ABS valo
Maadoitus, ajovalopesimet, yj rele, siinä akun takana, sen muovisuojan alla, muut sulakkeet tai oiken etupyörän kosketusvika, laturin hiilet lopussa, akussa liika vähän virtaa, tai sitte ihan jotaki muuta.
Mulla ilmeisesti on se "jotakin ihan muuta" ku mulla sytty palamaan käynnistyksen jälkeen mutta sammu hetken kuluttua, sitte ajovalo pesimen moottori poltti oikenpoulen valojen sulaketta ja sen poistettua käytöastä ni sytty absi valo palamaan kokoajan, ei ole auttanu sen abs yksikönk releidenkään putsaus (siinä vasemmassa etunurkassa muovisuoja alla) eikä yj releen liittimien putsaus eikä muidenkaan abs liitinten putsaus, renkaan antureita en vielä oo kattonu.
Mutta epäilen sitä maadoitus vikaa jossakin kohtaa.
Tai sitte on mittaristossa lamppujen paikat vaihtanu paikkaa, jos se on vaikka palaneen valon merkkivalo ku sulla palaa, eikä alkuunkaan abs valo, se vaan on väärässä paikassa.
Mulla ilmeisesti on se "jotakin ihan muuta" ku mulla sytty palamaan käynnistyksen jälkeen mutta sammu hetken kuluttua, sitte ajovalo pesimen moottori poltti oikenpoulen valojen sulaketta ja sen poistettua käytöastä ni sytty absi valo palamaan kokoajan, ei ole auttanu sen abs yksikönk releidenkään putsaus (siinä vasemmassa etunurkassa muovisuoja alla) eikä yj releen liittimien putsaus eikä muidenkaan abs liitinten putsaus, renkaan antureita en vielä oo kattonu.
Mutta epäilen sitä maadoitus vikaa jossakin kohtaa.
Tai sitte on mittaristossa lamppujen paikat vaihtanu paikkaa, jos se on vaikka palaneen valon merkkivalo ku sulla palaa, eikä alkuunkaan abs valo, se vaan on väärässä paikassa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Mikäli vika on tullut ajovalopolttimoiden vaihdon jälkeen olen edelleen sitä mieltä että joku aiemmista omistajista on vaihtanut merkkivalojen paikkaa.
Vika on joka tapauksessa jossain jälkikäteen tehdyssä virityksessä kun merkkivalo syttyy ajovaloja päälle laitettaessa, kyseiset järjestelmät kun eivät alunperin ole missään yhteydessä toisiinsa.
Tai sitten asennetuissa ajovalopolttimoissa on jotain aivan ihmeellistä oikosulkua...
Ota vaikka ajovalopolttimo pois ja kokeile auton käydessä laittaa valot päälle, syttyykö polttimoiden vikavalo ? Pitäisi syttyä.
Jos välttämättä haluat tutkia juuri releitä niin absille niitä on mm. ylijännitesuojarele akun vieressä ja olikohan 3 relettä pumpun päällä jne...
Vika on joka tapauksessa jossain jälkikäteen tehdyssä virityksessä kun merkkivalo syttyy ajovaloja päälle laitettaessa, kyseiset järjestelmät kun eivät alunperin ole missään yhteydessä toisiinsa.
Tai sitten asennetuissa ajovalopolttimoissa on jotain aivan ihmeellistä oikosulkua...
Ota vaikka ajovalopolttimo pois ja kokeile auton käydessä laittaa valot päälle, syttyykö polttimoiden vikavalo ? Pitäisi syttyä.
Jos välttämättä haluat tutkia juuri releitä niin absille niitä on mm. ylijännitesuojarele akun vieressä ja olikohan 3 relettä pumpun päällä jne...
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Juuei, oven välissä ei ole minkäänmoista johtoa abseihin liittyen tai muihinkaan merkkivaloihin, eikä edelleenkään ajovalopolttimon vaihtamisella ole mitään tekemistä jarrujen kanssa.
Kysyjän kertoman mukaan merkkivalopolttimot ovat oikeilla paikoillaan joten tästä päästään siihen lopputulokseen että koko tarina on satua
Kysyjän kertoman mukaan merkkivalopolttimot ovat oikeilla paikoillaan joten tästä päästään siihen lopputulokseen että koko tarina on satua
Kuten tiileri yllä kirjoitti: oireet kuulostavat siltä että joku %&/(&/&&¤ on vaihtanut merkkivalopolttimoiden paikkaa ?
Siellä ovissa ole mitään mikä vaikuttaa abseihin, sulla vaihtanu polttimoiden paikkaa vikavalo ja abs polttimot, ei sillä että sillä mitään vaikutusta jarruihin olis mutta leimalla saattavat kokeilla kunnolla absien toimintaa ja silloin sen valon pitää välkähtää tai hetken palaa, ja jos ei pala ni tulee hylky oitis, sama ku jos se palaa kokoajan...niinko mulla
Sehän korjaantuu sillä ku ottaa mittaristoa sen verran irti että pääsee niitä polttimoitten paikkaa vaihtelemaan.
