Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
huono testailla enää mutta muiden mutta mielestäni tämmöne ei oo normaalia että tuollasen matkan jälkeen vasta 80c lämmöt jos oikein muistan
novoiny ris***************************tana ..kuvaa ei näkymähän millää
eli 270cdi -01
5km
7min after start
43km/h
8.4L/100km
28 PLUS ASTETTA!!
tuommosen matkan jälkjeen tuommosessa helteessä lämmöt vasta normissa?? pitänee päivittää tuota hommaa nyt kun kelit jähtyneet.. liekkö 15km ennenko lämpee
novoiny ris***************************tana ..kuvaa ei näkymähän millää
eli 270cdi -01
5km
7min after start
43km/h
8.4L/100km
28 PLUS ASTETTA!!
tuommosen matkan jälkjeen tuommosessa helteessä lämmöt vasta normissa?? pitänee päivittää tuota hommaa nyt kun kelit jähtyneet.. liekkö 15km ennenko lämpee
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tilasin tänään merkkiliikkeestä pikkutermarin s203 200cdi:hin, osanumero A0052033975. Ei löytynyt koneelta ko. osaa vaan vasta osanumerohaulla löytyi. Ihmetteli ne sielä liikkeessä vähän että ai mikä osa, ei siinä semmosta ole. No mentiin sitten varaosamyyjän kanssa katsomaan ja löytyihän siitä autosta se termari. Hinta oli 44€ ja rapiat päälle. Kuulemma 1kpl vain myyty ko. liikkeestä tätä osaa ja oli mennyt W210:aan. Tämä tiedoksi jos joku on halukas tommosta osaa ostamaan. Pääsee helpommalla kun menee suoraa osanumeron kanssa hakemaan
KL-varaosista sen voi tilata netin kautta.OskuV kirjoitti:Tilasin tänään merkkiliikkeestä pikkutermarin s203 200cdi:hin, osanumero A0052033975. Ei löytynyt koneelta ko. osaa vaan vasta osanumerohaulla löytyi. Ihmetteli ne sielä liikkeessä vähän että ai mikä osa, ei siinä semmosta ole. No mentiin sitten varaosamyyjän kanssa katsomaan ja löytyihän siitä autosta se termari. Hinta oli 44€ ja rapiat päälle. Kuulemma 1kpl vain myyty ko. liikkeestä tätä osaa ja oli mennyt W210:aan. Tämä tiedoksi jos joku on halukas tommosta osaa ostamaan. Pääsee helpommalla kun menee suoraa osanumeron kanssa hakemaan
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Voipi olla, puusilmä ei vaan löytänyt.mjo33400 kirjoitti:KL-varaosista sen voi tilata netin kautta.OskuV kirjoitti:Tilasin tänään merkkiliikkeestä pikkutermarin s203 200cdi:hin, osanumero A0052033975. Ei löytynyt koneelta ko. osaa vaan vasta osanumerohaulla löytyi. Ihmetteli ne sielä liikkeessä vähän että ai mikä osa, ei siinä semmosta ole. No mentiin sitten varaosamyyjän kanssa katsomaan ja löytyihän siitä autosta se termari. Hinta oli 44€ ja rapiat päälle. Kuulemma 1kpl vain myyty ko. liikkeestä tätä osaa ja oli mennyt W210:aan. Tämä tiedoksi jos joku on halukas tommosta osaa ostamaan. Pääsee helpommalla kun menee suoraa osanumeron kanssa hakemaan
Nämä tiedot oli edellisellä sivulla.mjo33400 kirjoitti:Tässä pienen termostaatin tilauskoodit.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W202 ) ( MB-koodi A 005 203 3175 ), KL-varaosat 41964. Lauduttimeen kiinni tuleva.
Polttoainelauhduttimen termostaatti ( W203 ) ( MB-koodi A 005 203 3975 ), KL-varaosat 48733. Letkujen väliin tuleva.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Moro,
Vaihdoin omaanikin pikkutermarin kun joku aikaisempi omistaja oli vain vetänyt letkun mutkalle putkien väliin.
Jäi kyllä askarruttamaan vielä meniköhän nuo ptuket oikein päin, vähän kyllä tuntuu että tuo alempi putki oli ajon jälkeen lämpimämpi ku ylempi putki.
