kimanteron väykyn sähkö onkelmia

Vastaa Viestiin
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

kimanteron väykyn sähkö onkelmia

Viesti Kirjoittaja kimantero »

en tiiä onko ihan oikea paikka mutta kysymys kuuluu. Onko meruissa valmiiks johdot sähköpenkeille vai joudunko perkaan toisen mersun sähköistä tarvittavat johdot penkeille?
Viimeksi muokannut kimantero, 22.9.2012 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei ole jolhtoja valmiina. Pura toisesta koko johtosarja ja siirrä se omaan autoosi. Tein vastaavan homman juuri, tosin tuohon c-sarjalaiseen mutta veikkaan että väykyssä aika pitkälti samanlainen :wink:
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

no huh huh... tuossa taitaa olla aikattekeminen. vaikka osikshan tuo menee kuitenki.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

ois kiva jos jollain sattuis oleen nuiden sähköjakkaroiden sähkökuvat mmistä ja mihin piuhat menee ja toinen mihin pitäs löytää johdot ois nuo xenonit.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Minä vaihtelin halogeenit xenoneihin -96 vuosimalliin, kirjoittelinkin tarinan tuonne projekti osioon. Ei siinä piuhoja tarvinnut vedellä, mutta jos faceliftiin niitä väkertää tai peräti alkuperäisen automaattisen korkeussäädön niin sitten on isompi työ.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa :)
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

akluperäsetpä tietenki...samassa johtosarjassa näytti olevan lampunpesijätkin ja korkeuden säätö löyty vänkärin alatukivarresta konehuoneen puolella. Sitä vaan ihmettelin miks hitossa ohjain laatikko on kuskin puolella takapenkin alla.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

eli moottorin vaihdon jälkeen kojetauluun sytty tämä tyypillinen abs/bas/esp valoyhdistelmä jota ei ole saatu poistettua.

starilla selvisi seuraavat viat:
C1142-016 sivuttais kiihtyvyystunnistin B24/2 tai B24/15
C1120-016 pyörintänopeustunnistin ESP N64 tai B24/15

pyörintänopeustunnistin näyttää koko ajan 132*/s
sivuttaiskiihtyvyystunnistin -20,5 m/s ja ei reagoi autonheilutteluun mitenkään

ohjaus kulma menee yli kumpaanki suuntaan. Eli ratti kääntyy liikaa kumpaanki suuntaan voisko tuo johtua auraus kulmista.

sivuttaiskiihtyvyystunnistimen vaihdoin mutta se ei vaikuttanu mitään pyörintänopeustunnistinta ei löydetty sieltä missä WIS näytti sen olevan. jarruvalokatkaisija toimii ja akku on uuden karhea. starin testiajoa kokeiltiin mutta sitä ei saa jostain syystä suoritettua ja itse epäilisin viaks tuota että rattikääntyy liikaa.

oisko mitään ideoita mistä tuo vois johtua tai miten nuo saakalibroitua ilman testi ajoa.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Eikö tosiaan oo kellään mitään tietoo...kaiken lisäks huomasin että se poltti k40 releen hässäkän käyttö kelvottomaks...onko tosiaan viimeinen ratkasu shelliltä bensaa ja tulitikkuja..näin 5kk rappaamisen jälkeen alkaa kasvaan jo melko iso patti ohtaan.. :evil:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

C1120-016 pyörintänopeustunnistin ESP N64 tai B24/15
Ei se pyörintänopeustunnistin ole, mutta missäs tuo on väykyssä ? Peräkontin pohjalla kuten 203:ssa vai kontin "katossa" kuten ässässä ?

http://www.sf.nexedge.com.my/140/etm/we ... a_03b.html
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

dealer kirjoitti:
C1120-016 pyörintänopeustunnistin ESP N64 tai B24/15
Ei se pyörintänopeustunnistin ole, mutta missäs tuo on väykyssä ? Peräkontin pohjalla kuten 203:ssa vai kontin "katossa" kuten ässässä ?

http://www.sf.nexedge.com.my/140/etm/we ... a_03b.html
kaks anturia on takapenkin alla ja wis näytti että kuskin penkin alla ois tuo n64 muttei tuossa purku autossa ainakaan mitään ollu paitsi johtoja.

voiskohan se olla tuo boksi mikä on vänkärin puolella peräkontissa samassa montussa missä yleensä on cd-boksi väykyssä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Et tiedä minkä näköinen osa on kyseessä ? Ihan pikku rasia, olisiko 3-4 cm kanttiinsa. Etsinpä kuvaa --->
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaah, nyt tökkii itselläkin että kumpi tunnistin on kumpi :oops:
Vaan tuossa pari mallia:
http://www.ebay.com.au/itm/OEM-Mercedes ... 0577931542

http://www.rmeuropean.com/Images/produc ... 1313F8.jpg
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

dealer kirjoitti:Jaah, nyt tökkii itselläkin että kumpi tunnistin on kumpi :oops:
Vaan tuossa pari mallia:
http://www.ebay.com.au/itm/OEM-Mercedes ... 0577931542

http://www.rmeuropean.com/Images/produc ... 1313F8.jpg
elikkä tuo ebay:n anturi on vaihdettu ja se oli wis:ssä B24/15 joka löytyy kuskin puolelta takapenkin alta mutta se ei vaikuttanu mitenkään tuohon arvoon. vai pitäskö nuita löytää toinen samanlainen jostain tuolta autosta.
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Voisiko olla niinkin yksinketainen vika ratin kääntökulma anturi olla viallinen.
Sitähän ollut joissain
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

mistä tämä taas vois johtua. http://kimantero.kuvat.fi/kuvat/onkelma ... AG0040.jpg
kyse on siis tästä ja se polttaa aina tuon F5 sulakkeen.http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-Benz ... 0566953666

itse epäilisin että vika johtuu tuosta mikä on polttanu tuon kuparin piirilevystä ja polttaa tuon F5 sulakkeen.
arska10 kirjoitti:Voisiko olla niinkin yksinketainen vika ratin kääntökulma anturi olla viallinen.
Sitähän ollut joissain
kaikki on mahollista.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

peräkontista ei löytyny mitään anturia jos sei se sitte ole kyljessä. kuskin penkin alla ei ollu kuin vettä ja johtoja. mutta voisko se olla tämä.
http://85.9.19.72/newpies.php?mit=4485 tuo on kans taka penkin alla.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

kimantero kirjoitti:peräkontista ei löytyny mitään anturia jos sei se sitte ole kyljessä. kuskin penkin alla ei ollu kuin vettä ja johtoja. mutta voisko se olla tämä.
http://85.9.19.72/newpies.php?mit=4485 tuo on kans taka penkin alla.
Voipi hyvinkin olla. Ihme vain että kaikki oppaat väittävät että löytyisi kuskin penkin alta. Kuvasta ei saa selvää osan koodista. Saisitko laitettua se A:llä alkavan koodin näkyville, niin koitetaan varmistaa.

Se N64 on muuten suomeksi pyörähdysnopeusanturi, eli mittaa sitä kun auto lähtee pyörähtämään oman pystyakselinsa ympäri.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

A 001 820 56 26 palikassa lukeepi armina sidebag
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Se on airbageihin liittyvä tunnistin.

Pyörähdysanturi pitäisi olla jossakin auton keskivaiheilla, etu- ja taka-akselin puolivälissä. Ei siinä ole oikein järkeä että se olisi johonkin muualle laitettu.

Mikä on auton vuosimalli?
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

vm 2000. saisko tällä jotain uutta irti. WDB2102261B153957

yks paikka mihin sitä on ehoteltu oli vaihdekepin juuressa muttei sielä mitään ollu mikäli ei sitte ole rakennettu sínne kepin sisään.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Jos en nyt ihan väärin ymmärrä niin tuo yks anturi tuola takapenkin alla hoitaa kahta eri asiaa. http://ww2.justanswer.com/uploads/Cheza ... sition.pdf
B24/15 Pyörimisnopeus ja sivuttaiskiihtyvyyden asento anturi,
Malli 210 moottorin 611/612/613
eli tuo on myös se hukassa oleva N64
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kyllähän tuossa linkittmässäsi dokumentissa sanotaan B24/15 hoitaisi sekä pyörähdysnopeuden. Ymmärsin tuolta aiemmista viesteistä että B24/15 on jo vaihdettu.

Alla olevasta kuvasta näkyy että 05/2000-asti on ollut erilliset pyörähdys- ja sivuttaiskiihtyyvysanturit ja 06/2000-alkaen on vain yhdistetty B24/15 joka hoitaa molemmat hommat.

Kuva
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

tuli taas aavistuksen viisaampi olo. ju elikkä oon vaihtanu jo kerran tuon anturin, mutta huomasin jälkeen päin että tuolla k40 releellä palaa tuo F5 sulake ja kupari tuolta sisältä. totesin että vika vois olla tuolla releellä ja paikansin että kyseessä ois tuo kotelonpuhalin mikä on vissiin oikosessa. pitää tosin testata vielä ilman sitä puhallinta pysyykö se sulake ehjänä. Tuostahan on ollu paljon puhetta että tuo k40 rele saattaa sotkea kaikki sydeemit tuosta autosta.

tuossa on linkkiä aiheesta.
http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... lower.html

no sehän oli palanu...nyt ei aulakkeet enää pala.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Tuli taas starilla ihmeteltyä tuota väykkyä ja samat viat näytti olevan vieläki. elikkä vika ei ollu tuossa K40:ssä. ideoita otetaan vastaan. :)
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Väykky menee huomenna talvi unille tallin nurkalle....toivotavasti ei homehu kovin pahasti niin ei tarvi viiä paaliin. :?
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

oisko tässä lähettyvillä ketään kellä riittäs tieto taito tuon väykyn korjaamiseen korvausta vastaan. :cry:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

kimantero kirjoitti:oisko tässä lähettyvillä ketään kellä riittäs tieto taito tuon väykyn korjaamiseen korvausta vastaan. :cry:
En nyt äkkiä hoksannut mikä ois lähettyvillä :roll:
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Taisi vika vihdoinki löytyä. Elikkä konehuoneessa vänkärinpulella oleva mööpeli missä sijaitsee ohjain poksit niin en viimeks huomannu autoakasaillessa että kaikki johdot oli jäänysen kotelon ja korin väliin mutkalle eli toisinsanoen kaikki johdot oli litistyny melkein poikki. Nyt kaipaiss sen vertivinkkiä että vedän johdot raakasti poikki ja poistan huonot kohat ja liitänne ne uudellen tinaamalla ja käyttämällä kutistesukkaa vai korjaanko vain kaikista huonoimmat. Kahdesta johdosta oli kuori rikki mikkä mahdollisesti oitti oikosulkua korista. :(

Tarvii pikaisen vastauksen.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

saa kyllä olla viimenen kerta kun juotan koko johtosarjan uusiks....no nyt kaikki pelaa. :D paitsi imusrjan läpät :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”