124 200d tiputtaa naftaa ?????
124 200d tiputtaa naftaa ?????
Mikäs vekotin on tuloletkun pikku suodattimen jölkeen, siinä jotenkin koneen kyljessä, vm 86 on kyseessä ja siinä on sellainen pienen pumpun tapainen möykky ja se vuotaa päädystä, kun päädyssä on sellainen kulmakappale johon letku tulee kiinni , pääty/ kulmakappale pääsee pyörimään, aika piilossa on tämäjuttu, mutta mitenkäs sen saa korjailtua ja mikä osan nimi
Mullaki vuosi samasta kohtaa, loppu vuodot ku uusin sen letkun tumpin ja kiristelin kunnolla..ja ei en tiiä mikä sen osan nimi on tai miks se on siellä
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Minulla vuotaa siitä reunoilta, kun se pyöreä pääty, mistä keskeltä se kulmaputki lähtee, kait vaan joku tiiviste noin 30v kypsynyt, ai lämmitin, mitenkäs se sen lämmön saa, ei oikein silleen pääse näkemään kun on kivasti siellä kolossa.pupetti kirjoitti:Mullaki vuosi samasta kohtaa, loppu vuodot ku uusin sen letkun tumpin ja kiristelin kunnolla..ja ei en tiiä mikä sen osan nimi on tai miks se on siellä
No nythän tämä on alkanut tiputtaa naftaa tuolta jostain takapäästä. Mikäs se putken ulkopaksuus mahtaa olla , jos varautuisi letkulla ja kiristimillä korjaamaan. Toki se on nyt tietty kuran peitossa mutta noin puhtaana, että saisi sopivan letkun siihen tai vaikka koko uuden putken . Mitkä mahtaa olla uuden putken fyysisit ulkomitat, jos jostain jarruputkesta tekisi, vai. Entä ne pääty "mutterit".
Samaten alkoi muutama vuosi sitten kyseinen lämmittimen termostaatti vuotamaan. Yritin korjata päädyssä olevan O-renkaan yleismallisella muttei onnistunut ( ei ollut kai ihan sopiva). Hain Kl:stä kyseisen nollarenkaan niin alkoi pitämään. Pääty on lukkorenkaalla kiinni joten aika helppo vaihtaa. Muuten termostaatin purettuani totesin sen olevan aika yksinkertainen. Termostaatti säätää lämmittimeen menevän löpön määrää. Oli itsellänikin ohitettuna sen aikaa kunnes sain oikeankokoisen O-renkaan.
Kuukausi sitten petti polttoaineputki ( paluu ) 88 vuosimallisesta vuotamaan. Letkupaikka siksiaikaa kunnes sain asentajalle jolloin uusittiin polttoaineletkut ja jarruputket ja -letkut taakse. Avustin asentajaa sillä yksin olisi kädet loppuneet kesken. Kannattaa tehdä kaikki kerralla niin on sitten kunnossa kaikki. On senverran aikaavievä homma.
Polttoaineputkeksi hain Biltemasta 8 mm:n kupariputkea joka oli myös alkuperäisen ulkomitta. Samaten otin Biltemasta kuparinikkeliputkea jarruputkeksi. Takahaaroituksesta jarruletkuihin tuli asentajalla ollutta jarruputkeksi sopivaa (jarruputken paksuista) kupariputkea joka oli helpompi taivutella akseliston syövereihin.
Kannattaa sitten hankkia uudet putkenkiinnikemuovit (reiälliset pulttiin kiinnitettävät muovihärpäkkeet, sijaitsevat pojan alla ) Vanhat eivät enää ottaneet kierteille ja kiristäneet. Kl:stä löytyi. Samaten kannattaa ottaa myös uudet putkenliittimet ja jarruputket vaatii myös kaksoiskartiotyökalun.