Oli vain tuo ylempi putkin niin perhanan tiukassa jotta en oikein oikein jaksanut uskoa että sitä olisi ikinä irroitettu.
Tuo alkuperäinen letku oli katkaistu ja ilmeisesti se laitettu mutkalle.
Sain koko letkuhärdellin kyllä nätisti käteen ja ajattelin paikata putken tommosella bilteman (onkohan se 8mm) kupariputken pätkällä ja parilla klemmarilla, onkohan kuparista mitään haittaa tuolla glykolin seassa ?
No, kyllä lämmöt nousi heti 70:n ihan parin kilometrin ajolla kun tupakkia hain, aikasemmin sai kyllä polkea jotta 70:n nousi kun ulkolämpö näytti nollaa.
Osaako joku sanoa suoraan menikö letkut väärinpäin ?
EDIT, niin auto on w203 270CDI
Vaihdoin omaanikin pikkutermarin kun joku aikaisempi omistaja oli vain vetänyt letkun mutkalle putkien väliin.
Jäi kyllä askarruttamaan vielä meniköhän nuo ptuket oikein päin, vähän kyllä tuntuu että tuo alempi putki oli ajon jälkeen lämpimämpi ku ylempi putki.
Oli vain tuo ylempi putkin niin perhanan tiukassa jotta en oikein oikein jaksanut uskoa että sitä olisi ikinä irroitettu.
Tuo alkuperäinen letku oli katkaistu ja ilmeisesti se laitettu mutkalle.
Sain koko letkuhärdellin kyllä nätisti käteen ja ajattelin paikata putken tommosella bilteman (onkohan se 8mm) kupariputken pätkällä ja parilla klemmarilla, onkohan kuparista mitään haittaa tuolla glykolin seassa ?
No, kyllä lämmöt nousi heti 70:n ihan parin kilometrin ajolla kun tupakkia hain, aikasemmin sai kyllä polkea jotta 70:n nousi kun ulkolämpö näytti nollaa.
Osaako joku sanoa suoraan menikö letkut väärinpäin ?
EDIT, niin auto on w203 270CDI
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mjaa,
Pitääpä lähteä tiirailemaan näkyykö tuossa katkaistussa putken puolikkaassa mitään merkintöjä, varaosanumeroita tai muita mitä tuossa toisessa on. Jos ei löyry, niin ehkä se on sitten jälkiasennustavaraa eikä käytetty tuota alkuperäistä joka joskus on katkaistu.
Kaikki mun logiikka sanoo että nuo letkut on nyt väärinpäin mutta en muka meinannu aluksi uskoa sitä.
Jospa vielä löytyis sopiva lemmari jostain, tuon letkunko tuosta nythään irti niin ei varmasti pirä tommonen pihteillä avattava lemmari sitä tuossa toisessa putkessa kiinni, silmään nuo putket näytti muutenkin eri paksusilta.
Pitääpä lähteä tiirailemaan näkyykö tuossa katkaistussa putken puolikkaassa mitään merkintöjä, varaosanumeroita tai muita mitä tuossa toisessa on. Jos ei löyry, niin ehkä se on sitten jälkiasennustavaraa eikä käytetty tuota alkuperäistä joka joskus on katkaistu.
Kaikki mun logiikka sanoo että nuo letkut on nyt väärinpäin mutta en muka meinannu aluksi uskoa sitä.
Jospa vielä löytyis sopiva lemmari jostain, tuon letkunko tuosta nythään irti niin ei varmasti pirä tommonen pihteillä avattava lemmari sitä tuossa toisessa putkessa kiinni, silmään nuo putket näytti muutenkin eri paksusilta.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
eikös sen pysty helposti päättelemään et menikö letkut oikeinpäin kun jatkuu kennolle toisellapuolen eikä liene kyl suurta vaikutusta vaikka olisikin väärimpäin,muistelisin että itelläkin menee noi letkut tuollatapaa ristiinMalm kirjoitti:
No, kyllä lämmöt nousi heti 70:n ihan parin kilometrin ajolla kun tupakkia hain, aikasemmin sai kyllä polkea jotta 70:n nousi kun ulkolämpö näytti nollaa.
