skerpeleen S203
LuovutanEldorado kirjoitti:Tehossa ja varsinkin väännössähän nuo häviää tietysti, mutta kyseessä olikin se kuinka nopeasti moottori/takapyörät reagoivat kaasun painallukseen. Eli siitä viiveestä. Edelleenkin väitän että se viive tuossa omassa on niin suuri että nuo kompurat ehtii jo pitkälle ennenkuin oma kosla on kunnolla liikkeessä.
Kyllä siinä jotain vikaa sitten on, kyllä tuon pitäisi herätä ihan joutuin jo 1500rpm jälkeen. Vai onko kyse siitä ettei 1/3 kaasulla herää? Silloinhan tuo on normaalia, tarvii vaan käyttää se loppu 2/3 polkimen liikevarasta.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vito on vähän samantyylinen. Jos nyt yhtään älysin.. Siinä ei paineet nouse kunnolla alle 2500 kierroksen ja kiihtyvyys on kuin 200D:ssä jos ei laita tarpeeksi pientä vaihdetta. Huomasi paremmin vasta kun laitettiin uutta ohjelmaa, vähän niinkuin joku 2 tahtinen kun alhaalla ei tapahdu mitään ja saa sitten "teho"piikin Toisaalta ei se sitten ihmeemmin mieti jos kierrokset valmiiksi korkealla. Mites se Eldon 203, vastaako kaasuun paremmin jos pitää kierrokset korkeammalla ennen Yaristen kanssa kisailua?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos on CDI vito niin sen heräämiseen kokeile samaa lääketä(siis jos auto on kunnossa) eli pieni ohjelman muutosAM kirjoitti:Vito on vähän samantyylinen. Jos nyt yhtään älysin.. Siinä ei paineet nouse kunnolla alle 2500 kierroksen ja kiihtyvyys on kuin 200D:ssä jos ei laita tarpeeksi pientä vaihdetta. Huomasi paremmin vasta kun laitettiin uutta ohjelmaa, vähän niinkuin joku 2 tahtinen kun alhaalla ei tapahdu mitään ja saa sitten "teho"piikin Toisaalta ei se sitten ihmeemmin mieti jos kierrokset valmiiksi korkealla. Mites se Eldon 203, vastaako kaasuun paremmin jos pitää kierrokset korkeammalla ennen Yaristen kanssa kisailua?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Eilen tuli käytyä reissu Ranualla, neljä henkeä autossa, keskinopeus hieman vajaat 90 km/h ja keskikulutus näytössä 5,8. Totuus lienee jossain hieman kuuden litran yläpuolella.
Juhanit ja Hotari olivat kyydissä lauantaina kun ajeltiin hieman Herukan ympäristössä. Niinpäs vain siinä todettiin porukalla ettei kulku ihan pirteintä mahdollista ole. Jokin siinä nyt hiugan ahistaa, tietäis vaan että mikä... vois ehkä aloittaa katin tyhjennyksellä, ja sitten katsotaan jatkotoimenpiteitä jos edelleen nuhaisuus jatkuu.
Juhanit ja Hotari olivat kyydissä lauantaina kun ajeltiin hieman Herukan ympäristössä. Niinpäs vain siinä todettiin porukalla ettei kulku ihan pirteintä mahdollista ole. Jokin siinä nyt hiugan ahistaa, tietäis vaan että mikä... vois ehkä aloittaa katin tyhjennyksellä, ja sitten katsotaan jatkotoimenpiteitä jos edelleen nuhaisuus jatkuu.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Eikö sun ajo ollut lähinnä lyhyttä pätkää kylmällä koneella? Ettei se olisi vaan ihan tukossa karstastaEldorado kirjoitti:Niinpäs vain siinä todettiin porukalla ettei kulku ihan pirteintä mahdollista ole. Jokin siinä nyt hiugan ahistaa, tietäis vaan että mikä... vois ehkä aloittaa katin tyhjennyksellä, ja sitten katsotaan jatkotoimenpiteitä jos edelleen nuhaisuus jatkuu.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Nyt näyttäisi olevan tuolla myyntipalstalla Eldoradolle semmoinen auto, että ei pitäisi liikennevaloissa jäädä jalkoihin, eikä ole pahan hintainenkaan --> viewtopic.php?t=38008
Jaa ei mulla oo tuommosiin varaa. Puolet tuosta sylinterimäärästä riittää, no ehkä kasikin vielä käy mutta tusina on ehottomasti liikaa. C140 on lisäksi korimalli josta en erityisemmin pidä, taatusti laatuauto ja hyvin tehty mutta muotoilu ei vaan toimi omaan silmään. Ne liikennevalolähdöt toki tuollaisella onnistuisi (kesäkelillä) varsin mukavasti.
