Vahasuosituksia
En ole ollut paikalla kuuntelemassa miten noituvat, mutta minun autoni ovat olleet jo 10v reilun tuuman paksuisen teflonikölän peitossa. Maalailtukin niitä on, hyvin on onnistunut, eikä maalari ole kertaakaan sanonut että jotain ongelmia olisi ollut.Mariini kirjoitti:Eikös ne automaalarit juuri noita Tefloneita, omalevitteisinä ja niinä "kestovahauksina" kiroa maasta taivaaseen.... (?)
Voi olla jopa toisinpäin; pohjatöitä on vähemmän kun auto on pidetty kunnon vahalla hyvässä vahassa.
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Missä näissä sitten on paras hinta/laatu?
Viimeksi vedin glymin punasella.
Ei kovin pitkään pysynyt pinnassa ja nyt ajattelin laittaa jotain muuta, vaihtoehtoja on aika paljon...
Vanhan maalin kliineriä on ainakin korrekilla, sen päälle sitten kovavaha.
Saas nähä kuis skulaa.
Viimeksi vedin glymin punasella.
Ei kovin pitkään pysynyt pinnassa ja nyt ajattelin laittaa jotain muuta, vaihtoehtoja on aika paljon...
Vanhan maalin kliineriä on ainakin korrekilla, sen päälle sitten kovavaha.
Saas nähä kuis skulaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
on hyvä,etenkin kestovaha..Sami R kirjoitti:Missä näissä sitten on paras hinta/laatu?
Viimeksi vedin glymin punasella.
Ei kovin pitkään pysynyt pinnassa ja nyt ajattelin laittaa jotain muuta, vaihtoehtoja on aika paljon...
Vanhan maalin kliineriä on ainakin korrekilla, sen päälle sitten kovavaha.
Saas nähä kuis skulaa.
http://www.korrek.fi/abs_testivoitto.html
No löysin nyt tiältä verkostakin näitten "turtlen nanovahojen" esitteet. Neon tässä http://www.turtlewax.fi/Extreme_nano_tech.html
Kenelläkään näistä ei varmaan sen parempia "kestävyys" kokemuksia vielä ole, mutta auton saa ainankin kiiltämään noilla.
Kenelläkään näistä ei varmaan sen parempia "kestävyys" kokemuksia vielä ole, mutta auton saa ainankin kiiltämään noilla.
BMW 318d -09
Korrekin kestovahalla vetäsin v.loppuna farkun.myllytys ensin,ja sitten vaha päälle.Alkoihan se kiiltämään,mutta ei tuolla Korrekilla ihan sellaista hullun kiiltoa tullut...Autoglymillä parempi kiilto,mutta siinä huonona puolena kestävyys,tai oikeastaan sen puute Pitääpä ostaa seuraavaksi jotain muuta,200D:n pitää nimittäin Kiiltää
..
Tuossa nykäisin Ässän pintaan Carlaken puolikiinteän/vastaavan vahan, kiiltää ihan kivasti
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Re: ..
Joko on valot kiinni? KUVIAjarski kirjoitti:Tuossa nykäisin Ässän pintaan Carlaken puolikiinteän/vastaavan vahan, kiiltää ihan kivasti
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
..
Onhan ne ollut jo ties kuinka kauan paikoillaan.. http://karstyling.org/500SE/
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Ei kai tuota ole vielä ikinä millään vahattu Pitääkö autoja vahatakin Minoon kuvitellut että keväällä pestään talven suolat pois ja syksyllä kesän hiekat - jossain välissä sitten hiukan tunataan (kuka maskia, kuka mitäkin...)
Paitsi että oon ajanut pesuhallin läpitte - ohjelma oli kuumavahaus Liekö tuota vielä pinnassa
Paitsi että oon ajanut pesuhallin läpitte - ohjelma oli kuumavahaus Liekö tuota vielä pinnassa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Tulipahan viikonloppuna vahattua taas auto pitkästä aikaa, ainoa talli kun on tuo Pohjolan Liikenteen talli niin piti odotella lämpiämistä.
1) Riittävän puhtaaksi sitä ei saa millään. Vaikka syynään melkein HVM-tyylisesti auton pestessäni, jossain on aina ihan piruuttaankin joku pikku paskanökäre. RAAH.
2) Vahaaminen on mahtavaa. Sillä tekee uuden auton. Tosin hitaasti. Mutta varmasti. Pesu + vahaus + imurointi = 1 päivä. Vahana taisi olla joku Carlaken puolikova, levittyy hyvin, kiiltää hyvin.
3) Mustalla puskurivahalla on vielä peltivahaakin suurempi merkitys, se se vasta auton ulkonäköä muuttaa. Takaa katsottaessa voisi luulla, että auto lähti just tehtaalta.
Nyt kuljen pyörällä töihin ettei auto sotkeennu Pakko olisi vain käydä konehuone jossain pesemässä, siellä on vielä pääsiäisreissun (!) aikana sinne keräilltyä kuraa.
1) Riittävän puhtaaksi sitä ei saa millään. Vaikka syynään melkein HVM-tyylisesti auton pestessäni, jossain on aina ihan piruuttaankin joku pikku paskanökäre. RAAH.
2) Vahaaminen on mahtavaa. Sillä tekee uuden auton. Tosin hitaasti. Mutta varmasti. Pesu + vahaus + imurointi = 1 päivä. Vahana taisi olla joku Carlaken puolikova, levittyy hyvin, kiiltää hyvin.
3) Mustalla puskurivahalla on vielä peltivahaakin suurempi merkitys, se se vasta auton ulkonäköä muuttaa. Takaa katsottaessa voisi luulla, että auto lähti just tehtaalta.
Nyt kuljen pyörällä töihin ettei auto sotkeennu Pakko olisi vain käydä konehuone jossain pesemässä, siellä on vielä pääsiäisreissun (!) aikana sinne keräilltyä kuraa.
Pitääpä lähteä metsästämään parempia vahoja....samalla voisi hakea hieman maalia tuohon 200D:hen...saisi senkin liikenteeseen.Tuossa todiste ettei korrekilla tule kiiltävää,tosin kuva otettu hämärällä,mutta näkeehän noista heijastuksista ettei kiilto ole ihan kohdallaan http://jamku.laatikko.org/cpg132/albums ... /j%F6y.jpg
Jospa jostain löytysi jotain hullunkiilto vahaa,vahauksen helppoudella ei ole mitään merkitystä,kunhan vain kiiltäisi...
Jospa jostain löytysi jotain hullunkiilto vahaa,vahauksen helppoudella ei ole mitään merkitystä,kunhan vain kiiltäisi...
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Musta Simoniz on havaittu KIUP:n tutkimuksissa varsin hyväksi, vaikka ennakkoluuloja olikin.
Vaikka kyse on nestevahasta, se tarjoaa lähes perinteisen peltipurkissa kaupattavan oranssisimon kiillon, ollen tosin liki yhtä raskas työstettävä. Mutta jälki on sitten parempi kuin hyvänä pitämäni sininen Korrek Kestovaha viimeksi tuotti.
Jos taloudesta löytyy jonkinlainen koneellinen hieromalaite (HVM ei lukene tätä) niin aina helpommalla pääsee. Mutta kyllä käsinpelilläkin se auto kiillottuu. Kolme tuntia hieroin itse tuota lossia ja hyvä tuli.
Vaikka kyse on nestevahasta, se tarjoaa lähes perinteisen peltipurkissa kaupattavan oranssisimon kiillon, ollen tosin liki yhtä raskas työstettävä. Mutta jälki on sitten parempi kuin hyvänä pitämäni sininen Korrek Kestovaha viimeksi tuotti.
Jos taloudesta löytyy jonkinlainen koneellinen hieromalaite (HVM ei lukene tätä) niin aina helpommalla pääsee. Mutta kyllä käsinpelilläkin se auto kiillottuu. Kolme tuntia hieroin itse tuota lossia ja hyvä tuli.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
No täksi kaudeksi hommasin ihan vahaus/myllytysvekottimen.Ainoa mikä ihmetyttää on se että miksi en ole aikaisemmin ostanut Työmäärä vähenee noin 97,8%.Tietenkään valmis auto ei sitten tuota samanlaista mielihyvää kuin jos olisi kokopäivän hingannut hikisenä,ja saanut vielä kaupan päälle molempiin käsiin jännetuppitulehduksen.
Mutta tuo kone nyt oli ehdoton hankinta,saa aikojen saatossa tulleita naarmuja pikkusen hiottua pois...
Boshin vastaavan näköinen laite näkyi maksavan 550e,en sitten ostanut sitä vaan huippulaadukkaan horse power merkkisen.No,kyllä se asiansa ajaa,hintaakin oli hurjat 39€...hintaansa nähden tosiaan pätevä laite,samannäköinen kuin tuo bosch,eli vähän niinkuin keskikokoinen rälläkkä missä portaaton nopeudensäätö.
Mutta tuo kone nyt oli ehdoton hankinta,saa aikojen saatossa tulleita naarmuja pikkusen hiottua pois...
Boshin vastaavan näköinen laite näkyi maksavan 550e,en sitten ostanut sitä vaan huippulaadukkaan horse power merkkisen.No,kyllä se asiansa ajaa,hintaakin oli hurjat 39€...hintaansa nähden tosiaan pätevä laite,samannäköinen kuin tuo bosch,eli vähän niinkuin keskikokoinen rälläkkä missä portaaton nopeudensäätö.
Kaapo kirjoitti:Musta Simoniz on havaittu KIUP:n tutkimuksissa varsin hyväksi, vaikka ennakkoluuloja olikin.
Vaikka kyse on nestevahasta, se tarjoaa lähes perinteisen peltipurkissa kaupattavan oranssisimon kiillon, ollen tosin liki yhtä raskas työstettävä. Mutta jälki on sitten parempi kuin hyvänä pitämäni sininen Korrek Kestovaha viimeksi tuotti.
Jos taloudesta löytyy jonkinlainen koneellinen hieromalaite (HVM ei lukene tätä) niin aina helpommalla pääsee. Mutta kyllä käsinpelilläkin se auto kiillottuu. Kolme tuntia hieroin itse tuota lossia ja hyvä tuli.
Oikeassa olet Kaapo, minä hypin systemaattisesti yli nämä kiillotuspuolen topikit, aihe ei kiinnosta juuri lainkaan.
Sitten otetaankin kantaa mainitsemiisi hieromalaitteisiin:
Hieromalaitteita kannattaa tosiaankin varata runsaasti käsille kun alkaa vahaamaan autoa. Niitä levitellään puolihuolimattomasti ympäri kämppää ja tokaistaan kovaan ääneen: "Menen ulkohommiin noin kolmeksi tuntia."
Eukko kyllä vainuaa hieromalaitteet kun ovi rapsahtaa kiinni, näin varmistamme sen että taikinahavukka ei ole pyörimässä jaloissa kun ryhdytään tositoimiin vahan kanssa.
Jos nyt jostain syystä kuitenkin tarkoitit hieromalaitteella niitä 13,90-19,90 kustantavia kahden käden kiillotuskoneita jotka valtaavat markettien aulat näin keväisin, sanon että unohtakaa, niillä ei tee yhtikäs mitään. Olen mennyt tähän vipuun, ollut jopa ohikiitävän hetken sitä mieltä että tämähän on näppärä peli.
Kyseessä on kuitenkin ajan mittaan haihtuva illuusio. Värkillä ei saa kiillotettua oikeastaan kuin kuperat kulmat, kaikki muu on sitten kuitenkin hierottava käsin. Riippuu toki siitäkin millainen vaatimustaso vahauksen lopputuloksen suhteen asetetaan. Kyllä sillä koneella "Hyrylä-vahauksen" tekee, mutta minä en välitä siitä että auto on täynnä vaharaitoja ja jokainen sauma loistaa valkoisena.
Käsityö kunniaan. :wackit:
Vahasinhan mäkin mersun toissa viikolla ja Prestan vahalla,sen kiiltoon oon kyllä tuutuvainen ja työn helppouteen.
http://www.presco.fi/presta.htm
http://www.presco.fi/presta.htm
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Sama kiinnostaisi, löytyykö tämmöistä?AM kirjoitti:Jospa jostain löytysi jotain hullunkiilto vahaa,vahauksen helppoudella ei ole mitään merkitystä,kunhan vain kiiltäisi...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Pitääkös tähän(kin) topikiin lyödä vahaiset näppinsä? Eilen sipasin punakultaa pintaan ja kyllä kelpaa katteeks. Punaisen osalta on todettu aikaisemminkin, että hyvältä näyttää mutta ei pysy pitkään - niinpä se sai nyt kaveriksi kultaista glymiä. Nähtäväksi jää, miten pysyy.
Hiukka työläältä tuntui, lopputulos on sangen hyvä, uudenveroista ei vanhasta tosin saa kuin vaihtamalla, silti kuitenkin luulen, että näillä aineksilla saattaa päästä helpommalla kuin joillain muilla vahoilla (kokemuksen puute loistaa). Yhteensä kolmisen tuntia, sis. pedantin autonpesun, punaisen vahan, tunnin ruokapaussin, kultaisen nysväämisen ja hieromisen (siis auton).
Hiukka työläältä tuntui, lopputulos on sangen hyvä, uudenveroista ei vanhasta tosin saa kuin vaihtamalla, silti kuitenkin luulen, että näillä aineksilla saattaa päästä helpommalla kuin joillain muilla vahoilla (kokemuksen puute loistaa). Yhteensä kolmisen tuntia, sis. pedantin autonpesun, punaisen vahan, tunnin ruokapaussin, kultaisen nysväämisen ja hieromisen (siis auton).
No paappa nyt reippaasti se kymppi haisemaan ja osta puteli turtlen teflonia. Mie ostan sen loppupullon täyteen hintaan jos jäläki ei vältä. Vetäse ensin kliinerillä jos on järin samea maalipinta, se tuo valakonen kun ei ole järin kiitollinen väri vahata noin kiiltoa ajatellen.luokyio kirjoitti:Sama kiinnostaisi, löytyykö tämmöistä?AM kirjoitti:Jospa jostain löytysi jotain hullunkiilto vahaa,vahauksen helppoudella ei ole mitään merkitystä,kunhan vain kiiltäisi...
Noo, kyllä tuo jo nyt kiiltää sen verran, ettei auringonvalossa paljon vältä katsoa ilman . Mutta siis Turtlen Teflonia seuraavaksi kokeiluun, seleväHVM kirjoitti:No paappa nyt reippaasti se kymppi haisemaan ja osta puteli turtlen teflonia. Mie ostan sen loppupullon täyteen hintaan jos jäläki ei vältä. Vetäse ensin kliinerillä jos on järin samea maalipinta, se tuo valakonen kun ei ole järin kiitollinen väri vahata noin kiiltoa ajatellen.luokyio kirjoitti:Sama kiinnostaisi, löytyykö tämmöistä?AM kirjoitti:Jospa jostain löytysi jotain hullunkiilto vahaa,vahauksen helppoudella ei ole mitään merkitystä,kunhan vain kiiltäisi...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kävinpä kattelemassa vanhan autopiltin,tulokset olivat melko järkyttävät Nimitäin ylivoimainen voittaja oli korrekin TFX,eli juurikin sama vaha millä farkun vahasin...Kiilto oli parhaimmistoa,ja pesujen kestävyys paras,kiilto säilyy pitkään... Kakkosena oli korrkein kovavaha,kiillon pysyvyys samaa luokkaa vaikkei ihan samaan kiiltoon ylläkään.
