Bensiini automaatin huudatus
Bensiini automaatin huudatus
Sellasta mietiskelin, kun katsastuksessa päästöjä tarkastellessa huudattivat autoa paikallaan rapian puoli minuuttia, yli 4000 kierrosta taulussa, niin mikähän tässä on ideana? Ei minulla nouse kierrokset kuin kolmeen tuhanteen, joka tapahtuu liikkelle lähdettäessä normaali ajossa. Tarkoitus paalinko tuota on yrittää uusien tieltä pois vai?
Vähäpätöiset katalysaattorilla varustetut mitataan myös yli 2000 kierroksilla.pp d kirjoitti:Pitkä aika ko viimeksi bensakampetta käyttäny, mutta eikös niistä savuarvot mitata joutokäynnilä
Vai muistanko taas väärin
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Toisessa katsastusasemassa eivät hudattaneet konetta ollenkaan, siellä ukko kaasutti pari sekunttia alle 3000 kierroksen, ja se oli siinä. Tämä oli vuosia takaperin, eipä se moottorin käynti ole siitä päälisin päin muuttunut, uskoisi kuitenkin että testaustapa olisi paikasta riippumatta edelleenkin suunilleen sama, ja tarpeettomat paikallaan polkemiset, varsinkin noin kauaksi aikaa jätettäisiin väliin.
Oliskos ollut miellyttävämpää, jos katsuri olisi mitannut arvot kylmiltään ja toivottanut tervetulleeksi uusintakatsastukseen sitten kun arvot ovat kohdallaan
Tässä vaiheessa pertti perusautoilija uusii sytytyspuolelta kaikki hilppeet ja varuiksi katalysaattorin
Tässä vaiheessa pertti perusautoilija uusii sytytyspuolelta kaikki hilppeet ja varuiksi katalysaattorin
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Uusinta katsastukseen auto nytkin joutui ruosteesta, mutta ei se minua haitaa. Haluaisin vain vältää turhaa paikallaan huudatusta, koska tätä ei edellisellä katsastusasemalla ole tehty. On minullakin esimerkkinä työkaluja jota en lainasi pois koska toimivat vielä kun hellästi käyttää, en haluasi niitä uusia vain sen takia että Janne intona niitä huudattaa, kun vähemmälläkin olisi päässyt. En minä tuota autoa normikäytössä tuollai huudata kun se vähemmälläkin valoista lähte ripeään, niin mitä sitä muutkaan näin tekisi. Turha niitä 400 euron katteja on laitaa 400 euron autoon jos vähemmälläkin pääsee, voihan sitä tietenkin uusia kaikki kulutusosat tip top kuntoon, vaan ei se vanha kuossi siitä uudeksi muutu sittenkään. Minulle tämä auto on väline jolla täältä perähikiältä pääsee kauppaan, ja senhän se kiitettävästi edelleenkin tekee, ja supi jatkaa samaan malliin. Niin jos tuosta automaatti tai moottori leviää niin ei sitä kyllä korjata kannata, varaosautoksi ja toista samanlaista kehiin.
Niinpä juuri, tälläkertaa vähemmällä pääsi, kun lämmitti katalysaattorin ennen mittaustaLehti kirjoitti: Turha niitä 400 euron katteja on laitaa 400 euron autoon jos vähemmälläkin pääsee...
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Kait se noin voisi olla, että polttivat pois villakoirat, olivat sitten kyllä sitkeessä kun kesti noin. Sama vanha katalysaattori sielä mätäänee kuin viitisen vuotta sitten jolloin auton hankin, ja pakoputkihan siitä pamahti, melekee saman tien. Hitsari sano että ei tuohon katalysaattoriin enää mitään kiinitä, osta uus hintaan 499 ja risat, samoin taka, ja etupönttö kilkkeineen 550. Katoin sitte motonetistä pöntöt rööreineen 260 kympillä, ja vein toiselle joka liimas ne sinne, ja eipä vieläkään vuoda saati hajonnut ole. Pitäisi vissiin joka vuos testata toinen konttori, ja katsoa miten kukin asian tekee, hintakilpailua kun ei juuri ole.
