Kokonaistaloudellisin W202:sen malli automaatilla???

Vastaa Viestiin
tubbe86
Viestit: 5
Liittynyt: 10.6.2011 22:55
Paikkakunta: Loviisa

Kokonaistaloudellisin W202:sen malli automaatilla???

Viesti Kirjoittaja tubbe86 »

Hei kaikille!

Ensimmäinen viestini hienolla foorumillanne! Olen vaihtamassa nykyistä Volvo S80 T6:sta hieman taloudellisempaan autoon noin 5000 euron hintaluokassa. Ilmastointi ja automaatti ovat tärkeät varusteet jotka pitää olla. Koneeksi olen katsellut lähinnä 180:sta koska oletan sen olevan fiksuin malli itselleni, mutta onko näin? Ajan noin 15tkm vuodessa ehkä jopa vähän vähemmän. Kokonaistaloudellisuus olisi tärkeää, joten siksi lähinnä tuota pikkukoneista olen ajatellut. Onko kone luja? Entä automaatti? Ruosteen kanssa täytyy käsittääkseni olla tarkkana, mutta onko muita heikkouksia? Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kato mieluummin 220 (tai facelift 230) bensa mallia, ku toi 180 on aika laiska ton T6:n jälkeen. 180 ei oo ku 122 hp kun taas 220 on 150 hp eikä niiden kulutuksessa juuri eroa ole. Mut tietenki noita 180 on melkeen joka nurkalla varsin edukkaastikkin myynnissä. :wink: Koneethan itessään lujia mekaaniselta puolen, mut niitä pieniä sähkövikojahan niissä saattaa olla. Ruostehan se noissa tahtoo tosiaan olla jopa ongelmakin, mut löytyy niitä vielä ruosteettomiakin, jos jaksaa ettiä... :roll: Automaatilla kulutus tietenki nousee pikkasen... Ite ottasin pikkubensakoneisen manuaalilla, mut ei automaagikaan olis pois suljettu... :roll: Sehän riippu täysin siitä yksilöstä mikä kohdalle sattuu, suosittelisin kuitenki koeajamaan molemmat, niin saat oman mielikuvan siitä kumpi on parempi... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
tubbe86
Viestit: 5
Liittynyt: 10.6.2011 22:55
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja tubbe86 »

Kiitos vastauksesta! Automaatti on tosiaan itselleni ehdoton varuste. Olen automaatilla ajanut jo niin kauan etten pärjää ilman :). Elikkäs tarkkana ruosteen kanssa, muutoin ei suurempia ongelmia ole? Mistäs sitä ruostetta pitäisi ettiä? Onko noissa alle 5000 euron malleissa yleensä pahasti rapeutta? Eli kannattaako niitä enää korjata/harsia kasaan?
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

202:ssa ei käsittääkseni pitäisi olla mitään "pommiruostepaikkoja" kuten joissain toisissa malleissa. Yleensä taitavat olla ihan näkyvissä paikoissa, kuten ovissa, pyöränkaarissa ja muutenkin lokareissa, takakontin luukun avausnappulan ympärillä jne.
S204, AZT250
tubbe86
Viestit: 5
Liittynyt: 10.6.2011 22:55
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja tubbe86 »

Tuohan kuulostaa hyvältä! Kyllähän noita kosmeettisia ruosteita korjailee, kunhan ei tarvitse pohjaa alkaa hitsailemaan. Ja siis 220:stä kannattaisi katsella. Kulutus ilmeisesti on kunnossa, mutta miten tuon isomman koneen osat ja vakuutukset? Onko isoa eroa? Ovatko molemmat koneet ketjulla?
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sama moottori se on kuin 180. vain paljon mukavempi. Minulla oli ennen C220 automaatti elegance ja se on ehdottomasti paras moottori tuohon korimalliin tuo 220. Appiukko ajellu nyt viimiset 4 vuotta mun exällä ja mittarissa nyt vajaa 250tkm eikä ole mitään vikaa ollut. Minulle auto tuli kun mittarissa oli 146tkm.

RUosteet on tosiaan näkyvissä ja listojen alla, ts helppo tarkistaa. ruoste on myös pahin ongelma. M111 moottori joka on siis sama tyyppi kaikissa neloskoneissa, myös kompressorissa, joten varaosilla ei ole "extra" hintaa.

Minä jos nyt valitsisin W202 ottaisin mahdollisimman uuden, vähäajetun 220 automaattilla, elegance tai muuten hyvin varusteltu + xenon valot. Tuo sinun budjetti pitäisi riittää kyllä erinomaiseen yksilön kaikilla mukavuuksilla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tubbe86
Viestit: 5
Liittynyt: 10.6.2011 22:55
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja tubbe86 »

Selevä elikkäs 220 mallia alan kattella. Täytyypä tutkia nettiautoa jos vaikka löytäisin jonkin kivan kärryn. Ja sedania etsin, farmarilla en tee mitään...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, sanotaan ny viel siitä kulutuksesta että se ei ole millään moottorilla mikään suuri säästöporsas vaan kulutus on taattua 90 lukulaista. Mutta 180 ja 220 välinen kulutusero on hyvin pieni, niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
tubbe86
Viestit: 5
Liittynyt: 10.6.2011 22:55
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja tubbe86 »

Paljonko käytännön kulutus sitten on? Onko ero esim 200 cdi:hin niin suuri, että sen valinta kannattaisi? Nykyinen volleni vie noin 11 litraa satasella...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ajat vuodessa 10000-15000 kilometriä tulee cdi halvemmaksi kuin bensakoneinen kun lasketaan verot ja polttoainekulut.
Ero ei ole niin suuri etteikö voisi valita bensaversionkin jos siitä jostain syystä pitää enemmän.
Sehän on sitten luojassaan mitä vikaa missäkin sattuu tulemaan ja kustannuksia niiden myötä.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

C 220 automaatilla oli itsellänikin joitain vuosia sitten. Kone ja loota on kyllä parhaat tuohon koriin omasta mielestänikin. Korissa tahtoi olla vain pahasti jo lahovikaa, joutui pohjaakin hitsaamaan.

Kulutusta tuli mitattua koko matkalta, tuossa vaiheessa suurimmaksi osaksi kaupunkiajoa. Maantielläkään tosin ei ihan ekoautolukemiin pääse nelivaihteisen laatikon vuoksi, alle kahdeksan litran en koskaan päässyt.

Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
jpeltoma
Viestit: 21
Liittynyt: 19.6.2006 13:35

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

dealer kirjoitti:Jos ajat vuodessa 10000-15000 kilometriä tulee cdi halvemmaksi kuin bensakoneinen kun lasketaan verot ja polttoainekulut.
Ero ei ole niin suuri etteikö voisi valita bensaversionkin jos siitä jostain syystä pitää enemmän.
Sehän on sitten luojassaan mitä vikaa missäkin sattuu tulemaan ja kustannuksia niiden myötä.
Yhtäkkiä tuntuisi, että on helpompi löytää hyväkorinen bensa kuin Cdi diesel. Noilla bensoilla lienee ajettu puolet tms vähemmän...alkaa olla w202:lla senverran jo ikää, että kilometrejäkin on dieseleihin tullut.

Yks ruostepaikka näissä tahtoo olla piilossa: oven ikkunan yläkarmit, kumitiivisteen alla...uudemmissa on laitettu jo tehtaalla ilmeisesti sinne jotain mömmöä... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”