Kuukausi sitten petti polttoaineputki ( paluu ) 88 vuosimallisesta vuotamaan. Letkupaikka siksiaikaa kunnes sain asentajalle jolloin uusittiin polttoaineletkut ja jarruputket ja -letkut taakse. Avustin asentajaa sillä yksin olisi kädet loppuneet kesken. Kannattaa tehdä kaikki kerralla niin on sitten kunnossa kaikki. On senverran aikaavievä homma.
Polttoaineputkeksi hain Biltemasta 8 mm:n kupariputkea joka oli myös alkuperäisen ulkomitta. Samaten otin Biltemasta kuparinikkeliputkea jarruputkeksi. Takahaaroituksesta jarruletkuihin tuli asentajalla ollutta jarruputkeksi sopivaa (jarruputken paksuista) kupariputkea joka oli helpompi taivutella akseliston syövereihin.
Kannattaa sitten hankkia uudet putkenkiinnikemuovit (reiälliset pulttiin kiinnitettävät muovihärpäkkeet, sijaitsevat pojan alla ) Vanhat eivät enää ottaneet kierteille ja kiristäneet. Kl:stä löytyi. Samaten kannattaa ottaa myös uudet putkenliittimet ja jarruputket vaatii myös kaksoiskartiotyökalun.
Ok eli 8mm on tuo polttoaineputki. Onko ne päädyissä sitten kumiletkun sisään , ainakin siltä konehuoneen päässä näytti. Jos noin niin näihin ei tulisi mitään vastaavia liitoksia kuin jarruihin, vai.RSU kirjoitti:Samaten alkoi muutama vuosi sitten kyseinen lämmittimen termostaatti vuotamaan. Yritin korjata päädyssä olevan O-renkaan yleismallisella muttei onnistunut ( ei ollut kai ihan sopiva). Hain Kl:stä kyseisen nollarenkaan niin alkoi pitämään. Pääty on lukkorenkaalla kiinni joten aika helppo vaihtaa. Muuten termostaatin purettuani totesin sen olevan aika yksinkertainen. Termostaatti säätää lämmittimeen menevän löpön määrää. Oli itsellänikin ohitettuna sen aikaa kunnes sain oikeankokoisen O-renkaan.
Kuukausi sitten petti polttoaineputki ( paluu ) 88 vuosimallisesta vuotamaan. Letkupaikka siksiaikaa kunnes sain asentajalle jolloin uusittiin polttoaineletkut ja jarruputket ja -letkut taakse. Avustin asentajaa sillä yksin olisi kädet loppuneet kesken. Kannattaa tehdä kaikki kerralla niin on sitten kunnossa kaikki. On senverran aikaavievä homma.
Polttoaineputkeksi hain Biltemasta 8 mm:n kupariputkea joka oli myös alkuperäisen ulkomitta. Samaten otin Biltemasta kuparinikkeliputkea jarruputkeksi. Takahaaroituksesta jarruletkuihin tuli asentajalla ollutta jarruputkeksi sopivaa (jarruputken paksuista) kupariputkea joka oli helpompi taivutella akseliston syövereihin.
Kannattaa sitten hankkia uudet putkenkiinnikemuovit (reiälliset pulttiin kiinnitettävät muovihärpäkkeet, sijaitsevat pojan alla ) Vanhat eivät enää ottaneet kierteille ja kiristäneet. Kl:stä löytyi. Samaten kannattaa ottaa myös uudet putkenliittimet ja jarruputket vaatii myös kaksoiskartiotyökalun.
Polttoeineputket liitetään kumiletkuilla (polttoaineen kestävillä) tankkiin. Omassa katkaistiin vanhat polttoaineputket kuljettajan jalkatilan alta pohjan alasuojan alta ja liitettiin uusiin putkiin letkulla (vanhat suojassa olleet putket olivat kuin uudet joten helpotimme työtä. Putkien päät mahdollisimman lähelle vanhoja niin letkuliitoksesta tulee jämäkämpi). Uusien putkien pujotus olisi ollut aika hankala kapeasta välistä vanhojen kiinnikkeiden läpi konehuoneen puolelle. Pohjasuojan alta löytynee myös jarruputken liitos josta putki jatkunee yhtenäisesti taka-akselin luona olevalle T-haaralle. Homma ei ole vaikea mutta aikaa vievä. Asentajan kanssa meni 6 tuntia hommiin rauhallisesti tehden. Vaihdettiin samalla vuotava pakoputken etuosa ja tasauspyörästön öljyt. Polttoainetankki kannattaa tyhjentää imupuolen letkusta tankin päästä puhtaaseen astiaan niin ei valu lattialle niin paljon löpöä. Varauduin jo remonttiin niin ettei tankissa ollut paljon polttoainetta. Homma vaatii mielellään nostopaikan sillä alla maaten menee vielä hankalammaksi. Polttoaineputkea kannattaa varata 10 metrin kieppi. Sitä jää hieman yli (n. 2 metriä) tällä asennustavalla mutta jos vie konehuoneeseen saakka niin eipä ole paljon hukkapalaa. Jarruputkea oli 5 metrin kieppi ja jäi hieman yli kun t-haarasta laitettiin kupariputket letkuille. Kyllä se jarruputkikin taipuu sinne akseliston syövereihin muttei niin helposti kuin samanvahvuinen kupariputki.
Kiitos, tämä oli hyvä vinkki , jolla lähdetään liikkeelle. Onko siellä kuskin jalkatilan alla joku lisäsuoja, jonka irroitit.RSU kirjoitti:Polttoeineputket liitetään kumiletkuilla (polttoaineen kestävillä) tankkiin. Omassa katkaistiin vanhat polttoaineputket kuljettajan jalkatilan alta pohjan alasuojan alta ja liitettiin uusiin putkiin letkulla (vanhat suojassa olleet putket olivat kuin uudet joten helpotimme työtä. Putkien päät mahdollisimman lähelle vanhoja niin letkuliitoksesta tulee jämäkämpi). Uusien putkien pujotus olisi ollut aika hankala kapeasta välistä vanhojen kiinnikkeiden läpi konehuoneen puolelle. Pohjasuojan alta löytynee myös jarruputken liitos josta putki jatkunee yhtenäisesti taka-akselin luona olevalle T-haaralle. Homma ei ole vaikea mutta aikaa vievä. Asentajan kanssa meni 6 tuntia hommiin rauhallisesti tehden. Vaihdettiin samalla vuotava pakoputken etuosa ja tasauspyörästön öljyt. Polttoainetankki kannattaa tyhjentää imupuolen letkusta tankin päästä puhtaaseen astiaan niin ei valu lattialle niin paljon löpöä. Varauduin jo remonttiin niin ettei tankissa ollut paljon polttoainetta. Homma vaatii mielellään nostopaikan sillä alla maaten menee vielä hankalammaksi. Polttoaineputkea kannattaa varata 10 metrin kieppi. Sitä jää hieman yli (n. 2 metriä) tällä asennustavalla mutta jos vie konehuoneeseen saakka niin eipä ole paljon hukkapalaa. Jarruputkea oli 5 metrin kieppi ja jäi hieman yli kun t-haarasta laitettiin kupariputket letkuille. Kyllä se jarruputkikin taipuu sinne akseliston syövereihin muttei niin helposti kuin samanvahvuinen kupariputki.
Jep ja tänään putkea ostamaan BiltemastaRSU kirjoitti:ON moottoritilan alasuojus, peittää itsellä myös automaattilaatikon. Suoja on kaksiosainen. Etuosa on pienempi ja riittää kun irrottaa takaosan (isompi). Jutkut ovat poistaneet kyseisen suojan joten en tiedä miten sinulla mutta selvinnee kun vilkaisee alle tai konehuoneeseen näkyykö maa.