Öööööö.. ei?Laaksonen kirjoitti:Eikö muka BMW:n dieseleissäkään ole vielä mitään Vanosta
BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä
Aikoinaan kun kävin koeajamassa 328i bemaria niin omistaja sanoi ettei "vanokset rallata". Minusta se oli hauska ilmaisu vaikken tajunnutkaan silloin mitä se tarkoittaa.
Se vanos systeemi on kai vain bensakoneiden yhteydessä... luulisin.
Se vanos systeemi on kai vain bensakoneiden yhteydessä... luulisin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY[/youtube]
Tämä näytti hauskalta toiminnalta....vissiin jätkillä suuttimet hiukan jumissa
Tämä näytti hauskalta toiminnalta....vissiin jätkillä suuttimet hiukan jumissa
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Kuis?sonikki kirjoitti:Sais varmaan "kourallinen muttereita sepelimyllyssä" uuden käsitteen vanos-dieselissä
Lauri, olipa hieno video!
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Dieselmoottori tuli syksyllä 1976 golfin keulalle. Aluksi 50 heppainen 1,5 ja vuosikymmenen vaihteessa muuttui 1,6 ja sitä käytettiin sitten myös pirkassa.Laaksonen kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein, että Audin 1. diesel tuli 1980 (1,6)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
No joo, Audin ja VW:n koneethan ovat pitkälti samoja. Audin nokalla diesel taidettiin kuitenkin nähdä 1980, kuten totesinkin. BMW:n eka "naku" oli 524 TD 1984.XUX63 kirjoitti:Dieselmoottori tuli syksyllä 1976 golfin keulalle. Aluksi 50 heppainen 1,5 ja vuosikymmenen vaihteessa muuttui 1,6 ja sitä käytettiin sitten myös pirkassa.Laaksonen kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein, että Audin 1. diesel tuli 1980 (1,6)
E28 tuli diesel ja turbodiesel 1983 ja se oli kyllä hieno diesel! Kulutus maantieajossa reilu 5 litraa. Meidän perheessä on kokemusta tuosta automallista turbodieselmoottorina 20 vuoden ajalta. Kilometrejä ei ole paljoa 400 tkm:ä enempää, mutta auto on ollut 100 % luotettava. Vähävikaisin auto, joka meillä on ollut, pakko myöntää, että jopa W123:stakin vähempivikainen.Laaksonen kirjoitti:No joo, Audin ja VW:n koneethan ovat pitkälti samoja. Audin nokalla diesel taidettiin kuitenkin nähdä 1980, kuten totesinkin. BMW:n eka "naku" oli 524 TD 1984.XUX63 kirjoitti:Dieselmoottori tuli syksyllä 1976 golfin keulalle. Aluksi 50 heppainen 1,5 ja vuosikymmenen vaihteessa muuttui 1,6 ja sitä käytettiin sitten myös pirkassa.Laaksonen kirjoitti:Olenko ymmärtänyt oikein, että Audin 1. diesel tuli 1980 (1,6)
Kyseisen auton tietyt ominaisuudet ovat rautaa tänäkin päivänä:
-Kulutus maantieajossa ei juuri poikkea cdi, hdi -koneista, mutta silti lämpenee nopeasti sisältä.
-Kulkupuoli on erittäin hyvällä tasolla-kiihtyy oikein hyvin suurillakin nopeuksilla
-voimansiirto ei jyrise matalillakaan kierroksilla
-5.vaihdetta vakiona
-halvat huolto-osat
-äänieristys hyvällä tasolla
-kulkee suoraan
-abs-jarrut (levyjarrut molemmilla akseleilla)
-jäähdytetyt jarrulevyt edessä
-kuljettajan lukkopesän sulatusjärjestelmä
-lämmitettävät pissapojan suuttimet
-toimivat lampunpesimet suihkuilla
-alkuperäinen ladattava taskulamppu hansikaslokerossa
-hyvä ovien tiivistys ja tiivisteet-ei halkeamia vaikka alkuperäiset
Ei voi moittia! Erittäin hyvä ja kestävä kokonaisuus. Toki 400 tkm. ei ole paljon, mutta 20 vuotta ja 100 % tekniikka on silti hyvä suoritus ja näyttö, että ei auto aivan huono ole ollut. Kuten yllä mainittu, niin tekniikka on ollut edistyksellistä. Matka jatkuu.