Eipä tässä muutenkaan auta unelmoida vielä mistään ennenkuin tämä nykyinen lähtee kiertoon.
Eipä tässä muutenkaan auta unelmoida vielä mistään ennenkuin tämä nykyinen lähtee kiertoon.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kiitoksia Tapsalle mahdollisuudesta ottaa tyypit 209-koppaisesta 270:stä. Ja manuaalivaihteistolla! Melko pitkä aika kun olen viimeksi manuaalia enemmälti hämmennellyt (jaaris-aikoina) mutta hyvinhän tuo pikku harjoittelun jälkeen alkoi sujumaan. Mukava peli kaikenkaikkiaan, terhakka kulkemaan ja muutenkin näpsäkkä.
Itselläni kuitenkin kiinnostaisi kovasti tutustua seuraavaksi kuusimukiseen cdi:hin, ja nimenomaan rivi-sellaiseen (OM613/648). Sen perään ei kylläkään ainakaan tehdasvakiona ole saanut manuaalia joten silloin olisi jatkettava 722.6:n kanssa eloa...
Itselläni kuitenkin kiinnostaisi kovasti tutustua seuraavaksi kuusimukiseen cdi:hin, ja nimenomaan rivi-sellaiseen (OM613/648). Sen perään ei kylläkään ainakaan tehdasvakiona ole saanut manuaalia joten silloin olisi jatkettava 722.6:n kanssa eloa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Jaaettämitä?Ari66 kirjoitti:* HUOH *
Ei kiinnosta lukea juttuja vai? Ehkä ei ole sitten pakko lukea tätä topikkia jos noin huokailuttaa. Tai ehkä minun ei pitäisi enää kirjoitellakaan mitään jos se näin paljon porukkaa ahdistaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ari lukee varmuuden välttämiseksi ääneen kaikki tekstit, tiä vaikka nauhottaisikin...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Tottakai Eldo kirjoitat jatkossakin kaiken todellisen ja kuvitellun vaivan ja surun ulos ja ylös. Ite murehin kanssa autojen suhteen vähän kaikesta, mutta kun käyttökoslana on tällä hetkellä karvalakki-Ave vuosimallia 11, niin kaikista muiden autojen (7 kpl) päänvaivoista pääsee hetkellisesti yli ajelemalla korjuuajan takuunalaisella kulkuneuvolla.
Menestystä!
Menestystä!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hypää pari vuotta yli(ajele sen aikaa vanhalla)Eldorado kirjoitti:Kiitoksia Tapsalle mahdollisuudesta ottaa tyypit 209-koppaisesta 270:stä. Ja manuaalivaihteistolla! Melko pitkä aika kun olen viimeksi manuaalia enemmälti hämmennellyt (jaaris-aikoina) mutta hyvinhän tuo pikku harjoittelun jälkeen alkoi sujumaan. Mukava peli kaikenkaikkiaan, terhakka kulkemaan ja muutenkin näpsäkkä.
Itselläni kuitenkin kiinnostaisi kovasti tutustua seuraavaksi kuusimukiseen cdi:hin, ja nimenomaan rivi-sellaiseen (OM613/648). Sen perään ei kylläkään ainakaan tehdasvakiona ole saanut manuaalia joten silloin olisi jatkettava 722.6:n kanssa eloa...
ja ota joku selainen minkä jatkona on
722.9## vaihtaa vielä paremmin kuin kunnossa oleva 722.6##
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu mulla on sellainen paha(?) tapa että kerron tänne kaikki huolet ja murheet ja se ilmeisesti laittaa osan porukasta huokailemaan. Mutta ehkä sellaiset voisivat suosiolla skipata tämän topikin seuraamisen. Kaiketi pitää itsekin vähentää kaiken ääneen ajatellun kirjaamista tänne ja pitää murheita omana tietona...wuokila kirjoitti:Tottakai Eldo kirjoitat jatkossakin kaiken todellisen ja kuvitellun vaivan ja surun ulos ja ylös...
Tuntuisi myös joitain rassaavan se että olen taas haaveilemasta uudesta kulkupelistä vaikka tämä nykyinen on ollut käytössä vasta muutamia kuukausia. Mutta miksi ihmeessä sen asian pitäisi muita ärsyttää vaikka vaihtaisin autoa joka viikko? Minä ainakin olen tyytyväinen kun foorumilaiset ostelee uusia mielenkiintoisia kulkupelejä ja voi seurata niiden vaiheita.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Näytäppä sinä esimerkkiä niin saatanpa seurata perässä...sonikki kirjoitti:Osta säkin sitte kerranki se mielenkiintoinen kulkupeli minkä vaiheita voi seurata eikä näitä malleja mitä ei tarvi ku tankata! Puol milliä ajettu V8 ässä kaikilla mahdollisilla herkuilla (mm. airmaticilla) nii alkaa juttua tulemaa
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Ei se V8 ole ollenkaan liian kaukaa haettua, jokin aika sitten olin aika kuumana esimerkiksi tähän. Tuohan kävis jopa ihan ympärivuotiseksi ajopeliksi kun pitää vaan tuon hardtopin päällä koko ajan. Pelkkää kesäautoa erikseen en pysty laittamaan. Tosin tuokin yksilö on hiukan liian kallis, ei ainakaan toistaiseksi pysty venymään viiteentoista tonttuun... mutta ehkä vielä joskus.sonikki kirjoitti:Osta säkin... V8...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Kerran oon muutaman tunnin ajellu tollasella 500 R129:llä ja ei ole muuta valittamista ku keli mikä ei ollu suotuisa ilman kattoa ajeluun
Kyllä tuollaisella päästelee varmasti helposti vuoden ympäri ja taitaisi ajankohtakin olla hyvä tuollaisen hankkimiselle ku tuskin tulee enää ainakaan hirveästi hinnat laskemaan? Huomattavasti vähemmän tuollaisella tulis ainaki suihkua ku 10-15k€ jokamisluokan-Mersuilla jos tila tai sen puute ei ole ongelma.
Kyllä tuollaisella päästelee varmasti helposti vuoden ympäri ja taitaisi ajankohtakin olla hyvä tuollaisen hankkimiselle ku tuskin tulee enää ainakaan hirveästi hinnat laskemaan? Huomattavasti vähemmän tuollaisella tulis ainaki suihkua ku 10-15k€ jokamisluokan-Mersuilla jos tila tai sen puute ei ole ongelma.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tänään tuli testattua kyseistä laitetta ensimmäistä kertaa,on kyllä kunnossa ollessaan makea peli.Eldorado kirjoitti:Kiitoksia Tapsalle mahdollisuudesta ottaa tyypit 209-koppaisesta 270:stä. Ja manuaalivaihteistolla! Melko pitkä aika kun olen viimeksi manuaalia enemmälti hämmennellyt (jaaris-aikoina) mutta hyvinhän tuo pikku harjoittelun jälkeen alkoi sujumaan. Mukava peli kaikenkaikkiaan, terhakka kulkemaan ja muutenkin näpsäkkä.
Itselläni kuitenkin kiinnostaisi kovasti tutustua seuraavaksi kuusimukiseen cdi:hin, ja nimenomaan rivi-sellaiseen (OM613/648). Sen perään ei kylläkään ainakaan tehdasvakiona ole saanut manuaalia joten silloin olisi jatkettava 722.6:n kanssa eloa...
Alkaa olla käsillä se aika kun tuo on "viimeinen oikea mersu" ja 613 on kuningasmoottori.
Hemmetti kun Porvoonväylällä oli paljon poliiseja liikenteessä,aika mukavasti tuommonen lähtee vetämään 120 vauhdista,ei vaan uskaltanut koittaa missä kohdassa alkaa hyytymään..
722.6 loota toimi kuin unelma,itellä ei mitään moittimista.Ennemmin tuo kuin se 7G.
Melkein tuntuu että hyvän tuommosen (tai 270) kun löytää niin ei voi olla ostamatta.
Ajaessa vallitsee hiljaisuus,molemmat CLKt olleet meluisampia kuin 210.
No tässä kuului hieman Hankookien aiheuttamaa rengasmelua takaa,mutta se saattoi johtua kun takakyynärnoja alhaalla ja tässä mallissa aukko suksien kuljetusta varten siinä.
Tuommoinen Saksantaxin beigenä ja Tuikun käsittelemänä olis kyllä aika susi lampaan vaatteissa
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kesälomareissailua tullut ajeltua sinne sun tänne ja cee pelittää nöyrästi ja ilman huolia. Huomenna taas menoksi ja suunta vaihteeksi etelään. Kulutus on auton näytössä ollut aika lailla 5,7...5,8 luokassa mutta ajonopeudet on olleet maltillisia. Yllättävän hyvähän tuo on ollut ajella kitkarenkaat alla...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juu lähinnä tässä on arvelluttanut että miten nuo kitkat toimii ääriolosuhteissa ja nimenomaan rajussa vesikelissä. Kuivalla asfaltilla nyt on melkeinpä sama minkälaisilla rinkuloilla ajaa kunhan kulutuspintaa on riittävästi.
Kulutukseenkin varmaan on pieni vaikutus mutta tuskinpa kovin ratkaiseva. Ajotyyli vaikuttanee enemmän. Tasainen ajo alle 100 keskinopeudella niin pysyy alle kuuden ajotietokoneella.
Kulutukseenkin varmaan on pieni vaikutus mutta tuskinpa kovin ratkaiseva. Ajotyyli vaikuttanee enemmän. Tasainen ajo alle 100 keskinopeudella niin pysyy alle kuuden ajotietokoneella.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Testien mukaan hitusen huonommat kun kesäset mutt ei normaalissa ajossa tule ongelmia. Enemmänkin mietityttää kuumalla kelillä kitkan toiminta, blizzakit oli ainakin saabin alla helteillä kuivalla tiellä yllättävän liukkaat tosin käytös rauhallista ja hallittavaaEldorado kirjoitti:Juu lähinnä tässä on arvelluttanut että miten nuo kitkat toimii ääriolosuhteissa ja nimenomaan rajussa vesikelissä. Kuivalla asfaltilla nyt on melkeinpä sama minkälaisilla rinkuloilla ajaa kunhan kulutuspintaa on riittävästi.
Kulutukseenkin varmaan on pieni vaikutus mutta tuskinpa kovin ratkaiseva. Ajotyyli vaikuttanee enemmän. Tasainen ajo alle 100 keskinopeudella niin pysyy alle kuuden ajotietokoneella.
Ainakaa nokialaisilla kitkoilla ei tee mitään vesikelillä ku eihän noissa ole edes minkäänlaisia vesiuria. Tuo huono pito on tullut todettua useamman sarjan kanssa (miehekäs tunne kun jopa 200CDI:ssä vilkku kolmio kesäkelillä ) joten tulevaisuudessa jätän suosiolla kitkat vaan niille stadilaisille
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11