eivät mulla ole huudattaneet 230E-mallia ollenkaan.. joutokäynti arvo ja sitten sievoisilla kierroksilla toiset arvot. Konttorille mennessä ku ajelee siten, ettei kakkosta isompaa laita ja perillä pakosarja napsaa ku mieletön, niin sillon on optimilämpötilat putkistossa
ja heittämällä läpi
ja heittämällä läpi
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Isäukon auto katsastetaan aina kans sillai ett joku meistä pojista käy antaan kunnolla happee autolle ennen leimaa muuten ei pienintäkään toivetta leimasta pääsyyn, muutenkin jatkuva hissuttelu huomattu pahaksi autolle kummasti vaan paikat tukkeentuu ja siitäkin tulee ylimäärästä kuormaa koneelle.
ja eiköhän tuo tommoset kestä kun 200cdi kin kestää savutuksissa huuvattaa 4000rpm vaikkei inssin mukaan pitäs ottaa tyhjiltään ku reilu 3000rpm
ja eiköhän tuo tommoset kestä kun 200cdi kin kestää savutuksissa huuvattaa 4000rpm vaikkei inssin mukaan pitäs ottaa tyhjiltään ku reilu 3000rpm
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
juu näin sen olen minäkin teheny, ensin parikytä kilsaa pikkuvaihteella ja kieppiä liki 4000 tonnia ja heti mittariin, päästöt on ku uuvessa konneessateppo21 kirjoitti:Niinpä juuri, tälläkertaa vähemmällä pääsi, kun lämmitti katalysaattorin ennen mittaustaLehti kirjoitti: Turha niitä 400 euron katteja on laitaa 400 euron autoon jos vähemmälläkin pääsee...
Mun ex. nelisatasta lankkua sai kyllä kans paikallaan huudattaa, eikä siihen mikään puoliminuuttia riittäny
Eikä sitä paikallaan huudattamista tarvi pelätä, eihän siinä ole rasitustakaan mitään silloin. Ja on sitäki varmaan joskus, tuohon ikään mennes jo, poljettu niin että kiertokanki näkyy pakoputkesta
Eikä sitä paikallaan huudattamista tarvi pelätä, eihän siinä ole rasitustakaan mitään silloin. Ja on sitäki varmaan joskus, tuohon ikään mennes jo, poljettu niin että kiertokanki näkyy pakoputkesta
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
Voihan sitä pyytää katsastusmieheltä ettei kierrätä yhtään enempää kuin hetken kokeilee yli 2000 kierroksella ja ellei mene sallittuihin arvoihin niin laittaa uusintanäytölle.
Joskus autojen moottorit vikaantuvat siitä ettei niitä edes aika ajoin kierrätetä ja kuormiteta kunnolla, puolen minuutin kierrättäminen 4000-5000 kierroksella = ei yhtään mitään.
Silloin kun itse otan pakokaasutestiä kierrätän konetta vain sen verran kuin on pakko hyväksytyn mittaustuloksen saamiseksi, enkä usko että kukaan muukaan huvikseen kierrättää.
Ottaa korviin ja tahtoo päästä väkisin pakokaasujakin hengitettäväksi, ei mukavaa
Joskus autojen moottorit vikaantuvat siitä ettei niitä edes aika ajoin kierrätetä ja kuormiteta kunnolla, puolen minuutin kierrättäminen 4000-5000 kierroksella = ei yhtään mitään.
Silloin kun itse otan pakokaasutestiä kierrätän konetta vain sen verran kuin on pakko hyväksytyn mittaustuloksen saamiseksi, enkä usko että kukaan muukaan huvikseen kierrättää.
Ottaa korviin ja tahtoo päästä väkisin pakokaasujakin hengitettäväksi, ei mukavaa
Multa kans ei meinannu saaha tuosta moniventtiili kolmisatkusta savuja ennen ku anto vähän enemmän kierroksia. Konttorin ukko väitti että ei voi olla tuosta autosta päästölappu ja halusi ite ottaa uusiksi. Ssanoin että senkus mutta mitään en rupea maksamaan. Ei sitte ottanu uusiksi päästöjä
Ja isäukko on hyvä aina kun hän käyttää omaa tai äitin autoa katastuksessa niin päästöjen oton ajaksi mennään ulos hermosavuille koska ei kestä kuunnella ku hiace tai japero riepua huuatetaan
Ja isäukko on hyvä aina kun hän käyttää omaa tai äitin autoa katastuksessa niin päästöjen oton ajaksi mennään ulos hermosavuille koska ei kestä kuunnella ku hiace tai japero riepua huuatetaan
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967