w123 madaltelu

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

w123 madaltelu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Tuossa kokeilin vähän jousipuristimella ja tunkilla pelleillä, ja huomasin, että vakiossa etuiskarissa loppuu liikevara ennenkuin maanpinta on 16" vanteilla lähelläkään... Kysymys kuuluukin, mistä vehkeestä satakakskolmoseen lyhyemmällä rungolla varustetut etuiskarit? Mites ne w123 Bilsteinit, onkos ne lyhyemmät vai vakiomittaiset?

Kiitän.
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Useimmissa vakio etuiskareissa on irroitettavat "pohjaanlyöntikumit" haitarisuojuksen alla. Osa valmistajista on ohjeistanut että pohjaukumeista siivuja leikkaamalla voidaan saadaa lisää liikevaraa iskareihin.


Huom!

Jousia vaihdettaessa ainoa järkevä työkalu on keskelta puristava jousipuristin ts. MB-jousipuristin.

Oma mielipiteeni on edelleen rälläkkämadalluksien vastainen kun poistetaan enemmän kuin 1-kierros, syystä että: auton keula muuttuu veteläksi ja pohjapanssari kolisee tiehen jopa hyvälläkin tienpinnalla, kanttareiden ja hidastintöyssyjen ylittäminen sekä hiekkatiet muuttuvat vaikeiksi ajaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

juu ei vakio jousilla paljoa voi leikata. mutta jos on nelos kone niin käyttää 300 D jousia niin voi vetää paljon pois. eikös noi isolla koneella voisi käyttää w126 jousia, esim 500se.

oma on 230 ja 300D jousista otin kolme ja puoli kierrosta pois sekä iskarin kumit pois nehän on 15 cm pitkät. takaa otin pohjaanlyöntikumit rungosta pois.

iskarit on bilstein. sanomattakin selvää ettei pohjapanssaria voi pitää paikoillaan ja pakoputken "downpipeä" pitää lyhentää 5 cm. nämä kun tekee niin autosta tulee hyvä ajaa.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Jepp ei tullut mieleenkään ryhtyä jousijumppaan ilman asianmukaista puristinta, Klannilla homma oli hyvinkin helppo. Mobilistien jeesustelua en juurikaan kaipaa, vaan asiallisia neuvoja, kiitos niistä.
Tuo omani on 300d, vakiojouset ovat siis turhan löysät, eli w126 jousia tilalle ja iskarin kumit lyhyemmiksi.

Paljonko sergeyn kuvassa maavaraa öljypohjasta/runkopalkeista? Kuvassa 17" vanteet?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Mulla oli 280E:ssä Spaxin jouset + säädettävät iskarit, suosittelen.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pakoputki on eka joka ottaa kii jos sitä ei modaa. öljypohjahan se tossa 230:ssä sen jälkeen ottaa maahan kii ja siihen oli matkaa auto lastaamattomana 7cm. vanteet on edessä 8.5x17et20 ja takana 8.5x17et-5 renkaat on 215/45/17

Ensin otin 300D jousista 4 kierrosta ja se meni vähä turhan matalaksi. 2cm pakoputkeen ja palkkiin 5cm :D Kuva

Mutta noilla 3,5 kierrosta pois oli iha hyvä jo. Joutuu oikeen laskeutumaan alas kun istuu autoon, kuin sporttiauto olis :)
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

Aivan eli 16" vanteilla ja tuo noin 3.5 kiekkaa pois niin alkas jo aika dekissä olemaan. Perhana kun nuissa ei oo oikeen kunnollista pakoputken "tunnelia", iso rööri on vähän hankala saada tarpeeksi ylös... :?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

paa kaksi pienempää rinnakkain ;) sillee ne AUTOT on tehty :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
PeeTee^^
Viestit: 82
Liittynyt: 29.12.2010 20:52
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja PeeTee^^ »

No se tietysti, vaan ku suurella vaivalla jo väänsin 3" alusta loppuun ni saa nyt luvan siellä olla :lol:
hilteeni
Viestit: 24
Liittynyt: 27.9.2011 23:08

Viesti Kirjoittaja hilteeni »

entäs paljonko olette takajousista lyhennelleet?
ja mitä kaikkea on purettava edestä pois että saa takajousen käsiin..?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

iskari on jousen keskellä, se pois ja sitten se muljahtaaki pois sieltä. en kyl itte muista mil taval otin... tukivarsi irti?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
hilteeni
Viestit: 24
Liittynyt: 27.9.2011 23:08

Viesti Kirjoittaja hilteeni »

naapuri foorumilta jotain löytyi..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=390
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 alusta”