SEC w126 takapuskuri
SEC w126 takapuskuri
Moro ,
Eli jos löytyy ruostevapaa ehjä takapuskuri ja myyt sen perusteltuun hintaan niin kiinnostaa Nykyinen niin rupinen ettei maksa vaivaa alkaa siitä mitään rakentelemaan .
Sedan mallin takapuskurit kuulemma samoja kuin coupessakin !
Eli jos löytyy ruostevapaa ehjä takapuskuri ja myyt sen perusteltuun hintaan niin kiinnostaa Nykyinen niin rupinen ettei maksa vaivaa alkaa siitä mitään rakentelemaan .
Sedan mallin takapuskurit kuulemma samoja kuin coupessakin !
Jaa juu . . .
. . . unohtui mainita tosiaan tuo vuosi . Eli -89 olis se mihin moinen tarvitaan
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Viime keväänä ostin KL:n kautta uudet kromit sekä eteen että taakse, koko paketti oli 670€, etu- ja takapään osuutta erikseen en heti muista.Boogie kirjoitti:No ne perkeleen pintakromit mullakin on niistä vain pehmenneet eli ilmeisesti se on sitten "tyyppivika"
Pitääpä taas saksasta katella josko siellä olisi niitä kromeja johonkin järkevään hintaan kun täällä ne kuitnekin maksaa mansikoita
Varsinaisesti kyseessä ei ole tyyppivika, paremminkin kokoonpanovika.
Jos kromit jätetään altapäin suojaamatta, ne alkavat ruostua läpi siinä rippikouluiässä - käytöstä tietty riippuen.
Edulliset täysin ehjät kromit ovat todella kysyttyjä, joten käytettyjä hyviä on hankala löytää. Puolisen vuotta niitä tuli etsiskeltyä aina MB-Klubin kautta, kunnes oli hankittava uudet. Itselle jäi vain yksi priimakappale kromien vaihdon yhteydessä, etupuskurin vasen kulmapala
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Sakemannien EBayssa näyttää olevan tollainen huudossa mutta aika suuri mielenkiinto tuotakin kohtaan kun jo 8 huutajaa ton kimpussa . Saas nähdä mihin tuokin kiipee . . .
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 8060533490
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 8060533490
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juu, se takapuskimen pitkä siivu oli 225e ja kulmapalat 70e ketale = 365 ekkua alennuksineen. Eteen kulmat saman verran ja keskirima sitten 165e. No, olivathan nuo tehtaan alkuperäisiä osia - mahtaneeko noita kukaan tarvikkeena tehdäkään.Boogie kirjoitti:...no just Sitten jatketaan tylysti hymyillen ruosteisilla vaan jos ne tuollaisia maksaa
Jotkut ovat miettineet kromauttaa päreet uudestaan, mutta jos ne ovat jo altapäin puhki asti, niin ovatten mennyttä kalua, ellei sitten itse ole kova sepittämään ja on vehkeet. Kallista on joka tapauksessa, itsekin ajelin muutaman kuukauden roudausteippi "haavan" päällä. Hyvin se pelasi - pimeässä
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tässäpä kuvatuksia törmäimestä josta puhelimessa puhuttiin:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1221.jpg
Vänkärin takanurkassa on jokunen pikku painauma, tuo reunan ruskea viiru jää onneksi piiloon. Takapuoli on sieltä sun täältä hilseillyt, eli kannattaa putsailla ja suojata ennen paikalleenlaittoa. Muilta osin päreet ovat mielestäni hyvässä kunnossa:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1222.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1223.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1224.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1225.jpg
Vetokoukullekin on kolo valmiina :
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1226.jpg
Eli 200e lähtee, jos nyt sattuu välttämään. Muussa tapauksessa minulla on Stiikaan erittäin hieno puskuri. Niin, tuohan on sitten maalattu jälkikäteen mustaksi, mutta sille nyt ei mahda enää tässä vaiheessa mitään.
Kerro tuomio niin tiedän miten toimitaan.
