Paavon vakkari oikuttelee
Paavon vakkari oikuttelee
Tulipa tuossa jousirempan jälkeen (tai vähän ennen, en nyt ole ihan satavarma) sellainen oire, että vakinopeussäädin ei pelaa aina. Viiksestä saa väännellä mihin päin tahansa, mutta mitään ei tapahdu. Limitteri tuntuu kuitenkin pelaavan ja tähänmennessä vakkarikin on herännyt henkiin kunhan on sammuttanut vehkeen välillä.
Joku anturivamma tuo vissiin on, mutta mikä? Osaako joku kertoa suoraan että missä vika piilee, vai pitäisikö käydä kaiman mersuhuoltamossa starin nokassa?
ABSit, ESPit ja muut remelit tuntuu toimivan ihan normaalisti eikä muutakaan (tuohon liittyvää) vikaa tunnu olevan.
Tarkemminhan tuo paavo on S210 ja ikää on kertynyt -00 lähtien.
Joku anturivamma tuo vissiin on, mutta mikä? Osaako joku kertoa suoraan että missä vika piilee, vai pitäisikö käydä kaiman mersuhuoltamossa starin nokassa?
ABSit, ESPit ja muut remelit tuntuu toimivan ihan normaalisti eikä muutakaan (tuohon liittyvää) vikaa tunnu olevan.
Tarkemminhan tuo paavo on S210 ja ikää on kertynyt -00 lähtien.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Viiksessä itsessään tuskin on vikaa, kun silloin kun tuo oire ei ole päällä niin kaikki pelaa ihan normaalisti. Samaten silloin kun vakkari oireilee, niin limitteri toimii kyselemättä niinkuin pitääkin samasta viiksestä.
Hankala oikein hakea vikapaikkaakaan, kun oire ilmaantuu kutakuinkin satunnaisesti eikä missään tietyssä tilanteessa.
Hankala oikein hakea vikapaikkaakaan, kun oire ilmaantuu kutakuinkin satunnaisesti eikä missään tietyssä tilanteessa.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Monasti vikana on pyörisnopeusanturista saatava häiriösignaali, jota nyt periaatteessa voi epäillä jos pyoriä/napoja/muuta kilkettä on irroiteltu. Toinen yleinen syy on renkaiden kuluminen /eri koko, jolloin vika ilmenee vain suuremmilla nopeuksilla (menee esim. pienessä nopeudessa päälle, mutta tippuu pois suuremmilla nopeuksilla). Ja kyllä se voi siinä viiksessäkin vika olla, eri kontakti siellä varmaan sen vakkarin käskee päälle, kuin limitterin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Osokmiitissä tuota pikaisesti puitiin Tapio89:nkin kanssa. Kaima oli samaa mieltä tuosta pyörimisnopeudesta, ja sama tuossa itselläkin kävi mielessä asiaa pohtiessa. Jousienvaihdon ajankohta osuu tuohon siinämielessä sopivasti, että koko auton asento muuttui uusien jousien myötä selkeästi, joten ehkäpä sisäreunoilta syödyt etuset yhdistettynä muuhun ryhdinparanemiseen riittää antamaan pyörimisnopeudesta tarpeeksi erilaiset lukemat ja vakkari kiukuttelee
Pitänee palata asiaan sikäli kun ongelma ei poistu talvirenkaiden myötä.
Pitänee palata asiaan sikäli kun ongelma ei poistu talvirenkaiden myötä.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Talvitassut on edelleen kesätelakalla (pakko ne on pikapuoliin hakea, kuuraa oli/on maassa), mutta mitäs !%&!#¤/!ttä nyt kun eilen kauppareissun jälkeen siirtelin paavon takaisin ruutuun ovenpielestä niin ruutuun lätkähti BAS ESP-valot ja monitoiminäyttö itki molemmista monisanaisemmin.
Eli kaupasta ajeltiin takaisin, nostelin jälkikasvun ja ostokset sisälle ja tupakanmittaisen jälkeen istahdin takaisin puikkoihin ja pistin käyntiin. Kauppareissun värkki toimi ihan normaalisti, ruutuunajon jälkeen en ole muuta tehnyt kuin pistänyt ovet lukkoon.
Voisiko tuo oire millään ilveellä liittyä samaan oireiluun tuon vakkarin kanssa, oliko tuo vain hetkellinen oire vai mikä tuossa nyt...
Eli kaupasta ajeltiin takaisin, nostelin jälkikasvun ja ostokset sisälle ja tupakanmittaisen jälkeen istahdin takaisin puikkoihin ja pistin käyntiin. Kauppareissun värkki toimi ihan normaalisti, ruutuunajon jälkeen en ole muuta tehnyt kuin pistänyt ovet lukkoon.
Voisiko tuo oire millään ilveellä liittyä samaan oireiluun tuon vakkarin kanssa, oliko tuo vain hetkellinen oire vai mikä tuossa nyt...
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Tuo akkujännite ei kyllä olisi mikään mahdottomuus. Tässä on taas mennyt kuitenkin pidempi tovi ilman kunnon matka-ajoa ja kauppapyrähdyksillä on kuitenkin persgrillit yms rääkkäämässä sähköä webaston lisäksi.MHe kirjoitti:Akun jännite? Tekee yleensä kaikkea tuollaista...
Ja eipä se jarruvalokatkaisijakaan tietty mahdoton ole, mutta muuten tuo ei ole oireillut. Tiedäpä tuosta.
