200 ja 220 CDI:n erot
200 ja 220 CDI:n erot
Terve,
Miten nuo 200 ja 220:n moottorit eroavat? Tilavuudeltaan ovat samat, mutta ohjelma niissä ainankin on erillainen, entä mitä muuta. Luulisi olevan muutakin kuin pelkkä ohjelma, kun lastun valmistajien sivuilla olevien arvojen mukaan lastutetun 200:n arvot jäävät vakio 220:sta pienemmiksi. Turbo, ruisku, cooleri, ...?
Miten nuo 200 ja 220:n moottorit eroavat? Tilavuudeltaan ovat samat, mutta ohjelma niissä ainankin on erillainen, entä mitä muuta. Luulisi olevan muutakin kuin pelkkä ohjelma, kun lastun valmistajien sivuilla olevien arvojen mukaan lastutetun 200:n arvot jäävät vakio 220:sta pienemmiksi. Turbo, ruisku, cooleri, ...?
voisko se voimansiirron (kytkin?) osalta olla erilainen jos perusmoottori on sama? Jännä juttu, netissä lukee tosiaan että tuo 200CDI on "Reduced efect" eli kuristettu malli. Tehoero on kuitenkin huomattavan suuri.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Re: 200 ja 220 CDI:n erot
riippuu toki mistä mallista on kysePV-MN kirjoitti:Terve,
Miten nuo 200 ja 220:n moottorit eroavat? Tilavuudeltaan ovat samat, mutta ohjelma niissä ainankin on erillainen, entä mitä muuta. Luulisi olevan muutakin kuin pelkkä ohjelma, kun lastun valmistajien sivuilla olevien arvojen mukaan lastutetun 200:n arvot jäävät vakio 220:sta pienemmiksi. Turbo, ruisku, cooleri, ...?
Olisikohan xr:n pointtina, että ainakin W204:ssa ehti aluksi palvella vielä vanha OM646, mutta uudemmissa BE (OM651) koneissa jo turbojenkin määrä eroaa 200 ja 220 CDI:n välillä.
Eli noissa uusissa on merkittäviä eroja hardwaressakin, mutta kuulisin mieluusti OM646 200 ja 220 CDI:n erot?
Eli noissa uusissa on merkittäviä eroja hardwaressakin, mutta kuulisin mieluusti OM646 200 ja 220 CDI:n erot?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Alkupään malleista
Lähinnä kiinostaa nuo alkupään mallit 2007-2008, eli onko se sitten tuo OM646.
Jos ideana on ostaa 200 CDI ja vaihtaa softa, niin sen vaihtoehdoksi voisi harkita suoraan 220 CDI:n tuontia Saksasta, missä niitä on myynnissä paljonkin.
Tuulilasi teki vasta jutun yksityistuonnista ja juuri W204 oli heidän(kin) esimerkkiautonsa, jonka tuonnissa säästyi rahaa selvästi, vaikkei auton spekseistä tingittykään.
He eivät olleet ainoita, koska omani tullessa Suomeen viime kesänä Tullissa käsiteltiin keskimäärin yli kymmenen W204 Ceetä joka viikko.
Oma ideani oli samansuuntainen, mutta jossain yhteydessä annoin itselleni kertoa, että 220 CDI (OM646) menee tehtaan softaversiolla niin lähellä ahtimen, välijäähdyttimen ja suuttimien maksimikapasiteettia, ettei softaversioilla värkkäämällä ole enää kovin paljoa saavutettavissa. Tässä oli oma syyni hankkia suoraan sellainen, jota ei tarvi heti alkaa viritellä erilaiseksi kuin tehdas sen suunnitteli.
Tuulilasi teki vasta jutun yksityistuonnista ja juuri W204 oli heidän(kin) esimerkkiautonsa, jonka tuonnissa säästyi rahaa selvästi, vaikkei auton spekseistä tingittykään.
He eivät olleet ainoita, koska omani tullessa Suomeen viime kesänä Tullissa käsiteltiin keskimäärin yli kymmenen W204 Ceetä joka viikko.