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1221.jpg
Vänkärin takanurkassa on jokunen pikku painauma, tuo reunan ruskea viiru jää onneksi piiloon. Takapuoli on sieltä sun täältä hilseillyt, eli kannattaa putsailla ja suojata ennen paikalleenlaittoa. Muilta osin päreet ovat mielestäni hyvässä kunnossa:
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1222.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1223.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1224.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1225.jpg
Vetokoukullekin on kolo valmiina :
http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_1226.jpg
Eli 200e lähtee, jos nyt sattuu välttämään. Muussa tapauksessa minulla on Stiikaan erittäin hieno puskuri. Niin, tuohan on sitten maalattu jälkikäteen mustaksi, mutta sille nyt ei mahda enää tässä vaiheessa mitään.
Kerro tuomio niin tiedän miten toimitaan.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kyllä tuohon hintaan noista pitäisi päästä eroon puolessa tunnissa . Itse asiassa nuohan pitäisi ostaa itselle vaikka varalle, mutta nythän on olemassa taho, joka niitä tarvitsee oikeasti käyttöön.
Minkä vuotisesta raadosta nuo on chopattu, tai oikeastaan: jos kromit ovat nuinkin hyvät, niin onko auto mennyt varaosiksi kolarin tai teknisen täystuhon ansiosta? Noin hyvillä kromeilla ei korin pitäisi olla vielä kypsä
Minkä vuotisesta raadosta nuo on chopattu, tai oikeastaan: jos kromit ovat nuinkin hyvät, niin onko auto mennyt varaosiksi kolarin tai teknisen täystuhon ansiosta? Noin hyvillä kromeilla ei korin pitäisi olla vielä kypsä
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Kiitellä ei sen kummemmin kestä, muuta kuin kenties minun reippaasti hoidetusta maksusuorituksesta. Puskuri on amputoitu kylkimällätystä tuontiautosta, siinä lienee syy kromien kuntoon. Huom! Paino sanalla "tuonti"
Muutakin osaa löytyy jos tarvis kellä iskee, auto (300SE) on vielä kokonainen poislukien tuo puskuri. Ja ässän purkuosaa löytyy muutenkin, kutoskoneisen...
Kuka muuten tietää onko kutvosessa ja kasissa samat jarrut?
Muutakin osaa löytyy jos tarvis kellä iskee, auto (300SE) on vielä kokonainen poislukien tuo puskuri. Ja ässän purkuosaa löytyy muutenkin, kutoskoneisen...
Kuka muuten tietää onko kutvosessa ja kasissa samat jarrut?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Yhtä-äkkiä muistelisin, että jarruvarustus on sama eli kutvosessa on ylimitoitettu jarrukapasiteetti , mutta viisaammat voivat oikaista.HVM kirjoitti: Muutakin osaa löytyy jos tarvis kellä iskee, auto (300SE) on vielä kokonainen poislukien tuo puskuri. Ja ässän purkuosaa löytyy muutenkin, kutoskoneisen...
Kuka muuten tietää onko kutvosessa ja kasissa samat jarrut?
Jarruvaatimuksiin vaikuttavat paino- ja huippunopeuserot ovat kuitenkin käytännössä niin pienet, että tuntuisi olevan edullisempaa valmistaa kaikkia versioita samoilla jarruilla.
Mulle heti optio kaikkiin osiin joita irti lähtee Joko nyt on se musta repsikan häikäisysuoja saatavilla? Entäs missä kunnossa on ratti, jos on nahkaa? Entäs kromiripa takaluukkuun tähden alle? Vasemman takaoven ikkunamoottori?
Pitäisi tulla oikein ostoslistan kanssa raadonsyönnille ja katsoa mitä kaikkea tuossa yksilössä on parempaa kuin omassa - sehän on käyttöpeli, joka vaatii aina hieman uudistamista ehtana pysyäkseen.
Entä lämppärin säätöyksikkö, jos auto ei ole ilmastoitu. Entäs koko ilmastointilaite, jos on? Syylari voisi hyvä olla varalla, vaikka nykyinen on vallan ehyt. Varaperämurikka ei olisi pahitteeksi sekään, vaikka nykyinenkin on hipihiljainen. Raidetangot... no ne voi ostaa uudet, vain 90€ päineen KL:stä - menevät uusiksi viikon sisään.
Kyllä noita pikkutarpeita löytyy äkkiä, vaikka ei paljoa miettisikään.