Tulevaisuudessa Mersukin aikoo panostaa taas dieseleihin kunnolla:
http://www.benzinsider.com/2012/04/more ... re-models/
http://www.benzinsider.com/2012/04/more ... re-models/
Pienenä vihjeenä Affalterbachiin:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qg6awKAbwxQ[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qg6awKAbwxQ[/youtube]
Tässä seurassa ei Mersulla olisi jakoa:
BMW 530d, 535d, M550d & Alpina D5 Biturbo
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 54616.html
BMW 530d, 535d, M550d & Alpina D5 Biturbo
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 54616.html
^Tuosta auto motor und sportin jutusta kävi ilmi että n. 50 hv tehokkaampi ja kahdella turbolla varustetttu 535d on hitaampi lähtijä kuin yhdellä turbolla oleva 530d. Omituista...
Luulisi että pieni+iso-turboyhdistelmä reagoisi juuri lähdössä nopeammin kuin yksi iso turbo, mutta näin ei tässä tapauksessa olekaan.
Luulisi että pieni+iso-turboyhdistelmä reagoisi juuri lähdössä nopeammin kuin yksi iso turbo, mutta näin ei tässä tapauksessa olekaan.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Nyt toinenkin baijerilainen panostaa sporttisiin dieseleihin:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... en-s-malli
-Nyt se ///AMG-diesel ja äkkiä
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Auto ... en-s-malli
-Nyt se ///AMG-diesel ja äkkiä
Nuo sporttiset dieselit on marginaalimarkkina hintalappunsa takia, joten kannattas perehtyä halpaluokan kuningasmoottoreihin. Eli pikkuluokan koneista saa enemmän tehoa kilpailijoita halvemmalla, se olisi se avain kuitenkin menestykseen. Huippumallien kehitysrahoja kun ei kuitenkaan koskaan saada takaisin noilla myyntimäärillä.
International engine of the year -pystit on jaettu, tuossa kokonaistulokset luokasta riippumatta. Käsitellään muutamaa luokkaa tuonnenpana tässä postauksessa.
Sitten se luokka jossa näkyy vähän mersun edustusta, eli yli 4.0 koneet.
Ellen vallan väärässä ole niin ainoa ahdettu taitaa tässäkin luokassa olla bemarin tekele, vai oliko tuo uusi 5.5 AMG mylly taas remmillä?
Ennenkuin joku laukkaa sanomaan että tämä on täysin merkituksetöntä niin voin kertoa tietäväni sen, mielenkiintoista vain nähdä mitä mieltä autolehdistö on asioista, eihän sitä voi sanoa että näissä listauksissa olisi hirveästi todellisuuspohjaa mutta jotain listattuna kuitenkin. Kuitenkin epäilen että alkaa valmistajat huippukoneiden ohella entistä enemmän panostamaan noihin pienempiin ahdettuihin. Saas nähä kuinka kehnosti siinäkin hommassa kuluttajalle ajansaatossa käy, autot paaliin 5v vanhana kun ei ole mitään korjattavaa? VAG 1.4 TSI on antanut kivoja ensivaikutelmia säästömoottorien laadusta, 50tkm ja nokkaketju venyny.
International engine of the year -pystit on jaettu, tuossa kokonaistulokset luokasta riippumatta. Käsitellään muutamaa luokkaa tuonnenpana tässä postauksessa.
- Results(Engine)
1. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus)
2. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo etc.)
3. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
4. GM 1.4-litre range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera)
5. BMW 2-litre twin-turbo four-cylinder petrol (BMW 125i etc.)
6. BMW/PSA 1.6-litre turbo petrol (Mini Cooper S, RCZ etc)
7. BMW 3–litre turo six –cylinder gasoline (BMW 335is etc)
8. BMW M 4–litre V8 (BMW M3 Coup&, M3 Convertible)
9. Audi 2.5–litre five–cylinder turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback)
- (Engine)
1. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
2. McLaren 3.8-litre V8 (McLaren MP4-12C)
3. BMW 4.4-litre TwinTurbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible)
4. Porsche 3.8-litre Boxer DI (Porsche 911 (991) Carrera S)
5. Ferrari 6.3-litre V12 (Ferrari FF)
6. BMW 3-litre twin-power turbo diesel six-cylinder (BMW M550d xDrive sedan)
- (Engine) (points)
1. BMW-PSA 1.6-litre turbo petrol (Mini Cooper S, Peugeot 207, RCZ, Citroën DS3, DS4 Racing)
2. Audi 1.8-litre TFSI (Audi A5, SEAT Leon, Škoda Superb, VW Passat, CC)
3. Toyota 1.8-litre gasoline-hybrid (Toyota Prius, Auris Hybrid, Lexus CT 200h)
4. Mercedes-Benz 1.8-litre DI Turbo (Mercedes-Benz C, SLK, E, E CNG)
5. Alfa Romeo 1.7-litre DI Turbo (Alfa Romeo Giulietta, Lancia Delta, Chrysler 300, Jeep Grand Cherokee)
6. Ford 1.6-litre turbo (Mondeo, Volvo V70/XC70, S80 etc)
Sitten se luokka jossa näkyy vähän mersun edustusta, eli yli 4.0 koneet.
- (Engine)
1. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider)
2. BMW 4.4-litre twin turbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible)
3. Mercedes-AMG 5.5-litre V8 (Mercedes E AMG, CLS 63 AMG, SLK 55 AMG)
4. Ferrari 6.3-litre V12 (Ferrari FF)
5. Mercedes-AMG 6.2-litre V8 (Mercedes SLS AMG)
6. Lamborghini 6.5-litre V12 (Lamborghini Aventador)
Ellen vallan väärässä ole niin ainoa ahdettu taitaa tässäkin luokassa olla bemarin tekele, vai oliko tuo uusi 5.5 AMG mylly taas remmillä?
Ennenkuin joku laukkaa sanomaan että tämä on täysin merkituksetöntä niin voin kertoa tietäväni sen, mielenkiintoista vain nähdä mitä mieltä autolehdistö on asioista, eihän sitä voi sanoa että näissä listauksissa olisi hirveästi todellisuuspohjaa mutta jotain listattuna kuitenkin. Kuitenkin epäilen että alkaa valmistajat huippukoneiden ohella entistä enemmän panostamaan noihin pienempiin ahdettuihin. Saas nähä kuinka kehnosti siinäkin hommassa kuluttajalle ajansaatossa käy, autot paaliin 5v vanhana kun ei ole mitään korjattavaa? VAG 1.4 TSI on antanut kivoja ensivaikutelmia säästömoottorien laadusta, 50tkm ja nokkaketju venyny.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Diesel Mercedes SLS AMG In The Works?
http://www.topspeed.com/cars/car-news/d ... 32499.html
Tuota odotellessa ja toivoessa voi vaikka kuunnella:
http://www.youtube.com/watch?v=uDer3mYAFw8
http://www.topspeed.com/cars/car-news/d ... 32499.html
Tuota odotellessa ja toivoessa voi vaikka kuunnella:
http://www.youtube.com/watch?v=uDer3mYAFw8
BMW virityspajoineen jaksaa rikkoa dieseleiden tehoennätyksiä, minkä ehtii:
http://www.evocars-magazin.de/2012/07/2 ... er-hartge/
http://www.evocars-magazin.de/2012/07/2 ... er-hartge/
Osaavat näköjään muutkin:
http://www.4wheelsnews.com/trident-anno ... rive-2012/
6.6-litre turbo-diesel engine
http://www.4wheelsnews.com/trident-anno ... rive-2012/
6.6-litre turbo-diesel engine
Porschekin heittää oman haasteensa dieseleiden tehokilpailuun:
http://www.autoblog.com/2012/09/12/pors ... t=FaceBook (382 hv)
http://www.autoblog.com/2012/09/12/pors ... t=FaceBook (382 hv)
BMW:n 2-litraiseen dieseleihin tehopaketilla 200 hv:
http://www.worldcarfans.com/11209174832 ... r-cylinder
http://www.worldcarfans.com/11209174832 ... r-cylinder
Nuo ilmotetut CO2:t on kyllä ihan hatusta heitettyjä, joten sille en painoarvoa laittaisi.
EDIT:
EDIT:
5-kopassa on jo 218hv 2l patakin_Hämis_ kirjoitti:Vaan kaks-litraisessahan on jo ylikin 200hv:
http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/techno ... _123d.html
Viimeksi muokannut Mulqvist, 06.11.2012 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kaikki CO2:t on huuhaata, kun järestään autot ei mene niihin kulutuksiin mihin luvataan niin samalla vedetään vessanpytystä CO2 arvot.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr