Raskas kalusto
MAN esittelee Euro 6 päästövaatimusten mukaisen malliston IAA-näyttelyssä
http://www.konekesko.com/fi/Etusivu/Maa ... fault.aspx
http://www.konekesko.com/fi/Etusivu/Maa ... fault.aspx
Muistoja Powerparkista:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-dITfMQhcm0[/youtube]
Pohjana Actros 2551L:
http://www.vehotrucks.fi/fi/konserni/aj ... eteos.aspx
http://www.kuljetusauvinen.fi/index.htm
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-dITfMQhcm0[/youtube]
Pohjana Actros 2551L:
http://www.vehotrucks.fi/fi/konserni/aj ... eteos.aspx
http://www.kuljetusauvinen.fi/index.htm
Jättiläiset saapuvat pikkuhiljaa Suomenkin pelloille:
http://www.agritek.fi/caseih_uutinen?=&pid=29666501
http://www.agritek.fi/caseih_uutinen?=&pid=29666501
Hybriditeknologia tulee hiljalleen myös maarakennuskoneisiin.
http://www.autokanta.com/koneporssi/tek ... 28=6427313
http://www.autokanta.com/koneporssi/tek ... 28=6427313
Ruotsin puolella taitaa hommat kannattaa paremmin kun ajelivat maansiirtoajoa tämmöisillä nupin ja 2 tai 3-akselisen vasikan (?) yhdistelmillä täkäläisen kasettirallin sijasta:
Samalla suunnalla pyöräalustaisiin kaivinkoneisiin on usein laitettu peräkärryt perään. Villitys on näköjään jo levinnyt minikaivureihinkin, kuva Tukholman keskustasta:
E4-tietä tuli ajeltua viikonloppuna Haaparannasta Tukholmaan. Infratyömaita näkyi matkalla aika paljon. Siltoja tuntuivat korjaavan monessa paikassa, kuten Suomessakin.
Samalla suunnalla pyöräalustaisiin kaivinkoneisiin on usein laitettu peräkärryt perään. Villitys on näköjään jo levinnyt minikaivureihinkin, kuva Tukholman keskustasta:
E4-tietä tuli ajeltua viikonloppuna Haaparannasta Tukholmaan. Infratyömaita näkyi matkalla aika paljon. Siltoja tuntuivat korjaavan monessa paikassa, kuten Suomessakin.
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Video Antoksesta:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6m9LZj5F4m8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6m9LZj5F4m8[/youtube]
Actrokseen myös 7.7- & 10.7-litraiset moottorit:
http://www.trucksplanet.com/index.php?id=728
-toivottavasti ensi vuonna tulevat vihdoin myös kauan odotetut 14.8- & 15.6-litraiset R6:t.
http://www.trucksplanet.com/index.php?id=728
-toivottavasti ensi vuonna tulevat vihdoin myös kauan odotetut 14.8- & 15.6-litraiset R6:t.
"ostin" muuten virmalle garminin "raskaan kaluston"vaginaattorin,onkos kokemuksia,toimiiko?
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Sisu Polar -malliston myynti tapahtuu jatkossa oman myyntiverkoston voimin
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?5109
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?5109
Scania esitteli ensimmäisenä valmistajana uudenlaisen vakionopeudensäätimen:
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?4792
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?4792
Sunin autot on aina ollu komeita, paljon niitä täällä näkee kun hyvinkäälläkin oon asustellut ja nyt tässä naapuripitäjässä. Tuo on komeaLaaksonen kirjoitti:Tämä Futura-niminen aerodynamiikkapaketti teki SM-Sisusta aikoinaan melko kummallisennäköisen, mutta tuntuu kuin kuorma-autojen muotoilu olisi nykyisin menossa tähän suuntaan:
kuva vuoden 1991 Truckers´festivaalilta Karjaalta.
-Mikäs lippu siellä taustalla pilkottaa
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Actroksen laajennettu moottorivalikoima:
7.7 175kW (238 hv) - 12.8 375 kW (510 hv):
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ngine.html
7.7 175kW (238 hv) - 12.8 375 kW (510 hv):
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ngine.html
Tuli eilen ajettua 2551 uutta Actrossia...
Plus Logisticsin, Juha Rantakaulion kikkaretta. Aika nice. Mut jotenkin, se nappivirrat ja nappistartti jne... Mut kyllä on ISO harppaus otettu taas mp3 mallista.
Plus Logisticsin, Juha Rantakaulion kikkaretta. Aika nice. Mut jotenkin, se nappivirrat ja nappistartti jne... Mut kyllä on ISO harppaus otettu taas mp3 mallista.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Meillä on ollu koeajos toi 510 artturi myös.. Aika pieni kulutus oli ainakin.. Laiskalta tuntu vaan.. Volvokin oli ajossa, huomattavasti ripeämmin liikku.
