitten verrata täsmääkö kaikki muut siinä kaaviossa tuohon autoon..
Eli täytyisi nyt löytää jostain se oikea.. mersun suomenkin huollosta periaatteessa pitäisi kaikki noi versiot löytyä mutta...
Äsken tuttavani Saksasta soitti ja sanoi että oli kysynyt asiaa,
Saksasta mersun huollosta kertoivat että noita sulakekaavioita on "noin 250 erilaista jo pelkästään v.99-01 S-sarjalaisissa" (taisi tarkoittaa vapaasti suomennettuna että niitä on aivan hel**sti erilaisia.)
Ainoa keino olisi nyt jotenkin löytää semmoinen kaavio mistä tuon F35 paikalta löytyy 40A sulake ja sitten verrata täsmääkö kaikki muut siinä kaaviossa tuohon autoon..
Eli täytyisi nyt löytää jostain se oikea.. mersun suomenkin huollosta periaatteessa pitäisi kaikki noi versiot löytyä mutta...
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tämä voi hyvinkin olla selitys mutta jos olisi saatu sen johdon väri niin sillä perusteella olisi voinut etsiä mille yksikölle se kuuluu, ellei ole joku perus punainen yksivärinen johto.CDI203 kirjoitti: Vuosien varrella
Ihmeen paljon S malleja
tullut vastaan missä kaaviot ei pidä paikaansa (verratuna muihin malleihin)
oliskohan niin että on jokun sortin muutosta tehneet jälkeen päin, mikä sitten jäänyt viemät täysin kaikkin systeemeihin
Kyllä sen kuluttajan pitäisi jostain kaaviosta löytyä vaikka sulakekaavio olisi jäänyt päivittämättä.
Luonnolliselta olisi tuntunut tuo myöhemmän mallin kytkentä mutta sulakekoko ei täsmää siihen (jos 40A on alkuperäinen sulake).
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Pitäisi... Siinäpä se on, mutta joskus ollan niitä haetu,Tommyzki kirjoitti:CDI203 juuri näin...
Äsken tuttavani Saksasta soitti ja sanoi että oli kysynyt asiaa,
Saksasta mersun huollosta kertoivat että noita sulakekaavioita on "noin 250 erilaista jo pelkästään v.99-01 S-sarjalaisissa" (taisi tarkoittaa vapaasti suomennettuna että niitä on aivan hel**sti erilaisia.)
Ainoa keino olisi nyt jotenkin löytää semmoinen kaavio mistä tuon F35 paikalta löytyy 40A sulake ja sitten verrata täsmääkö kaikki muut siinä kaaviossa tuohon autoon..
Eli täytyisi nyt löytää jostain se oikea.. mersun suomenkin huollosta periaatteessa pitäisi kaikki noi versiot löytyä mutta...
paras(osuma) tulos runko numerolla,
toisenlainen konsti laitella apu virtaa suojatulla johdolla ja sitten heräileekö joku paikka henkiin
ensin mittailla meneekö se nykyinen piuha maihin
näitä jos touhuilee niin varovasti...
jos ei oikeaa kaaviota löydy nopeintapa tietää purkamista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eli siis johto on keltapunainen tai punakeltainen.. en oo vielä johtimen paksuutta mitannut mutta karkeesti n.3-4mm..tähtikuljettaja kirjoitti:
Tämä voi hyvinkin olla selitys mutta jos olisi saatu sen johdon väri niin sillä perusteella olisi voinut etsiä mille yksikölle se kuuluu, ellei ole joku perus punainen yksivärinen johto.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Juu ei yhtään enempää löydy,tähtikuljettaja kirjoitti:WIS:istä ei kyllä löydy runkonumerolla yhtään enempää puuttuvia dokumentteja kuin pelkällä korinumerolla.CDI203 kirjoitti:
Pitäisi... Siinäpä se on, mutta joskus ollan niitä haetu,
paras(osuma) tulos runko numerolla,
Kokeileminen ja purkaminen kyllä toimivat.
mutta tuntuu osuvan jotenkin
parmin oikeisiin kaavioihin näitten kohdalla
kuin pelkällä kori numerolla,
sama kait se on miten löyty kunhan löytyisi aina ne oikeat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Noo oli se F35 sulake mikä tahansa niin ei vaikutusta ollut vaikka sen vaihdoin :/ eli 40A sulakkeen laitoin paikalleen, pysy ehjänä ainakin vielä kun ei ole virtoja saanut päälle avaimella =D eli ongelma on ja pysyy..
nyt vähän aloitin touhuamaan pois noita ratin alla olevia muoveja yms. nyt näkyy virtalukon takaosa ja johtoihin pääsin sen verran käsiks että vähän heiluttelin niitä liittimessään, ei vaikutusta..
