Mistä suuttimet W107:aan?
Mistä suuttimet W107:aan?
Mistä löytyisi suuttimet vm. -72 350SL:ään, KL-varaosat ilmoitti ettei löydy, ehdottivat kyselemään jotain Saabin suuttinta(nro 8376055)??
Nykyisen suuttimen numero on 280 150 013, eivät kuitenkaan liene alkuperäisiä.
Nykyisen suuttimen numero on 280 150 013, eivät kuitenkaan liene alkuperäisiä.
tervetuloa foorumille!
Eiköhän siihen kelpaa liki mitkä tahansa suuttimet 280E mallista alkaen? tietysti suuttimissakin on eroja mutta 280E/SE moottorien sylinteritilavuus on lähes sama (0,4375/0,466) per sylinteri, niin ei pitäs olla suurta toiminnallista eroa. ja 280 suuttimia hieman helpompi löytää. Tietysti suuttimien avautumispaine on kysymysmerkki, mutta jos siellä ei ole nytkään alkuperäiset...
tämä on tietysti täysin subjektiivinen mutu-tuntuma mutta en näe kyllä mitään syytä miksi niin ei voisi tehdä.
Eiköhän siihen kelpaa liki mitkä tahansa suuttimet 280E mallista alkaen? tietysti suuttimissakin on eroja mutta 280E/SE moottorien sylinteritilavuus on lähes sama (0,4375/0,466) per sylinteri, niin ei pitäs olla suurta toiminnallista eroa. ja 280 suuttimia hieman helpompi löytää. Tietysti suuttimien avautumispaine on kysymysmerkki, mutta jos siellä ei ole nytkään alkuperäiset...
tämä on tietysti täysin subjektiivinen mutu-tuntuma mutta en näe kyllä mitään syytä miksi niin ei voisi tehdä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Mistä suuttimet W107:aan?
Ok, kiitokset tiedosta. Meinasin pistää nämä nykyiset huollettavaksi, jos niistä ei saa toimivia, pitää sitten kokeilla vaikka näitä 280:n.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Minulla on 8:n setti boschin letkusuuttimia. vanhoja ovat pakkauksesta päätellen mutta uusia ja muoveissa bosch numero 0280150151. Liitin on ainakin eri, mutta matala inpedanssi taitaa olla molemmissa. jos joku tietääs 013 virtaaman niin vois heittää lukemia. vois mulla olla muutama tuommoinen vanha 013 ja 6 satsi 280:n 014 loppuisia. kunnosta en tiedä enkä oikein tarkalleen tämän hetkistä sijaintiakaan. liekkö selvinneet muutosta???
tuossa vielä kuva niistä vanhoista..

tuossa vielä kuva niistä vanhoista..

Tyhjäkäynti
Tää nyt menee vähän otsikosta sivuun, mutta onko kellään tietoa mistä johtuu juuri ton 350:sen koneen hakeva tyhjäkäynti koneen ollessa kylmä? Kun pistän koneen käyntiin se käy tyhjäkäyntiä kokoajan pumpaten välillä 1000-2000 rpm kunnes kone lämpenee, jolloin käynti tasoituuu aivan normaaliksi. Kone siis käy ihan kuin pumppaisi kaasua koko ajan tai nykisi ryyppyä päälle ja pois. Ja vuosimallihan oli 1971. Muita käynti-/toimintahäiriöitä koneessa ei ole.
Muistelen lukeneeni forumilta jostakin tyhjäkäyntiin liittyvästä keskustelusta, että kyseessä olisi tyhjäkäyntisuuttimen vajaatoiminta, joka on vanhemmiten yleistä. Ko. mötikkä lienee siinä imusarjan keskellä ja uusi maksaa 300-400,-€, toimintaa voi parantaa jotenkin suutinta kuristamalla?? (viisaammat tarkentakoon). Itselläkin tyhjäkäynti kylmänä n. 1800 ja lämpösenä ei meinaa pysyä käynnissä.