Egr tulppaus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Egr tulppaus

Viesti Kirjoittaja Late S »

Kertokaapas viisaammat mitenkä egr tulpataan?kyseessä s350td vm 93.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

Itelle tein aikonaan c250dt:een imusarjan ja egr-venttiilin väliseen tiivisteen kohille pellistä tulpan. Saatoin samalla tieten tukkia sen venttiilin ohjausletkunki ettei turhia raottele sitä :roll:
® Mesen 199-klubi
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

No nii,ei muutako tukkimaan,kiitti tievosta :)
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Mitä hyötyä tuosta eegeeärrän tulppauksesta on?

Entä mitä haittaa?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Lestrange kirjoitti:Mitä hyötyä tuosta eegeeärrän tulppauksesta on?
Edellisessä väykyssä ainakaan ei mitään.

Lestrange kirjoitti:Entä mitä haittaa?
No auto (se edellinen) tuntui tulpattuna laiskemmalta :shock:
Mihinkään varsinaiseen vikatilaan se ei kyllä mennyt, kuten joillain kuulemma tapahtuu.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ari66 kirjoitti:
Lestrange kirjoitti:Mitä hyötyä tuosta eegeeärrän tulppauksesta on?
Sillä pyritään estämään imusarjan karstoittumista

Lestrange kirjoitti:Entä mitä haittaa?
No auto (se edellinen) tuntui tulpattuna laiskemmalta :shock:
Mihinkään varsinaiseen vikatilaan se ei kyllä mennyt, kuten joillain kuulemma tapahtuu.
Mullakin pelas 300TDT-väykky niinkauan kunnes vaihdoin uuden ilmamassamittarin. Sittemmin meni vikatilaan ja joutui ostamaan repullisen lisää osia :lol:
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Lestrange kirjoitti:Mitä hyötyä tuosta eegeeärrän tulppauksesta on?

Entä mitä haittaa?
Kuva

Tuo kaikki jää pois kun sen tulppaa.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
200da
Viestit: 24
Liittynyt: 05.11.2006 20:32
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja 200da »

Menekööhän tuo 200 Cdi -01 vikatilaan,kun tukin kuulalla tuon letkun,joka menee egr:lle?
Syttyykö mittaristoon joku valo,joka vaatii kuittaamisen sammuakseen?

Ei tullut vielä kokeiltua,koska löytyi poltto-aine vuoto tuossa yhteydessä :x
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

200da kirjoitti:Menekööhän tuo 200 Cdi -01 vikatilaan,kun tukin kuulalla tuon letkun,joka menee egr:lle?
Syttyykö mittaristoon joku valo,joka vaatii kuittaamisen sammuakseen?

Ei tullut vielä kokeiltua,koska löytyi poltto-aine vuoto tuossa yhteydessä :x
Menee,
"tulpaaus" pitää tehdä ohjelmasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Mulla oli kans imusarja ja ahtoputki nii jäätävässä kunnossa et sai öljy töhnää kaapia meisselillä pois.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Semmosta vielä että riittääkö jos tulppaa egr venttiiliin tulevan letkun ja pistää venttiilin ja ahtoputken välisen laipan tukkoon?
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Late S kirjoitti:Semmosta vielä että riittääkö jos tulppaa egr venttiiliin tulevan letkun ja pistää venttiilin ja ahtoputken välisen laipan tukkoon?
Eikö se piä *:lla vielä tulpata lopullisesti?

Vai onko tässä nuita * hommia ollenkaan vielä, kun vuosimalli on -93?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tästä varmaan on ollut juttua aiemminkin jossain, mutta en muista missä :?

Mutta onko tuo imusarjan "umpeenkasvaminen" enemmän CDI -moottoreiden ongelma, kuin perinteisten?
Sillä vaan mietin, kun edellisen OM606:sen imusarja oli kiiltävän puhdas.
Vai oliko se vain "yksilö" tai "hyvää tuuria", vai muuten vaan saanut riittävästi "kenkää" (jota en usko) ?