Ja maskin kehys varataan tällä viestillä, omassa on lohkeama kromissa, tosin alareunassa näkymättömissä puskuria vasten. Ei se vuosien mittaan ainakaan ehjemmäksi tule.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tuanoiniin . Nyt juu tuo puskutin on hallussa ja aattelin tänä ehtoona josko kerkisi hieman purkaamaan sitä kun kuitenkin tahtoo pistää pelkät kromit nykyiseen paikoilleen koska en välttämättä halua tuota vetokoukulle tehtyä koloa .
Kun olen saanut kromilistat irti niin ajattelin varovasti hiekkapuhaltaa ne puhtaiksi .
Mitä sitten
Happomaaleista puhelevat siellä täällä
Mistä sellaista kandee ostaa ja minkä merkkistä jne...
Vai kannattaako jotenkin muuten toimia kukaties
, kiitos .
t, p
Kun olen saanut kromilistat irti niin ajattelin varovasti hiekkapuhaltaa ne puhtaiksi .
Mitä sitten
Happomaaleista puhelevat siellä täällä
Mistä sellaista kandee ostaa ja minkä merkkistä jne...
Vai kannattaako jotenkin muuten toimia kukaties
, kiitos .
t, p
No mie jo ennätin vastaamaan yyveehen. Varovaisuutta sen puhalluksen kanssa, sillä löytyy pienimmätkin reiät ja huokoset jos niitä kromipäreissä piileksii.
Tarvikeliikkeessä osannevat neuvoa maalin valinnassa, itse laittaisin maalin päälle vielä kenties massankin? Kaapohan se on jumpannut näitten törmäimien kanssa, miten lie se viisaassa päässään tämän ongelman jäsennellyt?
Ruiki CRC kylpy niille kiinnikkeille ennen irrotusta, luulen että ne ruuvit on tehty supikoiran napanuorasta riks-poks!
Tarvikeliikkeessä osannevat neuvoa maalin valinnassa, itse laittaisin maalin päälle vielä kenties massankin? Kaapohan se on jumpannut näitten törmäimien kanssa, miten lie se viisaassa päässään tämän ongelman jäsennellyt?
Ruiki CRC kylpy niille kiinnikkeille ennen irrotusta, luulen että ne ruuvit on tehty supikoiran napanuorasta riks-poks!
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Muutama juttu jäi mieleen. Puskurin ulkoiset osat kannattaa melko varmasti maalata vanhojen kromien poiston jälkeen. Oikean sävyn saa paukkupulloon sekoitettuna, kunhan on antaa koodi maalipuotiin.
Kromit ovat kiinni eräänlaisillä hämähäkeillä, jotka eivät lähde ehjinä irti. Puskurin sisällä on sitten pilvin pimein roinaa ja kiinnikettä. Jotta välttyisit Kaapon tekemiltä ylimääräisiltä juoksuilta eri tarvikekaupoissa, pura ensin roinat pois ja tee tarvelista etukäteen.
Itse en lähtenyt pelehtimään kiinnitysvaiheessa vastaavanlaisilla hämähäkeillä, vaan hommassa käytettiin rehellisiä pultteja ja muttereita - on 10 x tukevampi kiinnitys kuin alkuperäisillä ja vastaavasti myös 10 x halvempi .
Kromeja en puhaltelisi hiekalla, vaan hioisin ne alapinnat teräsvillalla ja sopivalla liuottimella. Sitten esim. harmaa Ferrex pintaan ja lopuksi ruiskupullosta Tectyliä selkään.
Jos mahdollista, niin purkuvaiheesta kannattaa ottaa muutama muistikuva kameraan tai piirtää hieman karttaa - auttaa huomattavasti kokoamisvaiheessa, siellä puskimessa tosiaan on roinaa sisällä enemmänkin. Hiljaa hyvä tulee, paitsi soittaessa
Kromit ovat kiinni eräänlaisillä hämähäkeillä, jotka eivät lähde ehjinä irti. Puskurin sisällä on sitten pilvin pimein roinaa ja kiinnikettä. Jotta välttyisit Kaapon tekemiltä ylimääräisiltä juoksuilta eri tarvikekaupoissa, pura ensin roinat pois ja tee tarvelista etukäteen.
Itse en lähtenyt pelehtimään kiinnitysvaiheessa vastaavanlaisilla hämähäkeillä, vaan hommassa käytettiin rehellisiä pultteja ja muttereita - on 10 x tukevampi kiinnitys kuin alkuperäisillä ja vastaavasti myös 10 x halvempi .
Kromeja en puhaltelisi hiekalla, vaan hioisin ne alapinnat teräsvillalla ja sopivalla liuottimella. Sitten esim. harmaa Ferrex pintaan ja lopuksi ruiskupullosta Tectyliä selkään.
Jos mahdollista, niin purkuvaiheesta kannattaa ottaa muutama muistikuva kameraan tai piirtää hieman karttaa - auttaa huomattavasti kokoamisvaiheessa, siellä puskimessa tosiaan on roinaa sisällä enemmänkin. Hiljaa hyvä tulee, paitsi soittaessa
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Järkevästi toimittu !
...no niin , otin äsken SECistä sen vanhan puskuttimen irti ja samantien purin sen osiin . Paskat mä mitään kuvia siitä ottanu . On se mun mielestä melko looginen kun sen purkasi silleen että nyt hieman piti silmiään auki .
Ja tosiaan kuten Kaapo sanoi aion minäkin kyllä ihan normaaleille pultti + mutteri ratkaisulla aikanaan liittää kromit tuohon takaisin . Mitä järkeä sellaisia "hämähäkki" paskoja siihen on tosiaan lähteä etsimään ja maksamaan itseään kipeeks turhaan .
Edelleen pitää ottaa vaari Kaapon sanomisista että kannattaa maalauttaa se autonvärinen osa samalla uusiks kun se nyt tuossa on irtonaisena . On se tyystin kivien pieksemä . Kaapo on viisas mies
Mistä se kärryn värikoodi löytyikään niin voin sen maalarille samalla sanoa kun tuon sinne kiikutan
Sillä aikaa kun on kikkara maalauksessa niin täytyy sitten tehdä ne ruosteenesto toimenpiteet "uusiin" kromeihin . Ennen kun aloin mitään tuossa äsken touhuta annoin sen kiinnikkeille CRC kuurin josko lähtisivät mutkattomasti irti . Ihmeen hyvin lähti tuosta vanhastakin vaikka oli tosi kamalat . Taisi mennä pari vaan poikki niistä runsaasta kymmenestä mitä siinä oli .
Niin ja se toinen tukirauta oli myös hieman solmussa millä pusku tulee autoon kiinni . Joku saatana peruuttanut sen puuhun tai jotain...
t, p
...no niin , otin äsken SECistä sen vanhan puskuttimen irti ja samantien purin sen osiin . Paskat mä mitään kuvia siitä ottanu . On se mun mielestä melko looginen kun sen purkasi silleen että nyt hieman piti silmiään auki .
Ja tosiaan kuten Kaapo sanoi aion minäkin kyllä ihan normaaleille pultti + mutteri ratkaisulla aikanaan liittää kromit tuohon takaisin . Mitä järkeä sellaisia "hämähäkki" paskoja siihen on tosiaan lähteä etsimään ja maksamaan itseään kipeeks turhaan .
Edelleen pitää ottaa vaari Kaapon sanomisista että kannattaa maalauttaa se autonvärinen osa samalla uusiks kun se nyt tuossa on irtonaisena . On se tyystin kivien pieksemä . Kaapo on viisas mies
Mistä se kärryn värikoodi löytyikään niin voin sen maalarille samalla sanoa kun tuon sinne kiikutan
Sillä aikaa kun on kikkara maalauksessa niin täytyy sitten tehdä ne ruosteenesto toimenpiteet "uusiin" kromeihin . Ennen kun aloin mitään tuossa äsken touhuta annoin sen kiinnikkeille CRC kuurin josko lähtisivät mutkattomasti irti . Ihmeen hyvin lähti tuosta vanhastakin vaikka oli tosi kamalat . Taisi mennä pari vaan poikki niistä runsaasta kymmenestä mitä siinä oli .
Niin ja se toinen tukirauta oli myös hieman solmussa millä pusku tulee autoon kiinni . Joku saatana peruuttanut sen puuhun tai jotain...
t, p
Katoppas rekisteriotteesta runkonumero ja lyö näytille. WDB126044...
Todennäköisesti värikoodisi on tuo 199, jos se nyt on siis musta auto?
Todennäköisesti värikoodisi on tuo 199, jos se nyt on siis musta auto?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
PK kirjoitti:Kyllä se tuon mukaan BLAUSCHWARZ olisi. Se voi jonkun silmään näyttää erittäin tummalta grafiitilta. Tietysti voitu maalata ihan miksi tahansa.
Mistä muuten on luettavissa nuo mersun värikoodit kun tiedät että 199 väri on tuo BLAUSCHWARZ Kai nekin jossain täällä tiedon valtaväylällä on listattuna
Pitää tänään käydä tuolta Pro-Väri Oy:stä käydä hakemassa paukkupotullinen väriä ja sutata itse . http://www.provari.fi
Eipä viitsi tuota viedä maalarille kuitenkaan kun on tuollainen vähemmän tärkeä paikka mikä nyt muutenkin hädin tuskin on näkyvissä ja maalarilla taas menisi varmaan pari viikkoa ennen kuin saisi kikkaran takaisin ja pääsisi jatkamaan .
Jos se täältä lähtenyt puskuri on saman värinen kuin nyt paikallaan oleva, niin väittäisin angstisella musiikkikorvallani että väri tosiaankin on tuo 199. G taitaa vielä kertoa maalin valmistajan? Tämä väittämä siis siinä tapauksessa että autossa on korinväriset puskurit.luokyio kirjoitti:Katoppas rekisteriotteesta runkonumero ja lyö näytille. WDB126044...
Todennäköisesti värikoodisi on tuo 199, jos se nyt on siis musta auto?
Maailma on väärällään kokeiluja, tuleeko nyt yksi lisää?
Ps.Foto ois kiva.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Yleensä muovihelmojen ja puskurien värikoodi on eri kuin korin ja lisäksi nelinumeroinen. Esim. omassa pirssissä kopan väri on 172 ja muoviosille annettiin 7176. On hieman vaaleampi kuin korin väri.
Juu, ei noita puskurimuoveja maalarille kannatta kiikuttaa, itse tekemällä tulee vallan hyvä. Luonnollisesti maalin päälle tulee lakkaa pari tai kolmekin kerrosta. Itse käytin puolikiiltävää ja tulos on varsin hyvä, ellei täydellinen
Jos Boogien ässä on vanhempaa sarjaa, puskurien väri on 199 korinvärin kanssa 7177 Stratusgrau. Jos pirssi on uudempaa sarjaa (runkonro alkaen A428651), puskinten väri on 7700 Altograu. Näin sanovat ECP-lähteet.
PS. Jasså, kuvakin tuli. Näyttäisi olevan aika tumma tuo helma noihin värikoodeihin... ehkä. Vai olisiko maalattu jälkikäteen lähemmäs korin väriä? Sen perusteella oikeaa koodia ei taida löytää kuin kaupan pihassa silmämäärällä Mutta ei hätää - maalataan vain kylkilistatkin samalla kuin puskurit, niin vahinkoa ei tapahdu
Juu, ei noita puskurimuoveja maalarille kannatta kiikuttaa, itse tekemällä tulee vallan hyvä. Luonnollisesti maalin päälle tulee lakkaa pari tai kolmekin kerrosta. Itse käytin puolikiiltävää ja tulos on varsin hyvä, ellei täydellinen
Jos Boogien ässä on vanhempaa sarjaa, puskurien väri on 199 korinvärin kanssa 7177 Stratusgrau. Jos pirssi on uudempaa sarjaa (runkonro alkaen A428651), puskinten väri on 7700 Altograu. Näin sanovat ECP-lähteet.
PS. Jasså, kuvakin tuli. Näyttäisi olevan aika tumma tuo helma noihin värikoodeihin... ehkä. Vai olisiko maalattu jälkikäteen lähemmäs korin väriä? Sen perusteella oikeaa koodia ei taida löytää kuin kaupan pihassa silmämäärällä Mutta ei hätää - maalataan vain kylkilistatkin samalla kuin puskurit, niin vahinkoa ei tapahdu
Viimeksi muokannut Kaapo, 18.5.2006 9:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954