300E Seoksien perussäätö.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

300E Seoksien perussäätö.

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Elikkä seoksia piti korjailla ja kone sammui juuri kun kaikki on ok ja ei lähde käyntiin enää.

tarttis saada ohjeet seoksenperussäätöö esim. kaikki vastapäivään kunnes tulee stoppi ja X-määrä kierroksia myötäpäivään niin siitä sitten uudestaan säätämään.

On annettu starttipilottia ja hörähtää muttei jää käyntiin. :evil:
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minä tappelin kanssa saman asian kanssa. Pitäisi aina säätää vaan max 1/4 kierros kerrallaan että voi palauttaa takaisin kun auto sammuu eikä lähde käymään.
Summissa ruuvailu on pahasta, mutta kyllä se auto sitten lähtee käyntin kun ruuvi on lähellekään oikeaa kohtaa...
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Minäkin tappelin aikani ja sain kuin sainkin sen käyntiin/pelaamaan.

Itse kiersin kokonaan vastapäivään kunnes tuli stoppi ja siitä tuli varmaan joku 10 täyttä kierrosta myötäpäivää (en valitettavasti laskenut tarkkaan :( )

"Eetteriä" meni lähes purkillinen ja tulpatkin kuivasin kerran.

Ja syy miksi lähin tähän koko hommaan oli että seokset hieman pielessä HC että Lambda kanssa.

Joku tunari oli pyöristänyt sen säätöruuvin ja vaihdoin sen ja kirosin ku oli nähtävästi kerran jo vaihdettu ja väärinpäin asennettu että oli työ saada katkeavat pultit pois :evil:

Siitä sitten säätämään ja omassa hieman jumitti säätöpalikka kun painoi alas ja se jäi alas ja siten sammuu. Sai olla tarkkana voiman suhteen.

Juuri kun olin ottamassa lappua ulos niin sammui ja aikani kääntelin että oli jo sekaisin kun tuntuma kääntyikö se palikka vai ei oli haaste ja siitä sitten päätin tehdä perussäädön johon löysin aikani tapeltuani paikan..

Ei ole suuri tuo säätöalue vaikka kierroksia tuossa seoksensäädössä on :idea: Joku 1,5 kierrosta max koko alue ainakin omassa muuten sammuu saman tien.
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Jos varovasti säätelee niin kannattaa varmistaa, ettei se jousikuormitettu säätöruuvi jumita johonkin kohtaa, kuten edellisessä viestissä viitattiin. Moottorihan sammuu samantien kun ruuvia painaa liian syvään.
204.201
EX 124.083
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”