Joku yhteinen nimittäjä näille pitäisi löytää (jotka siis aiheuttavat "umpeenkasvamista"), mutta en ainakaan minä tiedä mikä se olisi...
Asia kuitenkin kiinnostaa kovasti, että miksi jossain moottorissa noin käy ja jossain toisessa (jopa samanlaisessa) ei :ei_tajuu:

Nykyisestä CDI:stä ei vielä ole olleet imusarjat irti.
Hirvittääkin, että onkohan ne nyt sitten tässä mallissa tukossa... :eec:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Ari66 kirjoitti: "yksilö" tai "hyvää tuuria"
Eiköhän se EGR venttiili ole vain ollut rikki alusta alkaen tai sitten joku viisas on sen tulpannut heti uutena.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Runtula kirjoitti:Eiköhän se EGR venttiili ole vain ollut rikki alusta alkaen tai sitten joku viisas on sen tulpannut heti uutena.
Se voipi olla noinkin.
Vaihtotähdet kannattaa siis ostaa Veholta, jossa ne on huollettukin :D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

mulla oli väykysä kyllä meleko töhönäsä imusarja, vai johtukoha se siitä että se o ollu uppsalan taksi :idea: :oops:



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lestrange kirjoitti:
Late S kirjoitti:Semmosta vielä että riittääkö jos tulppaa egr venttiiliin tulevan letkun ja pistää venttiilin ja ahtoputken välisen laipan tukkoon?
Eikö se piä *:lla vielä tulpata lopullisesti?

Vai onko tässä nuita * hommia ollenkaan vielä, kun vuosimalli on -93?
93 niin(saatapi voida tupata noin vaan) on eri juttu kuin cdi koneissa
nisäkään sitä ohjelman muutosta ei tehdä *:rila
siihen on paremmat systeemit/vekotimet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ari66 kirjoitti:Tästä varmaan on ollut juttua aiemminkin jossain, mutta en muista missä :?

Mutta onko tuo imusarjan "umpeenkasvaminen" enemmän CDI -moottoreiden ongelma, kuin perinteisten?
Sillä vaan mietin, kun edellisen OM606:sen imusarja oli kiiltävän puhdas.
Vai oliko se vain "yksilö" tai "hyvää tuuria", vai muuten vaan saanut riittävästi "kenkää" (jota en usko) ?

Joku yhteinen nimittäjä näille pitäisi löytää (jotka siis aiheuttavat "umpeenkasvamista"), mutta en ainakaan minä tiedä mikä se olisi...
Asia kuitenkin kiinnostaa kovasti, että miksi jossain moottorissa noin käy ja jossain toisessa (jopa samanlaisessa) ei :ei_tajuu:

Nykyisestä CDI:stä ei vielä ole olleet imusarjat irti.
Hirvittääkin, että onkohan ne nyt sitten tässä mallissa tukossa... :eec:
Vanhemissa taitta olla sitä kierrätystä vähemmän,
toinen mikä ainkin siihen töhnääntymiseen vaikutta on koneen termostaatin kunto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Late S kirjoitti:Semmosta vielä että riittääkö jos tulppaa egr venttiiliin tulevan letkun ja pistää venttiilin ja ahtoputken välisen laipan tukkoon?
Riittää pelkkä letkun irrotus/tukkiminen.

Jos turbolta tulevassa putkessa on "raitisilmaläppä" niin ota myös se pois.
Samoin ilmamäärämittarin läpän voi teljetä auki.
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Onko tämä ongelma vaan turbokoneilla?

Itellä tuo E250TD -95 ja siitä taitaa löytyä pakokaasunkierrätys kun yks boksi löytyy, jossa lukee egr..

Mitenkäs tässä se tulppaaminen tapahtuu?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

EGR venttiilille menevän letkun sisään esim. pikkunen laakeri kuula tms.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Minä käytin letkun tulppana sellaista puutappia, jolla tehdään esim. hyllyjen kulmaliitoksia (tappi + liimaliitos).
Oli muistaakseni jotain 5-6 mm halkaisija ja istui letkun jatkopalan tilalle kuin nenä päähän.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Entäs tuo om606 vapari? (1994) Riittääkö tuohon pelkän letkun tulppaus ja pitääkö imusarjassa oleva läppä laittaa auki asentoon? Auto sammuksissa se taitaa olla kiinni...? :oops:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Eiköhän se ole pahempi vaiva turbokoneisissa missä vähän enemmän ajetuissa turbolta pääsee aina öljyä imuilmaan. Tuollainen öljysumu yhdessä pakokaasun kanssa tekee tollasta mönjää.
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 978
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

itellä ainaki oli p*skaa vapari 605 imusarjassa jonkin verran. peltilätkä tukkimaan egrputken alkupään ja imusarjasta otin sen liikkuvan lätkän pois ahistamasta.tälleen ku teki nii näyttää siltä et systeemi ois ihan normaalisti käytösä :lol:
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”