w124 300d om603 tekniikan muutos om606td superturboksi

Katso myös W201.
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

w124 300d om603 tekniikan muutos om606td superturboksi

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

moro kyseessä olisi alkava projekti ja auto on 300d -85 ja moottoriksi tulisi om606 300td superturbona eli nytten tarvitsisi tietoa että käykö om603 moottorin syöttöpumppu ja suuttimet om606 moottoriin tai miten toteutettu kyseinen kokoonpano...miten toteutettu vaihdelaatikko voimansiirto .....ja saako om603 vaparin syöttöpumpusta teetätettyä mynäsellä tälläisille tehoille
Viimeksi muokannut w124superturbo, 23.11.2012 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w124 300d om603 tekniikan muutos om606td superturboksi

Viesti Kirjoittaja jolle »

w124superturbo kirjoitti:moro kyseessä olisi alkava projekti ja auto on 300d -85 ja moottoriksi tulisi om606 300td superturbona eli nytten tarvitsisi tietoa että käykö om603 moottorin syöttöpumppu ja suuttimet om606 moottoriin tai miten toteutettu kyseinen kokoonpano...miten toteutettu vaihdelaatikko voimansiirto .....ja saako om603 vaparin syöttöpumpusta teetätettyä mynäsellä tälläisille tehoille n.800hv-900hv sopivan
Vaatimaton tehotavoite. Saattaa voimansiirtokin vaatia jotain vahvistamista :lol:
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Re: w124 300d om603 tekniikan muutos om606td superturboksi

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

jolle kirjoitti:
w124superturbo kirjoitti:moro kyseessä olisi alkava projekti ja auto on 300d -85 ja moottoriksi tulisi om606 300td superturbona eli nytten tarvitsisi tietoa että käykö om603 moottorin syöttöpumppu ja suuttimet om606 moottoriin tai miten toteutettu kyseinen kokoonpano...miten toteutettu vaihdelaatikko voimansiirto .....ja saako om603 vaparin syöttöpumpusta teetätettyä mynäsellä tälläisille tehoille n.800hv-900hv sopivan
Vaatimaton tehotavoite. Saattaa voimansiirtokin vaatia jotain vahvistamista :lol:


hyviä ehdotuksia otetaan vastaan :D
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

suuttimet on erilaiset,voimansiirtoon kannattaa varata paljon rahaa.jos tehotavoite on yli 800 hv...niin koneenkin suhteen kannattaa varata kohtuu summa :wink:
mihinä kuhuna mies
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

keltsi kirjoitti:suuttimet on erilaiset,voimansiirtoon kannattaa varata paljon rahaa.jos tehotavoite on yli 800 hv...niin koneenkin suhteen kannattaa varata kohtuu summa :wink:

eiköhän tuo rahan meno ole jo tiedossa :D .mitä suuttimia koneessa käytetään silloin kuin koneesta tehdään mekaaniselle pumpulle sopiva ja w124 koriin laittavat noita om606 300td koneita
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

w124superturbo kirjoitti:
keltsi kirjoitti:suuttimet on erilaiset,voimansiirtoon kannattaa varata paljon rahaa.jos tehotavoite on yli 800 hv...niin koneenkin suhteen kannattaa varata kohtuu summa :wink:

eiköhän tuo rahan meno ole jo tiedossa :D .mitä suuttimia koneessa käytetään silloin kuin koneesta tehdään mekaaniselle pumpulle sopiva ja w124 koriin laittavat noita om606 300td koneita
606:ssa on mekaaninen pumppu, omat suuttimet 606:ssa riittää. Kannattaa lueskella foorumeilta aiheesta, tarinaa on paljon vuosien varrelta.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Re: w124 300d om603 tekniikan muutos om606td superturboksi

Viesti Kirjoittaja Terho P »

w124superturbo kirjoitti:ja saako om603 vaparin syöttöpumpusta teetätettyä mynäsellä tälläisille tehoille n.800hv-900hv sopivan
Luultavasti saa. Eriasia että kuka tuon määrän saa palamaan yms, vaatii vähän muutakin kun leveetä puheita :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

