Vahasuosituksia
- PM
- Gourmet-ässä
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Vahasuosituksia
Mitä vahaa kannattaisi vetää pintaan talveksi? Autoglymin litkut ei oikein vakuuta, vahapinta kun pysyy kesälläkin hyvänä hädintuskin kuukauden niin aika heikkoa voi olla talvella suolamöhjössä/liuotinpesuissa.
Turtlewax +ptfe. Isotöinen, mutta muut eivät kestä siihen verrattuna pesua juuri nimeksikään, tefloni määrää.
On näitä testattu kaikkia mahdollisia ja mahdottomia maan ja taivaan väliltä, yksinkertaisesti selkeä ykkönen jos puhutaan vahan kestävyydestä, ja näinhän se on pakko kun talvivahauksesta puhutaan. Harva se vahaa autonsa kerran kuussa talvella, pesunkin kanssa näyttää tekevän tiukkaa suurella osalla kuskeista.
On näitä testattu kaikkia mahdollisia ja mahdottomia maan ja taivaan väliltä, yksinkertaisesti selkeä ykkönen jos puhutaan vahan kestävyydestä, ja näinhän se on pakko kun talvivahauksesta puhutaan. Harva se vahaa autonsa kerran kuussa talvella, pesunkin kanssa näyttää tekevän tiukkaa suurella osalla kuskeista.
- PM
- Gourmet-ässä
- Paikkakunta: Tammelantorilta Tapolan kuuma-sian-verimakkara-kojusta 1134m linnuntietä koilliseen
- Viesti:
Njaa, kellarista löytyy punasta ja kultasta Glymiä, normiturtlea pullossa ja putelissa, Turtlen metallivahaa ja Speedwaxia, Simonizin creamwaxia, Korrekin kliineriä ja venevahaa muttei tietenkään teflonia, kaupoille siis mars. Mites muuten tuo Turtlen Platinum Series Car Wax, sehän on jumalattoman hintasta ja siinä on vanhaa kunnon carnaubaa? Tulis ainakin hyvä tuoksu, jossei muuta.
Onkos kukaan koskaan vahannut autoa tuolla Korrekin venevahalla? Kiilto ja kesto on omaa luokkaansa mutta niin on työkin, on kuivanakin kuin tervaa.
Noita teflonvahojahan on monella valmistajalla, onko tuo Turtlen ny sitten varmasti parasta?
Tässä joku vahatesti, yllättäen noita Turtlen testivoittajia ei taida löytyä Suomesta?
Onkos kukaan koskaan vahannut autoa tuolla Korrekin venevahalla? Kiilto ja kesto on omaa luokkaansa mutta niin on työkin, on kuivanakin kuin tervaa.
Noita teflonvahojahan on monella valmistajalla, onko tuo Turtlen ny sitten varmasti parasta?
Tässä joku vahatesti, yllättäen noita Turtlen testivoittajia ei taida löytyä Suomesta?
En ole onnistunut löytämään tuota "gloss guardia" mistään, ei liene Suomen markkinoilla?
Testaamistani tefloneista Turtle on selkeä ykkönen. Auto on niin liukas käsittelyn jälkeen että konepeltiin nojailija vetää lipat ja halkaisee kallonsa. Alasinta pienempi tavara ei kestä auton päällä, tänään hajosi mm. Turtlen teflonvahapullo kun laskin sen käsistäni Volvon katolle.
Pakkaslumi poistuu auton päältä kun avaa ovan ja paiskaa sen kiinni.
Best buy, Pasi.
Muista merkeistä olen testannut ainakin Korrekkia ja Lustrea, Simonizista en ole aivan varma. Se Simonizin kenkälankin oloinen kovavaha on muuten hyvää tavaraa jos ranne kestää vahata sillä.
Testaamistani tefloneista Turtle on selkeä ykkönen. Auto on niin liukas käsittelyn jälkeen että konepeltiin nojailija vetää lipat ja halkaisee kallonsa. Alasinta pienempi tavara ei kestä auton päällä, tänään hajosi mm. Turtlen teflonvahapullo kun laskin sen käsistäni Volvon katolle.
Pakkaslumi poistuu auton päältä kun avaa ovan ja paiskaa sen kiinni.
Best buy, Pasi.
