Jousen kumit!!!
Jousen kumit!!!
Elinkäs minu mersu on -98 classic farkku, keula on korkea kuin näsinneula (4 sormea menee väliin) ja perä päässä menee 2 sormea.
Tarkoitus olisi saada keula samalla tasolle perän kanssa!
Etupäässä jousen kumit on 5 nystyrällä. Kuinka paljon todellisuudessa putoaa jos vaihdan 1 kumit keulaan? Ero 1 ja 5 kumeilla on 16mm mutta putoaako todellisuudessa enemmän?
Ja entä mitä mieltä olette passaako esprit jouset classiciin? Esprit jouset on vähä lyhyempiä??
Kiitos ja anteeksi etukäteen!!
Tarkoitus olisi saada keula samalla tasolle perän kanssa!
Etupäässä jousen kumit on 5 nystyrällä. Kuinka paljon todellisuudessa putoaa jos vaihdan 1 kumit keulaan? Ero 1 ja 5 kumeilla on 16mm mutta putoaako todellisuudessa enemmän?
Ja entä mitä mieltä olette passaako esprit jouset classiciin? Esprit jouset on vähä lyhyempiä??
Kiitos ja anteeksi etukäteen!!
Näyttää olevan samaa 'ongelmaa' kaikilla :)
Mä oon omaa w202 '98 Esprit Farmaria viemässä Ruuskaselle takajousien vaihtoon (poikki) ja kyselen paremmin tietäviltä että jos haluisin tuota takapäätä vähän ylemmäksi samaan tasoon kuin etupää niin ostanko motonetistä samalla Takajousen säätökumi MB-C/E 17mm/4-nystyä ? Onko mitään tietoa montako nystyrää noissa on vakiona? Jos tuollaisen laittaa niin ei kai siitä mitään noppacorollaa voi tulla (pylly pystyssä) ?
Kyseessä siis käyttöauto eli eteen ei aleta vaihtamaan matalempia jos ei sinne muuta remppaa tule.

Mä oon omaa w202 '98 Esprit Farmaria viemässä Ruuskaselle takajousien vaihtoon (poikki) ja kyselen paremmin tietäviltä että jos haluisin tuota takapäätä vähän ylemmäksi samaan tasoon kuin etupää niin ostanko motonetistä samalla Takajousen säätökumi MB-C/E 17mm/4-nystyä ? Onko mitään tietoa montako nystyrää noissa on vakiona? Jos tuollaisen laittaa niin ei kai siitä mitään noppacorollaa voi tulla (pylly pystyssä) ?
Kyseessä siis käyttöauto eli eteen ei aleta vaihtamaan matalempia jos ei sinne muuta remppaa tule.

Tänään haettu mersuun uudet iskarit ja jouset, nyt vaan heräsi epäilys, tuliko vääränlaiset jousikumit ostettua..
Jouset mallia: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 24683/11/8
eli kumpikin pää on "rälläkällä katkotun mallisia"
jousikumit puolestaan tämän näköiset: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /5922/11/8
Onko mulla nyt just väärän malliset kumit odottamassa asennusta? Tuntuu ettei nuo oikein passais tuon jousen päähän!?

Jouset mallia: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 24683/11/8
eli kumpikin pää on "rälläkällä katkotun mallisia"
jousikumit puolestaan tämän näköiset: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... /5922/11/8
Onko mulla nyt just väärän malliset kumit odottamassa asennusta? Tuntuu ettei nuo oikein passais tuon jousen päähän!?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Kiitokset dealerille nopeasta vastauksesta!
Täytyy käydä vaihtamassa oikeanlaisiin kumeihin ennen alle laittoa.
Autoon tulee siis esprit jouset ja bilstein sprint iskarit, eteen 1 kumit ja taakse 2:set. Toivottavasti madaltuu riittävästi, nyt paikallaan classicin vakioalusta ja edessä 2 kumit, takana ykköset.
Mitta pyöränkaareen takana nyt n.36cm ja edessä 38cm. Täytyy laittaa kuvaa ennen ja jälkeen kun saa aikaiseksi vaihtaa nuo alle.

Täytyy käydä vaihtamassa oikeanlaisiin kumeihin ennen alle laittoa.
Autoon tulee siis esprit jouset ja bilstein sprint iskarit, eteen 1 kumit ja taakse 2:set. Toivottavasti madaltuu riittävästi, nyt paikallaan classicin vakioalusta ja edessä 2 kumit, takana ykköset.
Mitta pyöränkaareen takana nyt n.36cm ja edessä 38cm. Täytyy laittaa kuvaa ennen ja jälkeen kun saa aikaiseksi vaihtaa nuo alle.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Sain oikeanlaiset jousikumit hankitttua ja tänään oli sitten jousien ja iskarien vaihtopäivä.
Lähtötilanne oli siis tämä: vakio classic-alusta edessä 2:n ja takana 1:n nystyrän kumit:

Sitten alle esprit -jouset ja bilstein sprint iskarit, eteen ykköset ja taakse kolmosen kumit:

Lopputuloksena keula laskeutui n.35mm ja takapää n.20mm, nyt kelpaa ajella varmaan ainakin toiset kolme vuotta tuolla. Vielä se kaipaa ovien ja kuskin puolen takakaaren osalta käyntiä maalarilla ja avari-maskiahan se huutaa..
Lähtötilanne oli siis tämä: vakio classic-alusta edessä 2:n ja takana 1:n nystyrän kumit:

Sitten alle esprit -jouset ja bilstein sprint iskarit, eteen ykköset ja taakse kolmosen kumit:

Lopputuloksena keula laskeutui n.35mm ja takapää n.20mm, nyt kelpaa ajella varmaan ainakin toiset kolme vuotta tuolla. Vielä se kaipaa ovien ja kuskin puolen takakaaren osalta käyntiä maalarilla ja avari-maskiahan se huutaa..

W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95