Puuttuuko elämästä jännitystä? Osta Qashqai!
Puuttuuko elämästä jännitystä? Osta Qashqai!
Ruuvi löysällä?
http://yle.fi/uutiset/ratti_irtosi_uude ... sa/6276510
http://yle.fi/uutiset/ratti_irtosi_uude ... sa/6276510
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eikös nuo vähän leluja ole..- Rupesin laittamaan rattia takaisin, ihan kuin se olisi ollut jokin lelu, joka rikkoontuu ja joka korjataan. Ei sitä osannut siinä tilanteessa ajatella järkevästi.
- Päivystysnumerossa oli aika pitkään hiljaista, kun sanoin, mitä on tapahtunut. Jouduin kysymään, että onko siellä ketään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
otsikoista ja pohjustuksista päätellee epäili että oli jotain jännääkin tapahtunut.. ratti irtosi kesken ajon tampereen ja helsingin välisellä työkeikalla..
tosta tekstistä ei mulle tuu millään mielikuvaa että ratti oikeasti irtosi vääntämällä sitä (muutti asentoa ja otti tukea ratista) pysäksissä liikennevaloissa keskustassa.. tre hki välillä on maantie tai moottoritie.. ei hesan keskusta.
eipä noin saisi käydä millään autolla joten sama se missä se tapahtuu.. tuossa kohdassa tapahtuessa se oli lähes se turvallisin vaihtoehto.
noh ainakin on todistajia mukana ollut että ei voi tehdas helposti väittää huijaukseksi.
tosta tekstistä ei mulle tuu millään mielikuvaa että ratti oikeasti irtosi vääntämällä sitä (muutti asentoa ja otti tukea ratista) pysäksissä liikennevaloissa keskustassa.. tre hki välillä on maantie tai moottoritie.. ei hesan keskusta.
eipä noin saisi käydä millään autolla joten sama se missä se tapahtuu.. tuossa kohdassa tapahtuessa se oli lähes se turvallisin vaihtoehto.
noh ainakin on todistajia mukana ollut että ei voi tehdas helposti väittää huijaukseksi.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Siitä voi olla rauhallisuus kaukana, kun auto alkaa valua kaarteessa metsähallitusta tai toista vaunua kohti. Räikkää voi koittaa painella, josko se vielä pelaisi.todellauupunut kirjoitti: "moottoritiellä en olisi ehtinyt tekemään mitään"
Mitä vittia siinä olisi pitänyt alkaa tehdä, painaa rauhallisesti jarru pohjaan ja pysähtyä....oli taas iso juttu.
.
Kein siknatuur
Se voi olla että siinon kabiini hetken aikaa täynnä käsiä jos tapahtuu maantiellä/ moottoritiellä. Mietin vaan tuota velipojan bemaritapaustakin.Sampo N. kirjoitti:Siitä voi olla rauhallisuus kaukana, kun auto alkaa valua kaarteessa metsähallitusta tai toista vaunua kohti. Räikkää voi koittaa painella, josko se vielä pelaisi.todellauupunut kirjoitti: "moottoritiellä en olisi ehtinyt tekemään mitään"
Mitä vittia siinä olisi pitänyt alkaa tehdä, painaa rauhallisesti jarru pohjaan ja pysähtyä....oli taas iso juttu.
.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kokeilkaapa joskus moottoritienopeudesta jarruttaa auto pysähdyksiin koskematta rattiin, jos se kerran on täysin turvallista
Musta tuntuu, että ainakin kaikki mun autot tällä tavalla pysäytettyinä pysähtyvät jonnekin muualle, kuin ajokaistalle.... Toisaalta, mulla on vaan mersuja.... ja yks pösö
Musta tuntuu, että ainakin kaikki mun autot tällä tavalla pysäytettyinä pysähtyvät jonnekin muualle, kuin ajokaistalle.... Toisaalta, mulla on vaan mersuja.... ja yks pösö
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Niin, eihän avantoon pudotessakaan tarvi kuin nousta ylös sieltä ja silti joka vuosi näitä tampioita hukkuutodellauupunut kirjoitti:"moottoritiellä en olisi ehtinyt tekemään mitään"
Mitä vittia siinä olisi pitänyt alkaa tehdä, painaa rauhallisesti jarru pohjaan ja pysähtyä....oli taas iso juttu.
.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Veikkaanpa, että erittäin harvassa ovat henkilöt, jotka reagoivat ilman muuta oikein ja rauhallisesti, jos ratti motarilla käteen. Kun ei ne tietkään oikein koskaa ole suoria, on siinä ongelmia aika paljon ratkaistavaksi hyvin lyhyessä ajassa.
