Vinkkarimurheita lasilla ja lampussa

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Vinkkarimurheita lasilla ja lampussa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vuosituhannen sateisin kesä lie laittanut repisikan puoleisen tuulilasinpyyhimen ja samaan rahaan lampunviiksen stressitilaan.

Tuulilasinpyyhin kun nousee kohti yläkuolokohtaa, kuuluu vänkärin puolelle asemoituva, tai ainakin niihin uumeniin heijastuva, narina. Sellainen vanhan veräjän aukaisuääni, jonka luona eräässä laulussaan Huuhaa näytti ... no en sano mitä :shock:
Siis kun tuulilasinpyyhkijät alkavat toimensa: nnnnaaarrrrrr. Ääni ei ole kovin kova, mutta ei tule kuitenkaan sulan ja ikkunan välistä.
Kun vinkkari sitten pyykäisee alaspäin, ei kuulu mitään. Sitten taas ylööös ja naaaaaarrrrr. Ja ääneti alas. Mistä kuppaa lähdetään kaivelemaan esiin?

Oikean puolen valonpyyhin on päättänyt jäädä ylä-ääriasentoonsa eli edestä katsoen sojottaa luoteeseen, kun taas kuskin vinkkari on nätisti puskuria vasten. Onko ainua järkevä ratkaisu raksia nuo lampunpesimet vallan poies, en ole niistä kyllä koskaan tykännytkään. Ilmeisesti moottori on jumissa tai kokonaan särki tuosta toisesta. Taitaa olla häviävän pieni mahdollisuus, että olisi kontaktivika - piuha poikki tai irti... :?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Re: Vinkkarimurheita lasilla ja lampussa

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kaapo kirjoitti:Vuosituhannen sateisin kesä lie laittanut repisikan puoleisen tuulilasinpyyhimen ja samaan rahaan lampunviiksen stressitilaan.

Tuulilasinpyyhin kun nousee kohti yläkuolokohtaa, kuuluu vänkärin puolelle asemoituva, tai ainakin niihin uumeniin heijastuva, narina. Sellainen vanhan veräjän aukaisuääni, jonka luona eräässä laulussaan Huuhaa näytti ... no en sano mitä :shock:
Siis kun tuulilasinpyyhkijät alkavat toimensa: nnnnaaarrrrrr. Ääni ei ole kovin kova, mutta ei tule kuitenkaan sulan ja ikkunan välistä.
Kun vinkkari sitten pyykäisee alaspäin, ei kuulu mitään. Sitten taas ylööös ja naaaaaarrrrr. Ja ääneti alas. Mistä kuppaa lähdetään kaivelemaan esiin?

Oikean puolen valonpyyhin on päättänyt jäädä ylä-ääriasentoonsa eli edestä katsoen sojottaa luoteeseen, kun taas kuskin vinkkari on nätisti puskuria vasten. Onko ainua järkevä ratkaisu raksia nuo lampunpesimet vallan poies, en ole niistä kyllä koskaan tykännytkään. Ilmeisesti moottori on jumissa tai kokonaan särki tuosta toisesta. Taitaa olla häviävän pieni mahdollisuus, että olisi kontaktivika - piuha poikki tai irti... :?
Eiköhän siellä ole joku nivel narise kuivuuttaan. Siellä on sellainen koko tuulilasin levyinen vivusto jossa pyyhkijät on kiinni. Moottori on keskellä ja siitä lähtee tangot jotka liikuttaa vivustoa. Se on aika helposti saatavissa esille kun ruuvaa muovit pois konetilan takaosasta.

Lampunpesimet menee näistä jossain vaiheessa. En ole tutkinut ikinä mikä siellä menee mutta kai se sitten moottori on joka tulee tiensä päähän. Uuden saa Saksasta vähän reilulla 300 eurolla. :lol: Kannattaa ottaa se lampun alla oleva lipare pois ja tutkiskella vähän. Se on kahdella 8mm kantaisella ruuvilla kiinni. Varo tiivistettä siinä alareunassa. :roll:

EDIT: Niin ja onhan siellä ihan vallan laakerikin apukuskin puolella
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Danke :) Laatu on heikentynyt ilmiselvästi, koska vajaa 10 vuotta vanhemman W126:n lampunpesimet pelaavat edelleen moitteetta.
Pitää tutkiskella asiaa, kun pääsee suojaisaan paikkaan. Kaikkea tuollaista itse ajosuoritetta estämätöntä pikkujäynää on päässyt kertymään. Parin päivän savotta ja ja toimintatonni siivoaisi pöydän.
Saman tein aikoinaan 126:lle ja taas on saanut mennä viisi vuotta "tankkaamalla ja katsastamalla".
Voisi kannattaa laitella kulumia pois päiväjärjestyksestä, koska ruostetta ei ole mihinään :?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 kori”