Muista merkeistä olen testannut ainakin Korrekkia ja Lustrea, Simonizista en ole aivan varma. Se Simonizin kenkälankin oloinen kovavaha on muuten hyvää tavaraa jos ranne kestää vahata sillä.
- PM
- Gourmet-ässä
- Viesti:
Entäpä uusinta trilikooni-teknologiaa sisältävä Turtlen EXTREME POLISHING WAX, onko siitä käyttökokemuksia ja onko siinä mitään eroa tuohon plus PTFE:hen?
Turtlen propagandaosasto kirjoitti:Trilicone teknologia on vahateollisuuden uusin tuotekehittelyn tulos. Trilicone teknologia tarkoittaa kolmen silikonin yhdistelmää, joka sinetöi maalipinnalle parhaan kiillon ja suojan. Nämä silikonimolekyylit antavat vahaukselle syvimmän ja kestävimmän kiillon.
Yllätyt varmaan kun kerron että on. Vaha on älyttömän helppotöinen ja kiilto aivan mahtava. Vastapainoksi kestää pinnassa sen yhden pesun. Ällövihreä pullo muistaakseni?PM kirjoitti:Entäpä uusinta trilikooni-teknologiaa sisältävä Turtlen EXTREME POLISHING WAX, onko siitä käyttökokemuksia ja onko siinä mitään eroa tuohon plus PTFE:hen?
Turtlen propagandaosasto kirjoitti:Trilicone teknologia on vahateollisuuden uusin tuotekehittelyn tulos. Trilicone teknologia tarkoittaa kolmen silikonin yhdistelmää, joka sinetöi maalipinnalle parhaan kiillon ja suojan. Nämä silikonimolekyylit antavat vahaukselle syvimmän ja kestävimmän kiillon.
Käytin tätä kesällä "harrastevahana", mukavaa ajankulua kun saa mersun kiiltämään vartissa.
Oiva tuote omassa sarjassaan.
-
Jättäkäähän ne turtleksit ja korrekit sinne hyllyyn.
Ainoat oikeat autovahat ovat Auto Gymin punainen ja kultaetikettinen peräjälkeen ohjeen mukaan käytettynä, tai Zainon kerrosvahat.
Kun auto vahataan kunnolla(kunnon aineilla), ei pesussa tarvitse muuta, kuin hyvälaatuista autoshampoota ja lämmintä vettä. Liuotinpesua en kuuna päivänä ole autoon tehnyt, muuta, kuin vahanpoistoon ja autot kiiltää, kuin neekerin perse...
Ainoat oikeat autovahat ovat Auto Gymin punainen ja kultaetikettinen peräjälkeen ohjeen mukaan käytettynä, tai Zainon kerrosvahat.
Kun auto vahataan kunnolla(kunnon aineilla), ei pesussa tarvitse muuta, kuin hyvälaatuista autoshampoota ja lämmintä vettä. Liuotinpesua en kuuna päivänä ole autoon tehnyt, muuta, kuin vahanpoistoon ja autot kiiltää, kuin neekerin perse...
- PM
- Gourmet-ässä
- Viesti:
Renault-foorumilta luin että sillä ei ole mitään merkitystä käyttääkö sitä AG:n Body Conditioner tms. vai esim. Korrekin autoshamppoota (keltanen pullo), yhtä nopeasti se vahapinta kuulemma katoaa. Harrasteautossa kyllä kestää ja kiiltää, kun sillä ajaa pari kertaa kesässä kauniilla ilmoilla.
Ja on kokeiltu tupla- ja triplavahauksia AG:lla, sekoitettu keskenään yms.; paskat pinttyy todella lahjakkaasti kuukauden aikana paksunkin punaisen AG-pinnan läpi.
Ja on kokeiltu tupla- ja triplavahauksia AG:lla, sekoitettu keskenään yms.; paskat pinttyy todella lahjakkaasti kuukauden aikana paksunkin punaisen AG-pinnan läpi.
Kokeilin ensimmäistä kertaa tätä korrekin testivoittajaa;
http://www.korrek.fi/abs_testivoitto.html
Aika raskas kiillotettava mutta kiiltoa löytyy kyllä.Katsellaas miten kestää kun rapa roiskuu
Aika raskas kiillotettava mutta kiiltoa löytyy kyllä.Katsellaas miten kestää kun rapa roiskuu
zyys kirjoitti: Onkos mielipidettä/kokemusta Turtlen värivahoista ?