Kunhan nuo talvitöppöset saa nyt ensihätään alle, niin pitää katsella tilannetta tarkemmin.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Taitaapa tämä tilanne ratketa akkujännitteeseen ja kiinanpojan laatukumeihin. Kävin tänään hakemassa talvitöppöset alle ja vakkari toimi koko matkan kitisemättä, mitä nyt muutaman kerran pudotti asiaankuuluvasti itsensä pois päältä kun kohdalle osuikin isompi lätäkkö.
BAS ESP ei ole tuon yhden kerran perään kiukutellut, joten sen osalta diagnoosiksi jää tälläkertaa akun varaus. Stari kertoo joskus hamassa tulevaisuudessa mikä virallinen diagnoosi tuolle on ollut.
BAS ESP ei ole tuon yhden kerran perään kiukutellut, joten sen osalta diagnoosiksi jää tälläkertaa akun varaus. Stari kertoo joskus hamassa tulevaisuudessa mikä virallinen diagnoosi tuolle on ollut.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Otetaanpa vanha aihe taas esille, kaikenlaista on tapahtunut tässä edellisen viestin jälkeen (jarruremppaa yms), mutta edelleen aika-ajoin tuo vakkari oikuttelee samalla tavalla. Eli välillä on täysin mykkä, ja välillä toimii aivan ilman kitinöitä. Senverran tuohon on tullut kiinnitettyä huomiota, että joku vikatila tuon aiheuttaa, toimivuus/toimimattomuus kun ei muutu kesken ajon, vasta kun auton sammuttaa hetkeksi.
Tuo alijänniteongelma ei ole ollenkaan poissuljettu, en ole pahemmin ehtinyt ihmettelemään ja tuohon toisaalta viittaisi heikohkon kuuloinen startin pyöritys (voi olla webastosyndroomaakin). Ensimmäisellä yrittämällä tuo kuitenkin hörähtää käyntiin niinkuin kuuluukin, joten ei tuo akkukaan ihan sippi ole.
*rin nokkaanhan tuo pitää tökätä, että asiaan selvyys tulee, mutta kerrotaan nyt tarinaan väliaikatietoja, siitä huolimatta että niitä ei kukaan pyytänyt.
Tuo alijänniteongelma ei ole ollenkaan poissuljettu, en ole pahemmin ehtinyt ihmettelemään ja tuohon toisaalta viittaisi heikohkon kuuloinen startin pyöritys (voi olla webastosyndroomaakin). Ensimmäisellä yrittämällä tuo kuitenkin hörähtää käyntiin niinkuin kuuluukin, joten ei tuo akkukaan ihan sippi ole.
*rin nokkaanhan tuo pitää tökätä, että asiaan selvyys tulee, mutta kerrotaan nyt tarinaan väliaikatietoja, siitä huolimatta että niitä ei kukaan pyytänyt.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Tämä ongelma on edellyt hiljaiseloa, jossain kohtaa tuo vakkari lopetti hommansa aikalailla kokonaan. Mitenkään aktiivisesti en tuota ole testannut, mutta sillointällöin matkaa ajaessa on tullut kokeiltua että josko vakkarilla olisi haluja herätä, mutta mitään ei ole tapahtunut.
Nyt sitten akun vaihdon jälkeen tuli ajettua moottoritietä pätkä niin kokeilin taas heilutella vakkaria päälle, ja sehän mokoma heräsi ja toimi taas niinkuin pitääkin.
Eli olisikohan nyt kuitenkin alijännite tms vanhan akun vamma riivannut tuota ja paaovn älli on tiputtanut heikolla akulla vakkarin heti ensimmäisenä pois päältä ... tiedäpä tuota
Eikä tuo yhden kerran toimivuus nyt vielä ihan hirveästi sano mitään, pitää seurata tilannetta ja käyttää tuo vehje jossain narun jatkeena.
Nyt sitten akun vaihdon jälkeen tuli ajettua moottoritietä pätkä niin kokeilin taas heilutella vakkaria päälle, ja sehän mokoma heräsi ja toimi taas niinkuin pitääkin.
Eli olisikohan nyt kuitenkin alijännite tms vanhan akun vamma riivannut tuota ja paaovn älli on tiputtanut heikolla akulla vakkarin heti ensimmäisenä pois päältä ... tiedäpä tuota
Eikä tuo yhden kerran toimivuus nyt vielä ihan hirveästi sano mitään, pitää seurata tilannetta ja käyttää tuo vehje jossain narun jatkeena.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
vedä se jojoon.
Iskenpä tähän tällaisen jutun:
Kun ostimme W202 niin siinä vakkari temppuili satunaisesti, ja varsinkin jos oli pitkä alamäki se lähti pois päältä. Mistään ei vikaa löydetty, mutta kun huomasin että ajovalon korkeussäätö ei toiminut oikealla puolella autoa, niin hoksasin että alipaineliitin oli poikki. Sen kun korjasin, niin korjautui myös vakkari!!
Liitin korjattu abikoliittimellä
Iskenpä tähän tällaisen jutun:
Kun ostimme W202 niin siinä vakkari temppuili satunaisesti, ja varsinkin jos oli pitkä alamäki se lähti pois päältä. Mistään ei vikaa löydetty, mutta kun huomasin että ajovalon korkeussäätö ei toiminut oikealla puolella autoa, niin hoksasin että alipaineliitin oli poikki. Sen kun korjasin, niin korjautui myös vakkari!!
Liitin korjattu abikoliittimellä
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Edelleen vakkari pelaa niinkuin pitääkin. Tiedä nyt sitten auttoiko tuo akun vaihto vai nollasiko se vain jonkun vikatilan, mutta ainakin tällähetkellä status quo on että vakkarin viiksi toimii kuten pitääkin.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.