JP74 kirjoitti:
w124superturbo kirjoitti:
keltsi kirjoitti:suuttimet on erilaiset,voimansiirtoon kannattaa varata paljon rahaa.jos tehotavoite on yli 800 hv...niin koneenkin suhteen kannattaa varata kohtuu summa :wink:

eiköhän tuo rahan meno ole jo tiedossa :D .mitä suuttimia koneessa käytetään silloin kuin koneesta tehdään mekaaniselle pumpulle sopiva ja w124 koriin laittavat noita om606 300td koneita
606:ssa on mekaaninen pumppu, omat suuttimet 606:ssa riittää. Kannattaa lueskella foorumeilta aiheesta, tarinaa on paljon vuosien varrelta.
siis moottori on om606 cdi 300td ja moottorissa on sähköiset suuttimet
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

w124superturbo kirjoitti: siis moottori on om606 cdi 300td ja moottorissa on sähköiset suuttimet
Oho noin harvinaisesta moottorista täytyisi melkein nähdä jo kuva :lol:

Kyllä jos siinä on sähköiset suuttimet, niin se on ihan joku muu kuin OM606 :wink:
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

Leemu kirjoitti:
w124superturbo kirjoitti: siis moottori on om606 cdi 300td ja moottorissa on sähköiset suuttimet
Oho noin harvinaisesta moottorista täytyisi melkein nähdä jo kuva :lol:

Kyllä jos siinä on sähköiset suuttimet, niin se on ihan joku muu kuin OM606 :wink:


moottoria ei vielä ostettu kyseessä oli ilmeisti joku uudempi moottori mikä ilmoitettu om606 300td :P onko kaikissa w210 300td om606
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Re: w124 300d om603 tekniikan muutos om606td superturboksi

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

w124superturbo kirjoitti:moro kyseessä olisi alkava projekti ja auto on 300d -85 ja moottoriksi tulisi om606 300td superturbona eli nytten tarvitsisi tietoa että käykö om603 moottorin syöttöpumppu ja suuttimet om606 moottoriin tai miten toteutettu kyseinen kokoonpano...miten toteutettu vaihdelaatikko voimansiirto .....ja saako om603 vaparin syöttöpumpusta teetätettyä mynäsellä tälläisille tehoille n.800hv-900hv sopivan

tai jos edes pyöriltä sais rikki sen maagisen 500hv
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

:roll: nämä on aina hienoja topikseja, ei muutakun onnea ja menestystä :wink:
ittekkin aina välillä(ennen aika usein, sitä ennen aina) kirjottelin tämmösiä topikseja,, vielä SL aikaan,, nyttemmin olen hiukan rauhottunut ja uskonut sen että mun tiedolla ja taidolla ollaan paremminkin semmosta haaveilu sakkia,, no sitäkin tarvitaan että 606 "sähkösuuttimista" saadaan ainakin 900hp irti :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

606 sähkösuuttimilla ja vielä 500 takapyöriltä :shock: kerro kun projekti edistyy,meinaan....tässä on tekemisen meininkiä jos nuo on tehotavoitteet :happy: ja kansa haluaa penkkauksesta sitten videota....anteeksi jos oon skeptinen....
mihinä kuhuna mies
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa tosiaan tehdä hyvä topicci kuvien kera, jos saa cdi koneeseen om 603 pumpun kiinni ja myllyt käymään. Respectiä tulee. :roll:
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Huh huh. :shock:

Jos CDI ja OM606 moottorien ominaisuudet on noin hukassa, ja tehotavoitteet tuota tasoa, voisi ehkä suunnittelun aloittaa wikipedian aiheesta mutteri.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mutteri

:nocando:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No elekää nytten, kaverilla on jo plakkarissa se kaikkein tärkein mitä rojektiin tarvitaan elikkä innostus, kyllä ne muut asiat siitä seleviää ja suttaantuu 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

nii justiinsa :wink:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

LiQQe kirjoitti:Huh huh. :shock:

Jos CDI ja OM606 moottorien ominaisuudet on noin hukassa, ja tehotavoitteet tuota tasoa, voisi ehkä suunnittelun aloittaa wikipedian aiheesta mutteri.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Mutteri

