närhenmunat
närhenmunat
uskaltaakos tuon avata paikallaan puhdistusta varten vai tarviiko se irrottaa kokonaan?
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
uskaltaa ainakin w210:sta avata ihan paikallaan.
tunget rättejä sinne ympärille niiden ruuvien "alapuolelle" jos sattuu vahinko, ei tipu sinne laariin asti.
varovasti ruuvit auki ja pois, sitten nostaa varovasti paketissa pois.
pöydälle ja brakecleanerilla putsaus ja kasaan, menee helposti nipussa paikalleen kun kasaa pienellä määrällä vaseliinia, lähinnä vain niihin kohojen tappeihin niin pysyvät paikallaan kun "tiputtaa" sinne paikalleen ne.
toivottavasti huono selitys auttoi...
E: kuumalla koneella ei kiva jobi...ja ne etummaiset letkut pitää irroittaa muistaakseni...vetää niitä vähän konehuoneen puolelle varovasti, sentin irti niistä närhistä.
.
tunget rättejä sinne ympärille niiden ruuvien "alapuolelle" jos sattuu vahinko, ei tipu sinne laariin asti.
varovasti ruuvit auki ja pois, sitten nostaa varovasti paketissa pois.
pöydälle ja brakecleanerilla putsaus ja kasaan, menee helposti nipussa paikalleen kun kasaa pienellä määrällä vaseliinia, lähinnä vain niihin kohojen tappeihin niin pysyvät paikallaan kun "tiputtaa" sinne paikalleen ne.
toivottavasti huono selitys auttoi...
E: kuumalla koneella ei kiva jobi...ja ne etummaiset letkut pitää irroittaa muistaakseni...vetää niitä vähän konehuoneen puolelle varovasti, sentin irti niistä närhistä.
.
kiitos nopeasta vastauksesta. en ole vielä ehtinyt hommaan ruveta kun on noita muitakin touhuja ja lätkääkin pitää kattoo..
nollautuukos kaikki vikatilat akun irroituksella vaiko ei.. siis toi ilmastointi kun ei suostu toimimaan, viime syksynä tyhjeni ja talvella oli venetmäellä huollossa jossa kenno vaihdettiin ja järjestelmä täytettiin, mutta ei tunnu toimivan.. aattelin vaan jos olis joku vikatila päällä.
autohan on siis 300 td -99
nollautuukos kaikki vikatilat akun irroituksella vaiko ei.. siis toi ilmastointi kun ei suostu toimimaan, viime syksynä tyhjeni ja talvella oli venetmäellä huollossa jossa kenno vaihdettiin ja järjestelmä täytettiin, mutta ei tunnu toimivan.. aattelin vaan jos olis joku vikatila päällä.
autohan on siis 300 td -99
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
jeps, ei kannata nollauksia koittaa akun irroituksella....itseasiassa epäilen koko nollauksen onnistumista ja mahdollisuuttakaan noinmikko483 kirjoitti:kiitos nopeasta vastauksesta. en ole vielä ehtinyt hommaan ruveta kun on noita muitakin touhuja ja lätkääkin pitää kattoo..
nollautuukos kaikki vikatilat akun irroituksella vaiko ei.. siis toi ilmastointi kun ei suostu toimimaan, viime syksynä tyhjeni ja talvella oli venetmäellä huollossa jossa kenno vaihdettiin ja järjestelmä täytettiin, mutta ei tunnu toimivan.. aattelin vaan jos olis joku vikatila päällä.
autohan on siis 300 td -99
mitä tulee ilmastoinnin toimintaan, laita käyntiin viideksi minuutiksi tyhjäkäynnille, jos mahdollista lämpimään paikkaan.
paina RES nappia 10 sek ja ota ne lukemat 1-8 ylös. auton ollessa käynnissä.
tässä selitykset niille numeroille:
1= sisälämpötila
2=ulko lämpötila
3= kuljettajan puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
4= pelkääjän puolen kenno (arvon tulee olla alle 6)
5= höyrystimen lämpötila, muistaakseni
6=koneen lämpö
7=paine ilmastointijärjestelmässä (arvon tulee olla yli 10 ja pyöriä 12-15 väliä, samalla kuin flektit käy)
8= lauduttimen lämpö
ja nytpä kun olin kaiken kirjoittanut tulikin mieleen että melkein kaikissa noissa tdt väyrysissä on yleensä manuaali ilmastointi.
mutta siis jos on automaatti-ilmastointi...niin noilla ohjeilla....
ps. palaako EC napissa punainen valo kokoajan ?
