Jarrut hukassa
Jarrut hukassa
Uusi mersuilija ilmoittautuu ongelman kera. Eli tänään hommasin ekan meseni -00 200 cdi automaatti farkku. Olin hiukan uhkarohkea, koska autossa ei ole jarruja kuin nimeksi. Ensi töikseni tarkistin tietenkin jarrunesteen määrän, kippo ihan tyhjä. No kippo täyteen ja pumppaileen, ei löydy sen kummemmin jarruja, en kyllä pimeässä alkanut ilmaamaankaan, mutta kuitenkin, ei jarruja. Neste katoaa kuitenkin pumppaillessa, eli epäilyttää jarruletku/putki rikko.
Onko tuon mallin mersuissa jossain päin jokin yleinen paikka mistä jarrut ruukaa porsia?
Sitten vielä kiinnostaa tietää paljonko tuulilasi maksaa, kun tuosta joutuu sen vaihtamaan ennen katsastusta.
Onko tuon mallin mersuissa jossain päin jokin yleinen paikka mistä jarrut ruukaa porsia?
Sitten vielä kiinnostaa tietää paljonko tuulilasi maksaa, kun tuosta joutuu sen vaihtamaan ennen katsastusta.
putkihan se oli tankin alta poikki, aika työmaa olisi ollut samaa kautta laittaa uusi menemään. No jarrut löytyi, jonkinmoiset sellaiset.
Tuntuu kuin ei olisi tehostaja käytössä ollenkaan, saa painaa tosi kovaa jarrua jos meinaa että nopeempa pysähtyy. Mistä tuohon osaisi vikaa etsiä, alipainepumppua tutkimaan vai millä sitä voisi testata.
Ainakin entisessä automaatti bemarissa jos tuohon malliin polki jarrua niin asfaltillakin ois abs:t paukkunu, ja sama homma vaimon ooppelissa.
Ennemmin ei ole ollut diisseliä, niin vähän hakusessa tää homma, mutta apuja kaivataan.
Tuntuu kuin ei olisi tehostaja käytössä ollenkaan, saa painaa tosi kovaa jarrua jos meinaa että nopeempa pysähtyy. Mistä tuohon osaisi vikaa etsiä, alipainepumppua tutkimaan vai millä sitä voisi testata.
Ainakin entisessä automaatti bemarissa jos tuohon malliin polki jarrua niin asfaltillakin ois abs:t paukkunu, ja sama homma vaimon ooppelissa.
Ennemmin ei ole ollut diisseliä, niin vähän hakusessa tää homma, mutta apuja kaivataan.
Mulla meni jarrut ihan tunnottomaks tossa kesällä, epäilin kans ite eka alipainepumppua mutta jarrutehostin oli rikki. Uus maksaa ihan mansikoita niin ite löysin onneks käytetyn ehjän. Kannattaa toi ap-pumppu silti tarkistaa että se imee oikein, kyllä sihenkin vika voi tulla.RÄPSÄ kirjoitti:putkihan se oli tankin alta poikki, aika työmaa olisi ollut samaa kautta laittaa uusi menemään. No jarrut löytyi, jonkinmoiset sellaiset.
Tuntuu kuin ei olisi tehostaja käytössä ollenkaan, saa painaa tosi kovaa jarrua jos meinaa että nopeempa pysähtyy. Mistä tuohon osaisi vikaa etsiä, alipainepumppua tutkimaan vai millä sitä voisi testata.
Ainakin entisessä automaatti bemarissa jos tuohon malliin polki jarrua niin asfaltillakin ois abs:t paukkunu, ja sama homma vaimon ooppelissa.
Ennemmin ei ole ollut diisseliä, niin vähän hakusessa tää homma, mutta apuja kaivataan.
W211 220 CDI '03
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
ex. W202 220D '97
ex. W124 250D '88
Syksyn pimeimmässäkin yössä loistaa aina yksi tähti
® Mesen linttaklubi
Kuinka tuon jarrutehostimen kans oikeen on, kun löytyy purkaamoilta saman vuotisesta ja mallisestakin autosta, mutta eri merkkinen (lucas). Omassa paikallaan Ate:n A0054301330 numerosarjalla oleva paikallaan (tuokaan ei kuulemma alkuperäinen, vehon mukaan kuuluisi olla A0044303130, mutta tuossa vehon sanomassa mallissa ei ole BAS antureille paikkoja, joten se ei voi olla oikea). Purkaamoilta löytyy Lucasin tehostajaa kohtuu hintaan, mutta käykö sellainen tuon ate:n valmistaman tilalle.
Jos joku näiden kanssa tapellut niin kertokoon onnistuuko:
-kumman valmistajan vaan
- ja numeroisen vaan
- missä on BAS antureiden paikat
, vaihtaa keskenään.
Toivottavasti ei ollut liian helposti selitetty.
Jotenkin tuntuu, ettei niissä voi kauheasti eroa olla jos kumpikin on pois -99 200cdi automaattivaihteisesta mekkeristä.
Mennee hermot ekan mursun kans heti kättelyssä. Ja mokoma vuotaa öljyäkin jostain vänkärin puolen etunurkasta, minun tuurilla menny joku miljoonan euron osa rikki
Ja sitten vielä, löytyykö mersuista vastaavaa ohjelmaa kuin bemarilla on realoem. Josta löytyy osanumerot kuvat jne ??
Jos joku näiden kanssa tapellut niin kertokoon onnistuuko:
-kumman valmistajan vaan
- ja numeroisen vaan
- missä on BAS antureiden paikat
, vaihtaa keskenään.
Toivottavasti ei ollut liian helposti selitetty.
Jotenkin tuntuu, ettei niissä voi kauheasti eroa olla jos kumpikin on pois -99 200cdi automaattivaihteisesta mekkeristä.
Mennee hermot ekan mursun kans heti kättelyssä. Ja mokoma vuotaa öljyäkin jostain vänkärin puolen etunurkasta, minun tuurilla menny joku miljoonan euron osa rikki
Ja sitten vielä, löytyykö mersuista vastaavaa ohjelmaa kuin bemarilla on realoem. Josta löytyy osanumerot kuvat jne ??
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000
Tuolta saa ilmaiseksi. Wis/epc (workshop information system?/electronic parts catalog)ohjelma on sitten mersun oma systeemi, olikohan niin että mb-klubiin liittymällä saa tunnukset tuonne.
Tuolta saa ilmaiseksi. Wis/epc (workshop information system?/electronic parts catalog)ohjelma on sitten mersun oma systeemi, olikohan niin että mb-klubiin liittymällä saa tunnukset tuonne.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex