Egr tulppaus
Egr tulppaus
Kertokaapas viisaammat mitenkä egr tulpataan?kyseessä s350td vm 93.
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Mullakin pelas 300TDT-väykky niinkauan kunnes vaihdoin uuden ilmamassamittarin. Sittemmin meni vikatilaan ja joutui ostamaan repullisen lisää osiaAri66 kirjoitti:Sillä pyritään estämään imusarjan karstoittumistaLestrange kirjoitti:Mitä hyötyä tuosta eegeeärrän tulppauksesta on?
No auto (se edellinen) tuntui tulpattuna laiskemmaltaLestrange kirjoitti:Entä mitä haittaa?
Mihinkään varsinaiseen vikatilaan se ei kyllä mennyt, kuten joillain kuulemma tapahtuu.

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Menee,200da kirjoitti:Menekööhän tuo 200 Cdi -01 vikatilaan,kun tukin kuulalla tuon letkun,joka menee egr:lle?
Syttyykö mittaristoon joku valo,joka vaatii kuittaamisen sammuakseen?
Ei tullut vielä kokeiltua,koska löytyi poltto-aine vuoto tuossa yhteydessä
"tulpaaus" pitää tehdä ohjelmasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eikö se piä *:lla vielä tulpata lopullisesti?Late S kirjoitti:Semmosta vielä että riittääkö jos tulppaa egr venttiiliin tulevan letkun ja pistää venttiilin ja ahtoputken välisen laipan tukkoon?
Vai onko tässä nuita * hommia ollenkaan vielä, kun vuosimalli on -93?
Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tästä varmaan on ollut juttua aiemminkin jossain, mutta en muista missä
Mutta onko tuo imusarjan "umpeenkasvaminen" enemmän CDI -moottoreiden ongelma, kuin perinteisten?
Sillä vaan mietin, kun edellisen OM606:sen imusarja oli kiiltävän puhdas.
Vai oliko se vain "yksilö" tai "hyvää tuuria", vai muuten vaan saanut riittävästi "kenkää" (jota en usko) ?
Joku yhteinen nimittäjä näille pitäisi löytää (jotka siis aiheuttavat "umpeenkasvamista"), mutta en ainakaan minä tiedä mikä se olisi...
Asia kuitenkin kiinnostaa kovasti, että miksi jossain moottorissa noin käy ja jossain toisessa (jopa samanlaisessa) ei
Nykyisestä CDI:stä ei vielä ole olleet imusarjat irti.
Hirvittääkin, että onkohan ne nyt sitten tässä mallissa tukossa...

Mutta onko tuo imusarjan "umpeenkasvaminen" enemmän CDI -moottoreiden ongelma, kuin perinteisten?
Sillä vaan mietin, kun edellisen OM606:sen imusarja oli kiiltävän puhdas.
Vai oliko se vain "yksilö" tai "hyvää tuuria", vai muuten vaan saanut riittävästi "kenkää" (jota en usko) ?
Joku yhteinen nimittäjä näille pitäisi löytää (jotka siis aiheuttavat "umpeenkasvamista"), mutta en ainakaan minä tiedä mikä se olisi...
Asia kuitenkin kiinnostaa kovasti, että miksi jossain moottorissa noin käy ja jossain toisessa (jopa samanlaisessa) ei

Nykyisestä CDI:stä ei vielä ole olleet imusarjat irti.
Hirvittääkin, että onkohan ne nyt sitten tässä mallissa tukossa...

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
93 niin(saatapi voida tupata noin vaan) on eri juttu kuin cdi koneissaLestrange kirjoitti:Eikö se piä *:lla vielä tulpata lopullisesti?Late S kirjoitti:Semmosta vielä että riittääkö jos tulppaa egr venttiiliin tulevan letkun ja pistää venttiilin ja ahtoputken välisen laipan tukkoon?
Vai onko tässä nuita * hommia ollenkaan vielä, kun vuosimalli on -93?
nisäkään sitä ohjelman muutosta ei tehdä *:rila
siihen on paremmat systeemit/vekotimet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Vanhemissa taitta olla sitä kierrätystä vähemmän,Ari66 kirjoitti:Tästä varmaan on ollut juttua aiemminkin jossain, mutta en muista missä![]()
Mutta onko tuo imusarjan "umpeenkasvaminen" enemmän CDI -moottoreiden ongelma, kuin perinteisten?
Sillä vaan mietin, kun edellisen OM606:sen imusarja oli kiiltävän puhdas.
Vai oliko se vain "yksilö" tai "hyvää tuuria", vai muuten vaan saanut riittävästi "kenkää" (jota en usko) ?
Joku yhteinen nimittäjä näille pitäisi löytää (jotka siis aiheuttavat "umpeenkasvamista"), mutta en ainakaan minä tiedä mikä se olisi...
Asia kuitenkin kiinnostaa kovasti, että miksi jossain moottorissa noin käy ja jossain toisessa (jopa samanlaisessa) ei
Nykyisestä CDI:stä ei vielä ole olleet imusarjat irti.
Hirvittääkin, että onkohan ne nyt sitten tässä mallissa tukossa...
toinen mikä ainkin siihen töhnääntymiseen vaikutta on koneen termostaatin kunto
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Riittää pelkkä letkun irrotus/tukkiminen.Late S kirjoitti:Semmosta vielä että riittääkö jos tulppaa egr venttiiliin tulevan letkun ja pistää venttiilin ja ahtoputken välisen laipan tukkoon?
Jos turbolta tulevassa putkessa on "raitisilmaläppä" niin ota myös se pois.
Samoin ilmamäärämittarin läpän voi teljetä auki.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
EGR venttiilille menevän letkun sisään esim. pikkunen laakeri kuula tms.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Entäs tuo om606 vapari? (1994) Riittääkö tuohon pelkän letkun tulppaus ja pitääkö imusarjassa oleva läppä laittaa auki asentoon? Auto sammuksissa se taitaa olla kiinni...? 

Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967