Jaakkosen kesäprojekti 300TD
Tänään selevinnyttä: yy kaa koossa on kolomet lattiamatot päällekkäin. Kahet kangas- ja yhet kumimatot. Käytin kaikki matot pois ja löysin kaiken ryönän ja paskan lisäksi 2,60€ rahhaa, Lintulan luostarista hommatun pienen ikonin, luuranko-avaimenperän, räikkähylsyn, ruuveja ja Bilteman CD-levykotelon, josa oli sisällä Jukka Raitasen kokoelma ja poltettuja levyjä joisa luki Lampaansyöjät 1-6. Laitoin luurangon roikkumaan kattoluukun kahavasta ja ikonin siunaamaan autoa kojelaudasta löytyneeseen magneettiin. Hauska kun mun molemmista Mersuista on löytyny joku maskotti. W124:n takapenkin alta löyty violetti muovikäärme, jonka laitoin luikertelemaan tuulettimen suuttimesta.
Kävin kokeeksi myös ajelemasa pikkusen ja huomasin, että se takkaa kuulunu kolina oli loppunu. Oisko sillä takarenkaan irtikäyttämisellä jotaki ossuutta siihen.
Kävin kokeeksi myös ajelemasa pikkusen ja huomasin, että se takkaa kuulunu kolina oli loppunu. Oisko sillä takarenkaan irtikäyttämisellä jotaki ossuutta siihen.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Joo, Nurmoosta käytiin tää hakemasa. Ja sen kyllä huomaa että laulettu on. Mutta kyllä tuolta silti vaan kuultaa se menneisyyen luksus ja huolenpito. Jos sulla on kertua tästä historiaa taikka tarinoita tai mitä vaan niin saa kirijotella tänne. Mua on aina kiinnostanu menopelien menneisyys.LiQQe kirjoitti:Ompas tutun näköinen peliTuossa on kyllä edellisen omistajan toimesta laulettu
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Onhan tuo vähän päässy rapistuun. Tavaraaki oli reissujen jäliltä sisällä jonku verran mutta ei nyt ihan älyttömiä. Jossain vaiheesa tämä on siivottukki kun ei ainakaan vielä löytyny yhtään markkamäärästä rahhaa. Olikohan tämä kuin kauan Mr. A:lla käytösä? Kyllähän nyt Mesenaattiin aina kymmenen jätkää mahtuu jos Micraanki saa ängettyä 6-7 raavasta miestäLiQQe kirjoitti:Eipä mulla tuosta sen suurempia tietoja ole. Siisti peli se varmasti on. Kerran näin kun tuolta nousi sen 10 äijää ulos
Oli itse A & co. lähdössä rilluttelemaan

Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Olen tässä pikkuhilijaa purkanu sisustaa pois. Takapenkit, ovipahvit, peräkontin sisukset sekä jotain muuta pientä on nyt irrotettu. Täsä ois vähän kuvia parin päivän takasesta tilanteesta, jolloin takapenkit oli vielä kiinni autosa.

Irto-osia autotallisa.

Kontti tyhjenee.



Mikä mahtaa olla tuon kuvan keskellä näkyvän tangon tarkotus?


Ja mitä ovat kahessa seuraavasa kuvasa näkyvät kuskin oven putkisysteemit?



Siinäpä vielä molemmat kiesit.

Irto-osia autotallisa.

Kontti tyhjenee.



Mikä mahtaa olla tuon kuvan keskellä näkyvän tangon tarkotus?


Ja mitä ovat kahessa seuraavasa kuvasa näkyvät kuskin oven putkisysteemit?