Oma ideani oli samansuuntainen, mutta jossain yhteydessä annoin itselleni kertoa, että 220 CDI (OM646) menee tehtaan softaversiolla niin lähellä ahtimen, välijäähdyttimen ja suuttimien maksimikapasiteettia, ettei softaversioilla värkkäämällä ole enää kovin paljoa saavutettavissa. Tässä oli oma syyni hankkia suoraan sellainen, jota ei tarvi heti alkaa viritellä erilaiseksi kuin tehdas sen suunnitteli.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuonti harkinnut
Olen seuraillut noita jonkun aikaa ja näyttää että 200:a löytyy myös Saksasta huomattavasti enemmän. Tarkoitus kyllä on ollut 220 hankkia, mutta mielenkiinnosta asiaa lähinnä kyselin.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 04.6.2011 9:03
- Paikkakunta: Salo
Niin löysin tuossa itselleni muuten täydellisen w204:n vm. 2008, mutta siinä on tosiaan tuo väärä kone. Kyseessä on automaatti eli onko kaikki muu samaa paitsi koneiden viritysaste 200 cdi ja 220 cdi automaatin välillä? Onko joku saanut tähän tarkempaa tietoa? Kun itseä jotenkin epäilyttää, että voiko kaikki olla samaa kun väännösäkin on 130 Nm eroa??
Eroja löytyy
Kyselin tuota M-B huolloista, niin ainankin suuttimien sanoivat olevan erillaiset. Jotakin muutakin muistaakseni oli, kuhan vain muistaisi mitä.
Vaihteisto ja veto osat on samat.
Vaihteisto ja veto osat on samat.
Re: Eroja löytyy
Suuttimet ovat samat 200/220cdi OM646-moottorissa (vm. 07-09) Suuttimet ovat eri (alunperin) 200/220 OM651-moottorissa (vm. 09-) Nyt 220cdi malleihin OM651-moottoriin tulee myös solenoidisuuttimet piezojen tilalle, koska on ollut paljon ongelmia Delphin piezoissa.PV-MN kirjoitti:Kyselin tuota M-B huolloista, niin ainankin suuttimien sanoivat olevan erillaiset. Jotakin muutakin muistaakseni oli, kuhan vain muistaisi mitä.
Vaihteisto ja veto osat on samat.
Totta, mutta ainoastaan uudemman moottorin eli om651 yhteydessä, mutta vanhemmassa 220cdi:ssä on yksi turbo ja tätä moottoria ei ole saanut w212 yhteyteen toisin kuin w204 mallissa, missä on uutta ja vanhaa sekaisin.T.S kirjoitti:No ainakin w212 on 220CDI:ssä kaksi turboa ja 200CDI:ssä yksi, huomaa muuten kun ohittaa Molemmista on kokemusta.
740 GLE kirjoitti:Olisikohan xr:n pointtina, että ainakin W204:ssa ehti aluksi palvella vielä vanha OM646, mutta uudemmissa BE (OM651) koneissa jo turbojenkin määrä eroaa 200 ja 220 CDI:n välillä.
Eli noissa uusissa on merkittäviä eroja hardwaressakin, mutta kuulisin mieluusti OM646 200 ja 220 CDI:n erot?
Kertokaapa kokemuksia BE OM651 220 cdi koneista.(autosta)
Olisi tarjolla moinen auto tuolla moottorilla.
Uskaltaako moisa kulkupeliä ostaa?
Tämä kiinnostaisi itseäkin. Hakusessa olis GLK 220CDi koneella vuosimallia 09. Suutinongelmaisia nuo taitaa kaikki olla jollei ole jo vaihdettu Bosch järjestelmää tilalle?204 kirjoitti:740 GLE kirjoitti:Olisikohan xr:n pointtina, että ainakin W204:ssa ehti aluksi palvella vielä vanha OM646, mutta uudemmissa BE (OM651) koneissa jo turbojenkin määrä eroaa 200 ja 220 CDI:n välillä.
Eli noissa uusissa on merkittäviä eroja hardwaressakin, mutta kuulisin mieluusti OM646 200 ja 220 CDI:n erot?
Kertokaapa kokemuksia BE OM651 220 cdi koneista.(autosta)
Olisi tarjolla moinen auto tuolla moottorilla.
Uskaltaako moisa kulkupeliä ostaa?
Jossei tuossa autossa ole jo vaihdettu Boscheja tilalle niin meneekä vaihto vielä tehtaan piikkiin? Autolla on ajettu 90 tkm?
Entä miten nuo jakopäät on kestäneet 651 koneissa?
Itse tuollaisen GLK omistaneena 220 koneella, huollossa sanoivat suuttimet vaihetaan aina jos tehtaalta tulee optiot vaihdoille*tehtaan piikkiin*. Uusimmat suuttimet ku vaihdettiin,samalla tuli paluulinja tankkiin. Kuulemma suutinvikoihin ohgelmia aiheutti, ettei delbhin suuttimissa ollu paluuta. Vuosimalli oli 09
http://www.youtube.com/watch?v=QuAoilORFfA
http://www.youtube.com/watch?v=q9-n6qu8SwI
Tuola voi katsoa lisätietoa .
http://www.youtube.com/watch?v=q9-n6qu8SwI
Tuola voi katsoa lisätietoa .