webasto
Itellä oli kans vepan kans ongelmaa. Oon laittanu sen kellon kiinni eli pelaa esilämmittimenäkin. Viimetalvena sai hehkun uusia. Kevväämmällä heitti toimimasta ja pääsi vesi tekkeen piirikortille tuhoja. Sitten päästi toimintasavut karkuun. Nyt sais uujen kortin ja kasasin vehkeen. Viitisen kertaa säi käynnistellä kunnes sai kunnolla polttoainetta ja alko pöhiseen. Kallis korjata mutta ehkä se on sen arvosta ajjaa lämpösellä autolla.
DW50
Itelläni tuo ohjainkortti on saanu vettä myös ja palanut ihan karrelle. Jostain pitäs uusi saada. Onko kellään tietoa käykö BMW:ssä alkuperäisenä olleesta Thermo top DW50:stä webasta ohjainkortti tuohon mersun alkuperäis webastoon. (vm 1996 290 td). Tyyppi on ainakin webastossa sama. Ei kait noita ole automerkin mukaan kortteja tehty? Ja eikö tuo webasto malli tunneta myös mallina thermo top S ??
Joskus se voi olla myös aika pienestä kiinni tuo webasto toimivuus.. Itselläni kyykkäsi webasto tuossa pari kuukautta sitten ja ei millään käyntiin.. Puhallin toimi kyllä ja samoin kiertovesipumppu..
Alkuviikosta kävi sitten silleen, että auto ei lähtenytkään aamulla käyntiin ja ei muuta kuin akkukauppaan, uusi akku paikalleen.. Seuraavana päivänä sitten huomasin myös sen, että auto starttaa huomattavasti paremmin ja myös webasto toimii taas..
Ei käynyt missään välissä mielessäkään, että tuo mersu voisi "pelata pois" tuollaisia hyödykkeitä, sillon kun akun varaustaso menee liian matalaksi..
Auto kun muuten toimi ihan moitteettomasti koko sen pari kuukautta..
Oppia ikä kaikki..
Ja automallihan oli S210 320 CDI
Alkuviikosta kävi sitten silleen, että auto ei lähtenytkään aamulla käyntiin ja ei muuta kuin akkukauppaan, uusi akku paikalleen.. Seuraavana päivänä sitten huomasin myös sen, että auto starttaa huomattavasti paremmin ja myös webasto toimii taas..
Ei käynyt missään välissä mielessäkään, että tuo mersu voisi "pelata pois" tuollaisia hyödykkeitä, sillon kun akun varaustaso menee liian matalaksi..
Auto kun muuten toimi ihan moitteettomasti koko sen pari kuukautta..
Oppia ikä kaikki..
Ja automallihan oli S210 320 CDI
On olemassa kahdenlaisia ihmisiä...
Ne joilla on mersu ja ne jotka aikovat hankkia sellaisen...
Ne joilla on mersu ja ne jotka aikovat hankkia sellaisen...
mullahan tuo ei taaskaan toimi kuten kuuluu. mutta pitää päällä n 30min ja sitten sammuu. Kokeiltu jo kahdella uudella akulla ja ei apuja sitä kautta ole saatu. autossa on nyt jopa 7A akkulaturi ettei virtakaan lopu kesken.
Mikä on, en tiedä. Vikoja ei ilmoittele.
Mikä on, en tiedä. Vikoja ei ilmoittele.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ainakin tuossa omassa on T-haara tankista ihan vähän eteenpäin,jossain perämöykyn lähistöllä.Kone kirjoitti:Alkuperäisessä webastoasennuksessa tankilta tulee muutaman millin oma putki suoraan webastolle auton oikeaa laitaa pitkin. Kohtaa en ole katsonut mistä se tankista tulee... siellä saattaisi olla tankissa jopa valmis oma sisäänmeno putkelle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Toimii hetken kunnes ylikuumenee, alkaa keittää ja sammuttaa itsensä. Muutaman kerran kun on yilkuumennut saattaa luulla olevansa rikki eikä suostu enää lähtemään käyntiin. Kun ottaa sulakkeen/akun hetkeks irti pitäisi lähteä taas. Turha sitä on tietenkään huvikseen käynnistellä jos kiertovesipumppu ei toimi, voihan siitä mennä jotain oikeasti rikki.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Webasto Väyväyhyn
Kiinnostaisi myös tietää, että millainen operaatio olisi se sähkökärvennin korvata Webastolla? On se kärvennin rikki, ja miettinyt että jos satsaisi enempi ja korvaisi sen kunnon lämmittimellä. Miten sähköt menisi, saisiko tuhkakupissa olevan sähkölämmittimen kytkimen ohjaamaan Webastoa, siten kun se ohjaa nyt sähkökärvennintä, entä sitten letkut?? Voiko ne tyyliin irroittaa kärventimeltä ja pistää Webastoon? =)
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Ei tietoa korvausoperaatiosta...
