313CDI:n huono kiihtyvyys

Vastaa Viestiin
tomppakk
Viestit: 6
Liittynyt: 21.4.2006 21:27
Paikkakunta: Rovaniemi

313CDI:n huono kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja tomppakk »

Mikäköhän Sprinteriä vaivaa, kun tuntuu että kiihtyvyys on huono alle 2800rpm:n?2800:ssa ikäänkuin joku paikka aukeaa ja auto lähtee vetämään ihan eri tavalla. Aivan aavistuksen verran tuntuu myös nykivän alle tuon 2800 kierroksen. Vuosimalli on -02.
Toinen kysymys liittyy piirturiin. TOC-valo palaa kojelaudassa, mitähän mahtaa herjata?Entä kellon säätö?
Ja vielä: mitä mahtaa maksaa vakionopeuden säädin ko malliin?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
RS900
Viestit: 60
Liittynyt: 25.11.2005 17:08
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja RS900 »

TOC on todennäköisesti syttynyt kesäaikaan siirryttäessä... käynnistä auto...avaa piirurin kiekkoloota... ota kiekko pois...sulje piirturi... odota...TOC sammuu ja aikakin on oikein. Jos tarkoitit mittariston kellon säätöä niin se on asetettava piirturin kautta.
Vakkarinlaitto n. 200 Veholla (tosin viiksen hinta on noussut kuulemma) Aikaa vakkarin asennuksessa meni 10 minuuttia.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

terve tulloo foorumille
kiihtyvyys ongelmaan voi vaikuttaa turbon mukaan lähtö
mulla tossa 412d turbo lähtee mukaan vasta n.1800 rpm
piirturin säätö tos omassa pitää olla kummatkin kiekot poissa että voi kellon säätää oikeaan
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
tomppakk
Viestit: 6
Liittynyt: 21.4.2006 21:27
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tomppakk »

Kiitokset vastausista. Tuohon kiihtyvyyteen liittyen vielä, että se ei ole ollut aina noin laiska tuolla kierrosalueella. Jollain oli ollu tällä foorumilla Vitossa veto-ongelmia, syy oli jossain pumpulle menevässä letkussa/säätimessä. Onko Sprinterissä samanlainen systeemi ja voisiko vika olla siinä??
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

en tiedä paljoa noista cdi moottoreista
omassa on sähköinen syöttö pumppu
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Vitto
Viestit: 105
Liittynyt: 26.1.2006 20:43

Viesti Kirjoittaja Vitto »

Cdi koneiden tehottomuus on yleensä maffin hajoamiseeta johtuvaa. Voi toki olla vnt ahtimen alipainesäätöön liittyvää, jos se on alipaineella toimiva ei siis sähköllä ohjattu. Maffi ei kauheesti maksa. Maffi vika ilmenaa yleensä hitaasti hiipimällä, en tiedä auttasko puhdistus mitään..
..kaikkee paskaa sitä tuuleekin kirjoiteltua..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, tomppakk.
CDI koneiden kulkuongelmissa kannattaa aloittaa vianetsintä käyttämällä autoa testerissä - mahdollisia vikakohtia on paljon.
wiimax.fi
tomppakk
Viestit: 6
Liittynyt: 21.4.2006 21:27
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tomppakk »

No niin, selvisi vika testerissä. Ahtopaineen säädin, joka sijaitsee ilmanputsarin alla, oli rikki. Alkuperäisosa makso reilu saturaisen ja nyt on ihan ku eri peli!Kiitokset kommentoijille!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sähköt”