Ja joo, minulle ei ole ollut koskaan autoa, joka menisi hätäjarrutuksessa suoraan ilman ohjausapua. Täällä on tietty niin pätevät remonttireiskat, että autot menee suoraan täysjarrutuksessakin.
Ja joo, minulle ei ole ollut koskaan autoa, joka menisi hätäjarrutuksessa suoraan ilman ohjausapua. Täällä on tietty niin pätevät remonttireiskat, että autot menee suoraan täysjarrutuksessakin.
Katsoittekos tuon videon, jossa Kumqvattia lastataan raatoauton kyytiin?
Jos olisi vain mutteri irti, niin ei sitä rattia ole konsti eikä mikään tökkäistä takaisin booreilleen ja vaikka ajaa korjaamolle.
Näyttää siltä, kuin joko ratista tai akselista olisi boori sökö, eikä mitään kontaktia ratin ja etupyörien välillä?
Jos olisi vain mutteri irti, niin ei sitä rattia ole konsti eikä mikään tökkäistä takaisin booreilleen ja vaikka ajaa korjaamolle.
Näyttää siltä, kuin joko ratista tai akselista olisi boori sökö, eikä mitään kontaktia ratin ja etupyörien välillä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
ei kait? linkkiHöömy kirjoitti:Tuleeks ne suomi-qasqaat samalata linjalta kuni suomi-mersut?
Olen kyllä takluuvarma, että tämä juttu menee kansainväliseen mediaan aika lujaa. Nissanilla jouttuu joku insinööri tekemään seppukun.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Tässähän ei ollut mitään aihetta takaisin kutsuun? Normaali laatua->korjaukset asiakas maksaa.....http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1209254331
Ei muuta ku pikaliimaa käsilaukkuun.....>se turvallisuusefekti kuten armeijan ydinsotaan taikaviitassa varautuen !Jiitek kirjoitti:No tuossa yhden tutun kimppakyytiporukassa eräällä on uusi Qashqai ja kyllä siinä pari emäntää oikeesti vähän jännää kun on aina Nissan-kuskin vuoro kyydittää...
Yöunetkin kuulemma joltain mennyt.
>aika kiva tuo sähkösen tehostimenkin
halvaantuminen totes onnellinen uuden Kian omistaja kesällä kerran motarirampilla vääntäessään....takuuhomma nou hätä ....ja bodari ukko ratissa ...onneksi>jäykkää teki kuulemma yhtäkkiseltään... kuinkahan sen hennon rouvan käsillä olis onnistunut ,entäpä ku kelit paranee ja talvi tulla tupsahtaa?
>ratti irtoo,tehostimet katoo,jarrut häviää, jousitus häviää hmm ....mikä ei kuulu citroeniin? Citikoissahan aikoinaan se hydraulipuoli tais tehä noita melkein kaikkia yhtäaikaa poikiessaan oilit letkusta pellolle?>ratti ei kyllä irronnu siitäkään .
Tehostimen halvaantuminen aiheuttaa kyllä melkein aina "tilanteita" ratin takana. Juuri kun pitäisi kääntää edes puolen metrin tarkkuudella jonnekin niin ratti paneekin vastaan aivan eri voimalla mitä odottaa...
Itellä kaksi tilannetta. Toisella kertaa mursumallin Hiacella pitkän maantietaipaleen jälkeen paukkupakkasessa meni melkein päin liikenteenjakajaa kun tehostimen öljyt oli jähmettyneet tönköksi ja servolle ei voimaa piisannutkaan ja toisen kerran 80 Land Cruiserilla mentiin nurmikolla olleiden kaivonkansien yli kun juuri ennen risteystä tehostimen remmi hörppäsi jostain rapakosta vettä voiteluksi.
Että, kyllä perinteiselläkin...
Itellä kaksi tilannetta. Toisella kertaa mursumallin Hiacella pitkän maantietaipaleen jälkeen paukkupakkasessa meni melkein päin liikenteenjakajaa kun tehostimen öljyt oli jähmettyneet tönköksi ja servolle ei voimaa piisannutkaan ja toisen kerran 80 Land Cruiserilla mentiin nurmikolla olleiden kaivonkansien yli kun juuri ennen risteystä tehostimen remmi hörppäsi jostain rapakosta vettä voiteluksi.
Että, kyllä perinteiselläkin...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Valmistajan vastuulla että katkaisijassa on voiteluainetta, joo. Harvemmin rasvat hyvänä pysyy siltikään, ainakaan täällä kun autot ajetaan loppuun useaan kertaan. Mutta onko se valmistajan vastuulla jos vaaratilanne syntyy jälkikäteen tehdystä voitelusta väärillä aineilla. Tiedotusvastuu olisi aivan kohtuullinen ratkaisu. Taitaa olla joku muukin pelko tuossa hommassa.