Osaako joku sanoa suoraan menikö letkut väärinpäin ?
EDIT, niin auto on w203 270CDI
ei muuten oo toivoakaan että meidän 203 270cdi lämpeisi tuollasella ajolla tuollasiin lämpöihin,ei edes kesällä juu Termarit on vaihdettu monikertoihin muttakun ei niin ei,sähkövastus on päällä ja toimii, sekin on tarkistettu. Pakastimessakin on huonommat villat kun meitin auton keulalla muttakun ei lämpee niin ei lämpee kuitenkin jossainvaiheessa tavoittaa normilämmöt mutta vaatii hiukan ajoa. En jaksa uskoa että tuon pitäs olla nuon huono lämpeemän en sitten millään
tulee mieleen et jos moottoriöljylle on jäähdytin termarilla niin tuossa on se paskana. En jaksais enää viritellä tuonne kolmatta letkutermaria väliin koska tuskin sekään mitään auttaisi ja se ei mahdu tuonne letkuun jota porukka on käytellyt,pitäs vaihtaa se ylävesiletku hiukan suurempaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mjoo,
Kyllä ne noinpäin kuuluu, kävin vaihtamassa.
On se ollu viisas insinööri joka on keksiny nuo lemmarit jotka pihdeillä otetaan, varsinkin jos se on ehkä vähän ylisuureen putkeen laitettu.
Tuo toinen putki on isompi, mulla on ilmeisesti edellinen omistaja sitten katkassut kokonaan ton toisen letkun, laittanu uuden letkuntilalle, ja vielä laittanu lemmarit toisinpäin, näin ainakin oletan, ja oletan että lemmarit oli alunperin erikokosia, en tiedä.
No mutta, vähän kun letkua teurasti mattoveittellä ja sen jälkeen kun oli ruikittu jäähdysnestettä vähän sinne tänne niin letku lähti irti. Ei muutaku originalli lemmari taskuun ja 123:sta lainaan toista lemmaria, pitänee muistaa käydä ostamassa uusi siihen ennenkun sillä ajelee
Sitten koeajolle.
Ensin pari kilometriä näitä pikkuteitä n. 40kmh.
Käännytään vähän isommalle tielle ja sitä noin 500m bussipysäkille lämmöt alle 60 astetta tarkistelemaan missä järjestyksessä ne letkut lämpenee. Nyt alkaa tuntuu järkevältä, se letku lämpenee ensin joka tulee pikkutermarille.
Sitten 7km mittarin mukaan noin 70kmh, kiekat hiukan alle 1500.
Lämmöt on hiukan alle 70 astetta. Tässä vaiheessa alko jo tuntumaan että ei v*ttu, eikö tämä tästä enään nouse
Sitten noin 5km sellastaista 90kmh mittarilukemaa, kiekat jo päälle 1500.
Lämmöt on jo yli 70 astetta.
Sitten noin kilsa 60kmh, lämmöt jo lähenee 80 astetta, ehkä jotain 75 astetta.
Sitten vielä pari kilometriä noin 40-50kmh jossa muutama risteys ja risteyten jälkeen kiihdyttää että kiekat kerkää ainakin sinne 2500rpm ennen kuin loota vaihtaa niin lopussa kiitos seisoo:
Letkujen tarkistelua, pikkusyyläri on kohtalaisen lämmin, ei niin lämmin kuin aikaisemmalla koeajolla, ja nyt on selvästi toinen letku lämpimämpi kuin aikaisemmalla koeajolla. Kun nuo letkut oli väärin päin niin molemmat letkut oli suunnilleen saman lämpöiset kun mittari näytti 70 astetta. Isosyylärin ylävesiletku vain hailakka
Aika näyttää, kun kovemmat pakkaset tulee että miten lämpenee, kuitenkin erittäin positiivista on nyt että kun ne lämmöt nousee niin ne pysyy siellä, ainakin vielä kun on nollassa ulkolämpötila. Ostin kyllä viimasuojankin samalla, josko laittaisi sen kohta paikoilleen.
