duronin sataysikymppi w201

ft79
Viestit: 96
Liittynyt: 26.3.2012 22:13

Viesti Kirjoittaja ft79 »

onko auto rek. ja katsastettu? vai onko leimaaminen sitten
oma seikkailunsa.. aattelin vaan noita kseenoneita ja tummia valoja :D

tietty eipä ne mulla noista tummennetuista valoista valittanu mitään..
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

miks ihmeessä toi kahva on vielä tuossavaiheessa kiinni? :shock: taisiis tuo kahvan "tiiviste" kun ei kuuluisi tulla väreihin ainakaan mun mielestä :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

juuu on tuo leimattu ja on mulla kaikki tavalliset tilpehöörit tuohon. ja tietenkin nuo kahvat vedetää korin väreihin ku on nii haalistuneet liejut..
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva

Kuva

nonniii.. kävi timpe vetämässä oviin ja muihin romppeisiin väriä pintaa. tollaselta se sit näytti :) kaveri osaa vaikka olosuhteet on mitä on..
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva
Kuva




Kuva

on taas tullu tehtyä kaikenlaista mersulle tässä nyt jotain kuvia. pumppua tuli ruuvattua 2 kierrosta syöttöä 2 kierrosta tyhjäkäyntiä ja 3/4 kierrosta maksimi kierroksia. ensimmäistä kertaa tuli ruuvattua ja toimii kun junan vessa. käy hyvin kierrokset palautuu normaalisti ei nyi.. vääntää tolkuttomasti enemmän kun vitosella mennää jo mäet ylös eikä tartte pitäää lappua lattiassa niinkun aikasemmin.. suosittelen :)KuvaKuva
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva

Kuva

tuli vaihdettua eteen, taakse madallusjouset ja eteen toiset etu tolpat , niin ja pilkottua vaihteeks yks vetoakseli :D
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

huhhuuh onhan tässä tullu kesällä kaikenlaista touhuttua ei ole vaan tullut päviteltyä tänne.. muuta auto maalattua,irto osia jonkun verran ja kaikkea muuta mukavaa tullu näppäiltyä.

Kuva

Kuva
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva


Kuva

kansi suoristettu ja sylinterit hoonattu. (ei kuvissa) ja turbo konettahan tästä koitetaan värkätä. kaikki neuvot otetaan vastaan kun konekkin on vielä pöydällä!
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tässäkohti on helepoin tehdä se turbon ö-paluu :wink: laakeroit koneen varmaan vaikka et sitä maininnu. tiesitkin varmaan että jotkut laittavat turbon laakerit ja porailee niihin ö-reijät. Seuraava askel onkin kalliimpaa eli uusia veivit,männät ja laitella ö-ruutat mutta veikkaan että tuosta koneesta ei semmosta tehdä. Kai sinne isommat elukat tulee pumppuun vai mites etenee :?:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

okei. mites se öljynpaluu tulis toteuttaa?
jep. kone laakeroidaan uudestaan, männänrenkaat vaihdetaan jne.. kyllä sinne pumppuun pitäis isompaa tappia laittaa. mitkä siellä edes on vakiona? :o
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mahollisimman avara rööri, öljypinnan yläpuolelle ja jatkuvasti alaspäin viettävänä. Turbolla paluupuolen lähtö mahollisimman suoraan alaspäin. letkut mieluiten teflonia tms. joka kestää lämpöä. Hydrauliletkukin kestää, mutta on vaikia klemmareilla kiristää, prässätä pitäs. Lohkon kylkeen reikä ja hydrauliliikkeestä sopivata letkua, nippeliä ja usitteja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

Hydrauli letkujen teossa ei ongelmaa ole, pajalta löytyy letkujen tekoon oma kone.
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sitte ku sinne ei sovi jättää letkuun mitään siansaparoa, niin letkun mitta saa olla aika tarkkaan sopiva prässiliitoksella.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

mihinpäin lohkoa se reikä olisi paras toteuttaa?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

suht alalaitaan lohkoa pakosarjan puolelle. joissain lohkoissa on paikka valmiina jossa sileä kohta jne.

voitelun turbolle ovatten useasti ottaneet kannen peräpäästä,kuuskoloruuvin alta.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva

Kuva


että sellasta. joka ovelle sama setti
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

jepjep kaikenlaista taas touhuttu ja laitettu... kilometrejä tullut åbout 30tkm kesästä tähän päivään. meni vaihteeks yks perä tohjoks ja pari iskaria menny ei kai hirveesti muuta. pyyhkijän mekanismiki tuli laitettua näin puolen vuoden suunnittelun jälkeen :lol: konepellin iskari ja sellasta. meni myös 3 vaihde rikki paikallaan kun yrittää laittaa vaihdetta sisään rattaat pyörii iteksiään. 10-20km/h vauhdista voi laittaa ilman rutinoita. liekkö synkro mennyt? muut vaihteet pelaa moitteettomasti. ens kuussa pitäs leimata joutuuko pyörittelee syöttö ruuvia takasinpäin? :(
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva

Kuva
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

niijuu oonha tähä tullu vaihteltua 508tkm uus
termari, moottori, perä ja laatikko öljyt. jarrunesteet ja ohjaustehostimen litkut.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ollappa jo kesä niin sais sopevampia kiiltokuvia jne :?