Oikeastaan positiivinen kokemus löytyy;emännällä oli musta 91 mallin fiat uno johon mätin pullollisen mustaa värivahaa ja se mukana tullut korjauspuikko jäi käyttämättä.Ajelin sitten kaverin kanssa unolla ja se aukas tuhkiksen ja kysyi"juma käyttääkö muijas tän väristä huulipunaa"Muuten olin tyytyväinen vahaan mutta kun seuraavan kerran pesin auton miedolla (en siis liuotin-) pesuaineella niin sieni tuli heti mustaksi eli ei liene kovin kestävää.Jotenkin sanoisinko "jobbarimainen" tuote.
No nyt on sitten vahattu ja pistinpä pystyyn oman vahatestin.
Oli jälellä tuota Glymin kultaista vajaan desin verran. HVM mainoksen uhrina ostin Turtlen teflonpullon.
Vahasin konepellin puoliksi vahoilla (ja paperille ylös kumpipuoli milläkin vahattuna). Koko auton vetäisin sillä Turtlella.
Siinä kirkkaassa hallivalossa joukolla sihrattiin tummanvihreää konepeltiä että huomaako kiiltoeroa - ei huomattu (ikämiehiä - näkökin jo hämärtää).
Vahat kuivui konepellillä yhtäkauvan ja nyt täytyy kyllä sanoa että Turtle on todella helppotöinen Glymiin nähden - samalla kuivumisajalla.
Pikkusen tuo Turtle tuntuisi liukkaammalta. Aika näyttää sitten miten pysyvät.
Oli jälellä tuota Glymin kultaista vajaan desin verran. HVM mainoksen uhrina ostin Turtlen teflonpullon.
Vahasin konepellin puoliksi vahoilla (ja paperille ylös kumpipuoli milläkin vahattuna). Koko auton vetäisin sillä Turtlella.
Siinä kirkkaassa hallivalossa joukolla sihrattiin tummanvihreää konepeltiä että huomaako kiiltoeroa - ei huomattu (ikämiehiä - näkökin jo hämärtää).
Vahat kuivui konepellillä yhtäkauvan ja nyt täytyy kyllä sanoa että Turtle on todella helppotöinen Glymiin nähden - samalla kuivumisajalla.
Pikkusen tuo Turtle tuntuisi liukkaammalta. Aika näyttää sitten miten pysyvät.
. . .
Raahasimpa minäkin ahterini tänne(pitkään se kestikin)
Ööö...mie ite oon käyttänä Prestan aineita(melko tuntemattomia suamessa)mutt oon näihin tyytyväinen.Työ on ihan naurettavan helppoo...ei tartte ku levittää vaha pintaan ja antaa kuivahtaa ja sen jälkeen pyyhkiä poies.Ei tartte kiillottaa eikä jynssätä vaan pyyhkiä ja auto kiiltää ihan sikana(tuotteet ei sisällä silikonia)silti ei tuu hikee päälle
Merkki on lähinnä ammattilaisten käyttämä,mutt mie ainaskin suan sittee kaverin kautta
Mainittakoon,ett mie oon himo hinkkaaja(en itteni) ja oon kokkeillu lähes kaikkee,mutt tähän oon tyytyväisin.En väitä etteikö muut vahatkin olis hyviä,tää vuan miun mielipie
Ööö...mie ite oon käyttänä Prestan aineita(melko tuntemattomia suamessa)mutt oon näihin tyytyväinen.Työ on ihan naurettavan helppoo...ei tartte ku levittää vaha pintaan ja antaa kuivahtaa ja sen jälkeen pyyhkiä poies.Ei tartte kiillottaa eikä jynssätä vaan pyyhkiä ja auto kiiltää ihan sikana(tuotteet ei sisällä silikonia)silti ei tuu hikee päälle
Merkki on lähinnä ammattilaisten käyttämä,mutt mie ainaskin suan sittee kaverin kautta
Mainittakoon,ett mie oon himo hinkkaaja(en itteni) ja oon kokkeillu lähes kaikkee,mutt tähän oon tyytyväisin.En väitä etteikö muut vahatkin olis hyviä,tää vuan miun mielipie
Minusta aivan ok tavaraaDaimler kirjoitti:Kokeilin ensimmäistä kertaa tätä korrekin testivoittajaa;
Yllättävän hyvää oli auto glymin mustalle ja tummille väreille tehty vaha. Minun auto on pikimusta ja sen kun vahasi, sitä ei viitsinyt auringonvalossa katsella. Olisiko rasva vai mikä saanut pinnassa outoja heijastuksia...saattoi kyllä mennä vahatessa se mäyris...
