S600 M120 Koneremppa. Uus omistaja...
Eipä tullu laitettua möhköä seisontaan. Kovasti on ajeltu...
Viime vloppunakin tuli 500km.
Hyvin toimiipi.
Uuen karhiat nastat vois ruuvata alta pois kun alkaa olla kaikki tiet sulat.
Muutama tulpanhattu pitäs hommata niin sais konehuoneeseen viimiset suojamuovit paikalleen.
Taakse yks tukivarsi vaihtaa kun näytti olevan kumipusla aika valmis sisäpäästä.
Ilmastoinnin vois myös ens kesäksi täyttää kun tuli tuo lauhdutinkennokin keulalle uusittua.
Viime vloppunakin tuli 500km.
Hyvin toimiipi.
Uuen karhiat nastat vois ruuvata alta pois kun alkaa olla kaikki tiet sulat.
Muutama tulpanhattu pitäs hommata niin sais konehuoneeseen viimiset suojamuovit paikalleen.
Taakse yks tukivarsi vaihtaa kun näytti olevan kumipusla aika valmis sisäpäästä.
Ilmastoinnin vois myös ens kesäksi täyttää kun tuli tuo lauhdutinkennokin keulalle uusittua.
Jahas.
Se meni 2kuukautta suunnitellessa katsastamista.
Ne takatukivarretkin on vaihdettu jo varmaan kuukausi sitten.
No tänään innostuin ajelemaan vapaapäivänä ajankuluksi kontuurisedän tykönä.
No leimahan se heltisi mutta toinen lambda-antero piti vaihtaa jotta meni savut alle rajojen.
No mykkähän se olikin. Staarikin näytti jo talvella toisen lambdan sekoilevan.
Ois vaan pitäny vaihtaa jo sillon se.
No ompahan laitettu.
Ilmastointikin laitettiin iskuun ja johan puskee kylmää komentosillalle.
Konerempasta vuosi ja 2viikkoa +12000km
Se meni 2kuukautta suunnitellessa katsastamista.
Ne takatukivarretkin on vaihdettu jo varmaan kuukausi sitten.
No tänään innostuin ajelemaan vapaapäivänä ajankuluksi kontuurisedän tykönä.
No leimahan se heltisi mutta toinen lambda-antero piti vaihtaa jotta meni savut alle rajojen.
No mykkähän se olikin. Staarikin näytti jo talvella toisen lambdan sekoilevan.
Ois vaan pitäny vaihtaa jo sillon se.
No ompahan laitettu.
Ilmastointikin laitettiin iskuun ja johan puskee kylmää komentosillalle.
Konerempasta vuosi ja 2viikkoa +12000km
Tuulettimen viskokytkimen käytin pois ja rassasin sitä messinki tappia joka siitä viskosta pilkistää ulos.
Jossain näin aikoja sitten linkin jossa tuollaista elvytettiin ottamalla tuo tappi irti ja painamalla viskon sisään jotain silikoniöljyä tms.
Vähän eestaas liikuttelua vasaralla ja pihdeillä... voitelumölököttiä ja ohops. Tappi irtosi kokonaan.
No takasin paikalleen ja näessie. Sehän liikkuu eikä jumi pohjaan.
Nooo... visko takasin paikalleen ja kappas. Ei pompi lämmöt kyläkruisailussa.
EDIT:
No löyty se linkkikin missä tuota viskoa oli viritelty.
http://www.k6jrf.com/MB_vfc.html
Jossain näin aikoja sitten linkin jossa tuollaista elvytettiin ottamalla tuo tappi irti ja painamalla viskon sisään jotain silikoniöljyä tms.
Vähän eestaas liikuttelua vasaralla ja pihdeillä... voitelumölököttiä ja ohops. Tappi irtosi kokonaan.
No takasin paikalleen ja näessie. Sehän liikkuu eikä jumi pohjaan.
Nooo... visko takasin paikalleen ja kappas. Ei pompi lämmöt kyläkruisailussa.
EDIT:
No löyty se linkkikin missä tuota viskoa oli viritelty.
http://www.k6jrf.com/MB_vfc.html
Viskokytkimen viritys tuntuu onnistuneen.
Hyvin humisee parkissa ja ajossakin.
Vielä nousee koneen lämmöt saturaisen pintaan kun jättää pitemmäksi aikaa parkkiin käymään, mutta ajossa pysyy hyvin kartalla.
Pitääpi vielä hieroa noiden sähkötuulettimien ohjausta että lähtevät puhaltamaan aikasemmin. Nyt ei uskalla päästää lämpöjä niin korkealle että lähtisivät puhaltamaan.
Taino en ole juuri yli 100asteen päästäny lämpenemäänkään.
Hyvin humisee parkissa ja ajossakin.
Vielä nousee koneen lämmöt saturaisen pintaan kun jättää pitemmäksi aikaa parkkiin käymään, mutta ajossa pysyy hyvin kartalla.
Pitääpi vielä hieroa noiden sähkötuulettimien ohjausta että lähtevät puhaltamaan aikasemmin. Nyt ei uskalla päästää lämpöjä niin korkealle että lähtisivät puhaltamaan.
Taino en ole juuri yli 100asteen päästäny lämpenemäänkään.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Möhköllä taas ajeltu muutama sata kilometriä.
Tänään kikkailin staarilla möhkön kanssa.
ei ollu tullut mitään vikakoodeja esille.
Löysin ruiskusta jonkun itseoppivuus systeemin.
Nollasin pois ja kävin ajelemassa sellasen reilu 50km opettaen uusia arvoja ruiskuille.
Koneen käytös muuttui ehkä aavistuksen jouhevammaksi.
Tai ainakin tuntuu siltä. tiiä häntä.
Noita sähköflektejä en ole rakennellut puhaltamaan alemmilla koneen lämmöillä. Toistaiseksi on pärjätty viskokytkimen varassa oikein hyvin.
Lämmöt nousee parkissa/ kylä kruisailussa 90 pintaan joten ei aiheuta toimenpiteitä.
Kovemmassa vauhdissa 85c
Tänään kikkailin staarilla möhkön kanssa.
ei ollu tullut mitään vikakoodeja esille.
Löysin ruiskusta jonkun itseoppivuus systeemin.
Nollasin pois ja kävin ajelemassa sellasen reilu 50km opettaen uusia arvoja ruiskuille.
Koneen käytös muuttui ehkä aavistuksen jouhevammaksi.
Tai ainakin tuntuu siltä. tiiä häntä.
Noita sähköflektejä en ole rakennellut puhaltamaan alemmilla koneen lämmöillä. Toistaiseksi on pärjätty viskokytkimen varassa oikein hyvin.
Lämmöt nousee parkissa/ kylä kruisailussa 90 pintaan joten ei aiheuta toimenpiteitä.
Kovemmassa vauhdissa 85c
Eilen vaihtelin takaiskarit.
Kumma kun kolahteli kun toisessa iskarissa oli 5mm välys siinä yläpään kumissa "äänenvaimentimessa"
Samoin toinen takertelee jotenkin kummasti autossa painon alla piti mahdotonta narinaa.
Nyt on kuin eri auto kun epämääräset narinat ja kolahtelut katos.
Kumma kun kolahteli kun toisessa iskarissa oli 5mm välys siinä yläpään kumissa "äänenvaimentimessa"
Samoin toinen takertelee jotenkin kummasti autossa painon alla piti mahdotonta narinaa.
Nyt on kuin eri auto kun epämääräset narinat ja kolahtelut katos.
Viimeksi muokannut Mika.T, 06.9.2012 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.