w123 madaltelu
w123 madaltelu
Tuossa kokeilin vähän jousipuristimella ja tunkilla pelleillä, ja huomasin, että vakiossa etuiskarissa loppuu liikevara ennenkuin maanpinta on 16" vanteilla lähelläkään... Kysymys kuuluukin, mistä vehkeestä satakakskolmoseen lyhyemmällä rungolla varustetut etuiskarit? Mites ne w123 Bilsteinit, onkos ne lyhyemmät vai vakiomittaiset?
Kiitän.
Kiitän.
Useimmissa vakio etuiskareissa on irroitettavat "pohjaanlyöntikumit" haitarisuojuksen alla. Osa valmistajista on ohjeistanut että pohjaukumeista siivuja leikkaamalla voidaan saadaa lisää liikevaraa iskareihin.
Huom!
Jousia vaihdettaessa ainoa järkevä työkalu on keskelta puristava jousipuristin ts. MB-jousipuristin.
Oma mielipiteeni on edelleen rälläkkämadalluksien vastainen kun poistetaan enemmän kuin 1-kierros, syystä että: auton keula muuttuu veteläksi ja pohjapanssari kolisee tiehen jopa hyvälläkin tienpinnalla, kanttareiden ja hidastintöyssyjen ylittäminen sekä hiekkatiet muuttuvat vaikeiksi ajaa.
Huom!
Jousia vaihdettaessa ainoa järkevä työkalu on keskelta puristava jousipuristin ts. MB-jousipuristin.
Oma mielipiteeni on edelleen rälläkkämadalluksien vastainen kun poistetaan enemmän kuin 1-kierros, syystä että: auton keula muuttuu veteläksi ja pohjapanssari kolisee tiehen jopa hyvälläkin tienpinnalla, kanttareiden ja hidastintöyssyjen ylittäminen sekä hiekkatiet muuttuvat vaikeiksi ajaa.
juu ei vakio jousilla paljoa voi leikata. mutta jos on nelos kone niin käyttää 300 D jousia niin voi vetää paljon pois. eikös noi isolla koneella voisi käyttää w126 jousia, esim 500se.
oma on 230 ja 300D jousista otin kolme ja puoli kierrosta pois sekä iskarin kumit pois nehän on 15 cm pitkät. takaa otin pohjaanlyöntikumit rungosta pois.
iskarit on bilstein. sanomattakin selvää ettei pohjapanssaria voi pitää paikoillaan ja pakoputken "downpipeä" pitää lyhentää 5 cm. nämä kun tekee niin autosta tulee hyvä ajaa.
oma on 230 ja 300D jousista otin kolme ja puoli kierrosta pois sekä iskarin kumit pois nehän on 15 cm pitkät. takaa otin pohjaanlyöntikumit rungosta pois.
iskarit on bilstein. sanomattakin selvää ettei pohjapanssaria voi pitää paikoillaan ja pakoputken "downpipeä" pitää lyhentää 5 cm. nämä kun tekee niin autosta tulee hyvä ajaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jepp ei tullut mieleenkään ryhtyä jousijumppaan ilman asianmukaista puristinta, Klannilla homma oli hyvinkin helppo. Mobilistien jeesustelua en juurikaan kaipaa, vaan asiallisia neuvoja, kiitos niistä.
Tuo omani on 300d, vakiojouset ovat siis turhan löysät, eli w126 jousia tilalle ja iskarin kumit lyhyemmiksi.
Paljonko sergeyn kuvassa maavaraa öljypohjasta/runkopalkeista? Kuvassa 17" vanteet?
Tuo omani on 300d, vakiojouset ovat siis turhan löysät, eli w126 jousia tilalle ja iskarin kumit lyhyemmiksi.
Paljonko sergeyn kuvassa maavaraa öljypohjasta/runkopalkeista? Kuvassa 17" vanteet?
pakoputki on eka joka ottaa kii jos sitä ei modaa. öljypohjahan se tossa 230:ssä sen jälkeen ottaa maahan kii ja siihen oli matkaa auto lastaamattomana 7cm. vanteet on edessä 8.5x17et20 ja takana 8.5x17et-5 renkaat on 215/45/17
Ensin otin 300D jousista 4 kierrosta ja se meni vähä turhan matalaksi. 2cm pakoputkeen ja palkkiin 5cm
Mutta noilla 3,5 kierrosta pois oli iha hyvä jo. Joutuu oikeen laskeutumaan alas kun istuu autoon, kuin sporttiauto olis
Ensin otin 300D jousista 4 kierrosta ja se meni vähä turhan matalaksi. 2cm pakoputkeen ja palkkiin 5cm
Mutta noilla 3,5 kierrosta pois oli iha hyvä jo. Joutuu oikeen laskeutumaan alas kun istuu autoon, kuin sporttiauto olis
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
naapuri foorumilta jotain löytyi..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=390
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=390