Viime kesänä vedin autoglymin mustaan tarkoitettua vahaa, niin eipä ollu heijastuksia. Ja tuntuu olevan vielä kestävääkin.
Viime kesänä vedin autoglymin mustaan tarkoitettua vahaa, niin eipä ollu heijastuksia. Ja tuntuu olevan vielä kestävääkin.
ZyysVahatestin väliaikatietoa
Hiihtolomareissun jäljiltä tumma auto oli harmaa eli hyvin suolattu tievaltion toimesta.
Poika vielä sormella pyyhkäisi pintaa ja maistoi - täähän on suolaa
Reilun viikon pintaan kuivuttuaan, kun ei viittinyt pikapesuunkaan -30c lämpötilassa viedä, tänään kotona pesulle.
Puoliksi vahattu konepelti on säilyttänyt paremmin vahan Turtlen puoliskolla eli Glymi näyttäis jäävän hopeelle.
Hiihtolomareissun jäljiltä tumma auto oli harmaa eli hyvin suolattu tievaltion toimesta.
Reilun viikon pintaan kuivuttuaan, kun ei viittinyt pikapesuunkaan -30c lämpötilassa viedä, tänään kotona pesulle.
Puoliksi vahattu konepelti on säilyttänyt paremmin vahan Turtlen puoliskolla eli Glymi näyttäis jäävän hopeelle.
. . .
Nooni. Tätähän minä olen koettanut selittää jo pitkään, glymi antaa myyntikiillon, Turtle suojan.zyys kirjoitti:ZyysVahatestin väliaikatietoa
Minä ostin jotain "AMWAY":n suoramarkkinointi vahaa, olisiko ollut tarkemmin ottaen jotain "silicone-glaseva". Yllättävän hyvää vahaa loppuviimeksi, onhan se tosin amerikkalainen tuote. Samaten amwayn autonpesuaine yllätti positiivisesti. Suolamoska irtoaa/pysyy poissa hyvin. Hintakaan aineilla ei ollut kovin paha.
Kannattanee kokeilla, jos joku sellaisia jostain saa.
Autoglymiä tulee käytettyä lähinnä kesäisin, syy tähän on se että kyseinen vaha ei kestä alkuunkaan suolaa. Eikä muutenkan suomen kylmiä talviolosuhteita. Turtlewaxia ei ole tullut koskaan kokeiltua, kun ei ole tullut vastaan paikallisissa puljuissa.
Nimim.autopestäänainatarpeenvaatiessavahataankuukausittain.
Kannattanee kokeilla, jos joku sellaisia jostain saa.
Autoglymiä tulee käytettyä lähinnä kesäisin, syy tähän on se että kyseinen vaha ei kestä alkuunkaan suolaa. Eikä muutenkan suomen kylmiä talviolosuhteita. Turtlewaxia ei ole tullut koskaan kokeiltua, kun ei ole tullut vastaan paikallisissa puljuissa.
Nimim.autopestäänainatarpeenvaatiessavahataankuukausittain.
Onpa erilaisia kokemuksia . Minä huomasin saman, jos vahasi pelkästään punaisella glymillä. Mutta kun laittelin kultaleimaista vielä päälle, siinä oli ainakin minun mielestäni kestävin vaha. Muillakin merkeillä on tullut vahattua enkä niin kestävää pintaa ole onnistunut saamaan. Mutta tuntuu tämä vaha juttu kyllä olevan kanssa niin henkimaailman hommaa että saa vääntää juttua maailman tappiin eikä selvää taida tulla.
Tuo mustan auton vahan kestävyys on vähän vielä kokematta, kun tämän talven ajot on ollut edellisiin vuosiin vähäiset. Mutta kiiltää vielä erinomaisesti, vaikka oli syyskuu kun vahan siihen heitin.
Tuo mustan auton vahan kestävyys on vähän vielä kokematta, kun tämän talven ajot on ollut edellisiin vuosiin vähäiset. Mutta kiiltää vielä erinomaisesti, vaikka oli syyskuu kun vahan siihen heitin.