Siinäpä vielä molemmat kiesit.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Semmosta mää kans vähän aavistelin. Tuo keskuslukko ei tällä hetkellä toimi, joten sillä piti kysyä että mitäs ne on. Pitääpä koittaa jos senkin sais toimimaan.
Ja sitten kysymys sisustan purkamiseen liittyen. Miten taustapeili irrotetaan? Pitäis saaha katon verhoilu irti, että pääsis tutkimaan millä kattokaiteet on kiinni.
Ja sitten kysymys sisustan purkamiseen liittyen. Miten taustapeili irrotetaan? Pitäis saaha katon verhoilu irti, että pääsis tutkimaan millä kattokaiteet on kiinni.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Yleensä keskuslukon vika on jossain ovisylinterissä. Asian voit helposti tarkistaa kun sulla näyttää olevan ovipahvit kaikki irti. Kuskin oven sylkkä on erilainen kuin muiden ovien vastaavat. Käy yksi telmen kolme muuta ovea ensin läpi siten, että tsekkaat mihin oven lukitusnupilta vievä pitkä pystyssä oleva tanko menee. Sieltä löytyy ovisylinteri. Ovisylinterissä on tuttimainen musta kumiosa jonka läpi tanko menee. Yleensä tämä kumi on rikki ja vuotaa siitä. Vian voi todeta helposti nostamalla sitä pitkää tankoa ylöspäin ja katsot onko siinä mustassa tutissa reikä tai murtuma, näkyy yleensä aika helposti. Uusi ovisylkkä maksaa KL-osassa iaka vähän, olikohan 32 euroa.Jaakkonen kirjoitti:Semmosta mää kans vähän aavistelin. Tuo keskuslukko ei tällä hetkellä toimi, joten sillä piti kysyä että mitäs ne on. Pitääpä koittaa jos senkin sais toimimaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Taustapeili lähtee KUULEMMA(!) irti niinkuin W124, eli muljuttelemalla vain, ja samalla alaspäin nykiessä. Omasta en uskaltanut niin kovasti nyhtää, tuntu että jotain hajovaa. Kattokaiteet on 4 vai 5mm kantasilla kuusiokolopulteilla kiinni. Takaosan kattoverhoilua en kummastakaan purkamastani farmarista saannut ehjänä irti, kun oli liimattu kiinni. Liekö tehtaalta asti, vai onko sitten suomessa lääpitty joskus kasaan, mene ja tiedä.Jaakkonen kirjoitti:Ja sitten kysymys sisustan purkamiseen liittyen. Miten taustapeili irrotetaan? Pitäis saaha katon verhoilu irti, että pääsis tutkimaan millä kattokaiteet on kiinni.

W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Taustapeili on lujaa kiinni joten se vaatii voimaa irti lähteäkseen. Eli reilusti vaan kiinni siitä. Takaisinpäin onkin hankalampi saada...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Päivitelläänpäs vähän tapahtumia. Tänään siivoilin autotallia sen verran, että sain Mersun sisälle. Ahasta tuntuu olevan joten täytynee siivoilla lissää. Mese alakaa olemaan sisältä aika tyhyjä. Kuskin penkin jätin että voi siirrellä autoa. Se taustapeili lähti muuten aika kivuttomasti irti kun tiesi miten se otetaan. Kiitokset siis vinkistä. Seuraavaksi kysyisinki miten katonreunan tippalistat irrotetaan? Ja mitä riivattua pittää tehä takasille, että sen saa irti? Se pyyhkijän moottorikihan tullee siitä läpi ja kaikkia...
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Ritilät on semmoisilla muovitapeilla kiinni, pikkuusen talttapäämeiselillä raottaa varovasti. Kyllä ne pitäisi irti lähtiä, nätisiti ja ehyenä.
Vai olikohan niin että ne tapit piti "löydä" läpi, tosin silloin ne tuppaa katoamaan...
Vai olikohan niin että ne tapit piti "löydä" läpi, tosin silloin ne tuppaa katoamaan...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32512
Käsitteleekö tuo topicci samoja listoja?
Käsitteleekö tuo topicci samoja listoja?
® Mesen Porkkana-klubi
Kyllähän se käsittelee. Kiitosta vaan. Mulla on jo ne ruuvit irti mutta listat ei suostunu lähtemään. Pittää koittaa uusiksi näillä neuvoilla.blacklake kirjoitti:http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32512
Käsitteleekö tuo topicci samoja listoja?
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Kyllä täsä vaiheesa voi jo todeta, että on tämä usiamman kesän projekti. Nyt ollaan vieläki vasta purkuvaiheesa ja kohta pitäs jo mennä takas kouluunki. Mutta, tarttisin taas vähän apuja. Koitin nimittäin startata tätä vehettä käyntiin. Paino sanalla koitin. Avaimesta kääntämällä ei tapahtunu muuta kun se että tuo kuvasa nuolella merkattu asia alko pörisemään kun virta meni päälle. Hetken päästä se hilijeni, jonka jäläkeen ei tapahtunu mittään. Eli ei starttaa. Mikä on tuo asia ja mitä täsä nyt tapahtuu tai ei tapahu? Olen äimänä.


Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Tuo on hehkun releboksi. Kokeiles avata ja vähä putsailla liitoksia jos se sillä tokenis.
Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Tulipas vielä mieleen että taitaapi olla akku lopussa jos "pörisee" tuo releboksi. Itellä nimittäin projekti auto teki nuin eilen ku käyntiin yritin 

Mercedes Benz s124 300TD -91 "käyttis"
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Mercedes Benz w123 300DA -77 "Kesä auto"
Mercedes Benz w123 200D->300D -77 "Ikuisuusrojekti"
ex:
Mercedes Benz w201 250D -87
Mercedes Benz S123 240TD -79
Mercedes Benz w123 240D -84
Akkua kyllä latailin monta tuntia, eli virtaa siinä ois pitäny olla kyllä sen verran että yhen Mesen ois käyntiin saanu. Pittää koittaa tutkia tuo relesysteemi, jos se siitä tokenis. Ylläri vaan kun yhtäkkiä lyö juntturaan. Talavellaki lähti ihan nätisti käymään seisonnasta.^^Club kirjoitti:Tulipas vielä mieleen että taitaapi olla akku lopussa jos "pörisee" tuo releboksi. Itellä nimittäin projekti auto teki nuin eilen ku käyntiin yritin
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Tänään taas akku ladattu ja tarttia koitettu. Ei vieläkään. Virtaa tulee ja hehkuvalo pallaa mutta kun avvainta vääntää viimeseen asentoon niin ei kuulu mittään. Käytin sen relelootanki irti ja auki mutta panin takasi ku en ymmärtäny siitä mittään. Ei se kyllä rikkinäiseltä näyttäny.
Tämä Merssu jää nyt taas oottelemaan parempia aikoja kun lähen takasi opintielle ammattikorkeasaareen. Joku talli tai vastaava pitäs koittaa löytää kun äitin pitäs kuuleman mukaan saaha sen Tojotan rutku talavella talliin. Jos jollaki on tarjota tallia Alavieskan lähistöltä niin saa informoia.
Tämä Merssu jää nyt taas oottelemaan parempia aikoja kun lähen takasi opintielle ammattikorkeasaareen. Joku talli tai vastaava pitäs koittaa löytää kun äitin pitäs kuuleman mukaan saaha sen Tojotan rutku talavella talliin. Jos jollaki on tarjota tallia Alavieskan lähistöltä niin saa informoia.
Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Rakenneltiin tänään takapihalle tuommonen pyramidi-tyyppinen ratkasu muumio-Mesen säilömiseen. Pitänee vielä viritellä tuonne jotaki ansoja ettei haudanryöstäjät pääse apajille. Vaikka jotaki jousipyssyjuttuja ja lihansyöjäötököitä.
Marjapuskien takana piilottelee tuhatvuotisen Mercedeksen kammio.

Muumio pötköttää pyramiidissaan.

Isäntäki oli intoutunu taas meseilijäksi ja ostanu tuommosen kakssatasen pensavehkeen.

Talvi tekee tuloaan.

Marjapuskien takana piilottelee tuhatvuotisen Mercedeksen kammio.

Muumio pötköttää pyramiidissaan.

Isäntäki oli intoutunu taas meseilijäksi ja ostanu tuommosen kakssatasen pensavehkeen.

Talvi tekee tuloaan.

Penta-tyyliset vanteet ja Samsungin täppäri kaupan.
Pyramidi on pystytetty nurmikolle! 

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!