Aikaisemmin, kun oli vain tuo letku mutkalla niin jos polkemalla sai sen lämmön 70 tienoille niin ei se siellä kauaa pysyny, ja Isosyylärin ylävesiletku oli aina kuuma.
Mulla on EGR softattu pois, muuta viriä ei ole(ei lisää kaakkeja). Sulla(Terho P) on tieten niitä kaakkejakin lisää, vaikuttaneekohan se mitenkään, liikaa optimoitu ?
Paljonkohan lienee EGR lämmittää, ainakin kun multa imusarjaa putsailtiin(tm Aki P.) niin se pikku muovinen putken mutka joka kiepsauttaa sitä glykolia sieltä sinne pakokaasun sekaan lämpenemään oli ihan hapertunut, joten kai se aika paljon EGRkin lämmittäisi autoa.
Kyllä ne noinpäin kuuluu, kävin vaihtamassa.
On se ollu viisas insinööri joka on keksiny nuo lemmarit jotka pihdeillä otetaan, varsinkin jos se on ehkä vähän ylisuureen putkeen laitettu.
Tuo toinen putki on isompi, mulla on ilmeisesti edellinen omistaja sitten katkassut kokonaan ton toisen letkun, laittanu uuden letkuntilalle, ja vielä laittanu lemmarit toisinpäin, näin ainakin oletan, ja oletan että lemmarit oli alunperin erikokosia, en tiedä.
No mutta, vähän kun letkua teurasti mattoveittellä ja sen jälkeen kun oli ruikittu jäähdysnestettä vähän sinne tänne niin letku lähti irti. Ei muutaku originalli lemmari taskuun ja 123:sta lainaan toista lemmaria, pitänee muistaa käydä ostamassa uusi siihen ennenkun sillä ajelee
Sitten koeajolle.
Ensin pari kilometriä näitä pikkuteitä n. 40kmh.
Käännytään vähän isommalle tielle ja sitä noin 500m bussipysäkille lämmöt alle 60 astetta tarkistelemaan missä järjestyksessä ne letkut lämpenee. Nyt alkaa tuntuu järkevältä, se letku lämpenee ensin joka tulee pikkutermarille.
Sitten 7km mittarin mukaan noin 70kmh, kiekat hiukan alle 1500.
Lämmöt on hiukan alle 70 astetta. Tässä vaiheessa alko jo tuntumaan että ei v*ttu, eikö tämä tästä enään nouse
Sitten noin 5km sellastaista 90kmh mittarilukemaa, kiekat jo päälle 1500.
Lämmöt on jo yli 70 astetta.
Sitten noin kilsa 60kmh, lämmöt jo lähenee 80 astetta, ehkä jotain 75 astetta.
Sitten vielä pari kilometriä noin 40-50kmh jossa muutama risteys ja risteyten jälkeen kiihdyttää että kiekat kerkää ainakin sinne 2500rpm ennen kuin loota vaihtaa niin lopussa kiitos seisoo:
Letkujen tarkistelua, pikkusyyläri on kohtalaisen lämmin, ei niin lämmin kuin aikaisemmalla koeajolla, ja nyt on selvästi toinen letku lämpimämpi kuin aikaisemmalla koeajolla. Kun nuo letkut oli väärin päin niin molemmat letkut oli suunnilleen saman lämpöiset kun mittari näytti 70 astetta. Isosyylärin ylävesiletku vain hailakka
Aika näyttää, kun kovemmat pakkaset tulee että miten lämpenee, kuitenkin erittäin positiivista on nyt että kun ne lämmöt nousee niin ne pysyy siellä, ainakin vielä kun on nollassa ulkolämpötila. Ostin kyllä viimasuojankin samalla, josko laittaisi sen kohta paikoilleen.
Aikaisemmin, kun oli vain tuo letku mutkalla niin jos polkemalla sai sen lämmön 70 tienoille niin ei se siellä kauaa pysyny, ja Isosyylärin ylävesiletku oli aina kuuma.
Mulla on EGR softattu pois, muuta viriä ei ole(ei lisää kaakkeja). Sulla(Terho P) on tieten niitä kaakkejakin lisää, vaikuttaneekohan se mitenkään, liikaa optimoitu ?
