siellähän on ajoitukselle merkit nuissa hammaspyörissä mitkä pitää olla kohdallaan ja sitten olikohan toisen vai kolmannen nokka-akselipukin takana on merkit nokka-akselin asennolle
Ok, nokka-akseleiden hammaspyörät on oikeassa asennossa toisiinsa nähden (toivottavasti) mutta pelkään että imunokan hammaspyörä on pyörähtänyt nokka-akselin pään ympärillä. Eli vaikka jakopää on kasattu kaikkien merkkien mukaan oikein niin silti venttiilin eivät aukea oikeaan aikaan..
Nopeasti mittasin venttiilien avautuman äsken. Ihmetyttää että pakonokka aukeaa ennen kuin 1 sylinteri on työtahdin lopussa (noin 320 astetta kampikulmaa). Overlappia tuolla näyttäisi vähän olevan. Onkohan se OK?
Täytyy huomenna katella lisää, yritän löytää vastaavia kuvia jostain. Itse en oikein osaa sanoa onko tuo hyvä vai ihan hanurista..
Täytyy vielä kattoa noi hammaspyörän merkit ettei vaan olisi käyny vanhanaikaiset..