HVM:än mainostama kilipikonnavaha oli melkein viimeinen Kiilto oli hyvää heti vahauksen jälkeen mutta muuttui parin pesun jälkeen surkeaksi.
Paras kiilto oli Armorall vahalla,joka tosin hyytyi aika äkkiä pesujen seuauksena keskitsoksi.Auto glym tarjosi toiseksi parasta kiiltoa,joka säilyi myöskin pitkään.
Eli lopputuloksena voimme päätellä ettei tuosta testistä mitään hyötyä Kyllä mesellä paremmin nämä(kin) jutut tiedetään.Ensinnäkin korrekki ei voi olla noin hyvää,toisekseen hvm ei voi olla noin väärässä puunausguruna.Ja vielä kolmanneksi tuo auto glymin kiillon kestävyys ei pidä paikkaansa...Autopiltti lehden pitää jatkaa ennemmin siinä missä on hyvä,eli mukitelineiden laskemisessa...
HVM:än mainostama kilipikonnavaha oli melkein viimeinen Kiilto oli hyvää heti vahauksen jälkeen mutta muuttui parin pesun jälkeen surkeaksi.
Paras kiilto oli Armorall vahalla,joka tosin hyytyi aika äkkiä pesujen seuauksena keskitsoksi.Auto glym tarjosi toiseksi parasta kiiltoa,joka säilyi myöskin pitkään.
Eli lopputuloksena voimme päätellä ettei tuosta testistä mitään hyötyä Kyllä mesellä paremmin nämä(kin) jutut tiedetään.Ensinnäkin korrekki ei voi olla noin hyvää,toisekseen hvm ei voi olla noin väärässä puunausguruna.Ja vielä kolmanneksi tuo auto glymin kiillon kestävyys ei pidä paikkaansa...Autopiltti lehden pitää jatkaa ennemmin siinä missä on hyvä,eli mukitelineiden laskemisessa...
Nojoo, vapailla markkinoilla olevat vahamerkit on tullut jynssättyä melko tarkkaan läpi. Turtlen tefloni miellyttää eniten ehkä juuri sen takia etä se tekee autosta todella liukkaan ja likaa hylkivän pesu helpottuu huomattavasti.
Vahaan autoa niin usein että en ole kiinnittänyt huomiota kiillon kestävyyteen, mutta kyllä se kestää tarvittaessa sen kaksi viikkoa loistavasti jos vahaukseen tulee pakollinen katkos esim. käden katkeamisen takia.
Tuoreeltaan kiiltää hyvin, kestää pinnassa hyvin, vaikka nyt ei sitten mukitelineraadin mielestä pisimpään kiiltoaan säilyttäisikään.
Vahaan autoa niin usein että en ole kiinnittänyt huomiota kiillon kestävyyteen, mutta kyllä se kestää tarvittaessa sen kaksi viikkoa loistavasti jos vahaukseen tulee pakollinen katkos esim. käden katkeamisen takia.
Tuoreeltaan kiiltää hyvin, kestää pinnassa hyvin, vaikka nyt ei sitten mukitelineraadin mielestä pisimpään kiiltoaan säilyttäisikään.
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Jaa, mitäs se tommonen kliineri on, joku ihmeaine jolla saa pinnan leikkaussalisteriiliksi ennen korvavaikun vetoa pintaan? Olen tähän asti tyytynyt pelkkään pesuun, mutta...HVM kirjoitti: Vetäse ensin kliinerillä jos on järin samea maalipinta, se tuo valakonen kun ei ole järin kiitollinen väri vahata noin kiiltoa ajatellen.