W140 projektiksi?

Vastaa Viestiin
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

W140 projektiksi?

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Elikkä olisi etupusun saanut ässä tarjolla ja kyselenkin onkos kuinka vaikeaa osia hommata ja hintavia?

Yleensä oletuksenani on että ässät kalliita pitää ja osat hintavia ja ei-oota.

Olisi puskin+etulokari+?napa?+alatukivarsi solmussa+umpio kans muute pellit suorat.

Mitäs kannattaa tarkistaa ässää ostaessa ?

Pitkäksi projektiksi ajattelin mutta on muitakin ehdokkaita tarjolla. :roll:
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Laita vielä, että millä koneella auto on.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Re: W140 projektiksi?

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Smuge kirjoitti:Elikkä olisi etupusun saanut ässä tarjolla ja kyselenkin onkos kuinka vaikeaa osia hommata ja hintavia?

Yleensä oletuksenani on että ässät kalliita pitää ja osat hintavia ja ei-oota.

Olisi puskin+etulokari+?napa?+alatukivarsi solmussa+umpio kans muute pellit suorat.

Mitäs kannattaa tarkistaa ässää ostaessa ?

Pitkäksi projektiksi ajattelin mutta on muitakin ehdokkaita tarjolla. :roll:
Kaikkia osia saa sekä uutena että käytettynä. Hinnat ei kovin korkeita mielestäni ole, vaikka joissain tietyissä on vähän ässä-lisää. Tietenkin harvinaiset osat kuten esim. jalopuulistat on tonnin uutena mutta perus jarruosat yms. alapallot ja tukivarret on aika lailla samoissa hinnoissa kuin w124 sun muissa. Kannattaa vähän katsoa mistä ostaa.

Ostaessa kannattaa tarkistaa auto niin kuin mitä tahansa autoa ostaessa. Erityisiä kohteita voisi olla esim. sähkölaitteet ja niiden toimivuus, moottorin johtosarja ja ylätukivarsien kiinnitys koriin (usein ruosteessa). Jos autossa on nahkasisusta niin penkeissä ei pitäisi hyvällä pidolla olla minkäänlaista kulumisen merkkiä vielä 300tkm kohdalla. Vaalea nahka voi toki olla likainen jos ei ole putsailtu.

Itse ostin pari vuotta sitten ylätukivarren KL-varaosista 270€ hintaan. Nyt ostin saman valmistajan (Lemförder) varren motonetistä 160€ hintaan.

Ja jos osille on tarvetta, niin mulla on kaikki nuo luettelemasi paitsi puskuri. Voisin myydä vaikka koko etukelkan halvalla niin saat rakentaa sen viimeisen päälle kuntoon. :wink:
® Mesen V8 Klubi
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: W140 projektiksi?

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Smuge kirjoitti: Mitäs kannattaa tarkistaa ässää ostaessa ?
Aluksi ainakin se että se on varustettu mahdollisimman suurella BENSIINImoottorilla 8)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin ja että se on V8.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jos auto on facelifti niin varaudu siihen että etupuskurista joudut maksamaan "kromeineen" yli 1000e.

Uusi oli muistaakseni listoineen yli 3000e.
Juhanit kirjoitti:
Aluksi ainakin se että se on varustettu mahdollisimman suurella BENSIINImoottorilla 8)
Khyyl..

Mieluusti 12:nen ja mikä toivottua... 7.3 AMG. :lol:
kari v
Viestit: 48
Liittynyt: 19.1.2012 11:28
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja kari v »

Kyllähän ns. normi kulutus osat on ihan kohtuu hintasia ja vielä saakin hyvin. Jos moottorista puhutaan niin ainahan se voima houkuttaa, mutta kyllä esim. 300 SE 3,2 litrasella kuutosella kuljettaa tosi hyvin, eikähän nämä autot ole tehty miksikään sportti-raketeiksi vaan arvokkaaseen kruisailuun... :wink:
Nyky kulkimet:
- W 140 / 300 SE, vm.-91
- W 211 / E 500, Air Matic, 7-G, vm.-04
- W 124 / 230 TE, vm. -91
ex.
- W 210 / E 320 vm.-98
- W 210 / E 240 vm.-98
- W 210 / E 430 4-matic vm.-01
- 260 E vm.- 89
The best or nothing...
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Kutosella ei möhköä kannata ottaa. Kasilla pääsee samoihin kulutuslukemiin ja tehoa on sitten tarpeentullen enemmän.

Isäukko tuommoisella 300SE:llä ajeli ja kirosi että kuluttaa aivan tolkuttomasti. Eli jos vaan pääsee vaikuttamaan moottorin kokoon, niin vähintään V8.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Eli 4.2 V8 koneena ja käyttö kustannukset mietityttäny vaikka köyhästä se vaa tuntuu :roll:

Varaosat on omana ammattina ja kyllähän noita osia näyttää olevan alustaa mut esim. tuo puskinta ei ole eikä alatukivarttakaan uutta..

Täytyy kuiteskii ensin tutkia tarkemmin mitä kaikkea tarvii ja mikä se lopullinen hinta-arvio on ku niputan kasaan.


Tarttis kyl saada se jokin avokin talliin ja MB muita vanhempia S sarjoja katsonut...
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

eseestie kirjoitti:Kutosella ei möhköä kannata ottaa.
Nooh jos 300 turbotiiseli löytyy niin silloin kyllä. :wink: Auto on matka-ajoon kuin tehty ja dieselillä se kuljettaa vieläpä edukkaasti. :)

Kasin potkut ja äänet siitä puuttuu mutta kuitenkin tuntuu hyvin Mersumaiselta kutosdieselin "lotkotuksineen" ja murinoineen. 8) :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Wikke kirjoitti:
eseestie kirjoitti:Kutosella ei möhköä kannata ottaa.
Nooh jos 300 turbotiiseli löytyy niin silloin kyllä. :wink: Auto on matka-ajoon kuin tehty ja dieselillä se kuljettaa vieläpä edukkaasti. :)

Kasin potkut ja äänet siitä puuttuu mutta kuitenkin tuntuu hyvin Mersumaiselta kutosdieselin "lotkotuksineen" ja murinoineen. 8) :lol:
Ja tuota dieseliä täytyy piristää että saa tuon panssarivaunun liikkeelle. Vakiotehoilla lienee onnetonta.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pyhäinhäväistys se on laittaa limusiinitason autoon joku haiseva savuttava tehoton ja onneton raktorin moottori.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Sergey kirjoitti:pyhäinhäväistys se on laittaa limusiinitason autoon joku haiseva savuttava tehoton ja onneton raktorin moottori.
Eipä tuo liian pieni pensakrematoriokaan mikään ylpeydenaihe ole.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”