Paljonkohan lienee EGR lämmittää, ainakin kun multa imusarjaa putsailtiin(tm Aki P.) niin se pikku muovinen putken mutka joka kiepsauttaa sitä glykolia sieltä sinne pakokaasun sekaan lämpenemään oli ihan hapertunut, joten kai se aika paljon EGRkin lämmittäisi autoa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
juu onhan sitä munki omaa tosiaan softattu.. bout 200hv ja 500nm vissiinki ja egr pois.Mutta pakoputki on edelleen ihan kokonainen ja fööni vakio jne pitäs käyd hakee semmone viimasuoja kans jos se vähä viä jotain auttais,ei tälletalvea vielä oo jaksanu laitella niitä pahveja keulaan mitä sielä yleensä on ollut kaipa tuohon joskus joltakulta tulisi joku viisas idea tai muutenvain aktiivisempi osaaja joka sitte kertoo miten tuommosen saa lämpösemmäksi
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jotain hämminkiä on...(liekö ohjelmassa jotain tai nestekierrosa, jotain likaa tms) jos ei lämmintä tule ja lämmöt nouse ehjillä termareillaTerho P kirjoitti:juu onhan sitä munki omaa tosiaan softattu.. bout 200hv ja 500nm vissiinki ja egr pois.Mutta pakoputki on edelleen ihan kokonainen ja fööni vakio jne pitäs käyd hakee semmone viimasuoja kans jos se vähä viä jotain auttais,ei tälletalvea vielä oo jaksanu laitella niitä pahveja keulaan mitä sielä yleensä on ollut kaipa tuohon joskus joltakulta tulisi joku viisas idea tai muutenvain aktiivisempi osaaja joka sitte kertoo miten tuommosen saa lämpösemmäksi
(uusiakin termareita on ollut mitkä on valmiiksi rikki pari vehosta ostettua osunut kohdalle) nesteitä vaihdellessa kanntta koittaa pestä koko systeemi
tämän hetkisessä kulkineesa
EGR kiinni, sähkövastus poistettu ja jonkinmoinen ohjelma
ilman katteja ja niitten kanssa(molempia kokeiltu) lämmintä alkaa tulemaan alta 5km (niin että voi istua paita hihasillan) ja lämmöt nousee ~85-90c ~8-12km ajelunjälkeen ulko lämmön ollessa -8 (viimeksi kun tota seuraili ja viime talven kun pakkast enemmän oli ei siinä kovin paljoa eroa ollut)
viima suojat, pahvit ym
oikeestaan ei kuulu tämän otsikon alle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
nuo mun termarit on jo kahteen kertaan uusittu ja pikkutermariin oon laittanu hana vielä lisäksi tuossa kuvaa kesältä,lie pystyykö edes yrittämällä samaan
muistaakseni tuossa alkoi olemaan lämpö 80c eikä yhtään enempää
nyt tähän aikaan tuo kuva on hiukan myähässä kun ei pysty muut vertailemaan. huomaa ulkolämpö
mut keskitytään muiden onkelmiin jos keinoja ei ole tiedossa,olen heittänyt jo kirveen kaivoon
muistaakseni tuossa alkoi olemaan lämpö 80c eikä yhtään enempää
nyt tähän aikaan tuo kuva on hiukan myähässä kun ei pysty muut vertailemaan. huomaa ulkolämpö
mut keskitytään muiden onkelmiin jos keinoja ei ole tiedossa,olen heittänyt jo kirveen kaivoon
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Re: Molempien Termostaatien vaihto CDI koneesen
CDI203 kirjoitti:Jos ja kun vaihdatte termostaatin eikä auto silti lämpiiä,
niin kannatta vaihta myös se toinen "pikku termostaati"
on ainakin 203, 210, 202 malleissa missä on syylärin edesä pikkukenno
"kylmien alueiden jäähdytin"
myös ML mallisa siinä kenno muualla
Alkais olemaan täälläkin termostaatinvaihtokelit Mutta mites se nyt on sitten tuossa -03 320 CDI Ässässä (W220), eli löytyykö tuo pikku termostaatti tuostakin, kun viimetalvena vaihdatin sen "pää" termostaatin, eikä se nyt niin autuaaksi tehnyt lämpöjen osalta ja viisari pysyy siinä tasan 80asteessa eikä kabiinissa ainakaan lämpöjen takia hiki tule.....MUTTA talouden wanhemassa -00 W220 ässässä (320cdi sekin) taas lämpöä riittää hyttiinkin ja mittarikin pysyy reilusti yli 80asteen reippaammisakin pakkasissa
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
jeejee
pikkutermari vaihdettu, ei juuri mitään vaikutusta. ulkolämpö oli +3 10-15km matkalla lämmöt nousi 45-50 asteeseen. siitä nelosella ja välillä kolmosellakin kiekat yli 3k rpm 10km niin justiisa sai lämmöt käymään 60 asteessa. lootasta takas D päälle ja kohta oltiin taas 50 asteen tietämissä. miten näillä tarkenee pakkasilla jos ei plussan puolellakaan tarkene?