millasilla hiluilla tuo kone nyt lopulta niputtiin? ja voimansiirto? En ny jaksanu alkaa kahlaamaan sivuja takasippäin jos sitä lienee vielä ees kerrottuna :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Smeagol91
Viestit: 327
Liittynyt: 16.1.2012 11:36
Paikkakunta: Uurainen

Viesti Kirjoittaja Smeagol91 »

Vakio vapari 200D tuolla kyytiä antaa, pumppua vain hieman ronkattu oman käen kautta.
Ehkäpä se saa isomman koneen joku kaunis päivä :)
Pitikin purkaa se, nyt sit mietitään miten se kasataan
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

olihan siä viimekesäset kiiltokuvat viä ja kahlasinkin topikin läpi pikaisesti mut en mä huomioinu että tämä vielä vapari on :shock: kun isommista elukoistakin puhui jo välillä ja kone pemotettiin jne, tottapa sinne pian jokin puhallin ilmestyy moottorin kylkeen :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

On toinen moottori purettuna mikä olis kasausta vailla ku sais osia.. Tässä on kyllä käyny mielessä myös muita vaihtoehtoja. Kyllä sinne pitäid puhallin saada ja äkkiä..
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

on tämäki topikki jääny päivittämättä.. ollu enemmän ja vähemmän vikaa.. nyt pitäis vaihtaa tekniikka ku löytäis vaan jostaki semmosen.. tuli uus alustakin hommattua, vannetta ja jotai muutaki pikku nippeliä nappelia.Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

niin ja inttikin kutsui sitten viimein joten jäänyt tämä vekotin emännän riesaksi :)
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva


Kuva


tuli vaihettua 2.5d kone ja ehjä vaiheloota. perjantaina lomille. 8 aikaan pajalle koko paketti irti ja uutta sisään. eipähän enää vaihteet ryskää
vetääkin vähä paremmin kun 200d. ruuttasin syöttöjä niin paljonku
kärsii. kytkinsylinteriki piti vaihtaa ku veti ilmoja. kyllähän toho
joku hyrrä pitäs kylkee laittaa..
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tällänen laitos tuli Smeagolin kanssa puokkiin haettua etelä-suomesta. 87 vuoden tenava 530tkm 2.0l
diesel alunperin. Tällähetkellä pellin alla 602 250d 440tkm vaparista
turbotettu. Garretin muuttuvasiipinen ahdin, vakiopumppu, vaparin
imusarjaan väsätty painekotelo mallia ruma, pieni välijäähdytin.
400e tämä katiska maksoi. Vetoakseli oli poikki ostaessa, ruostetta
siellä täällä, etupuskurista ala-osa leikattu irti :!: :?: takapuskuri halki,
varapyörä kotelossa reikä, vetoakselin vaihdettua -> koeajo = perä
valmiiksi paskana veti pyörät lukkoon 40 vauhista.. syyläri halki, takaoven
pikkulasi hajotettu, virtalukko paskottu, Etulokasuojat mädät, konepeltiin
rälläköity reikiä, asennettu rumat pikalukot, Maskista leikelty paloja irti ja
jotain muuta mitä nyt ei tule mieleen.

la-su muutaman tunnin aikaansaannoksia:

-Konehuone pesty liuottimella pariin kertaan = Puhdas
-Autopesty liuottimella, tarrat otettu pois.
-Moottoriöljyt vaihdettu
-Vaihdettu alkuperäinen Polttoainesuodattimen jalka (oli w123),
polttoaine letkut syöttöpumpulta suodatinjalalle (kusi sikana)
-Siivottu sisältä
-Aloitettu konehuoneen siistimistä
-Vetoakseli

Tavoitteena poistaa ruosteet, paikkamaalata, parantaa hieman
ulkonäköä.

-Hommata etupuskuri
-konepelti
-maski
-etulokasuojat
-kirkkaat etu ja sivuvilkut
-Tehdä uusi painekotelo
-Vaihdelaatikko,kytkin
-Putkisto
-Konehuone laittaa järkevään kuntoon
-Ehkä 606 vakioahdin
-toinen perä ja siihen liimalukko
-moottorin kumityynyt
Viimeksi muokannut duron93, 05.11.2013 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tsemppiä projektiin :) ahtopainemittari mielenkiintosesti asemoitu :lol:
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

kiitoskiitos :roll: kyllä tästä aika paljon mielenkiintosta on löytyny
esim öljynkierto/paluu letkut lähti vetämällä irti, sylkeny öljyä pitkinpoikin..
duron93
Viestit: 99
Liittynyt: 03.11.2011 22:08
Paikkakunta: uurainen

Viesti Kirjoittaja duron93 »

Kuva

Kuva

emäntä päästi tämän karikkoon. etupuskuri paskaksi, kallistuksenvakaaja repes irti, pohjapanssari mutkalle, etuvalon lasi irtosi :?: :!: ja muuta
rauta romua solmuun.. puskuri vielä palapelinä tallin nurkassa.
94zip
linttauttaja
Viestit: 971
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Liikaa woeman paskoo? :roll: luistonesto diisseli yllätti kuljettajan :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”