Mutta kannattaako sitä sähkövastusta korvata... Sehän toimii aika optimaalisesti. Kun moottori kylmä niin sähkövastus on päällä, laturi vastustaa, moottori joutuu kovemmalle, tulee lisää lämpöä, sähkövastus lämmittää lisäksi. Laturi joutuu tietty koville. Onkos siinä muuten sellainen vesijäähdytetty laturi?
Mutta kannattaako sitä sähkövastusta korvata... Sehän toimii aika optimaalisesti. Kun moottori kylmä niin sähkövastus on päällä, laturi vastustaa, moottori joutuu kovemmalle, tulee lisää lämpöä, sähkövastus lämmittää lisäksi. Laturi joutuu tietty koville. Onkos siinä muuten sellainen vesijäähdytetty laturi?
itellä on tulossa weba remontti ajankohtaiseksi ja meinasin nykässä sen hanee sieltä keulasta ja ajan kanssa tutkia sitä saako sen pois sieltä niin että voin jatkaa ajoa normaalisti? .
sen kiertovesipumpun oon ottanu irti ja vaihtanu sieltä loksun kylestä.
veikaan villisti että edellinen omistaja on yrittäny tehä siitä webasta napeilla pelaavaa, on meinaa sen verran istuttettu keinu vipuja kajuuttaan.
mitä minun kannattaa siitä tukia kun sen pöydälle saan.
sen kiertovesipumpun oon ottanu irti ja vaihtanu sieltä loksun kylestä.
veikaan villisti että edellinen omistaja on yrittäny tehä siitä webasta napeilla pelaavaa, on meinaa sen verran istuttettu keinu vipuja kajuuttaan.
mitä minun kannattaa siitä tukia kun sen pöydälle saan.
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
No joo ei tietysti muutoin kannata, mutta minulla on tuo sähkökärvennin oikosulussa, eli rikki. Tyhjentää akun, niin ajattelin että olisiko sen korvannut Webastolla, kun joutuu kuitenkin ostamaan uuden kärventimen joka maksaa sen about 500€. En mä sitä muuten olisi ajatellutkaan korvaavani tms, juu on siinä vesilaturi. Sekin maksaa uutena melkoisen paljon. ==DKone kirjoitti:Ei tietoa korvausoperaatiosta...
Mutta kannattaako sitä sähkövastusta korvata... Sehän toimii aika optimaalisesti. Kun moottori kylmä niin sähkövastus on päällä, laturi vastustaa, moottori joutuu kovemmalle, tulee lisää lämpöä, sähkövastus lämmittää lisäksi. Laturi joutuu tietty koville. Onkos siinä muuten sellainen vesijäähdytetty laturi?
Jatketaas juttua , Eli w210 290td -97. Webasto kellolla, kiertovesipumppu pyörii ja sisätilan puhallin pyörii mutta muuta ei tapahdu. Sulakkeita poistettu ja vaihdettu pari iltaa ohi mennen mutta ei apua. No nyt sitten mittasin että polttoaine pumpulle ei tule virtaa. Tuleeko pumpulle virta suoraan webastolta ja onko siinä sulaketta välissä?? Vai onko johto poikki tai kortti kaput?? Niin ja terveisiä tuolta Volvon puolelta, taas on palattu 2 mersun muodossa takaisin kotiin.
Tänään tutkin asiaa lisää sen verran että tosiaan kiertovesi pumpulle ja sisäpuhaltimelle on omat releet. Otin webaston sitten irti ja ainaki päällisin puolin piirikortti on puhdas eikä ole palanut. Poltin on myös puhdas mutta huopa tais olla finaalissa. Minne tuon piirikortin laittas tarkistettavaksi?? Onko foorumilla asiaan perehtynyttä seppää??
Tuli hommattua diesel väyrynen misää näytti webasto olevan. Mitään käyttökytkintä tai kelloa ei kuitenkaan ole. Kysyisin siis että mitä tietoja tuo webasto saa/vaatii autolta että toimii ja lähtee käyntiin, ja mistä saa tiedon milloin mennä kiinni? Tai toisinsanoen pystyykö liittimeltä mittaamaan kätevästi ensialkuun että onko vika itse webastossa vaiko auton puolella? Ja onko mahdollisuutta että voi toimia ilman mitään käyttökytkintä?
Minkä lämpöisellä koneella ja ulkoilmalla webasto yrittää vielä käyntiin? Kokeilin äsken webaston nollausta nyppäämällä sulakkeen hetkeksi irti koneen käydessä ja laittamalla takaisin. Lähti ainakin jotenkuten käyntiin kun auton sammuttamisen jälkeen surisi webasto vielä jonkun aikaa ja pieni pöhinä kuului. Tuon koneen käyntiäänen yli kun ei sitä erota niin ei pysty sanomaan että kuinka kauan webasto käy koneen käydessä. Käynnistin koneen uudelleen ja en ainakaan webaston pakoputkesta tuntenut ilmaa virtaavan ollenkaan. Kone tuntui kyllä lämpeävän n.60°C asti jonkun verran nopeammin.
Onko kellään mitään sähkökaaviota webastolle tai tietoa mihin liittimen napaan mikäkin tieto tulee? Olisi kiva asentaa tuohon joku kytkin tai kello että saisi aamulla laitettua ennen lähtöä jo webaston käyntiin.
Ja onko ainoa keino testata webaston toimintaa vain käyttää autoa kylmänä ja koittaa kuunnella tai tuunustella pakoputkea lähteekö käyntiin?
Onko kellään mitään sähkökaaviota webastolle tai tietoa mihin liittimen napaan mikäkin tieto tulee? Olisi kiva asentaa tuohon joku kytkin tai kello että saisi aamulla laitettua ennen lähtöä jo webaston käyntiin.
Ja onko ainoa keino testata webaston toimintaa vain käyttää autoa kylmänä ja koittaa kuunnella tai tuunustella pakoputkea lähteekö käyntiin?
starilla sitä pystyy ohjaamaan...
ovat kätevät ihmiset vissiin laittaneet joihinkin kellollista versiota, jossain foorumilla varmaan threadi mitä pitää hankkia ja tehdä. Ongelma voi olla wevan ohjainkortti, ainakin ässissä kuulemma on eri ohjain riippuen onko kellolla vai ei. Sitten remuceja ovat viritelleet, niistä en tiedä mitään, eiköhän joku tietäjäkin kohta ilmaannu paikalle, kun alkaa tuo joulukin lähestymään
ovat kätevät ihmiset vissiin laittaneet joihinkin kellollista versiota, jossain foorumilla varmaan threadi mitä pitää hankkia ja tehdä. Ongelma voi olla wevan ohjainkortti, ainakin ässissä kuulemma on eri ohjain riippuen onko kellolla vai ei. Sitten remuceja ovat viritelleet, niistä en tiedä mitään, eiköhän joku tietäjäkin kohta ilmaannu paikalle, kun alkaa tuo joulukin lähestymään
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Näin vähän ajattelinkin, ongelmana vaan se ettei ole staria kellään lähi/tuttavapiirissä.MHe kirjoitti:starilla sitä pystyy ohjaamaan...
Itselle riittäisi pelkkä on/off kytkinkin alkuun. Saa sitten tammikuun pakkasilla auton varmasti käyntiin, ja onhan se tietysti paljon mukavampikin lämpimällä koneella lähteä.
Mistäs tuo weba sitten ottaa tiedon että milloin kone käy että tajua lähteä käyntiin? Eikös siihen pystyisi tekemään virransyötön perjaatteessa millä vain kellokytkimellä, että tiettyyn kellonaikaan kello lähtee syöttämään weballe jännitettä, joka tulee samaan paikkaan kuin auton käydessä ja täten webasto luulisi että auto käy ja menee päälle