onkohan tässä nyt sitten ison termarin vaihto edessä vai joko laitetaan keula täyteen pahvia? mietin kyllä sitäkin että onkohan tuohon joku aikoinaan jo pikkutermarin vaihtanut ja laittanut väärinpäin, onko väliä? virtaussuunta oli kennoon päin kun asensin tuon uuden termarin.
onkohan tässä nyt sitten ison termarin vaihto edessä vai joko laitetaan keula täyteen pahvia? mietin kyllä sitäkin että onkohan tuohon joku aikoinaan jo pikkutermarin vaihtanut ja laittanut väärinpäin, onko väliä? virtaussuunta oli kennoon päin kun asensin tuon uuden termarin.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: jeejee
Molemat kannatta laittaa jos lämmintä haluaaarsenikki kirjoitti:pikkutermari vaihdettu, ei juuri mitään vaikutusta. ulkolämpö oli +3 10-15km matkalla lämmöt nousi 45-50 asteeseen. siitä nelosella ja välillä kolmosellakin kiekat yli 3k rpm 10km niin justiisa sai lämmöt käymään 60 asteessa. lootasta takas D päälle ja kohta oltiin taas 50 asteen tietämissä. miten näillä tarkenee pakkasilla jos ei plussan puolellakaan tarkene?
onkohan tässä nyt sitten ison termarin vaihto edessä vai joko laitetaan keula täyteen pahvia? mietin kyllä sitäkin että onkohan tuohon joku aikoinaan jo pikkutermarin vaihtanut ja laittanut väärinpäin, onko väliä? virtaussuunta oli kennoon päin kun asensin tuon uuden termarin.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pikkutermari hukassa
Päivää palstalle! Samaa lämpöongelmaa täälläkin ja molemmat termarit on hommattu. Vaihto vielä edessä..
Tuota pikkutermaria en löydä vahingossakaaan, kun olen sitä konepellin alta etsinyt. Auto W203 220CDi -06.
Saako joku laitettua ihan rehellisen valokuvan sijainnista?
Tuota pikkutermaria en löydä vahingossakaaan, kun olen sitä konepellin alta etsinyt. Auto W203 220CDi -06.
Saako joku laitettua ihan rehellisen valokuvan sijainnista?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: pikkutermari hukassa
osmoke kirjoitti:Päivää palstalle! Samaa lämpöongelmaa täälläkin ja molemmat termarit on hommattu. Vaihto vielä edessä..
Tuota pikkutermaria en löydä vahingossakaaan, kun olen sitä konepellin alta etsinyt. Auto W203 220CDi -06.
Saako joku laitettua ihan rehellisen valokuvan sijainnista?
jos autossa niin tälle on oma termostaati
heti tuon(jos siis on) lähellä töötien takan 203 mallisa
minkää otsikon alla tämä juttu on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tämä on varmaankin oikeampi kuva: userpix/6563_pikkutermari_1.jpg
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Kiitoksia jelpeistä! Autosta ei tosiaaan löytynyt pikkukennoa..
Palstan lukemisen huumassa ostin molemmat ennakkoon, mut häätyy palauttaa tuo pikkunen.
"Normi"-termari vaihdettiin. Sattu olemaan uusi termari kahdella ylimääräsellä piipulla(iso ja pieni) entiseen verrattuna.
Noo, sisuskalut (ite termari osa ja lt-anturi tiivisteineen) vaihdettiin uudesta
vanhaan "koteloon.