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
jep, mikäs se sellainen vanhempi sukupolvi on...?mikko483 kirjoitti:manuaali-ilmastoint. ei pala punanen valo.. toimii siitä napista päälle/pois
auto siis sitä vanhempaa w210 sukupolvea
tuossa tallissa kun on pojan -96 väyrynen, jossa automaatti-ilmastointi niin onkos se sitten museokamaa
joo käsitin....mutta carsoftalla saa jotain kait nollattua siitä manuaali-ilmastoinnistakin.
kuinka se toimimittamuus muuten ilmenee?
.
joo siis, no tässä kun oli tuo yksi lämmin päivä ni olis ollu kiva saada vähän viileetä ilmaa koppiin nii puhalisi tuli kuumaa kuskin puolelta.. korjaantui hetkeksi kun kävi kolistamassa niitä närhenmunia. teki tota jo viime kesänä mutta onneksi vain kuumina päivinä..
siltikin hiki virtasi pitkin otsaa eli ei ilmastointi viilentänyt. sen verran kerkesin pellinalle kurkkaan ettei sähkö flektikään pyörinyt vaikka kone normaalilämmöissä ja ilmastointi päällä.
siltikin hiki virtasi pitkin otsaa eli ei ilmastointi viilentänyt. sen verran kerkesin pellinalle kurkkaan ettei sähkö flektikään pyörinyt vaikka kone normaalilämmöissä ja ilmastointi päällä.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
nyt on saatu munat puhtaiksi ja varret rasvattua. helppo homma, ainoastaan sähköliitin pitää irrottaa.
mutta se ilmastointi.. ei lähe kompura pyöriin. järjestelmä oli tyhjä, mutta vuotoa ei havaittu joten täytettiin, ei vaikutusta.
pitäskö siihen kompuran päällä olevaan liittimen tulla sähköä kokoajan?
tuli kahen sekunnin ajan sähköä kun laittaa ilmastoinnin päälle. Meneeköhän tää ny vielä kompuran vaihdoksi vai missä vika lienee..
mutta se ilmastointi.. ei lähe kompura pyöriin. järjestelmä oli tyhjä, mutta vuotoa ei havaittu joten täytettiin, ei vaikutusta.
pitäskö siihen kompuran päällä olevaan liittimen tulla sähköä kokoajan?
tuli kahen sekunnin ajan sähköä kun laittaa ilmastoinnin päälle. Meneeköhän tää ny vielä kompuran vaihdoksi vai missä vika lienee..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
W210 ilmastointi
Löytykö tähän ratkaisua? Minulla juuri samat oireet: alipaineella testattu, täytetty, EC-napista sammuu valo/syttyy, mutta kompura ei lähde päälle.
Moro, tuli tämmönen 200CDI -01 manuaali-ilmastoinnilla pari päivää sitten vaihdossa.
Nyt saman tien alkoi repsikan puolelta puhaltaan pelkästään lämmintä, kuskin puolen säätö toimii. Lueskelin palstaa mahdollisista vioista, mutta en halua itse alkaa hirveästi tonkimaan.
Olisko Tampereen seudulla joku harrastaja joka näitä on korjaillut ja haluaisi auttaa? Itse olen Nokialla. Tai onko Tampereella joku näihin Mersuihin erikoistunut korjaamo joka tän tekee siedettävään hintaan?
trotanen ät luukku.com
Nyt saman tien alkoi repsikan puolelta puhaltaan pelkästään lämmintä, kuskin puolen säätö toimii. Lueskelin palstaa mahdollisista vioista, mutta en halua itse alkaa hirveästi tonkimaan.
Olisko Tampereen seudulla joku harrastaja joka näitä on korjaillut ja haluaisi auttaa? Itse olen Nokialla. Tai onko Tampereella joku näihin Mersuihin erikoistunut korjaamo joka tän tekee siedettävään hintaan?
trotanen ät luukku.com
Jos ei apukäsiä löydy niin tuossa kuvallista ohjetta:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... 24250.html
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... 24250.html
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Jees, kiitoksia linkeistä, ilman noita olisin alkanut etsimään jostain hanskalokeron takaa
Tänään oli sen verran paremmat voimat (eilinen meni puklaillessa, siksi apujakin kyselin) että tuli lähdettyä kyläilemään ja ennen sitä naputtelin venttiileitä ruuvarin päällä. Kylmää tuli iloisesti, pitää ottaa ne käteen lähitulevaisuudessa kun kerkiää ja putsailla kun kerran niitä ole haudattu tuon pahemmin auton uumeniin.
