Vikaa vikaa

Vastaa Viestiin
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Vikaa vikaa

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Noniin mistäs sitä alottais, kohta 5 koria joutua kaljaa ja pyöritty auto ympäri mutta mitään ei tuu mieleen.
Kyseessä siis 300 coupe
Vika 1 pyyhkijät toimii kunhan ei ole virrat päällä, samoin pissapoika
vika 2 ei lähde käyntiin
vika 3 kuskilla menee kohta hermo joten apuja kaivataan
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Oisko tuohon ykköseen vikana monitoimiviiksen toiminta? Olet varmaan sulakkeita jo pyöritellyt ja tarkistanut.

Kakkoseen paha sanoa mitään. Tapahtuuko yhtään mitään, kun kääntää avaimesta? Valoja mittaristossa? Yrittääkö pyörittää konetta? Tankissa tavaraa ja akussa virtaa? Virranjakajan kannessa huonot kontaktit, aika tyypillinen vika?

Kolmoseen uskoisin apuja löytyvän täältä.
Kein siknatuur
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Entäs virtalukon pohja, ootko kattonu ettei siinä ole vikaa, startin kytkennät samaten ku laturinki, akun kunto, sulakkeet, jakajan kunto ja tulpat, monitoimiviiksi onko kunnossa, ei välttämättä ole ehjä vaikka näyttääki siltä, kun eihä pyyhkijät sais toimia jos avain on poissa virtalukosta, mutta jos virtalukon ohjassa on vikaa ja virtaa kulkee sen läpi ni taatusti toimii...melkein kaikki.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Starttaa ihan hienosti ja sulakkeet ehjät. Auto ollu lämpimässä tallissa kokoajan
noh virtalukon pohja nyt ois yksvaihtoehto mitä vois tarkistella
miikka heikkinen
Viestit: 605
Liittynyt: 19.10.2010 14:10

Viesti Kirjoittaja miikka heikkinen »

ihalainen kirjoitti:Starttaa ihan hienosti ja sulakkeet ehjät. Auto ollu lämpimässä tallissa kokoajan
noh virtalukon pohja nyt ois yksvaihtoehto mitä vois tarkistella
Jos starttaa ja pyörittää hyvin mutta ei hörähdä niin voi veikata bensapumpun relettä
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Noniin nyt saatto vika löytyä :D nyt joku jos ystävllisesti kertois mikä rele tuo on, löytyy akun takaa siintä asd ja sen toisen releen vierestä missä on sulake päässä.Kuva
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Tossa se releen entinen pohjaosaKuva[/img]
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Bensapumpun relehän tuo on :D

Raakasti tainnu mennä virtaa läpi, liekkö pumpun piuhat oikosessa :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

noh sitten ei tarvis muutakun releen ja ton pohj/liitin osan jostain :o
täytyy koittaa kaivaa pumppu esiin ja kattoo mitä sielpäässä on
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ookkonä mistäpäin, mulla olisi juuri purkaantumassa kolmisatku, mistä löytyisi kaikki tarvittava :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

teppo21 kirjoitti:Ookkonä mistäpäin, mulla olisi juuri purkaantumassa kolmisatku, mistä löytyisi kaikki tarvittava :idea:
Nurmijärvellä asustan, mitäs sulla olis hintaa releelle ja pohjalle? siin sais varmaan ollu 10kunta senttiä piuhoja mukana
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Noniin, sain viikonlopun aika hommattua uuden releen ja pohjan, nyt olis sitten seuraavaa ongelmaa, ensinnäkin laittaa mittarin akunkenkien väliin niin piippaa että saa maita jostain, noh sen kun sain selviettua vihdoin niin aloin katselemaan pumppua niin sinne tulee kaksijohtoa jotka molemmat ottaa maihin???
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Noniin taas ollaan päästy astetta pidemmälle, eli releeltä lähtee pumpun virta (mustapunavalkonen) ja sitten toinen pienempi johto samasta navasta oisko ollut samanvärinen myös ja se kyseinen johto ottaa maihin jostain menee pakosarjan vierestä auton alle johkin?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

tästä autosta mitään tietämätön vastaa :shock:

ettei menis startille se musta piuha?
® Mesen linttaklubi
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

potox kirjoitti:tästä autosta mitään tietämätön vastaa :shock:

ettei menis startille se musta piuha?
menee jonnekkin vaihdelaatikonpäälle lähelle lamdaanturia mutta ei kumminkaan siihen, ja niin kyseessä mustapunavalkonen johto
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

ihalainen kirjoitti:
potox kirjoitti:tästä autosta mitään tietämätön vastaa :shock:

ettei menis startille se musta piuha?
menee jonnekkin vaihdelaatikonpäälle lähelle lamdaanturia mutta ei kumminkaan siihen, ja niin kyseessä mustapunavalkonen johto
Ainakin 200:ssa menee lambdan lämmitykselle piuha bensapumpun releeltä

edit: jep musta puna valkoinen on juurikin se johto. Menee lambdan lämmitysvastuksen kautta maihin. resistanssi on todenäköisesti aika pieni.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Kuuluuko sen muka mennä maihin, koska samalla menee pumpun virtaoikariin
H.Salminen
Viestit: 325
Liittynyt: 08.8.2011 14:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Ei sen suoraan maahan saa mennä eli jonkinlainen resistanssi pitäisi olla. Jos resistanssi on pyöreä 0 niin lambdan lämmitysvastus on varmaan sökö.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
ihalainen
Viestit: 31
Liittynyt: 28.11.2011 18:20

Viesti Kirjoittaja ihalainen »

Noh jätin sen laittamatta kiinni koska ei sillä sinäänsä tee mitään koska on vaan sen esilämmityksen virta. Sain sitten kaikki selvitettyä ja kytkettyä takas paikoilleen ja heitin akun kiinni ja käänsin avaimesta kaikki mittarivalot sytty ja sammu saman tien, noh ei muutakun akkua irttottamaan ja mittaamaan akunkenkiän välistä niin oikkariinhan se taas lyö.
Sitten ei muutakun pumpunjohdot irti ja niin kas eilen pumppu ei ollut oikkarissa mutta nyt on?? eikä siinä viellä kaikki lyö jostain muualtakin viellä edelleen oikkariin, 2tunnin pulaamisen jälkeen revin monitoimiviiksen liittimen irti niin loppu vinkuminen.
Hieman palaa hermo kun yhden vian saat korjattua niin tulee 7 lisää heti.. joten nyt apuja, jostain tarvis nyt ainakin sen monitoimiviiksen??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”