Nyt lämmöt nousi ~90-asteeseen ja pysyivät siellä. Mahtavaa!
Palstan lukemisen huumassa ostin molemmat ennakkoon, mut häätyy palauttaa tuo pikkunen.
"Normi"-termari vaihdettiin. Sattu olemaan uusi termari kahdella ylimääräsellä piipulla(iso ja pieni) entiseen verrattuna.
Noo, sisuskalut (ite termari osa ja lt-anturi tiivisteineen) vaihdettiin uudesta
vanhaan "koteloon.
Nyt lämmöt nousi ~90-asteeseen ja pysyivät siellä. Mahtavaa!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Juu tässä kuvassa on "korostettuna" se pikkutermarimjo33400 kirjoitti:Tämä on varmaankin oikeampi kuva: userpix/6563_pikkutermari_1.jpg
edelisessä kuvassa oli "korostettuna" pikku syyläri mikä jos on niin sitten voi alkaa etsimänän sitä pikku termaria
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
hyvä että onnistui osien yhdistäminenosmoke kirjoitti:Kiitoksia jelpeistä! Autosta ei tosiaaan löytynyt pikkukennoa..
Palstan lukemisen huumassa ostin molemmat ennakkoon, mut häätyy palauttaa tuo pikkunen.
"Normi"-termari vaihdettiin. Sattu olemaan uusi termari kahdella ylimääräsellä piipulla(iso ja pieni) entiseen verrattuna.
Noo, sisuskalut (ite termari osa ja lt-anturi tiivisteineen) vaihdettiin uudesta
vanhaan "koteloon.
Nyt lämmöt nousi ~90-asteeseen ja pysyivät siellä. Mahtavaa!
Pikkuisen huoltoa vällilä niin on cdi koneinenkin mukavan lämmin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eikös w202 ja 203 ole sama kone c200 cdi.n virkaa toimittamassa? Jos on niin 202.seenhan on sama lyyä 203.sen päätermari (92 asteen) jos vakio 87 asteen ei riitä..?
Tuo pikkusyylärille menevän letkun aattelin itekkin lyödä tukkoon, kun saa aika kauan ajaa ennekuin lämmöt 80, eikä edes normaalissa ajossa nouse sinne. Ei varmaan auta alkaa elvyttämäänkään tuota pikkutermaria jotenkin.. Motonetistä ei ilmeisesti saa tuota osaa edes numerolla? Ellei tuohon käy m111.2 koneen termaria vaikka letkujen väliin (jos se on tarkotettu sine) Kun tuota näkyis saavan.
Tuo pikkusyylärille menevän letkun aattelin itekkin lyödä tukkoon, kun saa aika kauan ajaa ennekuin lämmöt 80, eikä edes normaalissa ajossa nouse sinne. Ei varmaan auta alkaa elvyttämäänkään tuota pikkutermaria jotenkin.. Motonetistä ei ilmeisesti saa tuota osaa edes numerolla? Ellei tuohon käy m111.2 koneen termaria vaikka letkujen väliin (jos se on tarkotettu sine) Kun tuota näkyis saavan.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kyllä 203 saa 92c termarin(on paikassan nytkin)Rassi kirjoitti:Eikös w202 ja 203 ole sama kone c200 cdi.n virkaa toimittamassa? Jos on niin 202.seenhan on sama lyyä 203.sen päätermari (92 asteen) jos vakio 87 asteen ei riitä..?
Tuo pikkusyylärille menevän letkun aattelin itekkin lyödä tukkoon, kun saa aika kauan ajaa ennekuin lämmöt 80, eikä edes normaalissa ajossa nouse sinne. Ei varmaan auta alkaa elvyttämäänkään tuota pikkutermaria jotenkin.. Motonetistä ei ilmeisesti saa tuota osaa edes numerolla? Ellei tuohon käy m111.2 koneen termaria vaikka letkujen väliin (jos se on tarkotettu sine) Kun tuota näkyis saavan.
mutta se on ihan sama minkä termari se on kunhan sopii,
iso ja pikku termari kun on kunnossa niin lämpene kyllä
(kunhan auto on muuten kunnossa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä