do dii nyt pitää kysyä alan harrastajilta että mitä minun pitää tiirailla taskulampulla autosta tai kuunnella lotinat ja kolinat ja suhinat . tämä olisi ensimmäinen ristinokka mikä olisi hankinnan alla . tässä näitä voorumeita pläränny ja ei oikeen saa tietoa mihin asioihin pitäisi kiinnittää huomioo ..... eka tietysti myyjään en hae mtn juuri pakasta vedettyä meseä ....ehkä siinä 250-300+ ajettua ....
Mulla on ollut kolme kompuraa (siis kaksi on vielä mulla), eikä niissä moottorin puolesta ole ollut mitään ihmeellistä. Tosin kaikilla on ajettu enintään 200 tkm. Ehkäpä kompuran puolesta yksi seikka lienee, mihin kiinnittää huomiota; kylmäkäynnistyksessä ei ole hyvä kuulua mainittavaa vinkuvaa ääntä kompurasta. Kylmillä (=paksuilla) öljyillä kompura antaa vähän ylimääräistä ääntä (verrattuna vapariin), mutta ei paljon.
Joka tapauksessa nuo mersun kompurakoneet lienevät niitä parhaimpia bensanelikkoja, mitä on tehty. Se, että tehdas on ilmoittanut siirtyvänsä turbollisiin bensakoneisiin, johtuu ainoastaan valmistuskuluista.