Kuinkas usein avatessa joutuu noi tiivisteet uusimaan, vai oletteko selvinneet pelkällä puhdistuksella?
Tänään oli sen verran paremmat voimat (eilinen meni puklaillessa, siksi apujakin kyselin) että tuli lähdettyä kyläilemään ja ennen sitä naputtelin venttiileitä ruuvarin päällä. Kylmää tuli iloisesti, pitää ottaa ne käteen lähitulevaisuudessa kun kerkiää ja putsailla kun kerran niitä ole haudattu tuon pahemmin auton uumeniin.
Kuinkas usein avatessa joutuu noi tiivisteet uusimaan, vai oletteko selvinneet pelkällä puhdistuksella?
Ei tarvi tiivisteitä uusia ja putsauksessa ei tarvi irrottaa mitään muuta kun torxit jotka pitää pakettia kasassa, kevyt hionta 1200 vesipaperilla ja puhdistus kliinerillä ennen asennusta. ensimmäisen kerran omaani tein ja oisko vartti mennyt tuusatessa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Närhenmunat
Kertokaas nyt missä nämä närhenmunat on? Ei näemmä, tekstien perusteella ole vaikea homma putsailla(?). Oman väykyn autom.ilmastointi puhaltelee vähän miten sattuu..
Mercedes-Benz 300tdA Avantgarde w210 1998
Konehuoneen vasemmasta yläreunasta pitäisi sattua silmiin tämmöinen mötikkä:
torxit auki jolloin saa nostettua varovasti "kuoren" pois, kevyt hionta pinnoille ja kunnollinen putsaus ennen kasausta.
nesteet pysyy järjestelmässä vaikka venttiilipaketin aukaiseekin, varmuudeksi voi tieten käyttää paisarin korkin löysällä ettei ole painetta
torxit auki jolloin saa nostettua varovasti "kuoren" pois, kevyt hionta pinnoille ja kunnollinen putsaus ennen kasausta.
nesteet pysyy järjestelmässä vaikka venttiilipaketin aukaiseekin, varmuudeksi voi tieten käyttää paisarin korkin löysällä ettei ole painetta
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Kuskinpuolelta puhaltaa kuumaa on lämpösäätö sitten missä asennossa tahansa. Vänkärinpuolelta toimii normaalisti.
Kävin koputtelemassa närhenmunia ruuvarin päällä mutta ei näyttänyt vaikuttavan.
Kokeilen juhannuksena avata ja putsata, onko vinkkejä miten saa hoidettua ilman suurempaa hämminkiä? Vai voisiko vika olla säätöpanelissa, kuskinpuoleinen lämpötilasäädin rikki?
Dealerin kuvat olen katsonut jo läpi.
Kävin koputtelemassa närhenmunia ruuvarin päällä mutta ei näyttänyt vaikuttavan.
Kokeilen juhannuksena avata ja putsata, onko vinkkejä miten saa hoidettua ilman suurempaa hämminkiä? Vai voisiko vika olla säätöpanelissa, kuskinpuoleinen lämpötilasäädin rikki?
Dealerin kuvat olen katsonut jo läpi.
Närhenmunat irroitettu, putsattu ja kiinnitetty.
Jostain syystä kuskin puolelta puhaltaa nyt pelkkää viileää (aiemmin lämpimää) ja pelkääjän puolesta pelkkää lämmintä
Huomasin, että näitä "hyrriä" oli vain yksi kappale, kai pitäisi olla molempiin venttiileihin oma? Voiko osaa tilata mistään irrallisena vai kannattaisiko ostaa jostain romuautosta koko munat?
Jostain syystä kuskin puolelta puhaltaa nyt pelkkää viileää (aiemmin lämpimää) ja pelkääjän puolesta pelkkää lämmintä
Huomasin, että näitä "hyrriä" oli vain yksi kappale, kai pitäisi olla molempiin venttiileihin oma? Voiko osaa tilata mistään irrallisena vai kannattaisiko ostaa jostain romuautosta koko munat?