Ja tuos ihan uudes FH:ssa tuli kanssa istuttua ja tutkittua. Aika komea laite.
Tuosta sisäkuvasta puuttu se hieno mukana kannettava älylaite, johon saa kaikennäkösiä lisälaitteita asennettua. Sit jos se kapula jää johonkin vahingossa, niin hälyttää autossa enne lähtöä. Mitä jäi mieleen, niin kaistavahti, liikkuvat ajovalot, sähkönen aurinkoverho, tuo "kapula" ja ilmajousituksen tasonsäätö.. Jousitusta pystyttiin säätämään joka suuntaan, eli jos vaikka laituri on vino.. Saat autonkin vinoon..
Ja tuos ihan uudes FH:ssa tuli kanssa istuttua ja tutkittua. Aika komea laite.
Tuosta sisäkuvasta puuttu se hieno mukana kannettava älylaite, johon saa kaikennäkösiä lisälaitteita asennettua. Sit jos se kapula jää johonkin vahingossa, niin hälyttää autossa enne lähtöä. Mitä jäi mieleen, niin kaistavahti, liikkuvat ajovalot, sähkönen aurinkoverho, tuo "kapula" ja ilmajousituksen tasonsäätö.. Jousitusta pystyttiin säätämään joka suuntaan, eli jos vaikka laituri on vino.. Saat autonkin vinoon..
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Tänään oli työpaikalla "direktiivipäivä" ja aiheena ajoneuvotekniikka.
Vehon sedät kävi näyttämässä uutta MB Antos jakeluautoa. Ymmärsin että on ensimmäinen päällirakennettuna suomessa ja ensimmäinen asiakasesittely. Virallinen esittely (siis suomen) kai jossain messuilla jyväskylässä ensi kesänä.
koeajolle ei valitettavasti päässyt, mutta kylmät tyypit sai otettua. Vehje on alusta, akseli, vaihteisto ja moottorivalikoimaltaan sama auto kun uusi Actros. Moottorina on vain eurokutosia (detroit dieselin tekeminä testattua kamaa jenkkilästä pienin muutoksin). Manuaaliaskia ei ole saatavissa ja powershift on vakiovaruste.
Kaikin puolin tuli kyllä mukava ensivaikutelma, kabiini on viihtyisämpi ja mukavampi kuin edeltäjässään Axorissa. Varsinkin pnkin ja ratin säätövarat paremmat ja penkin malli tällaiselle kapeahkolle jannullle mukavan tuntuinen.
Vehon sedät kävi näyttämässä uutta MB Antos jakeluautoa. Ymmärsin että on ensimmäinen päällirakennettuna suomessa ja ensimmäinen asiakasesittely. Virallinen esittely (siis suomen) kai jossain messuilla jyväskylässä ensi kesänä.
koeajolle ei valitettavasti päässyt, mutta kylmät tyypit sai otettua. Vehje on alusta, akseli, vaihteisto ja moottorivalikoimaltaan sama auto kun uusi Actros. Moottorina on vain eurokutosia (detroit dieselin tekeminä testattua kamaa jenkkilästä pienin muutoksin). Manuaaliaskia ei ole saatavissa ja powershift on vakiovaruste.
Kaikin puolin tuli kyllä mukava ensivaikutelma, kabiini on viihtyisämpi ja mukavampi kuin edeltäjässään Axorissa. Varsinkin pnkin ja ratin säätövarat paremmat ja penkin malli tällaiselle kapeahkolle jannullle mukavan tuntuinen.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Puolikkaan vetokokemusta. Täpärillähän sä et ees tee samanlaista kiertelyä risteyksis kuin puolikkaalla.thenq kirjoitti:Uteliaisuuttani kysyn, minkälaista taustaa yleensä työnantajat kaipailee jos lavettia haluaa ajamaan?Cee220 kirjoitti:Meikäläisen työkalu (ei toi taewoon räppänä)
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
-kuluttaa muttei kulje
® Mesen Porkkana-klubi
Kiitokset infosta. Kortissa kyllä volumia tarpeeksi, kokemus oikeastaan nolla (valtion leikit...). Ensi kesäksi täytyy jonkin näkösiin ajohommiin yrittää päästä joten josko sitä kokemustakin saisi oikeista ajoista, vaikka sitten pelkkää nuppi ajoa.miqum_86 kirjoitti:Puolikkaan vetokokemusta. Täpärillähän sä et ees tee samanlaista kiertelyä risteyksis kuin puolikkaalla.thenq kirjoitti:Uteliaisuuttani kysyn, minkälaista taustaa yleensä työnantajat kaipailee jos lavettia haluaa ajamaan?Cee220 kirjoitti:Meikäläisen työkalu (ei toi taewoon räppänä)