Vielä hieman mietityttää tuommoista lähteä irroittamaan.. mutta se kai on se seuraava järkevä kohde tutkia, oletko samaa mieltä CDI203?
Mites mitkäs ne releet on mitkä tuohon virtalukon toimintaan on yhteydessä?
aattelin jos ne vielä tsekkais läpi.. kaikki mahdolliset releet olen kyllä siis jo irroittanut ja laittanut takasin paikoilleen!
nyt vähän aloitin touhuamaan pois noita ratin alla olevia muoveja yms. nyt näkyy virtalukon takaosa ja johtoihin pääsin sen verran käsiks että vähän heiluttelin niitä liittimessään, ei vaikutusta..
Vielä hieman mietityttää tuommoista lähteä irroittamaan.. mutta se kai on se seuraava järkevä kohde tutkia, oletko samaa mieltä CDI203?
Mites mitkäs ne releet on mitkä tuohon virtalukon toimintaan on yhteydessä?
aattelin jos ne vielä tsekkais läpi.. kaikki mahdolliset releet olen kyllä siis jo irroittanut ja laittanut takasin paikoilleen!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Irti vaan kunhan sen tekee varovasti ja ne avaimet ensin pois...Tommyzki kirjoitti:Noo oli se F35 sulake mikä tahansa niin ei vaikutusta ollut vaikka sen vaihdoin :/ eli 40A sulakkeen laitoin paikalleen, pysy ehjänä ainakin vielä kun ei ole virtoja saanut päälle avaimella =D eli ongelma on ja pysyy..
nyt vähän aloitin touhuamaan pois noita ratin alla olevia muoveja yms. nyt näkyy virtalukon takaosa ja johtoihin pääsin sen verran käsiks että vähän heiluttelin niitä liittimessään, ei vaikutusta..
Vielä hieman mietityttää tuommoista lähteä irroittamaan.. mutta se kai on se seuraava järkevä kohde tutkia, oletko samaa mieltä CDI203?
Mites mitkäs ne releet on mitkä tuohon virtalukon toimintaan on yhteydessä?
aattelin jos ne vielä tsekkais läpi.. kaikki mahdolliset releet olen kyllä siis jo irroittanut ja laittanut takasin paikoilleen!
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Noniin nyt on virtalukko tullut purettua ja ihmeteltyä sitä piirilevykasaa =D
Kuvassa näkyy aukko jossa on "muovinen kieli", kielen alapuolella on todennäköisesti jousi tai sitten ihan vaan jokin joka estää tätä painumasta liian alas.. no nyt se jokin on niin kulunut että kieli "makaa" liian alhaalla perusasennossaan niin sen "ali" mahdu kääntymään lukon osa kun avainta kääntää.. nostin hieman tuota kieltä meisselillä niin että lukon osa mahtuu ali ja sen jälkeen toimii niinkuin pitääkin.. hmm. uskaltaisikohan tuon vaan ottaa pois? tai lyhentää hieman?
Kuvassa näkyy aukko jossa on "muovinen kieli", kielen alapuolella on todennäköisesti jousi tai sitten ihan vaan jokin joka estää tätä painumasta liian alas.. no nyt se jokin on niin kulunut että kieli "makaa" liian alhaalla perusasennossaan niin sen "ali" mahdu kääntymään lukon osa kun avainta kääntää.. nostin hieman tuota kieltä meisselillä niin että lukon osa mahtuu ali ja sen jälkeen toimii niinkuin pitääkin.. hmm. uskaltaisikohan tuon vaan ottaa pois? tai lyhentää hieman?
Nyt tuli vähän "tuunattua" tuota virtalukkoa ja vähän soviteltua sitä piuhoihin kiinni.. eli nyt saa virrat päälle mutta edelleen tuo ajonesto on "päällä" eli ei starttaa ja jotain muutakin tietoja puuttuu... Onnistuisikohan nyt jollain hyvällä vehkeellä saada tuolta jotain tietoja että missä vika.. vai peittääkö toi ajoneston "ohittaminen" kaikki ne oikeat viat?
ideoita? Onkos kukaan halukas tuleen tsekkaan noita vikakoodeja?
Maksan kyllä bensat ja vaivan palkkaa yms..
Tulla tärähti tuo virtalukko ja avainkin.. purkuautosta mutta samasta autosta kumpikin.. Osaisikos joku myös sitä koodailla??
ideoita? Onkos kukaan halukas tuleen tsekkaan noita vikakoodeja?
Maksan kyllä bensat ja vaivan palkkaa yms..
Tulla tärähti tuo virtalukko ja avainkin.. purkuautosta mutta samasta autosta kumpikin.. Osaisikos joku myös sitä koodailla??