Siellä ovissa ole mitään mikä vaikuttaa abseihin, sulla vaihtanu polttimoiden paikkaa vikavalo ja abs polttimot, ei sillä että sillä mitään vaikutusta jarruihin olis mutta leimalla saattavat kokeilla kunnolla absien toimintaa ja silloin sen valon pitää välkähtää tai hetken palaa, ja jos ei pala ni tulee hylky oitis, sama ku jos se palaa kokoajan...niinko mulla
Sehän korjaantuu sillä ku ottaa mittaristoa sen verran irti että pääsee niitä polttimoitten paikkaa vaihtelemaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- sammyrazer
- Viestit: 40
- Liittynyt: 17.11.2012 14:56
- Paikkakunta: Nummela
Mulla olis 300 td ja siin sellainen vika et välillä syttyy abs valo ajaessa palamaan ja samalla kuolee kierroslukumittari. muutaman sekunnin ehkä välil 10sec palaa ja sit sammuu.. en nyt kyl heti lähe purkamaan oviverhoilua
W211 320 CDI AVANTGARDE -03 käyttis
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
W210 270 CDI ELEGANCE -01 käyttis
W124 300 TE 4matic -89 projekti (ikuinen)
Yj releessä kosketus häikkää tai se on menossa rikki, yj rele on akun takana, helpossa paikassa ja sen päällä on joko 2 tai 1 latta sulake.
Tai sitte on mittaristossa joku löysä juotos, jos absit muuten toimii.
Tai sitte on mittaristossa joku löysä juotos, jos absit muuten toimii.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- sammyrazer
- Viestit: 40
- Liittynyt: 17.11.2012 14:56
- Paikkakunta: Nummela
Ekaksi YJ-rele.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10.2.2013 7:25
ABS valo
Mulla 200:n ja sama vika, mutta valo ruvennut palama hiljakseen pidemmän aikaa, jolloin olen huomannut, että jarrut toimiva, mutta ABS ei, eli jarrutettaaessa valon palaessa, renkaatt lopulta lukkiutuvat. Mistähän tämä vika johtuu, releestäkö?
sammyrazer kirjoitti:ok. no pitää tutkia.. mun mielestä se jarrupoljin menee vähän oudon tuntuisex sillon ku se valo palaa. muuten kyl absit toimii normaalisti.
ehkä tutkin ekax ton mittariston.
Re: ABS valo
ABS toimimattomuus johtuu jostain häiriöstä järjestelmässä, mikäli valo syttyy aina vasta auton ollessa liikkeellä saattaa syyllinen olla joku nopeusantureista.[email protected] kirjoitti:Mulla 200:n ja sama vika, mutta valo ruvennut palama hiljakseen pidemmän aikaa, jolloin olen huomannut, että jarrut toimiva, mutta ABS ei, eli jarrutettaaessa valon palaessa, renkaatt lopulta lukkiutuvat. Mistähän tämä vika johtuu, releestäkö?
Jos se jää palamaan heti käynnistyksen jälkeen voi epäillä yj-relettä ... tai jotain muuta relettä.[/quote]
ABS valo
Jos siis ABS valo syttyy vasta liikkeelle lähdön jälkeen, on syynä melko suurella varmuudella joko pyörän/perän anturissa tai anturikehässä. Valo syttyy, kun anturit antavat erilaisen arvon suhteessa toisiinsa. Jos kehä on jostain syystä saanut siipeensä ja menettänyt hampaita, on erittäin likainen/ruosteinen tai anturi ei muutoin pysty lukemaan hammaslukua samaan tahtiin muiden antureiden kanssa.
Meillä ongelman aiheutti loppuun ajettu laakeri, jonka seurauksena anturin nokka lähti kävelemään. Anturi antoi mittauksissa 1008 ohmin vastuksen, kuten ehjän anturin kuuluikin. Ongelmana olikin, ettei ko. pyörän anturi pystynyt mittaamaan kehän hampaita anturin nokan puuttuessa (n.2mm x 1mm x 4mm lattanokka).
Uusi anturi maksaa n. 250€, mutta me hienotyöstetiin anturin kärkeen ura, johon istutettiin 1mm:n vahvuinen uusi nokka ja varmistettiin valamalla sen tueksi uv-muovia.... Bondic on nasta aine!!! [/u]
Meillä ongelman aiheutti loppuun ajettu laakeri, jonka seurauksena anturin nokka lähti kävelemään. Anturi antoi mittauksissa 1008 ohmin vastuksen, kuten ehjän anturin kuuluikin. Ongelmana olikin, ettei ko. pyörän anturi pystynyt mittaamaan kehän hampaita anturin nokan puuttuessa (n.2mm x 1mm x 4mm lattanokka).
Uusi anturi maksaa n. 250€, mutta me hienotyöstetiin anturin kärkeen ura, johon istutettiin 1mm:n vahvuinen uusi nokka ja varmistettiin valamalla sen tueksi uv-muovia.... Bondic on nasta aine!!! [/u]