:nocando:

eihän noista antiikin aikojen moottori mallinimistä tiedä kuin vanhat ihmiset :D kummiskin ilmottajallakin oli moottori malli väärin sillä perusteella kysyin tuota mutta asiahan on nytten selvä ... mutta tulkaa sanoo sitten kun ootte ohjelmoineet 651 moottorin suuttimet tai kalibroineet w211 airmaticin tai tehneeet sbc jarrujärjestelmä remonttia ja vielä tehneet w212 tason tunnistimien uudellen kalibroinnin. Ja näihin korjauksiin eivät todellakaan pääse tumpelot ja pärnäset ..... paljon tutumpia autoja ovat w211, w212,w204,w221,w203 ja joka arkipäivä tietääkseni laitan jotain kyseisistä malleista
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

w124superturbo kirjoitti: paljon tutumpia autoja ovat w211, w212,w204,w221,w203 ja joka arkipäivä tietääkseni laitan jotain kyseisistä malleista
Juu, tuotahan piti sanomani vaan en kerinny jotta voihan kaverilla olla kokemusta autojen pajottamisesta mutta ei ole pelannut tuollaisen museomoottorin kanssa :lol:

En minäkään tiedä edes mikä moottori tuossa meidän E-sarjalaisessa on, paitti että se on kuusmukinen ja käy polt.. eiku naftalla :lol:
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

Leemu kirjoitti:
w124superturbo kirjoitti: paljon tutumpia autoja ovat w211, w212,w204,w221,w203 ja joka arkipäivä tietääkseni laitan jotain kyseisistä malleista
Juu, tuotahan piti sanomani vaan en kerinny jotta voihan kaverilla olla kokemusta autojen pajottamisesta mutta ei ole pelannut tuollaisen museomoottorin kanssa :lol:

En minäkään tiedä edes mikä moottori tuossa meidän E-sarjalaisessa on, paitti että se on kuusmukinen ja käy polt.. eiku naftalla :lol:
vehon nykyauto mekaanikko.....om648 suora tai v6 659 ...
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Oli vaan tuo aloitus sevverta raju, Suomen(maailman?)ennätys lukemia lähetään hakemaan, ja ei tunnu moottorin toimintaperiaatteetkaan olevan ihan selvillä :lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

w124superturbo kirjoitti: .om648 suora tai v6 659 ...
No suora tottakai :D Minen tue noin lyhkäsiä haaramoottoreta :no:
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

teppo21 kirjoitti:Oli vaan tuo aloitus sevverta raju, Suomen(maailman?)ennätys lukemia lähetään hakemaan, ja ei tunnu moottorin toimintaperiaatteetkaan olevan ihan selvillä :lol:


-tutulla oli 600 --- 650hv en muista tarkkaa teho määrää 900nm om606 bmw e30 kopassa tupla ahdettu kylläkin jotain vanhoja videoita varmaankin löytyy harisenpenkistä
MersuJarsa
Viestit: 20
Liittynyt: 14.5.2011 21:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja MersuJarsa »

Leemu kirjoitti:
w124superturbo kirjoitti: .om648 suora tai v6 659 ...
No suora tottakai :D Minen tue noin lyhkäsiä haaramoottoreta :no:
OM659 ei kuulosta tutulta.
Väyrysen suorakutosdiesel on OM613 ja W211 OM648.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

w124superturbo kirjoitti:
w124superturbo kirjoitti: Ja näihin korjauksiin eivät todellakaan pääse tumpelot ja pärnäset ..... paljon tutumpia autoja ovat w211, w212,w204,w221,w203 ja joka arkipäivä tietääkseni laitan jotain kyseisistä malleista


vehon nykyauto mekaanikko.....
Kyllä sinne tuntuu pääsevän ( en tarkoita sinua vaan yleisesti)
:lol:
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

:lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29285
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

w124superutrbo kirjoitti:...mutta tulkaa sanoo sitten kun ootte ohjelmoineet 651 moottorin suuttimet tai kalibroineet w211 airmaticin tai tehneeet sbc jarrujärjestelmä remonttia...
Mitä sanotaan ? :D
vehon nykyauto mekaanikko.....om648 suora tai v6 659 ...
OM624 on V6.
w124superturbo
Viestit: 19
Liittynyt: 20.11.2012 20:29

Viesti Kirjoittaja w124superturbo »

dealer kirjoitti:
w124superutrbo kirjoitti:...mutta tulkaa sanoo sitten kun ootte ohjelmoineet 651 moottorin suuttimet tai kalibroineet w211 airmaticin tai tehneeet sbc jarrujärjestelmä remonttia...
Mitä sanotaan ? :D
vehon nykyauto mekaanikko.....om648 suora tai v6 659 ...
OM624 on V6.


