Väykyn ajovalokatkaisija

Vastaa Viestiin
-kaakku-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.12.2011 1:02

Väykyn ajovalokatkaisija

Viesti Kirjoittaja -kaakku- »

Jos nykyisen valokatkaisijan osanumero on A210 545 20 04, niin voiko tilalle heittää esim. 10 04 tai 11 04 loppuisen katkaisijan. Onko noissa toiminnallisia eroja?
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Vanjan sivusto kertoo (jos tuo nyt mitään kertoo):

A 2105450204 SWITCH
Replacing №: A 2105451104
A 2105451104 SWITCH
Replacing №: A 2105451504
A 2105451504 SWITCH
Replacing №: A 2105452004

http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 45Q/54/640
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-kaakku-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.12.2011 1:02

Viesti Kirjoittaja -kaakku- »

Eli ilmeisesti tuo 20 04 on taaksepäin sopiva noiden kaikkien kanssa :)

EDIT.
Kyselin Veholta. Muut katakasijat eivät ole heidän mukaansa vaihtokelposia tuon 20 04 loppuisen kanssa.
-kaakku-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.12.2011 1:02

Viesti Kirjoittaja -kaakku- »

Ajovalokatkaisin vaihdettu. BAS, ABS ja jarruvalo -ongelma on nyt näillä näkymin ratkaistu :)
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

No velivenäläinen ei sitten tiennyt, tai veh* haluaa myydä vain hyllyssä olevaa osaa... no PÄÄASIA on että homma korjaantui (et kertonutkaan että bassit ja absit häiritsivät, näköjään voi johtua sitten ihan valokatkaisijasta). Miten muuten diagnosoit syyn valokatkaisijaan?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-kaakku-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.12.2011 1:02

Viesti Kirjoittaja -kaakku- »

MHe kirjoitti:No velivenäläinen ei sitten tiennyt, tai veh* haluaa myydä vain hyllyssä olevaa osaa... no PÄÄASIA on että homma korjaantui (et kertonutkaan että bassit ja absit häiritsivät, näköjään voi johtua sitten ihan valokatkaisijasta). Miten muuten diagnosoit syyn valokatkaisijaan?
Joo, oli miten tahansa niin kiva että toimii :)

Ihan ensimmäisen kerran kun jarruvalot katosivat, onnistuin saamaan ne takaisin (sammuttmatta autoa) nykimällä käsijarrun vapautuskahvasta. En muista mistä tän keksin, mutta se toimi hetken aikaa. Ilmeisesti se kahvan palautus täräytti valokatkaisijaa sen verta, että jarruvalot palasivat. En kyllä tässä vaiheessa vielä ajatellut vian sijaitsevan itse katkaisijassa.

No, jossain vaiheessa tämä temppu lakkasi toimimasta. Joku kerta sitten huomasin jarruvalojen palaavan kun käänsin sitä valonuppia eestaas ja käytin sumareita päällä. Aattelin sitten tän ABS/BAS/jarruvalohässäkän mahdollisesti johtuvan sitten siitä, kun olin jo jarruvalokytkimen, ABS pumpun moottorin ja ylijännitereleen vaihtanu. Olin jostain myös lukenu, että toi valokatkaisija saattaa olla myös syynä nohin ogelmiin.

Toistaiseksi kaikki on toiminut hyvin. Saattaapa olla, että samalla tuli korjaantuneeksi semmoinen pieni vika, että kun jonkun aikaa ajeli moottoritienopeutta niin ESP herja hyppäs näyttöön ja ohjaustehostin putos pois päältä. Lähti taas kyllä toimimaan kun käynnisti auton uudestaan. Toistui kyllä sitten aina kovemmissa vauhdeissa. Nyt tuokin ongelma näyttää kadonneen.

Enää on yksi ongelma ja se on palanut vasen etuparkki. Hoitunee uudella polttimolla. Että näin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”