
Forte tuotteet
Forte tuotteet
Kuka myy Uudellamaalla, Pääkaupunkiseudulla tai netissä Forte Diesel intake cleaneriä sekä muita Forten tuotteita ? Tekisi mieli koittaa tuota tuotetta imusarjan, läppien, egr:n ja hiukkassuodattimen puhdistukseen ! Googlettamisen perusteella tuntuu toimivalta aineelta. 

Mitäs lisäaineita ihmiset käyttää diisseleissä? Kuulemma pitäisi ihan uusiinkin laittaa pikkuisen 2t oljyä tankkauksen yhteydessä suuttimien yms voitelemiseksi. Dieselhän on ns.kuivaa. Jotain jäätymisenestoa varmaan pitäisi talvella käyttää? Suosituksia saa laittaa, auto on ford mondeo 2005 2.0 tdci.
forte
Eikö kaiken järjen mukaan, jos nämä kaksi ainetta toimivat kuten valmistaja lupaa ole CDI moottorien karstahuolet ohi ?? http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuotte ... /motor-flu http://www.tecalemit.fi/tuotteet/tuotte ... sel-intake 

Onhan ne, jos joka öljynvaihdon yhteydessä roplaa imusarjan irti ja putsaa paikat... helpointa putsata kerran ja sitten ohjemoida se törkyöösi pois käytöstä. Hyvää tavaraa tuo cleaneri sinänsä on. Itse ostin Tammer-dieselistä, hinta on kyllä aika järkyttävä. Camskill.co.uk myy briteissä hyvään hintaan mutta ongelmaksi tulee kuljetus kun lentorahtina noita ei voi lähettää (muuten vois tilata renkaat ja fortet samalla).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Forte
Siinähän se just onkin, kun tuon aineen kanssa ei mitään tarvitse purkaa !! Purkki tyhjennetään imuputkeen 15 min aikana, moottorin käydessä 2500 rpm. Tämän käsittelyn pitäisi puhdistaa koko imupuolen, olen tuota googletellut ja muissa foorumeissa kehuttu hyviä tuloksia. Vielä moottorin sisäpesu tuolla toisella tökötilla (saattaa vaatia useamman purkin likaiseen moottoriin) pitäisi putsata noet moottorin sisältä, myös Egr:stä, eikä tosiaankaan tarvitse purkaa mitään !
Joo varsin loistava idea ajaa paska koneesta läpi ja tuhota siinä samalla sitten jotain muuta. Toki jos se sisältä puhas imusarja on niin hieno että on varaa työntää kurat koneesta läpi kera jonkun ihmelipeän niin anti palaa vaan
. Siellä voi olla hiukkassuotimet ja muut helvetinkennot ihmeissään kun rupeaa tulemaan jotain lietettä vastaan:)

AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Forte
Katokaapas nyt esim. Saabimiesten kokemuksia, onhan tuo kallista, mutta halpaa jos toimii purkamatta, ei se purkaminen ainakaan korjaamolla ilmaista ole ! http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=48&t=119038 

-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Forte
Itse pidän Forten tuotteita niin laadukkaina, että uskallan niitä käyttää. Käyttäväthän merkkikorjaamotkin niitä, jos jotakuta käyttö jännittää, voihan työn aina teettää korjaamolla, niin työllä on "takuu". Käyttö-ohjeet tosin kannattaa lukea ja niitä noudattaa. Itse teen omaan autooni käsittelyt heti, kun saan aineet hankittua autona MB Sprinter 313 CDI -04. Moottorin "sisäpesuun" ajattelin käyttää 3-4 purkkia, aikaa 30-45 min, imupuolelle riittäköön yksi purkki. 

Forte
Tämänhän pitäisi myös puhdistaa pakopuolen hiukkassuotimet, katit, yms...Itse en pysty ottamaan ohjelmoimalla tuota EGR:ää pois käytöstä, koska autossa ei ole minkään valtakunnan lisälämmitintä, eli EI lämpenisi talvella ollenkaan jos EGR pois käytöstä. 

juu siis kyllä ne on iha ok tuotteita mutta hinta on 10x siitä mitä ne maksaa kaupassa ilman Forte nimeä eli "lamppuöljy" "Asetoni" jne mitä tuo käytännössä on. parempi ostaa sillä 32 eurolla vaikka litra lamppista ja litra asetonia ni jää rahaa vielä koppaan kaljaa tai muuhun. Ja saa 4x määrän.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Forte
Periaatteessa kyllä, MUTTA, Forte täyttää autonvalmistajien öljyjen laatuluokitukset, löytyy seasta ehkäpä salaisia ainesosia, jotka tekevät aineista turvallisen ! Lähtisitkö itse laittamaan autosi moottoriin ITSE sekoittamaasi, Lamppuöljyn, Asetonin sekä Starttipilotin seosta ? 

Näistä muista tököteistä en tiedä, mutta Forten automaattilaatikkoaine elvytti letukan vaihdelaatikon ihan käyttökuntoon. Pidin sitä melko halpana vaihteistoremonttina, kun ammattimiehet lupasi viisi vuotta kolmen tonnin remontilla.
Jos ne muut tökötit toimii yhtä hyvin, minusta on ihan hyvä kauppa maksaa se pari kymppiä.
Jos ne muut tökötit toimii yhtä hyvin, minusta on ihan hyvä kauppa maksaa se pari kymppiä.
Meillä ei ole noita Forten tuotteita myynnistouhottaja kirjoitti:juu, määkin ostin kerran paikalliselta neste asemalta yhen törpön ja se tais maksaa muistaakseni 32€paljonkos se maksaa Pegan työmaalla
onhan se törppö etelleen käyttämättä kun en ole hennonnu laittaa sitä


Kun imusarja näyttää tuommoiselta niin ei sitä millään litkulla enää putsata joka kierrättää kaiken tuon paskan moottorin läpi. Vai onko tämä jotain daavitti kopperfieltti tättää joka taikoo tuon karstan pois ilman että kokkareet jää kiinni venttiilien väliin tai rikkoo turbon siipiä jos ne ehjänä läpi menee.
Ja kyllä tuota lamppuööliä on ennen öljynvaihtoa käytetty jo monta kertaa ja ihan toimivaa lientä se on eikä maksa kuin sen 7 egeä litra

AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Forte
Itse en tiedä miltä oma imusarjani näyttää, enkä meinaa avata. Heti kun litkut löytyy, menevät koneeseen. Netistä asiaa tutkin, forte liuottaa karstat ja tekee niistä hienojakoista "noki limaa", joka tuskin vahingoittaa moottoria, eli karstat eivät lähde "paloina" ! Jos pikkuhiljaa liukenevat, tuskin löytyy hienojakoisempaa tavaraa, mitä noki on.Runtula kirjoitti:
Kun imusarja näyttää tuommoiselta niin ei sitä millään litkulla enää putsata joka kierrättää kaiken tuon paskan moottorin läpi. Vai onko tämä jotain daavitti kopperfieltti tättää joka taikoo tuon karstan pois ilman että kokkareet jää kiinni venttiilien väliin tai rikkoo turbon siipiä jos ne ehjänä läpi menee.
Ja kyllä tuota lamppuööliä on ennen öljynvaihtoa käytetty jo monta kertaa ja ihan toimivaa lientä se on eikä maksa kuin sen 7 egeä litra
Re: Forte
Ja jos on tiedossa että moottori on tuon näköinen, ja asia/puhdistus itseä kovasti jännittää, kannattaa kulkuneuvo viedä valtuutettuun Forte korjaamoon, heillä on ainakin vastuuvakuutus, jos kone sanoo että "moks" !makis kirjoitti:Itse en tiedä miltä oma imusarjani näyttää, enkä meinaa avata. Heti kun litkut löytyy, menevät koneeseen. Netistä asiaa tutkin, forte liuottaa karstat ja tekee niistä hienojakoista "noki limaa", joka tuskin vahingoittaa moottoria, eli karstat eivät lähde "paloina" ! Jos pikkuhiljaa liukenevat, tuskin löytyy hienojakoisempaa tavaraa, mitä noki on.Runtula kirjoitti:
Kun imusarja näyttää tuommoiselta niin ei sitä millään litkulla enää putsata joka kierrättää kaiken tuon paskan moottorin läpi. Vai onko tämä jotain daavitti kopperfieltti tättää joka taikoo tuon karstan pois ilman että kokkareet jää kiinni venttiilien väliin tai rikkoo turbon siipiä jos ne ehjänä läpi menee.
Ja kyllä tuota lamppuööliä on ennen öljynvaihtoa käytetty jo monta kertaa ja ihan toimivaa lientä se on eikä maksa kuin sen 7 egeä litra
Re: Forte
Kyllä, olen tehnyt niin jo kohta 25 vuotta. Tuolta tuoteselosteesta näkee tasantarkkaan mitä se sisältää. ja se ei sisällä mitään "aineita" muutaku normaaleja teollisuusliuottimia.makis kirjoitti:Periaatteessa kyllä, MUTTA, Forte täyttää autonvalmistajien öljyjen laatuluokitukset, löytyy seasta ehkäpä salaisia ainesosia, jotka tekevät aineista turvallisen ! Lähtisitkö itse laittamaan autosi moottoriin ITSE sekoittamaasi, Lamppuöljyn, Asetonin sekä Starttipilotin seosta ?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Forte
KYLLÄ, mutta kysymys kuuluikin, että laittaisitko omaan moottoriisi noista aineista ITSE sekoittamasi seoksen ? Tuossa tuoteselosteessa mainitut seosmäärät ovat aika laajat. Eli laittaisitko omaan autoosi imupuolelle ITSE sekoittamasi lamppuöljyn, tinnerin ja eetterin seoksen ??? 

Re: Forte
No itse en lähe kokeileen kemistin taitojani mutta tiedän monia jotka tekevät juurikin noin ja yleesä onnistuvat hyvinmakis kirjoitti:KYLLÄ, mutta kysymys kuuluikin, että laittaisitko omaan moottoriisi noista aineista ITSE sekoittamasi seoksen ? Tuossa tuoteselosteessa mainitut seosmäärät ovat aika laajat. Eli laittaisitko omaan autoosi imupuolelle ITSE sekoittamasi lamppuöljyn, tinnerin ja eetterin seoksen ???
Re: Forte
no niin, miksi se o nii vaikea uskoa?makis kirjoitti:KYLLÄ, mutta kysymys kuuluikin, että laittaisitko omaan moottoriisi noista aineista ITSE sekoittamasi seoksen ? Tuossa tuoteselosteessa mainitut seosmäärät ovat aika laajat. Eli laittaisitko omaan autoosi imupuolelle ITSE sekoittamasi lamppuöljyn, tinnerin ja eetterin seoksen ???

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Re: Forte
Sama juttu. Yleensäkään käyvän tiäselin henkitorveen on parempi olla ruiskauttelematta mitään hiilivetyliuottimia, syttyy millon sattuu ja kone kiroilee. Muutonkaan sielä ei ole ylimäärin sitä tilaa johon p*ska mahtus olemaan kun se imusarjasta sinne pyttyyn menee sattumanvarasina annoksina. Saattaa olla kanget ja laakerit harmissaan kun männän ja kannen väliin jotain ylimäärästä kiilataan.Sergey kirjoitti:no niin, miksi se o nii vaikea uskoa?makis kirjoitti:KYLLÄ, mutta kysymys kuuluikin, että laittaisitko omaan moottoriisi noista aineista ITSE sekoittamasi seoksen ? Tuossa tuoteselosteessa mainitut seosmäärät ovat aika laajat. Eli laittaisitko omaan autoosi imupuolelle ITSE sekoittamasi lamppuöljyn, tinnerin ja eetterin seoksen ???oon minä laittanu starttikaasua esikammiodieselkoneeseenkin... ylipäätään tuollaista karstaa en kyllä lähtis huuhtelemaan moottorin läpi.
Imusarja irti, pulloharjaa liukkaria ja painepesuria jne. Kannesta voi jollain lusikalla kaapia ulospäin sitä sontaa. Forten imusarjanpuhistusaine toimii tuossa myös, mutta en laittas tosiaan käydessä, jos muutenkaan kun halvempia toimivia aineitakin on. Sitäpaitsi nuiden aineiden ruiskiminen käydessä on tehokkuudessaan todennäköisesti +-0, verrattuna mekaaniseen puhdistukseen. Olen tuolla aineella irtoimusarjaakin liotellut, eikä se nyt ihmeitä tee. Ainakin ainetta saa hölövätä litratolokulla jotta sais jäläkee.
Vie auto/imusarja johonkin korjaamoon jossa osienpesukone. Tunnin kylpy tekee gutaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.