kuulut varmaan samaan kastiin kun ei noita hommia pysty kukaan muu tekemään....kyllä joku oli 659 moottori muistaakseni w212 disel v6 ja ml tai sit muistan väärin voi olla jonkun osanumeron alku :D
Avatar
bad300
Viestit: 203
Liittynyt: 08.2.2006 12:02

Re: w124 300d om603 tekniikan muutos om606td superturboksi

Viesti Kirjoittaja bad300 »

jolle kirjoitti:
w124superturbo kirjoitti:moro kyseessä olisi alkava projekti ja auto on 300d -85 ja moottoriksi tulisi om606 300td superturbona eli nytten tarvitsisi tietoa että käykö om603 moottorin syöttöpumppu ja suuttimet om606 moottoriin tai miten toteutettu kyseinen kokoonpano...miten toteutettu vaihdelaatikko voimansiirto .....ja saako om603 vaparin syöttöpumpusta teetätettyä mynäsellä tälläisille tehoille n.800hv-900hv sopivan
Vaatimaton tehotavoite. Saattaa voimansiirtokin vaatia jotain vahvistamista :lol:
-aikas hyvä tavote tehojen suhteen, en ole ittekkään päässy :kele: :ää:
tuohon asti......... :kutpai:
vaikka pari vuotta asiaa harrastanut... :klapi:

-moottori 606 turbodiesel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , löytyy hyllystä, ARROW kiertokanget kans, :fu: kansi onnistuu kans rakentaa isoiilla venttiileillä, :axe: alakerran vahvistus :idea:
ym. :ope:
- voidaan myydä vaikka valmis motori ,,,,,,, :pumppu:
- voimansiirto, joka kestää tuota... :bondage: .. , megavääntöä. :lippu:
täytyy olla raju, AMG sähkölaatikko vahvistettuna, tai perinteisempi
jenkki laatikko sovitepalalla...

- mutta täytyy kyllä kysyä seuratessa keskustelua, :roll: onko oikeesti
moottorituntemusta kuinka rakentaa kisamoottoria.... :biggun: ,
vaihteisto, taka akselin tuenta/renkaat :help:
- sopivat turbot ja osat.............. ja onko .........
aikaaa................... rakentaaa........... :kuume: :lava: :justiina: :sex: :naughty:


- motoriin tarvitaan varmaankin 2 kpl ahtimia, mekaaninen ja pakokaasuahdin tai kahdella pakoaaasuahtimella, ja pakosrj , ja hukkaporttia 1 tai 2 kpl ja kuinkas ohjaat hukkaporttia :?: ,
kustannusta kertyy 2500 - 6000 :acavallo:

-motori rakentaminen kustantaan :nocando: 10 000 € halvalla tai vähän enemmän ......
, :pumppu: :fillari: :ää:

(kiertokanget 2100 €)

+ vaihteisto ja turbiini, :roll: pitääkös sitä vähän muuttaa/
rakentaaa :shock: ,,,,,,,,2000 - 6000 €

( en oikees tiedä mitäs
7 vaihteinen :kivalla_paahan: tai vastaava rakennettuna jenkkipalikoilla :hvm_asentaa: ja
vahvistettuna kustantaa ...... :nocando: :hurt:


-välijäähytin täytynee tehdä mittatilaustyönä 500 - 700 € :contract: + ahtopaineputket + silikonletkut + klemmarit + kiinnikkeet nottei räjähdä letkut irti tosi paikas :kele: + ahtopaine, mittari, pakopainemittari
ja ehkäpä
tiedokeruujärjestelmä näin järeessä suunnitelmassa, nottei sula etukammiot, :firing: suuttimen kärjet tai jopa mäntä tykkää huonoa ahistamisesta :hang:
- ja tosi paljon tekniikan purkamista, :eec: rakentamista ja taas purkamista, suunnittelua ja tiedon etsintää'/löytämistä :telkkari: :ttu:

- jos ei ny lyötäis luuta kurkkuun mutta tää o muutaki ku tosta noi vain rakennetaan vaan ............ :kake:

-realísmia......... :pidu:

kuullaan lisää myöhemmin

http://www.youtube.com/watch?v=DUppvE8zSdM&feature=plcp



----------------
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Pointisit elävästä hymiönkäytöstä Badille :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”