Mistäs vois moinen johtua, co oli yli 7 katsastuksessa ja ajokielto räpsähti..
Ilmansuodattimen ja tulpat oon viimevuosina vaihtanut, pyörijän ja jakajankannen samoin, tosin Bremit, kilsoja ei tuu kun jotain 1tuhat/vuosi.
Sinistä tuo pölläyttää kickdown-kiihdytyksessä eli jotain häikkää venttiilinkumeissa tai jossain muussa, voiko tuo vaikuttaa co-päästöihin?
Viimeksi muokannut puuhapena, 27.9.2012 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
puuhapena kirjoitti:Mistäs vois moinen johtua, co oli yli 7 katsastuksessa ja ajokielto räpsähti..
Ilmansuodattimen ja tulpat oon viimevuosina vaihtanut, pyörijän ja jakajankannen samoin, tosin Bremit, kilsoja ei tuu kun jotain 1tuhat/vuosi.
Sinistä tuo pölläyttää kickdown-kiihdytyksessä eli jotain häikkää venttiilinkumeissa tai jossain muussa, voiko tuo vaikuttaa co-päästöihin?
M104:sta oon kuullu että taviseisokin aikana on sattunu semmoista venttiilin sulkupintojen vauriota, kaiketi korroosiota joka aiheuttaa vuotoa kun lyödään taas tulille. Siis pienillä ajoilla ja pitkillä seisokeilla. Tämä siis essonpaarin kassajonossa kuultua ja netissä luettua
Mutta että co ois tuon verran... Viimevuosina? Auto tykkää että sitä käytetään. Mercedes ei ole tässä poikkeus.
Tarkistin ilmansuodattimen, aika puhtaan näköinen, toki vois olla hyvä vaihtaa. Tulpat oli kaikki vaaleita ja siistejä, ei yhtään nokisia, paitsi reunalta hiukan kuten tulpat yleensäkin..
Lambda-anturi vaihdettu 30tkm sitten.. Voisko olla silti tuo lambda syyllinen, muut arvot oli käsittääkseni ok,
HC-pitoisuus 375, sallittu 600
CO2-pitoisuus 10,30
O2-pitoisuus 0,63 sallittu 5,00
Ainoa tuo Co joutokäynnillä liian iso.
Käy nätisti, kiihtyy ja kulkee normaalisti.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Juu, kyllä noi M103/104 koneet tarttee kenkää ennen päästömittausta vaikkei mitään ns. vikaa missään oliskaan...,
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Selvisikö myös syy? Ei yhdellä katsastusvälillä pitäisi tulla säädettävää nuin paljoa, ellei joku rikuneeraa. Peräti mahollista etei sähköpuoli ole mukana, vaan mennään mekaanisella seoksenmuodostuksella. Oliko pelekkä letku perässä säätö, vai tutkittiinko mitään mittailemalla tms?
Kuulemma ihan säätämällä sai kohdalleen, en ollut seuraamassa tapahtumaa.
Masinolia syötin purkillisen ja annoin kunnolla runtua ennen säätöä, oli kuulemma lähtöarvot hiukan pienemmät kuin katsastuksessa.
Auto kuitenkin käy ja toimii ihan normaalisti.
Autosähkökorjaamolla tuo oli säädettävänä ja annoin valtuudet tehä tarvittavat toimenpiteet.. Kai nuo olis mahdollisen vian bonganneet..
Katsastusvälissä ei kilometrejä tullut kuin korkeintaan 1 tuhat.
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Easy Rider kirjoitti:Kuulostaa vain hassulta että menisi vain säätö mettään nuin pahasti, ilman että olisi tullut oikeata vikaakin.
Niihän tuo tekee, mutta.. Hyvin tuo on kuitenkin toiminut säädön jälkeen.
Kai se olis muissakin päästöarvoissa näkynyt jos sähköpuoli ei pelais?
Emmäätiärä, mää vaan arvailen..
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.