Eldoradoon lisää tehoa, vai onko sitä jo tarpeeksi?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Eldoradoon lisää tehoa, vai onko sitä jo tarpeeksi?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Olen tässä tekemässä (taas kerran) jotain äkkipäätään ajatellen täysin järjetöntä hanketta. Katseltiin eukon kanssa yhtä Turhapuro-leffaa, olisiko ollut Tupla-Uuno, jossa Uunolla oli erittäin sivistynyt kaksoisolento.

Yhdessä käänteessä sivurooliin tuli punainen Caddyn Eldorado Convertible, jossa kohden rouva totesi: tuollainen on saatava!
No näitähän ei vaivoiksi asti ole hyväkuntosina tyrkyllä, mutta joitain sentään.
Vaan nyt askarruttaa tämä kulkupuoli, vaikka nämä eivät mitään sorateiden ohjuksia olekaan.
Sikamaisen suuri kone eli 500 cid / 8.2 l lienee kookkain henkilöauton V8, mitä on valmistettu. Samalla se on yksi tehottomimpia - tai en tiedä. Vuosimalleille 72-76 eri lähteet antavat teholuvuiksi 235 - 385 hv netto, jossain mainitaan 4 sataakin kaakkia.
Vääntölukuja löytyy välille 490 - 635 Nm. Erot ovat erittäin suuria verraten siihen, että mylly on kaikissa em. vuosimalleissa sama ja myös ainoa konevaihtoehto.
Saako näiden ns. saastekoneiden kuristuksia poistettua niillä konstein, että leimakin vielä irtoaa.

2,3-tonnisen avokkaan suorituskykyä pidetään varsin nuhaisena, eikä vanhan 200Deen kulkuhalut kiinnosta noissa kuorissa, jos kohta ei kumin vingutukseenkaan ole mitään pakkoa. Vai onko käytännön suorituskyky kuitenkin siedettävä mojovan väännön ansiosta? Nimittäin ehdolla oleva pirssi on vielä koeajamatta.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

mulla oli vahä aikaa tollainen cadillac eldorado -72 ja teho oli minusta riitävä. ei siinä mikkää normi autot pysy rinnalla ku polkasee :D :D :D
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

janne.h kirjoitti:mulla oli vahä aikaa tollainen cadillac eldorado -72 ja teho oli minusta riitävä. ei siinä mikkää normi autot pysy rinnalla ku polkasee :D :D :D
Pääsikö missään olosuhteissa alla 20 litran.... Muistan nähneeni jossain taulukossa moisen koneen kulutuslukuja ja kunnolla kaupungissa polkemalla saisi sataselle palamaan yli 40 litraa, siis kuorma-auton lukemia :lol: :twisted:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

jaa-a eipä sitä tullu mittailtua niin kauheesti kulutusta... mut jotenki tuntuu et ei se matkaajossa vieny paljon.. alle 15 mut kyl sillä varmaan kylä pyörityksessä meni se 20-40
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Mä jo luulin että on kyse meirän foorumin eldoradosta :lol:

om606 pellin alle niin jo alkaa tapahtua :lol: no jos tosissaan pitää pensakonees pysyä niin kuvittelisin että sinne saa lisäheppoja ja kulutuksia jopa pienennettyä alkuperäsestä ihan vain röyrimällä paikkoja tai nykyaikastamalla kaasareita tai jopa ruiskutouhut asentamalla :roll: emminä näistä mitään tiedä mut näin mä kuvittelisin :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tuplaturbo kitti.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tekniikanvaihto esim OM606+722.3xx komboon on haasteellinen kun auto on etuvetoinen, eli etuperä ja laatikko lienee samassa rasiassa. Pitäs laittaa Maticin öljypohja ja kovaks kolvattu jakari lootan perään. :lol: Cadillac CDV olis hieman köykeempi ja takaveto, saako sitte avokkaita en tiedä. 472cid konetta nuissa, eli 7.8 litrasta. Kaveri sai 8 litraseks porauksella, muutetulla vippasuhteella ja ruiskulla (Holley?) aika mukavasti menevän laitteen, kulutuskin malttiajossa putosi useita litroja/100km. Kai se yli 15l silti aina vei.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

Easy Rider kirjoitti: auto on etuvetoinen, eli etuperä ja laatikko lienee samassa rasiassa. Pitäs laittaa Maticin öljypohja ja kovaks kolvattu jakari lootan perään.
jos en väärin muista niin tuossa on laatikko iha samallailla ku muissaki taka vetoisissa ja siitä kettinki veto kardaanille mikä menee eteen ja siellä erilleinen perä ... en mee vannomaan
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

janne.h kirjoitti:en mee vannomaan
Elä meekkään, näyttäs kettinki olevan turbiinin ja lootan välissä. :D

Kuva
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Samaa sukua tuo Toronaattori:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MztfM64MoW8[/youtube]
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

Easy Rider kirjoitti:
janne.h kirjoitti:en mee vannomaan
Elä meekkään, näyttäs kettinki olevan turbiinin ja lootan välissä. :D

Kuva
no perskuta rallaa niinhä tuo oliki ,,,, :idiot:
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: Eldoradoon lisää tehoa, vai onko sitä jo tarpeeksi?

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kaapo kirjoitti:Saako näiden ns. saastekoneiden kuristuksia poistettua niillä konstein, että leimakin vielä irtoaa.
Katsastuksen puolesta ei ole estettä tuon ikäisen auton moottorin hengityksen parantamiselle. Nuo ensimmäisen polven "saasteenestolaitteet" on yksinkertaisesti semmoisia että moottorin hengitystä ja polttoaineen saantia on keinotekekoisesti rajoitettu niin että kone ei käytännössä ota yli 4000 kierrosta. Kun ajetaan pienillä kierroksilla vääntöä hyödyntäen, jäävät myös päästöt pienemmiksi.

Nuo moottorin kiertämistä rajoittavat ominaisuudet eivät kuitenkään ole mitään mopoista tuttuja kuristimia kuten rikka pakoputkessa vaan moottorin tehojen palautuksessa joudutaan vaihtamaan tyypillisesti kannet, imusarjat, pakosarjat ja kaasutin/kaasuttimet. Tehonpalautukseen on saatavilla tehdasvalmisteisa kittejä. Tuolla ainakin on jotakin juttua --> http://www.crankshaftcoalition.com/wiki ... _knowledge
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”